رواية استقرار اجباري كاملة بقلم رودي عبد الحميد عبر مدونة دليل الروايات
رواية استقرار اجباري الفصل الثلاثون 30
” في الشركة ”
كانت زهرة طالعة من باب الشركة بس خبطت في واحد وقعلها حاجتها في الأرض
وطت جابتها وبصتلو وقالت : إيه قلة الذو….
قطعت كلامها وإتصدمت وبعدها قالت : مستحيل ! ، أمير
ضحكت بِصدمة وقالت : إنت هنا بجد
ضحك أمير وقال : زهرة الخريف المُتفتحه ، وحشاني
حض”نتو بِسعادة مُبالغ فيها وقالت : أنا مش مصدقه بجد ، ماما هتفرح أوي لما تعرف إنك هنا
بعدت عنو وقالت : إنت جيت إمتي ، مرنتش ليه كنا إستقبلناك من المطار ومعرفتناش ليه قبلها
ضحك أمر وقال : حيلك حيلك أنا لسه جاي وأكتر إتنين واحشني إنتي وداغر قولت أجيلكم الشركة أشوفكُم
سحبت إيديه ومشيت وهي بتقول : داغر مجاش النهاردة
ركب معاها العربية وقال : خلاص نروحلو واحشني أوي وعايز أشوفو
شغلت العربية وقالت : عيوني هوديك لِداغر ونشوف مرات عمي وبعدها تيجي معايا البيت بقا
ضحك وقال : حاضر حاضر بس متنسيش أنا هبات في شقتي علشان محدش فيكم يفكر يمسك فيا إتفقنا
طاوعتو وقالت : أه ماشي ماشي
” في شقة فارس ”
دخل فارس لِليلي المطبخ وهو بيدندن وبيقول : نفسي تكوني وأكون ، ليلي وأنا المجنون ، ونغني أي عيون ، تحسب علينا الوقت
ضحكت ليلي وقالت : خير يا مجنون يا إبن المجنونة عايز إيه
حط إيدو في جيبو بعد ما با”سها من خدها وقال : علي فكرة أنا مش عايز أنا داخل أحب فيكي عادي
غمزتلو ليلي وقالت : التلزيق والمُحن دا كلو وراه مصلحة دا إنتو ولاد بطني ، لخص يالا وقول عايز إيه
حك فارس في راسو وقال : هو أنا مفقوس أوي كدة
ضحكت ليلي وقالت : مش بقولك ولاد بطني يعني صيع علي غيري ، يا تقول عايز إيه يا تخرج برا
حط إيدو علي بطنو وقال : نفسي في صينية كُنافه بِالمانجا من إيديكي يَست الحبايب
رصِت الأطباق مكانها وقالت : إطلع برا يا فارس أنا مش قادرة أعملك حاجة
فارس وهو بيحاول يتمسكن عليها قال : أهون عليكي يكون نفسي في حاجة ومتعمليهاش ليا
شوحت بإيديها وقالت : روح إرسم الدور علي واحدة من إخواتك تعملهالك وحل عن دماغي يا فارس
رد فارس وقال : ولا واحدة من بناتك هتسمع الكلام وهيذلوني
طبق وقع من إيديها وإتك”سر قامت مزعقة في وش فارس وقالت : براااااااا
إتنفض فارس وجري علي برا وقال : يَساتر الواحد ميطلبش منك بوق مايه وإنتي بتعملي حاجة في المطبخ أبداً
نفخ بِضيق ودخل أوضة الصالون وقال : إخواتي اللي مليش غيرهم وبناتي اللي مقدرش أعيش من غ..
قطعتو سارة وهي بتنفخ في ضوافرها وقالت : لخص يا فارس وقول إنت عايز إيه
كشر فارس وقال : للأسف الشديد عاصر علي نفسي صندوق لمون وجاي أطلب منكم طلب
بصتلو إسراء بإستغراب وقالت : خير ؟
حط إيدو في جيبو وقال بأمر : واحدة منكم تقوم تعملي صينيه كُنافه بِالمانجا
مسكت سارة فونها وقالت بِتكبر : مش فاضيه
حطت إسراء إيديها علي دماغها وقالت : هم”وت يا فارس دماغي مش قادرة منها
رفع حواحبو وقال : دا صينيه كُنافه يا زبالة منك ليها
عملو نفسهم مسمعوش حاجة ومردوش عليه
ضحكت ساندي وقالت : حبيبي لو كنت أعرف كنت عملتهالك من عيوني الإتنين بس بابي معودني معملش حاجة وكان فيه خدامة بتعمل كل حاجة
بصلها ببرود وقال : مطلبتش منك يا ساندي وشكراً مش عايزين
عملت بلونه باللبانه وقالت : أوكيه
إبتسمت تمارة وقالت : إحم ، أنا بعرف أعملها لو حابب أعملهالك
إبتسم إبتسامة عريضه وقال : هكون شاكر ليكي جداً ولا إن أتذل لِواحدة من الأندال دول
قامت وقفت وقالت : عرفوني فين مكان الحاجة وأنا هعملهالك
مسك إيديها وشدها وهو طالع وبيقول بإنشكاح : هعرفك كل حاجة بس إعملهالي مظبوطة الله يسترك
ضحكت وقالت : حاضر
” في فيلا داغر ”
داغر كان قاعد باصص لِريناد وسرحان وهي نايمه في حض”نو لِحد ما الباب خبط ، فاق من سرحانه وبص علي الباب وبعدها بص لِريناد وجه علشان يقوم ريناد مسكت فيه وفتحت عينيها بِنوم وقالت : رايح فين
باسها من خدها وقال : الباب بيخبط هقوم أشوف مين وأرجعلك تاني
قامت بِوجع وقعدت علي السرير وبصتلو بِنوم وهو راح فتح الباب لقاها سمر
إتكلم بِرفعة حاجب وقال : خير ؟
إتكلمت سمر بِخوف وقالت : ست ز..زهرة مستنياك تحت
نفخ وقال : ماشي روحي إنتي وأنا هخلص وهناديكي علشان عاوزك
هزت راسها ونزلت
قفل الباب وبص علي السرير لقي ريناد قاعده مربعه إيديها ومكشرة وهي بصالو وشعرها منعكش
ضحك وقال : بتبصيلي كدة ليه ؟
ردت وهي لسه مكشره وقالت : هنزل معاك
رد وهو بيفتح الدولاب يطلع تيشيرت قال : بس إنتي تعبانه
قامت وقفت وقالت : أنا مش تعبانه وقولت هنزل معاك
عدلها شعرها وقال : إلبسي طب
أخدت دريس ودخلت الحمام وكانت في أقل من خمس دقايق مخلصه
ضحك داغر وقال : إيه السرعة دي
عدلت شعرها وسابتو مفرود وقالت : يلا
كان لسه هيعلق علي شعرها قالت : إبقي إعملهولي تحت يلا بقا علشان منتأخرش علي ست زهرة
فهم قصدها ومسك إيديها وقال : يلا يا أخرة صبري
نزلو سوا تحت وأول ما دخلو الصالون قام أمير وقف وقال : بقا يا راجل أعرف إنك إتجوزت من السوشيال ميديا ، مش تعزم إبن عمك !
إتصدم داغر وضحك في نفس الوقت وقال : أمير ، عاش من شافك يا إبن عمي
قرب عليه أمير وحض”نو وقال : عاش من شافني إيه بقا ، إنت معزمتنيش ، ينفع كدا ؟
بعد داغر عن حض”نو وقال : جات بسرعة والله متزعلش مني تتعوض في فرحك بقا
بص أمير علي ريناد وقال : ماشاء الله أحلي من الميكب والصور ، عرفت تنقي يا داغر ، طول عمرك واقع واقف
بصلو داغر بِرفعة حاجب وقالو : هنخيب ولا إيه ؟
إبتسم علاء وقال : دي مرات أخويا يا عم
بص لِريناد وقال : إحم أنا أمير الدويري ، إبن عم جوزك وأخوه برضوا
إبتسم ريناد وقالت : أهلاً وسهلاً
إتكلمت أسماء وقالت : هتفضلو واقفين علي الباب يعني ولا إيه ؟
دخل ريناد وأمير وداغر ، قعد داغر وقعد جمبو ريناد وحط إيدو ورا ضهرها وضمها ليه وأمير قعد جمب زهرة اللي مشالتش عينها من عليهم وهتم”وت من الغيرة والغيظ وعينيها إحمرت من الدموع المحبوسة جواها
لِدرجة إن أسماء لاحظت وقالت : مال عينيكي يا زهرة محمرة أوي كدا ليه ؟
مسحت زهرة عينيها بِمنديل وقالت : يمكن علشان منمتش كويس ولا حاجة
بصِت ريناد لِداغر اللي بصلها في عينيها وكإنو بيقولها ” إتطمني مش هسيبك ”
قربت ريناد من ودن داغر وقالت : تحب تضرفلي شعري
بصلها بِرفعة حاجب وقال بِصوت واطي : إشمعنا دلوقتي ؟
قالت بِتلكيكة وهي بتعدلو شعرو لِورا : علشان إنت مش بتحب تخلي حد يشوفني بيه مفرود مش صح كدا ؟
ضحك وقالها : لفي
إبتسمت ولفت وإدتو ضهرها وبدأ داغر يضفرلها شعرها تحت أنظارهم كلهم
صفر أمير وقال : أوووه ، شكلك بتحب ومدلع يا داغر
خلص داغر وإتعدلت ريناد تاني وضمها لِحض”نو وقال : طبعاً
مسك إيديها وبا”سها وقال : مش مراتي ؟ ، لازم تكون ملكة قدام كل الناس
غمضت زهرة عينيها جامد وقالت لِنفسها : أنا خسرت وضيعت من إيديا جوهرة
فتحت عينيها وبصتلهم وقامت وقفت وقالت : طب همشي أنا
بصتلها أسماء وقالت : ليه يا بنتي إنتي لسه جايه
لبست شنطتها وقالت : معلش يا مرات عمي بس تعبانه شوية ومحتاجة أنام
ردت أسماء وقالت : طب إبقي طمنيني عليكي لما تروحي
قام علاء وقف وقال : طب إستني خديني معاكي
بصلو داغر وقال : أقعد يا راجل وهبقا أوصلك أنا
ضحك أمير وقال : علشان أبص علي مرات عمي يا عم
برقلو داغر وقال : قولت أقعد ونبقا نروحلها سوا
قعد أمير بِخوف مصتنع وقال : تمام يا سيدي
طلعت زهرة وركبت عربيتها وساقت وهي بتعيط
فضل أمير قاعد مع داغر بيهزرو وبيضحكو وبيفتكرو أيام زمان وبيحكو لِريناد عن أيام زمان واللي كانو بيعملوه
إتكلم داغر وقال : وإنت ناوي تترزع قد إيه وهترجع تاني إيطاليا ؟
شرب بوق من القهوة وقال : يعني شوية كدا ، أصل خلصت شغلي هناك فَ قولت أجي أشوفكُم وأقعد شوية وبعدها هبقا أرجع تاني
هز داغر راسو وقال : حلو فيه حفله هتتعمل تبع الشركة في الفندق كمان أربع أيام إبقي تعالي إحضرها
ضحك أمير وقال : تعويض عن يوم فرحك دا يعني ولا إيه ؟
غمز داغر وقال : إعتبرها
قام أمير وقف وقال : طب علشان ألحق أروح لِمرات عمي لإن لسه جاي النهاردة من السفر وتعبان وعايز أنام
شاورت إسماء حواليها وقالت : الأوض كتير يا حبيبي نام هنا
هز راسو بِرفض وقال : لأ علشان حاجتي كلها في الشقة هناك
لسه داغر هيتكلم قطعو أمير وقال : علشان خاطري متضغطش عليا ، أنا فعلاً وحشتني الشقة أوي ، وبعدين الأيام جايه كتير هبقا أبات معاك يا سيدي
إتنهد داغر وقال : تمام
قام داغر وقف وقال : يلا يا سيدي
قامت ريناد مسكت إيد داغر وبصتلو
فهم إنها عايزة تقولو حاجة ، وطي راسو ليها وقربت هي من ودنو وقالت : ممكن متطلعش لِمرات عمك وتيجي
ضحك داغر وقال : ليه
داست علي إيديه وقالت : علشان خاطري ، إسمع الكلام وصلو وتعالي ممكن ؟ ، وتخلي بالك من نفسك وتسوق بالراحة
رفع إيدو اللي ريناد ماسكاها وبا”س إيد ريناد وقال : حاضر
إتكلم أمير وقال : يا عم الحبيب ، إنجز علشان الوقت
قرب عليه داغر وخبطو في كتفو وقال : يلا يا أخويا يلا
ضحكت ريناد وطلع داغر وأمير من الفيلا
ركبو العربية وطلعو مشيو في الطريق
ضحك أمير وقال : فاكر الأغنية اللي كنا بنحب نشغلها وإحنا بنسوق بِعربياتنا ونعمل سباق !
ضحك داغر وقال : يااااه
إتصدم أمير وقال : مش معاك ؟
هز راسو وقال : معايا يا عم
سقف أمير وقال : حلو ، شغلها بقا
ضحك داغر وقال : تمام
شغل داغر الشاشة وفضل يقلب فيها شوية وبعدها داس علي أغنية Gasolina
بدأو يدندنو مع بعض لِحد ما جات حته مُعينة وبصو الإتنين لِبعض وقالو في صوت واحد : A ella le guste la gasolina ” لإنها تحب الإثا.رة ”
ضحكو الإتنين سوا وقال أمير : أيام والله أيام نفسي ترجع
ضحك داغر وقال : مسيرها ترجع
وصل داغر تحت بيت زهرة ، أمير شاف داغر قاعد ومش بيستعد علشان ينزل معاه
إتكلم أمير وقال : يلا
بصلو داغر وقال : يلا إيه ؟
رفع أمير حاجبو وقال : مش هتطلع معايا
هز داغر راسو وقال : لأ يا عم طير إنت ، أنا عايز أروح
غمز أمير وقال : الله يرحم مكونتش بتخش بيتكو غير وش الصبح ، دلوقتي بقيت بتخاف وتروح بدري
بصلو داغر ببرود وقال بِجرائة : لأ يا حبيبي أنا مروح لِح”ضن مراتي ، بيت الراحة اللي يخصني
ضحك أمير جامد وقال : يبويي ، إحساس صعب ربنا يكتبو علينا ياعم وأقول في أي خروجة كدا أنا مروح لِح”ضن مراتي
شوح داغر بإيديه وهو بيضحك وقالو : طب يلا ياعم طرقنا بقا
فتح أمير الباب وقال : تمام يا عم تمام بس نتقابل بكرة بقا
ضحك داغر ونزل أمير من العربية ومشي
وصل داغر قدام الفيلا ودخل لقي أسماء داخله الفيلا لإنها كانت في الجنينة وقفها وقال : سماسم
لفت وبصتلو وقالت : إيه يا حبيبي
قرب عليها ودخل معاها الفيلا وهو بيقول : فين ريناد ؟
غمزتلو أسماء وقالت : في أوضتها
إستغربها وقال : تمام
مسكت إيدو قبل ما يتحرك وقالت : داغر
لف ليها وبصلها ، إتنهدت أسماء وقالت : حافظ علي قلبها ، ريناد حبتك يا داغر وإنت شكلك حبيتها ، خليك معاها وبلاش تخلي جوازكم علي الورق ، بس بلاش تك”سرها يا داغر لو ليا غلاوة عندك
قرب داغر وبا”س راس أسماء وقالها : متقلقيش لو كس”رتها هكون كس”رت نفسي ، إنتي عارفه إن لما بحب حاجة بحافظ عليها من أي حاجة حتي لو كنت أنا ودي مش حاجة يا أمي دي مراتي !
إبتسمت أسماء وقالت : ربنا يهديكم علي بعض ويخليكم ليا
با”س إيديها وقال : يارب يا حبيبتي ، هعمل كام حاجة كدة في المكتب وهطلعلها
طبطبت عليه وقالت : ربنا معاك يا حبيبي
سابتو وراح داغر المطبخ وقال : سمر
لفت سمر ضهرها وقالت بِخوف : أ..أيوا يا بيه
قالها وهو بيديها ضهرو وخارج : كوباية قهوة وهاتيهالي عللي المكتب
مشي داغر ودخل المكتب وطلع فونها وقعد يحرك الكرسي يمين وشمال مستنيها
خبطت وأذن داغر ليها بالدخول ودخلت
قربت وحطت كوباية القهوة وقال : أقعدي
قعدت سمر وهو قام ولف وقعد قصاده وإداها فونها وقالها : رني قوليلوا الحفله هتكون في فندق Black Hotel يوم الخميس
مسكت الفون وقالت : حاجة تاني
حط رجل علي رجل وقال : اللي بقولك عليه بس
مسكت الفون ورنت علي مُعتز وفتحت السبيكر
رد مُعتز وقال : هاا عرفتي إيه تاني
بصِت لِداغر وقالت : أنا عرفت إن الحفله هتتعمل في فندق إسمو Black Hotel يوم الخميس
سكت مُعتز شوية وبعدها قال : عظيم
شاورلها تسألو عن حاجة
إتكلمت سمر وقالت : ألا قولي يا بيه إنت هتعمل إيه ؟
زعق مُعتز وقال : وإنتي مالك أعمل اللي أعملو وحسك عينك تدخلي في اللي ملكيش فيه وإلا هأذيلك بنتك
خافت سمر وقالت : لأ يا بيه خلاص والله أنا مليش دعوه
قفل مُعتز في وشها السكة
مد داغر إيديه ، حطتلو الفون وقالت : أي أوامر تانيه
هز راسو وقال : روحي وخدي كوباية القهوة دي معاكي
أخدت القهوة وحط هو الفون في المكتب وطلع
طلع داغر الأوضة لقي ريناد نايمه ، قرب منها وقعد قدامها علي الأرض ووطي علي راسها وبا”س خدها وقال بِصوت هادي جمب ودنها : حبيبي
فتحت ريناد عينيها بِنوم وقالت : إنت رجعت إمتي
با”سها تاني وقال : لسه راجع خليت سمر كلمت مُعتز وطلعتلك
حطت إيديها علي وشو وبدأت تمشيها علي دقنو وقالت : إنت طلعت ؟
با”س إيديها اللي علي وشو وقال : تؤتؤ مطلعتش متقلقيش وبعدين أطلع إزاي ومراتي قالتلي مطلعش ؟
فتحت دراعاتها ليه علشان يحض”نها بس هو قال : هاخد شاور وأجيلك بس متناميش ماشي ؟
هزت راسها وقالت : هستناك
” في شقة فارس ”
خلصت تمارة الصينيه وكانت لسه هتقط.ع شال فارس إيديها وقال : بس بس متتعبيش نفسك
أخد الصينيه كلها وأخد شوكة وطلع جري علي أوضتو ، طلعت وراه تمارة وهي بتخبط علي باب الأوضة وبتقول وهي بتضحك : إفتح يا فارس علشان إخواتك ومامتك
رد فارس من ورا الباب وقال : محدش رضي يعملهالي غيرك وإنتي الحته اللي قط.عتيها خديها وأنا لو إتبقي مني هطلعلك ومحدش واكلها غيري هه
جات سارة وقالت : إفتح يا واطي هتاكلها كلها لوحدك
إتريق فارس عليها وقال : معلش أصل مش فاضي
ضحكو كلهم عليه وجات ليلي وقالت : قسماً بالله يا فارس لو ما فتحت هخليك تفتح بِطريقتي
فتح فارس باب الأوضة بسرعة وقال : لو مكونتيش حلفتي ، إيه يا ست الحبايب عايزة إيه
مدتلو إيديها وقالت : الصينيه يا حيو.ان
دخل جاب الصينيه وقال : وربنا ما حد مقطع غيري ، بس إيدك أبت إنتي وهي
دخل فارس المطبخ وقط.ع ليهم كل واحد حته في طبق وأخد بقيت الصينيه ودخل الأوضة وقال : كدا الكل مرضي محدش يخبط عليا إلا لما أخلص أو في الحاله الطارئه
ضحكت تمارة وقالت : يالهوي دي صينيه كنافه
ردت سارة وقالت : إنتي متعرفيش فارس بيحبها قد إيه الصينيه دي ، فيه ما بينهم قصه حب رهيبه
وقفت ضحك وإبتسمت وقالت : بألف هنا
” في فيلا داغر ”
طلع داغر من الحمام وهو بينشف شعرو ومش لابس التيشيرت لقي ريناد قاعده علي السرير مربعه وحاطه إيديها علي خدها
قرب داغر عليها وقال : هتنامي في حض”ني ؟
هزت راسها وقالت : عايزة أنام زي ما كنت منيمني إذا تكرمت
حط الفوطه علي ضهر الكرسي وقال وهو بيقرب : بس كدا ؟ ، إنتي تؤمري
نام داغر علي السرير وقعدت ريناد قدامو وإدتو ضهرها وميلت بِجسمها عليه ورجعت راسها علي كتفو وبصتلو وقالت : مضايقاك ؟
قرب وبا”سها من شفا”يفها وقال : عُمرك ما هتكوني مضايقاني وإنتي في حض”ني
إبتسمت وقالت : إنت حبيتني إمتي ؟
مسكها من خدودها وقال : السؤال دا هرد عليه بعدين إنما دلوقتي عايز أحكيلك اللي حصل
قرب باست خدو وقالت : وأنا سامعاك
” بعد مرور أربع أيام ، يوم الحفله ”
نده داغر بِصوت عالي وقال : يلا يا ريناد هنتأخر
طلعت ريناد من الحمام وقالت : حاضر أهو خلصت
بص علي فُستانها وقال : مش حاسه إن فُستانك ضيق
بصت علي الفستان وقالت : لأ يا داغر مش ضيق ويلا علشان متأخرين ولا إيه ؟
كانت ريناد واقفه بتلبس العُقد ، داغر قرب منها وقال : مش قبل ما أعمل حاجة
بصتلو بإستغراب وقرب داغر وبا”سها بو”سة عميقه
ريناد أول ما داغر با”سها وتعمق في البو”سة العُقد وقع من إيديها وحطت إيديها علي كتفو
بعد داغر بس سند راسو علي راسها وقال وهو بياخد نفسو : فيكي حاجة تمنعني من إن أقرب منك ؟
هزت راسها بِ لأ وهي بتاخد نفسها
بعد داغر وقال : لولا الحفله مكونتش رحمتك
مشِت صوابعها علي شفا”يفها وقالت : مسحتلي الروج يا داغر ينفع كدة ؟
ضحك داغر وقال : كان طعمو حلو أوي
وطت ريناد جابت العُقد ولبستو
وطلعت صُباع الروج وحطت منو تاني وقالت : يلا
راح داغر فتح الباب وقفتو ريناد وقالت : هتنزل كدة ؟
بصلها بإستغراب وقال : كدة إزاي ؟
جابت منديل وقربت منو وهي بتمسحلو شفا”يفو وقالت : بالروج وهو علي شفا”يفك كدة ، الناس هيقولو إيه
ضحك داغر وقال : بيجرب حلاوة مراتو قبل ما ينزل
خبطتو في كتفو وقالت : إتلم بقا
شدها داغر لِحض”نو وحض”نها جامد داغر وقال : أنا بحبك أوي
إتعلقت ريناد في حض”نو وقالت : وأنا كمان
رد داغر وهو لسه حاض”نها : مش ناوية تقوليها ؟
طبطبت ريناد علي ضهرو وقالت : لما نرجع خليني أعترفلك بِطريقتي
فضل داغر حاض”نها كتير
حاولت ريناد تبعد معرفتش ، إتكلمت وقالت : داغر الحفله
رد داغر وقال : تولع الحفله مش عاوز أخرج من حض”نك
ضحكت ريناد وبعدتو بالعافيه وقالت : مش هبعد ، هنروح من بعض فين ؟ ، هنرجع مع بعض ولينا أوضتنا يا حبيبي بس أما نرجع
غمز وقال : أما نرجع بقا
مسك إيديها ونزلو لأسماء اللي رفضت تروح معاهم وقالت : خلاص يا داغر قولتلك مش هروح ، روح إنت لإن أنا مليش في الحاجات دي ومرات عمك جايه تقعد معايا
هز راسو وأخد ريناد وطلع
” بعد ساعة ”
وصل داغر قدام الفندق ، نزل وفتح الباب لِريناد وحطت إيديها في إيديه ودخلو سوا والناس عماله تصورهم
دخلو لِمكان الحفله وكل الموجودين عمالين يسلمو عليهم وبتبص لِريناد في المكان لقِت فيه بنات بتبصلها بِحقد وبنات بتبصلها بِغيره مسكت في إيد داغر بِخوف
حس داغر بِمسكتها ليه ، وطي عليها وقال : فيه إيه يا حبيبي مالك ؟
إتكلمت ريناد وهي خايفه وقالت : بيبصولي كدة ليه ؟ ، عمالين يبصولي بِطريقه تخوف
بصلهم داغر وضحكك وقال : غيرانين منك يا حبيبتي إنتي مرات داغر الدويري ، إنتي مش حاسه بِقيمتك ولا إيه ؟
إتكلمت ريناد بِقلق وقالت : أنا مش مرتاحه
طبطب داغر علي إيديها وقال : متركزيش معاهم
فضلو واقفين مع الناس شوية لِحد ما قرب علاء وشد داغر وقالو : تعالي أوريك صاحب أكبر شركات K.G
بصلو داغر بإستغراب وقال : هو هنا ؟
غمز علاء وقال : عيب عليك دا جالك بِنفسو هو إنت أي حد
شد علاء إيد داغر وقال : تعالي يلا
مشي داغر مع علاء وساب ريناد واقفه مكانها
راح داغر سلم عليه وقالو : أهلاً أهلاً أستاذ مُنير
قام مُنير وقف وقفل زرار الجاكيت وقال : أهلاً أستاذ داغر سمعت إن شركتك عامله شغل حلو الفترة الأخيرة دي ، باين إن موظفينك شايفين شغلهم كويس
حط داغر إيديه في جيبو وقال : طبعاً دول موظفين داغر الدويري هما أي حد ولا إيه
ضحك مُنير وقال : طول عمرك بتعجبني يا داغر
إبتسم داغر وقال : نورت المكان ، Enjoy
بص بِعينو جمبو ملقاش ريناد
لف لِعلاء وقالو : ريناد فين ؟
راح داغر ما كان مكان واقف ملقهاش فضل يدور عليها في الحفله كلها ملهاش أثر
لقي فونو بيرن بِرقم ريناد ، فتح عليها وقال : إنتي فين يا ريناد قلبت عليكي الحفله ومش لاقيكي
ردت ريناد وقالت : ……
ضغط داغر علي الفون جامد وقال بِصوت عاليي : رينااااااااااااد
عمّ السكون المكان و …
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية استقرار اجباري ) اسم الرواية