رواية جميلتي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نورا فريد
رواية جميلتي الفصل الثاني 2
العم بعصبية.. چباريةةةةةة
جبارية.. مش دى الحجيجة ولا انى غلطانة
العم بعصبية.. جولتلك اكتمىىى و بت الشوارع دى احسن من بنتك على الاجل اتچوزت جدم ربنا و الناس كلها الله اعلم بنتك اللى اتچوزت كيف ولا عايشة معه كيف و اخر مرة اسمعك تتحدتى عن الموضوع ده چميلة بت اخوي و نا عمها صحيح مش با**لد**م بس صانت شر**ف ابوها و چدها غورررري من جدمي مشي
أما في غرفة الجد
فلاش
الجد.. يا بنى اسمع
امير و هو بيقوم .. لع اسمع نت يا بوي چواز مش متچوز انا بحب فيروز و مش متچوز عليها و بعدين هى ذنبها ايه خلاص ربنا رايد ان ابنى يموت من ابل ما يتولد هى دخلها اي عاد و بعدين مبجش انا و الدنيا عليها يا بوي
مشهد تانى
الجد.. وجف عنديك يا أمير البت دى مش من العيلة علشان تدخل وسطينا
امير نظر لى فيروز.. فيروز لو ميشيت انا ها مشي معهم
فيروز بدموع.. يا عمي اسمعني البت ملهاش حد خليها تعيش معنا هى محجتة و احنا محتاجين ليها ..... لو عايز امير يتجوز ها يتجوز عايزو يطلقني ها يتطلقني بس علشان خاطر ربنا خلي البنت معنا ارجوك
امير.. فيروززز......... انا ها طلع احضر حاجاتنا و نمشي من هنا
الجد بهدوء.. استنا عنديك يا ولدى
امير التفت لى ابوه
الجد اتجاه لى فيروز.. هاتى البت
فيروز بدموع.. ليه
الجد.. اسمعي الحديد عاد
فيروز عطت البت لى حماها.. اتفضل
الجد فضل ينظر لى الطفلة الصغيرة و الصغيرة كمان بتنظر لها و بتضحك
الجد بدموع و ابتسام لى الصغيرة.. چميلة امير منصور المنشاوي
مشهد تانى
امير.. لو چرلي حاچة بنتى امانة في رجبتك يا بوي ما تتخلش عنيها
باك
الجد بدموع.. اطمني يا ولدى بنتك بخير و اللى عملتوا ده في مصلحتها نام و ارتاح
أما في قصر بدران في غرفة اسر
فاقت جميلة على اذان الفجر جت تقوم
جميلة بغيظ.. يههه يا عم انت سبنى بقا
جميلة و اخيرا عرفت تهرب من اسر ذهبت لى التواليت اتوضا و صالت الفجر و بعدين قرات القران و خدت شاور و قعدت تفكر
جميلة بهدوء.. فاطمة تهرب و جميلة تلبس ده ايه الحزن ده شوفتى اللى بيحصل لى بنتك يا سي امير هو ده اللي شوري يا جميلة بس عليها و ها يكون عندك
فلاش
فيروز نزلت لى مستواها.. طب انتى بتعيطى ليه
جميلة بطفولة.. لان بابى مش بيحبني هو لو كان بيحبني كان خلا طرزان معاناه
فيروز مسكت اديها.. بابى عمل كده لان خايف عليكي
جميلة.. بس انا بحب طرزان
فيروز.. مش كل حاجه نبحها تبقا صح يا جميلة
" قال تعال كتب عليكم القتل و هو كره لكم وعسى ان تكرهوا شيئا و هو خير لكم و عسى ان تحبو شيئا و هو شر لكم والله يعلم وانتم لا تعلمون صدق الله العظيم"
جميلة.. يعني ايه يا مامى انا برضوا مش فاهمه معنها
فيروز بابتسامة.. بكرا لم تكبري ها تفهمي كلامى يا قلب مامي يلا نجهز بقا علشان ورانا مشاوير كتير اوى اوى
باك
جميلة بطريقة كوميدية.. بس فين الخير انى اتجوز واحد مجنون زى ده ده مفهوش عقل ( على الأقل دخل البيت من بابه مش زى التانى )
و بعد شوية فاق اسر على صوت جميلة و هي بتغنى
جميلة بابتسامة.. انا بعشق البحر زيك يا حبيبي حنون و ساعات زيك مجنون و مسافر و مهاجر و ساعات زيك حيران و ساعات زيك زعلان و ساعات مليان بالصبر انا بعشق البحر
اسر ح**ض**ن جميلة من الخالف
جميلة برقت بطريقة كوميدية .. حاااا انت
اسر قابلها.. صباح الجمال يا جميلتي
جميلة برقت تانى.. اوفر اووووى و بعدين ايه جميلتي دى هو انت تعرفني اصلا
اسر و هو على نفس الوضع.. طبعا مش مراتى حبيبتي
جميلة التفت ليها.. حبيبتك منين انت لسه شايفني امبارح و غصب كمان
اسر ح**و**ط خ**ص**ره**ا و ق**ر**بها ليها اكتر
اسر بهمس.. بس انا مبقتش مغصوب على حاجة لم شوفتك يا جميلتي
جميلة غمضت عيونها و اتمهدت.. اسر
اسر .. قلبوا
جميلة بهدوء.. افتح عيني تكون اختفيت من قدمى لانى على اخري
اسر ضغط عليها اكتر .. اوكى
جميلة فتحت عيونها .. انت ل
اسر قابلها على ش** ف** ي** ا**ف** ه** ا و ضغط على خ**ص**رها اكتر
جميلة بهدوء.. طب ممكن تبعد ......... اسر ارجوك
جميلة قعدت تشهد الجنينه من الشرفا و اسر رجع ح**ض**ن**ها من الخالف و مسك اديها جميلة بحركة لاردية سندت راسها على اسر و غمضت عيونها
و بعد شوية على السفرة اتجمعت عيلة اسر و نزل اسر و هو مس**ك ايد جميلة
طبعا الجميع اتصدم معادة الجد
الام بصدمة.. مين دى انت لحقت
مرات العم.. فين مراتك يا اسر عملت فيها ايه قت**ل**تها و مين دى
اسر بابتسامة.. مراتى يا امى
بنت عمه نظرت لى جميلة بحقد.. ايه اللي بتقولو ده مش هى دى مراتك .......... هو انت لحقت ت
اسر بنظر ترعب.. الزمى حدودك يا ليليان و لم تتكلمي عن مراتى تتكلمى بادب سوء فى وجودها أو في غيابها
الجد بفرح .. اجعدو يا ولاد
الاب.. يلا بقا علشان نفطر
و اخيرا خلصوا الجميع فطارو و كل واحد ذهب لى غرفته
و في المساء فى غرفة اسر
جميلة.. ااااااااااع
يا تري جميلة حصلها ايه
البارت 3
رايكم بصراحة في البارت ده
ملحوظة ماما جميلة من القاهرة و باباها من الصعيد
رايكم بصراحة
رايكم يهمني
•تابع الفصل التالي "رواية جميلتي" اضغط على اسم الرواية