رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم
رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الثلاثون 30
عشقتها منذ طفولتها
البارت الثلاثون
اولا قبل ما ابدا عاوزه اعتذر علي البارت السخيف اللي انا نزلته امبارح عارفه انه اللي حصل بين رنا وفهد ميدخلشي الدماغ بس انا كنت كتباه في وقت حزن ومش عارفه اذا كان ده صح اوغلط بس البارت ده هيكون فيه حاجات تدخل الدماغ
حلقه بعنوان عوده الذاكره.
بيكون ادهم جوه عند عشق
والكل واقف برا قلقنين
بيطلع ادهم وعلي وشه ملامح الفرح والحزن
الكل بيجري عليه
مراد بحوف..اختي بخير
ادهم بحيره.. طب اقولك الخبر الوحش ولا الحلو
فهد.. ادهم قول اخلص
مراد بخوف.. الحلو
ادهم بفرحه... عشق الذاكره رجعتلها
الكل بيتصدم وبيفرح
مراد بفرحه.. احلف بجد
ادهم بفرحه.. ايوه بعد السنين دي كلها عشق افتكرت كل حاجه افتكرت زكرياتنا
مراد بدموع الفرحه.. اااه بحد مش مصدق اخيرا عشق افتكرت افتكرت حياتها اللي نسيتها اخيرا بجد
ندي بدموع.. قصدك ان عشق افتكرتني وافتكرت ذكرياتنا
ادهم بفرحه.. ايوه
الكل بيفرح جدا
زهره.. الحمد لله الحمد الله انها رجعتلها
مراد.. طب وايه الخبر الوحش
ادهم بيفتكر وبيقول بحزن.. هي نز**فت كتير و دخلت في غيبوبه والله اعلم هتصحي امته
مراد بصدمه.. ايه ي ربي بس ليه الدنيا بتمنع السعاده عننا
فهد بيستغرب ان ادهم عادي ولا بيعيط ولا حاجه
فهد.. ادهم انت سخن
ادهم.. لا بتسال ليه
فهد.. اصل انت عادي عندك عشق في غيبوبه
ادهم.. اه فهمتك انا عارف ان هي في خطر بس انا مؤمن بربنا وعارف انه مش هيخذلني
فريد ربط علي كتفه وقال.. ربنا يحميك ي ابني
زهره بخوف.. طب ي ادهم الحمل كويس ولا خصله حاجه
ادهم.. لا الحمد الله متأثرشي بحاجه
فريد.. الحمد الله ي ادهم
ادهم ابتسم بحزن وقال.. عن اذنكو هخش لعشق
وبيخش ليها
اما رنا بيرن تليفونها بترد وبتقول.. الوو ي هنا
هنا.. انتو فين احنا رجعنا البيت ملقناكوش
رنا.. عشق وقعت وودناها المستشفي
هنا بخوف.. بجد طب انا هجيلكو
رنا.. تمام
بتقفل
مروان.. في ايه اللي حصل
هنا بخوف... عشق في المستشفي
مروان بصدمه.. بجد
هنا... ايوه يلا نروح بسرعه
وبيركبو متجهين عن عشق
اما في اوضه عشق
بيدخل عندها ادهم
وبيمسك ايديها وبيبوسها ومش بيحس بدموعها وبتنزل لوحدها وقال.. فرحتي كبيره جدا ان الذاكره رجعتلك وفي نفس الوقت زعلان عشانك وعلي حالتك وخايف عليكي وعلي ابننا انا هستناكي لحد ما تصحي
وبيبوس رأسها وبيمسك ايدها ومش بيحس بنفسه وبينام
هنا ومروان بيوصلو
هنا بخوف.. عشق كويسه
رنا.. ايوه رجعتلها الذاكره بس دخلت في غيبوبه
هنا بصدمه.. بجد اوه مش مصدقه بعد السنين دي ترحعلها الذاكره
مروان.. المهم انها تفوق
فريد.. خد زينب يفهد وروحو وخد رنا وندي وزهره وهنا معاك
رنا.. بس انا. يعمو عاوزه افضل مع عشق
فريد... يحبيبتي ملوش لازم القعده ولما تصحي هتصل بيكي واحنا كده هنعمل زحمه في المستشفي
زينب.. معاك حق يلا ي رنا
رنا بحزن.. ماشي
بياخد فهد رنا وندي وزينب وزهره ومروان بيروح معاهم
وبيروحو
اما فريد ومراد بيقعدو
بيمر ساعتين
وادهم واخد عشق في حضنه ونايم.
وفريد ومراد وفهد برا
والباقي في البيت قلقين
بيصحي ادهم وبيبص علي عشق بيلاقيها لسه نايمه وكان هيقوم حس انها ماسكه فيه جامد بيبتسم بحزن وبيبوس راسها وبيرجع ينام تاني
برا
فريد.. هو ادهم لسه جوه ليه
فهد.. زمانه نايم ي بابا
مراد.. ادهم ده شخص جميل جدا بيحب عشق جدا وانا عمري ما شوفت حد بيحب حد كدا
فريد.. دا حب اتخلق في القلب ومستحيل يتشال ابدا
فهد سند راسه لورا وقال.. دي الحياه
ادهم بيحس بحركه عشق بيقوم وبيبص بيلاقيه عر*قانه جدا ودموعه بتنزل وبتقول كلام مش مفهوم وكانها بتفتكر اللي خصل كله
ادهم بيشدها ليه جامد وبيفضل يقرا قران
لحد ما بتهدي خالص
ادهم.. عشق
عشق بهدوء.. نعم
ادهم بخوف.. انتي كويسه
عشق.. هو ايه اللي خصلي
ادهم بصدمه.. انتي مش فاكره
عشق مسكت دماغها وقالت.. ادهم انا ذاكرتي رجعتلي
ادهم بفرحه.. يعني انت فاكره كل حاجه
عشق بتعب.. ايوه بس انا حاسه ان دماغي تقيله
ادهم شدها لحضنه جدا لدرجه انها حست ان عظامها هتتكسر من قوه ضمه ليها
ادهم بفرحه... كنت كل يوم بدعي ان الذاكره ترجعلك واخيرا حلمي اتحقق مشعارف استوعب انك افتكرتي ايامنا مع بعض وحبنا لبعض
عشق بفرحه.. مش مصدقه اني افتكرت ايوه انا فاكره كل حاجه كل ذكرياتنا فكراها ي ادهم كل لعبنا وفرحنا مع بعض
ادهم بفرحه اكتر.. مش قادر اوصف فرحتي بجد ي روح قلبي انت مش حسه بفرحتي قد ايه
عشق بحب.. انا لما افتكرت حبي ليكي زاد جدا انت كنت بتهتم بيا وكل ما ليا ي بحبك اووي
ادهم باسها بحب وبعدها سند حيبنه علي جيبنها
وقال... وادهم بيحبك اضعاف ما بتحبيه
عشق بخجل.. انت عملت ايه ممكن حد يدخل ويشوفنا
ادهم بضحك.. مستحيل حد يدخل قبل ما يخبط
عشق مسكت بطنها وقالت بدموع.. ابني ي ادهم حصله حاجه
ادهم بحب.. متخافيش كويس وبعدها قال بمشاكسه.. وبعدين انتي بتقولي ابني ليه ممكن يبقي بنت
عشق.. بس انا عاوزه ولد يطلع شبهك
ادهم بحب.. بس انا عاوز بنت شبهك
عشق.. يبقي نجيب الاتنين
ادهم بضحك.. مستعد لاي حاجه
عشق بخجل.. انت هتفضل قليل الادب كده
ادهم بحب.. طول العمر ي روحي
وكان هيقرب يبوسها
لكن قاطعه خبط الباب
ادهم بعصبيه... مين
فريد.. انا ي ادهم
بيخشو
وبيفرحو ان عشق فاقت
مراد بيروح يحضنها وبيقول.. حبيبتي حبيبتي حبيبتي انا فرحان جدا ان الذاكره لجعتلك والف سلامه عليكي ي قلبي
عشق بحب.. الله يسلمك ي حبيبي
ادهم بغيره.. ماتبطلو بقي حبيبي وحبيبتي وحسو بيا شويه بغير
مراد بضحك.. اختي وخايف عليها مش من حقي ادلعها
ادهم بضحك.. دلعها بس متقوليهاش يحبيبتي وابعد شويه انت لازق فيها كدا ليه
فهد بضحك.. الله يسهله
فريد.. الف سلامه عليكي ي بنتي
عشق.. الله يسلمك ي عمو
فهد.. الف سلامه ي عشق
عشق.. الله يسلمك اومال فين الباقي
فريد.. روحتهم عشان مفيش لازمه يقعدو
عشق.. ادهم انا عايزه اخرج
ادهم.. هشوف وبس الاول حالتك تقدر تخليكي تروحي ولا لا
عشق بطفوله.. لا انا عاوزه اروح اكل
ادهم بضحك.. انتي مش بتبطلي اكل خالص
عشق بزعل.. انت كمان بتبصلي في الاكل والله لهوريم الوش التاني
مراد بضحك.. ايوه كده وطلعي هرومانتك عليه
ادهم بضحك.. خلاص هنروح ارحموني بس هتكملي علاجك في البيت
عشق.. ماشي المهم اخرج من المستشفي
ادهم.. تمام اطلعو برا بقي عشان تغير ونمشي
مراد.. وانت
ادهم.. وانا ايه هساعدها
مراد.. نعم. يروح امك
فريد.. مراد
مراد.. انت شايف بيقول ايه
ادهم بضحك.. مراتي ي عم
مراد بضحك.. ماشي ي ادهم انا هوريك لما ترجع
وبيطلعو وادهم بيساعد عشق تلبس وبيروحو الڤيله
بيدخلو الڤيله
والكل بيفرح لما بيشوف عشق وبيطمنو عليها
وبيمر 3 شهور
وعشق بقت في الرابع
بيكون فهد قاعد بيقرا كتاب علي السرير
فجأه بتطلع رنا ومعاه حاجه وهي مش مصدقه بتقول.. فهد
فهد.. نعم
رنا.. انا حامل
فهد مستوعبشي كلامها وقال.. ماشي
رنا بضحك.. هو ايه اللي ماشي بقولك انا حامل
فهد لسه بودو مستوعبشي قالها.. ماشي
وبعدها استوعب وقال.. قولتي ايه
رنا.. جاي تستوعب دلوقتي بقولك انا حامل في بيبي
فهد بيفرح وبيروح يحضنها وبيقول.. اخيرا حلمي اتحقق وفي جزء مني هنا وبيشاور علي بطنها.. ياه علي الفرحه
رنا بحب.. وانا كمان فرحانه اووي
فهد مسك ايديها وقعدها علي السرير وقال.. ممنوع ااحركه لمده تسع شهور هتفضلي علي السرير اكلك هيجيلك وشربك هيجيلك
رنا متبعاه بحب قالت.. طب لما ابقي عاوزه اعمل حمام
فهد.. اعمليها علي نفسك
رنا بضحك.. نعم اسمت ي فهد بلاش هبل والنبي
فهد.. طب يلا نفرح الجميع
بيطلعو
فهد.. يجماعه في خبر عاوز اقولكو عليه
هنا.. ايه ي فهد
فهد.. هقولك اهو ي خالتو
ادهم.. خالتو دي يبقي انا فهمت
فهد.. ايوه رنا حامل
الكل بيفرح وبيباركلهم وزينب فرحت اكتر واحده انها هتبقي جده
وندي بتزعل لانها لسه لحد دلوقتي مبقتشي حامل بس بتبين انها سعيده
مراد.. طب يجماعه هروح ان الشركه
ندي.. هتيجي امته
مراد.. تقريبا عشره او تسعه
ندي.. تمام خلي بالك من نفسك
مراد.. حاضر يلا ي هنا اندهي لمروان يجي
هنا.. متروح تندهله انت
مراد بخبث.. بصراحه مش ليا مزاج يلا روحي بسرعه هنتاخر
هنا بضيق.. حاضر
بتخش من غير ما تخبط بتنصدم ان مروان مش لابس حاجه من فوق وبيلعب تمارين
بتتكسف جدا وخدودها بتحمر جدا
مروان بيلاحظ وجودها وسرحانها قام وقال.. انا عارف ان عضلاتي بتشد اي بنت بس متبصليش كده بخاف
هنا بخجل.. هاا انا ككنت جايه ااااقوولك ككلم ممراد
وبتمشي بسرعه ومروان بيضحك عليها وبيتمني يوم خطوبتهم تيجي ولان هنا لسه مقلتشي لحد انها بتحبه ومخبيه شعورها لكن مروان كان عارف انها بتحبه بس كان عاوز يسمعها منها تاني
بيلبس وبيطلع وبيروحو الشركه
اما ندي بتخش اوضتها وبتفكر تتسحب وتروح عند الدكتوره تكشف ليه هي محملتشي
بيدخل كل واحد اوضته
عشق كانت بتلبس قالت ل ادهم.. انا متحمسه اني اعرف نوع الجنين بجد
ادهم.. وانا بردو ي رب بنت
عشق.. لا انا عاوزه ولد
ادهم.. هنشوف هيطلع ايه
عشق فجاه بتحس بتحرك في بطنها بتقول بصدمه.. ادهم تعالي بسرعه البيبي بيتحرك
ادهم بيجري وبيحط ايديه عند بطنها وبيحس بحركتهم فعلا وعينه بتلمع وهو حاسس بابنه بيقول.. يلا يحبيب بابا تعال
عشق.. تعال عشان بابا وماما يشوفوك
ادهم.. يلا بسرعه نعرف نوعه
بيروح عند الدكتوره
بيدخلو والدكتوره بتشوف الجنين
ادهم.. ها ي دكتوره ولد ولا بنت
الدكتوره بابتسامه.. انت نفسك في ايه
ادهم.. نفسي في بنوته
الدكتوره وانتي ي مدام
عشق.. نفسي في ولد
الدكتوره بابتسامه.. ربنا هحققلكو اللي انت. عاوزينه مبروك المدام. حامل بتؤم ولد وبنت
ادهم بفرحه.. احلفي
الدكتوره.. اه والله
ادهم حضن عشق بقوه وقال... الحمد الله ي رب شكرا لله انا بجد مش قادر اوصف فرحتي هيبقي عندي ولد وبنت
عشق بحب.. وهتبقي احل بابا ي ادهم وربنا استجاب لدوعتنا وجابلنا ولد وبنت
ادهم بحب.. الحمد الله وبيقول لدكتوره.. شكرا ي دكتوره ربنا يفرح قلبك زي ما فرحتي قلبي
الدكتوره.. العفو وربنا يقومك بالسلامه ي ندام
عشق.. الله يسلمك
وبيروحو يروحو وهما مبسوطين
وبيخشو وبيقررو يقول الخبر لما الكل يبقي موجود
وبيدخلو اوضتهم
وندي بتشوفهم وبتتسحب وبتطلع برا وبتركب العربيه وبتروح عند الدكتوره
بتوصل وبتتطلب من الدكتوره تكشف عليها
بعد شويه
الدكتوره باسف.. خضرتك انتي الرحم بتاعك ضعيف ونسبه حمالك ضعيفه
ندي.. اه منا عارفه
الدكتوره... بجد طب انت عارفه يبقي انتي عارفه ان نسبه حملك قليله جدا
ندي بدموع.. اه بس مفيش امل اني احمل
الدكتوره.. لا طبعا بس شويه وقت
ندي.. تمام عن اذنك
وبتمشي وهي حزينه ومش بتركب عربيتها وبتفضل تتمشي وهي سرحانه وفجاه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مراد
بيخلص شغل
بيروح عند مروان بيدخل من غير ما يخبط
وبيقعد
.مراد.. انا هروح انا عشان خلصت
مروان.. بس انا هقعد لسه عندي شغل
مراد.. تمام وابقي جيب هنا. معاك
مروان بفرحه.. حاضر
مراد بيبتسمله
وبيروح وبيدخل اوضته مش بيلاقي ندي وبيروح يخبد علي عشق وبيدخل
مراد.. شوفتي ندي. يعشق
عشق.. لا اخر مره شوفتها كانت دخلت اوضتها
مراد بخوف.. اومال هتكون راحت فين
ادهم.. هي مش موجوه في الاوضه
مراد بخوف.. لا
وبيروح يدور في الڤيله كلها مش بيلاقيها
بيرجع والكل بيبقي متجمع
زهره بدموع.. لقتها
مراد بخوف.. لا مش عارف هي راحت فين من غير ما تقولي
فريد.. اهدي ي مراد عشان نعرف نفكر
مراد بيقعد بحزن ومش عارف يعمل ايه
فجاه بيفتكر انه حط جهاز ترقب في تليفون ندي عشان يشوف هتروح فين
بيمسك تليفون وبيجري
وادهم بيجري وراه
ادهم.. مراد رايح فين
مراد.. خش ي ادهم وانا هرجع ومعايا ندي اكيد
وبيركب العربيه
ادهم بيخش
بيوصل مراد لمكان ندي وبينزل وبيتفاجا ان في شباب بيديقوها وبيشدوها وهي بتحاول تفلت منهم بيتعصب وعينه بتتحول للون الاحمر بيروح عندهم
وبيشد ندي
شخص منهم قال.. في ايه ي زميكس هي تخصك
مراد بعصبيه.. اه تخصنا
شخص تاني.. طب هناخدها ليله وبعدين خدها
مراد اتعصب ونزل فيهم ضرب مبرح جدا
مراد بعصبيه.. انا هوريك ازاي تفكر فيها تفكير شمال بس انت لعبت في عداد عمرك
وبيخلص ضرب وبيؤمر الحراس ياخدوهم
ندي بدموع.. مراد
مراد بعصبيه.. اسكتي مش عاوز اسمع منك كلمه
وبيركب العربيه وهي بتركب ودموعها نازله
بيوصله وبينزل مراد من غير ولا كلمه
وندي وراه بتبكي
زهره لما بتشوف ندي بتحضنه وبتقول.. انتي كنتي فيني. ندي
ندي بتيعط وبتقول.. مفيش ي امي
ادهم.. لقتها فيني. مراد
مراد بعصبيه.. لقتها في الشارع وفي شباب بيضيقوها وبعدها بيكمل وهو بيبص لندي.. انتي ايه اللي خلاكي تنزل من غير ما تقوليلي
ندي بدموع.. والله كنت هقولك
مراد بعصبيه. تقوليلي ايه وزفت ايه تخيلي لو مكنتش حطيت جهاز تعقب في تليفونك وعرفت مكانك كنتي دلوقتي معاهم وضعتي ي ندي
ندي بدموع.. والله ي مراد ان
مراد بعصبيه ودموع.. مش عاوز اسمع ولا كلمه ي ندي انت اذيتيني وخلتيني صغير قدامهم لما انتي تخرجي من غير اذني تخليني صغير اووي
ندي عيطت اكتر
مراد بدموع.. انا هقولك كلمه واحده وتتنفذ انتي هتخشي اوضتك ومش هتطلعي منها غير لما تتعلمي انك ليكي راجل وخلي في علمك انا مش هنام معاكي
ندي بدموع.. مراد
مراد.. قولتلك خشي جوه
ندي بتخش وهي بتعيط
ادهم.. في ايه ي مراد هي عملت ايه
مراد بعصبيه.. خش افهم من اختك المحترمه وبيمشي وبيسبهم
وادهم وعشق وزهره وفريد بيخشو لندي
ادهم ايه اللي خصل ي ندي وليه خرجتي من غير اذن مراد
ندي ببكي.. والله انا كنت عاوزه اروح للدكتوره عشان اشوف انا حامل ولا لا وانا مروحه لقيت ف يشباب عكسوني وكانو بيشدوني معاهم بس مراد ظهر وانقدذني والله انا روخت عشان عاوزه اخلف من مراد
زهره بتعيط وبتحضنها وبتقول.. اهدي يحبيبتي بس انتي غلطانه المفروض تستأذني منه و لولاه مكنتيش رجعتي تاني
ندي.. انا عرفت غلطي بس انا عاوزاها يسامحني
ادهم.. هيسامحك اكيد بس هيزعل شويه
عشق.. هروح احيبلك اكل
ندي.. مش عاوزه ي عشق مليش نفس وعاوزه ابقي لوحدي
وبيطلعو وبيسيبوها وهي بتفضل تبكي
وبيعدي اليوم
ومراد بيخش البيت وبيلاقي الكل قاعد
مراد بهدوء.. فين ندي
زهره بحزن.. في اوضتها
مراد.. وهي اكلت
زهره... لا مرضتشي تاكل ابدا
مراد مشي بهدوء وجاب امل ودخل لندي
ادهم.. رغم انه زعلان منها بس طيب في نفس الوقت
زهره.. فعلا بيقسي عليها لكن بيحن بردو ده الخب الحقيقي
عشق.. انا عاوزه اكل ي ادهم
ادهم بضحك.. ي بنتي بقي اشبعي مره انتي اكلتي انهارده اربع وجبات
عشق بطفوله.. بقي كده ماشي انا زعلانه منك
وبتمشي وبتخش الاوصه
ادهم بضحك.. ربنا يصبرني
زهره بضحك.. خش صالحها
ادهم.. هو انا عملت حاحه
فهد بضحك.. لا بس روح خليها تنكد عليك
ادهم بضحك.. اسكت ي فهد
وبيروح لعشق
بيخش بيلاقيها بتاكل بيبصلها بحب وبعدها بيقول.. القمر زعلان ليه
عشق.. دلوقتي القنر زعلان ليه
ادهم قعد فريحها.. ارحميني بقي والله قربت اشد في شعري منك ومن هرومانتك دي
عشق بضحك.. اعيش اخليك تشد في شعرك ي روحي
ادهم شد في شعره وقال... برحمتك ي رب
عشق بتتضحك عليه
اما عند نزي بتكون زعلانه عشان مراد مش بيكلمها
بتفرح لما مراد بيخش عليها
ندي بفرحه.. مراد
مراد بهدوء... ماكلتيش ليه
ندي بحزن.. عشان انت زعلان
مراد بتنهيده جاب الاكل وقعد قدامها يلا كلي
ندي بدموع.. متزعلشي مني الاول
مراد.. ي ندي متخلنيش ازعل منك اكتر من كده كلي الاول
ندي بتاكل بحزن ومراد بيشيل الاكل وبعدها بينام وبيتغطي وبيديها ضهره ندي بتبصله بحزن وبتنام وبتحضنه من ضهره وبتقول... انت اسفه ي مراد والله
مراد ابتسم ولفلها وقال.. كنت راحه تعملي ايه
ندي بتوتر.. هقولك بي متزعلشي
مراد هز راسه
ندي بحزن... كنت راحه عشان اكشف عشان لسه محملتش وكنت زعلان ان مله حمل ما عدا انا وانا نفسي احمل منك
مراد بيبوسها وبيقول وهو وشه قريب حدا من وشها بيقول.. قولتلك الف مره مش عاوز اطفال ي ندي انتي طفلتي اهو مش عاوز حاجه تانيه
ندي بدموع.. بس انا نفسي اجيب عيل شبهك
مراد.. ي ندي دي حاحه مش مهمه تنت اللي مهمه في حياتي
ندي بدموع.. يعني انت م ش زعلان من
مراد.. مش زعلان بس بشرط
ندي.. موافقه
مراد.. تقوليلي كل الاماكن اللي هتروحيه
ندي حضنته وقالت.. وعد ي حبيبي وانا اسفه والله
مراد... وانا مسامحك انا بس زعلان عشان محترمتيش انك عندك راجل
ندي بحب.. حقك عليا مش هتتكرر
مراد بمشاكسه.. عاوزه تحملي تعالي وانا هخليكي تحملي 10
ندي بخجل.. والله متربتشي ابعد بقي عايزه انام عشان ورايا كليه
مراد.. اه صحيح عامله ايه فيها
ندي.. كويسه
مراد.. اي حاجه تعوزيها انا موجود
ندي بحب... ربنا يخليك ليا
مراد ضمها ليه.. ويخلكي ليا
وبينامو
عند فهد ورنا
رنا.. طفي النور ي فهد
فهد.. قومي يحبيبتي هتنامي دلوقتي
رنا.. ياض سبني انام
فهد بصدمه... ياض فيه واحده تقول لجوزها ياض
رنا بزهق.. ايوه وغطت وشها ونامت
فهد بضحك.. اكيد دي الهرومانت اللي اتكلم عنها يا رب
وبيروح ينام جمبها
في الجنينه بتكون هنا قاعده وبترسم الشجره اللي قدامها وفجاه سمعت صوت بيقول... بتعملي ايه
هنا بخضه.. يخريبتك ي شيخ خضتني
مروان بيقعد جمبه وبيقول بضحك.. حقك عليا بتعملي ايه بقي
هنا بصت للرسمه وقالت.. برسم
مروان بص للرسم واعجب بيها جدا وقال.. دا انتي بتعرفي ترسمي
هنا بتنهيده.. ايوه كان حلمي بس بابا كان عاوزني ادخل تجاره فكده دخلتها
مروان بمرح.. طب ايه رايك ترسميني
هنا.. ارسمك انت
مروان.. ايوه فيها ايه دا انا حتي قمر وعسول
هنا بضحك.. ببلاش كده
مروان.. لا هديكي مقابلها دبله
هنا بخجل.. نعم اسكت ي مروان
مروان بضحك.. في ايه عاوز اخطبك مش انتي بتحبيني
هنا بخجل.. لا مين قال
مروان بضحك.. انتي يختي
هنا بخجل.. انت لسا فاكر دا كانت ذله لسان
مروان بضحك.. والله عموما يستي هرسمك مقابلها
هنا بضحك.. وانت بتعرف ترسم
مروان.. مش اووي يلا
هنا.. ماشي
وبيقف مروان عند الشجره وهنا بترسمه بحب وهي بتهتم بادق تفاصيله
وبيعدي ساعه وبتخلص
هنا.. بس خلصت
مروان بحماسه.. يلا وريني
هنا خبت الرسمه وقالت.. بس متعلقشي
مروان شدها وقال.. ماشي بيشوف الرسمه وبيعجب جدا بيها وكانت محدد تفاصيله جدا
مروان بنبهار.. واووو تحفه بسم الله ما شاءلله علي كده بقي انتي هتعلميني
هنا.. بجد عجبتك ولا بتقول كده وخلاص
مروان بحب.. لا طبعا عجبتني يلا دوري
هنا بتروح تقف ومروان بيحاول يرسمها وعلي وشه ملامح الخبث
بيعدي نص ساعه وبيقول.. بس خلصت
هنا.. بسرعه دي
مروان.. عيب عليكي تعالي شوفي
هنا بتشوفها وبتنصدم من شكلها وبتقول.. مين دي
مروان بضحك.. انتي
هنا بعبوس.. وانا بقي منخيري كبيره وشعري منكوش
مروان بضحك... بصراحه اه
هنا قامت وزعلت وكانت هتمشي بس هو شدها ووقعت ف يحضنه قالتلو.. مروان
مروان بحب.. حقك عليا هي طلعت كده
هنا بزعل.. طلعت كده ولا انت اللي عملتها كده عشان تغيظني
مروان بضحك.. بصراحه انا كان قصدي اطلعها كده بس انتي احلي منها بكتير
هنا بتخجل وبتستوعب انها في حضنه بتقوم وبتجري علي اوضتها بخجل وهو بيضحك وبيقوم ينام
اما عند عشق بتخلص اكل وبتشيله وبتاخد دش وبتتطلع بتلاقي ادهم نايم
بتروح جمبه وبتفضل تزقه
ادهم بنوم.. فيه ايه ي عشق
عشق بزهق.. زهقانه قوم العب معايا
ادهم قام وقال... العب ايه بس
عشق بخبث.. عندي لعبه جميله
ادهم بنوم.. قولي خلصيني عايز انام
عشق بخبث.___________
ادهم بصدمه... نننعم مستحيل
•تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية