رواية عشق الادم كاملة بقلم دنيا محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق الادم الفصل الثاني 2
رواية.. عشق الآدم 💙✨
عشق بستغراب: انت مين!؟
ادم بصدمة: مين اي انا آدم جوزك
عشق بتذكر: آاه آاه افتكرت
ادم بضحك: انتي النوم بيخليكي تفقدي الذاكرة ولا اي
عشق ضحكت: لا مش اوي بس عشان مش متعودة حد جنبي
ادم: لا اتعودي
عشق فاقت ولقت نفسها ف حضنو كل دهه
عشق بخجل: ممكن تبعد عشان اروح الحمام
آدم باصص في عيونها وسرحان وبيشد’ها عليه اكتر
عشق بكسوف: ي آدم وسع عايزة اقوم
ادم كان ساكت وسرحان في عيونها الخضراء الجميلة
لحظة كانت عشق سرحت في عيونه العسلي اللي دابت فيها
عشق كانت بتكلم نفسها في بالها
(احببتك رغم الظروف اللي اتجوزتك عشانها 💗✨)
آدم فاق وقام راح الحمام
خلص آدم الاستحمام وطلع كان لافف فوطة علي خصره
عشق كانت مكسوفة: هو مش قولتلك تلبس حاجة قبل ما تطلع عشان فيه واحدة معاك
ادم بخبث: امم طب الوحدة اللي معاياةدي مراتي ثم طول عمري مش بلبس في الحمام بلبس لما بطلع منو
عشق بغضب طفولي: وليه بقا متلبس ف الحمام من دلوقتي
ادم بتصنع التفكير: امم هفكر الاول
عشق سابتو ودخلت تستحمي وطلعت كانت لابسة بيجامة بيتي وادم كان لابس بيجامه قطن سوداء جميلة
نزلوا يفطرو
الخدامة وهي بتحط الاكل ع تربيزة بغل: اتفضلوا الاكل اهوو
ادم استغرب بس اكل
الخدامة في نفسها: لي دي تبقي مراتو مش انا بس لااا انا لازم اعمل فكرة اخليها تطلق منو
الدادة (فاطمة): لي يبنتي كل الحقد ده
سلمي بغل: عشان انا اللي استحق فلوسو مش هي انا هنا حتت خدامة بس لا قريب هيبقي جوزي انا
فاطمة سابتها وشافت شغلها
ادم اكل وطلغ يلبس
عشق: انت بتعمل اي
ادم ببرود: بلبس هروح شركتي
عشق: ممكن تاخدني معاك
ادم بسخرية: رايح الملاهي انا ولا اي
عشق بخوف: بخاف اقعد لوحدي
ادم: متجوز طفلة انا
عشق: عشان خاطري بقا
ادم بتفكير: عشر دقايق الاقيكي لابسة
عشق بفرحة: هوا
ادم في نفسو: حاول تديها فرصة هي اكيد مش زيها
عشق لابست وطلعت
ادم: مش عجبني التيشرت ده مجسم البسي غيرو
عشق برجاء: وني شكلو حلو اوي عليا
ادم بعصبية: قولتلك مجسم اي هاخدك اقولهم يشوفو المزة اللي ف ايدي
عشق دبدبت ف الارض وغيرتو كان تيشرت اسود واسع وبنطلون جينز واسع
ادم بتدقيق: اه كده تمام
اخدها ونزلو ركبو. العربية
ادم: بصي بقا تعامل مع اي اشخاص في الشركة غيري ممنوع انك تضحكي وتبينلي اسنانك ممنوع فاهمة
عشق باستغراب: حاضر بس لي
ادم: كده منغير لي وكلام كتير
عشق في سرها: بارد
ادم ببرود: سمعتك وحسابنا في البيت
عشق خافت
بعد شوية وصلو الشركة ونزل ادم واخد عشق معاه
دخل بيها وكان حاطط ايدو علي وسطها كانو بيقول دي ملكي
الكل باستغراب: هو ده ادم الحديدي اللي الكل بيخاف منو
سابهم بنظراتهم ودخل مكتبو وقعد عليه عشق كانت واقفة بعيد
ادم ببرود: تعالي
عشق راحت ليه
ادم بخبث: متقربي خايفة ولا اي
عشق قربت عليه فجأة شدها وقعدها علي رجلو
عشق بكسوف: ادم مينفعش كده احنا في الشركة وكمان فيه موظفين
ادم قاعد ساكت والسكرتيرة دخلت عليه
ادم بعصبية: مش قولتلك بعد كده تدخلي تخبطي
ندا: اسفة ي فندم بس كان فيه ملف مهم لازم تمضي عليه
كل ده كانت عشق علي رجلو وندا بتبص لها باستغراب
ادم ملاحظ كده: في اي عمالة تبصلها كتير ليه
ندا ببرود: مفيش حاجة عادي
ادم بيبص في الورق وبيلاقي نفسو هيمضي علي مصايب فجأة قوم عشق بهدوء من عليه وقام مسك ندا من شعرها
ادم بزعيق: امم بعتالي ورق يخسرني الشركة ويخسرني نفسي
ندي بعياط: والله ي مستر ادم ما ليا دعوة انا مقرت الورق
ادم بغضب جحيمي: مين اللي باعتك بلورق ده انطقيي
ندي بخوف: الي بعتاني السكرتيرة الخاصة ب الملفات والورق
ادم باستغراب: و لين اي علاقتها ب جاسم سليمان
ندي بتدخل: هو حضرتك مين جاسم سليمان
ادم بشرود: ده اكتر واحد عدو ليا وعايز يخسرني شركتي وصفقاتي
ادم فاق وقالها بزعيق: انتي مالك اصلا اطلعي برة
ادم راح مسك الورق وقال نهايتك علي ايدي ي جاسم
عشق كانت خايفة منو ادم بصلها وراح لها
ادم بحنيه: مالك ي شوشو خايفة من اي
عشق بخوف: انت ضر’بت. البنت لي كده
ادم: عشان فيع لغز بيعملوه عليا كلهم وعايزين يوقعوني
ادم بتفكير: يترا جاسم عايز شركتي ف بحر الشركات الي عندو لي
عشق بتساؤول: هو انت عندك كام شركة
ادم بضحك: عندي كتير بس ده اكبر فرع مفتوح
عشق: اه انت زي الناس اللي بشوفها في التلفزيون
ادم بضحكة دوبت عشق: ايوة يستي
عشق سرحت في وشو وضحكتو
ادم بخبث: عارف اني قمور بس احنا ف الشركة هنخلص ونروح وانتهي حديثه بغمزة من عينيه
عشق وشها احمر واتكسفت وراحت تجيب نسكافية
ندي: بقولك ممكن بس عايزاكي ف كلمتين
عشق راحت معاها باستغراب
ندي: بصي انا طبعا مقدرش الاذية لادم بيه. ف هحاول اوقع معلومات من السكرتيرة بتاعت الملفات
عشق بضحكة شريرة: ههه ماشي
ندي: انا بعمل كده مش عشان اعمل حاجة لادم بيه دنا اشتغلت هنا من اول ماهو عمل الشركة.
حد من وراهم: بتتفقوا علي اي بقا؟؟
عشق خافت واتصدمت.
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق الادم ) اسم الرواية