Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الثالث 3 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الثالث 3

عشقتها منذ طفولتها 
البارت التالت

بيطلعو كلهم برا الجامعه

فهد... اخخ نسيت اني مجتشي بالعربيه 
ادهم... طب هنركب عربيتي
عشق... انا والبنات ورا وانت يا فهد فريح ادهم

كان لسه ادهم هيعترض بس رنا همستلو... اسكت يا ادهم هتفضحنا
ادهم بصلها بغيظ وهي ضحكت علي شكله
عشق... في ايه بتضحكي علي ايه
رنا بضحك.. مفيش بس في واحد اعرفه البنت اللي بيحبها مزهقاه
عشق.. لا والله بتضحكي عشان كده
سهي.. اتلاقي يا عيني معذب نفسو عشان تحبه
ادهم وهو باصص علي عشق... اه والله معذباني من زمان 
فهد.. طب يلا كفايه كلام عاوزه اكل

وركبو عربيه ادهم البنات ورا والشباب قدام 
فهد... شغل يا ادهم اغنيه
ادهم.. لا دماغي مصدعه
فهد... شغل احسنلك
ادهم.. لا مش مشغل
فهد بخبث... خلاص انت اللي جبتو لنفسك
رنا بضحك... انا عارفه النظره دي
فهد بضحك.. ايوه 
وبعدها فهد بص لادهم  وبعدها صرخ جامد وهو بيغني اغنيه 
ارفع ايدك فوق 
وغني بصوت عالي والبنات بتضحك 
لحد لما ادهم وقف العربيه وحط ايده علي بوق فهد وقالو بعصبيه... انت عارفه يا ذفت لو مسكتش هعمل فيك ايه
فهد مش عارفه يتكلم شال ايد ادهم من علي بوقه وقالو... هتعمل ايه يعني 
ادهم مسكو من ودنو تاني جامد وقالو... هأكلك هبلعك هعمل زي ما النمر بيعمل في فريسته انت حر انت ايه 

فهد بخوف... حرر سيب ودني بقا
ادهم ساب ودنو وكمل سواقه وفهد عمال يطبطب علي ودنو ورنا وعشق وسهي بيضحكو

فهد.. بص بقا عملت ايه خليت شكل وحش قدام المزز
ادهم بعصبيه.. قسم بالله يا فهد لو مسكتشي لاهزعلك بقا عشان عصبتني 
فهد سكت والبنات ماسكين نفسهم من الضحك

بعد شويه بيوصلو لمطعم هادي 
ادهم... يلا وصلنا
نزلو وراح قعدو علي ترابيزه جمب الشباك
عشق قاعدت جوه عند الشباك وبعدها رنا وسهي وقصادهم ادهم قاعد ادام عشق وفهد قاعد فريحو 

فهد بمرح.. اطلبو اللي انتو عاوزينو انا معايا فلوس بالكوم
رنا.. اطلبلنا انت مش انت اللي عازمينا اطلبلنا علي مزاجك
عشق.. اه اطلب كده حاجه عسل زيك
فهد بص علي ادهم لقاه بيبص علي عشق وماسك نفسه بالعافيه قال.. احم. حاضر هطلبلكو 
ادهم كان نفسو يولع في عشق واللي قاعد فريحو دهو 

بعدها طلب فهد الاكل وجه قعد يستني لما يجي
فهد.. بما ان الاكل لسه فاضلو شويه لما ييجي خلينا نتعرف علي عشق وسهي
سهي.. ماشي انا هعرف نفسي الاول انا سهي عايشه مع بابا وماما ومعنديش اخوات 
عشق..انا عشق اهلي متوفيين وعايشه مع اخويا اللي بقيلي
ادهم بصلها بحب وعشق وهدي نفسو عشان ميتهورش ويروح يحضنه
سهي.. عارفونا عن نفسكو بقا 
رنا.. انا عايشه مع ماما بعد موت بابا الله يرحمه وعند اخت تؤام بس عايشه في امريكا
فهد.. انا الفهد الفهود اهلي متوفين وعايش لوحدي واللي يتعرف عليا يحبني 
سهي.. انت بجد دمك خفيف اوي
رنا حست بالغيره علي فهد 
ادهم.. انا ادهم عايش مع اهلي وعندي اخت واحده بس  
عشق بصتلو وحست انها تعرفو بس مش عارفه فجأه حط ايدها علي دماغها بوجع. 

رنا... مالك يا عشق في ايه
عشق بألم... دماغي بتوجعني بس 
وكل ده ادهم مرعوب عليها وقال... طب تحبي تروحي المستشفي
عشق بألم... لا مش محتاجه عاوزه بس حاجه سخنه وهبقي زي الفل
فهد... ثواني ونده علي النادل.. لو سمحتي ممكن حاجه دافيه 
النادل... حاضر
وبعدها الاكل جه ومعاه الحاجه الدافيه
رنا مسكت الكوبايه وادتها ل عشق.. خدي يا عشق اشربي
عشق خدتها وبدأت تشرب تحت خوف الكل عليها واكترهم ادهم اللي حاسس انو قلبو هيقف من الخوف عليها 

عشق خلصت وقالت.. الحمد الله شكرا
رنا.. بقيتي احسن
عشق بهزار... طبعا بقيت احسن والنبي بقا اسكتو عشان عاوزه اكل
فهد... كلي يا ختي واحنا اللي قلقين عليكي
وكلهم ضحكو ماعدا ادهم اللي سرح فيها لما ضحكت وغمازتها بانت فهد لاحظو نغزو براحه في كتفه من غير ما حد يشوفو وهسملو... براح يا عم هتاكل البت بنظراتك
ادهم  بتوهان.. بصراحه كدا مش عارف اشيل عيني

فهد.. انا عارفه انها حلوه بس مش كده
ادهم بغيره.. شكلك كدا مسكت ودنك وحشتك
فهد.. خلاص يا عم سماح المرادي
ادهم اتجاهلو وبدا يأكل

بعد لما كلو
عشق.. اه الحمد الله بجد الاكل حلو اوي
رنا.. اه بجد زوقك حلو في الاكل
فهد.. عشان تعرفو اني بعرف اختار 
ادهم... طب ياعم الفلحوص يلا ادفع الحساب عشان نمشي
فهد حاضر وبيحط ايده في جيبه مش بيلاقي المحفظه بيبصلهم بصدمه

رنا... مالك ياض مبحلك كدا ليه
ادهم... اوعي يكون اللي في بال ياض
فهد بصلو... لا هو اللي في بالك
ادهم.. ياحستو السوده ياني ياما دا انا كمان مش معايا المحفظه
رنا.. متفهموني في ايه
ادهم... الاستاذ اللي عازمينا وبيقول معاه فلوس الكوم نسي المحفظه بتاعتو ووانا كمان مش معايا محفظتي
فهد.. خلاص ياعم في ايه يعني دا اصلا الاكل اللي طلبناها يساوي 
ادهم بسخريه.. وقفت ليه الاكل يساوي كام
فهد.. يساوي 600جينه فيها ايه يعني
رنا.. يعني ايه يعني هندفع ازاي
عشق.. بدل الكلام ده نروح علي المواعين وخلاص.
كلهم بصولها بصدمه

فهد.. الله ينور عليكي يلا نروح نغسل المواعين حق الاكل اللي اكلناها
ادهم.. نعم يروح امك نغسل مواعين دا انا مش بعرف اشطف حاجه تقولي اغسل
عشق.. هنعمل ايه يعني اي ادهم في المصيبه دي
ادهم ماخدشي بالو اللي بتكلمو عشق ورد عليها.. بدل ما نغسل مواعين تعالو نغني ونعزف اغنيه للذباين اللي في المطعم ويدولنا فلوس ندفع بيها
سهي.. اه والله فكره حلوه بس هنجيب ادوات الموسيقي منين
ادهم.. معايا في شنطه العربيه طبله وجيتار وميكرفون
سهي.. بصراحه مدا مش بعرف اعزف ولا اغني
فهد... انا عندي فكره حلوه بس الاول بتعرفي تعزفي اي رنا علي الجيتار 
رنا.. دا انا حريفه
فهد... لما نشوف وانت يا ادهم معاك كام ميكرفون
ادهم... اعتقد معايا اتنين 
فهد... حلوه اوي عشق بتعرفي تغني صوتك حلو
ادهم كان عارفه اجابتها وانها صوتها حلو لانهم كانو بيغنو اغنيه مع بعض هما الاتنين لما كانو اطفال
عشق.. اه يابني دا انا هبهرك
فهد.. طب حلو اوي انا هعزف علي الطبل وانتي ي رنا علي الجيتار وانت يا ادهم انت وعشق هتغنو عشق صوت ادهم حلو وعشق قالت ان صوتها حلو خلاص يبقي هطلع اجيب الادوات من الشنطه واجي

وطلع فهد يجيب الاوداوت 
عشق.. هنغني اغنيه ايه 
ادهم... اغنيه ايه ايه 
رنا بتفكير.. لقيتها 
ادهم وعشق بخضه.... براح صوتك وطيه شويه
رنا بضحك.. معلشي بقا اصل بسبب الحماس
ادهم... طب يلا يا ناصحه جبتي اغنيه ايه
رنا.. خليني في حضنك بتاعت تامر عاشور 
عشق.. اه انا حافظاه وانت يا ادهم حافظاها
ادهم بسرحان في عشق.. اه حافظاه
عشق بخجل.. تمام هنغنيها

فهد دخل وادي لكل واحد اداه وقال لادهم... حات بس الميكرفون دقيقه 
ادهم ادالو الميكرفون وفهد قال في الميكرفون وهو واقف علي الترابيزا... احمم نحب نقدم انا وصحابي الاغنيه دي للذاباين 123

وبدأو يعزفو وادهم وعشق بيغنو وسهي بتصقف

ادهم كان بيغني وهو باصص علي عشق 

خليني في حضنك يا حبيبي 😍👩‍❤️‍👨
ده في حضنك بهدا وبرتاح ❤🥰
انا كل مشاعري معك راحو 💜🔥
وكمان قلبي لقبلك راح❤👩‍❤️‍👨💜
غير لو جنبي انا كانو عينيك 😘🤩
لو تبعد عني ولو ثانيه 🥳😻
بتجنن يا حبيبي عليك 💕😥❤️‍🔥
وبتحلي الدنيا في عيني❤️‍🔥🧡
وانا جنبك فما تبعدنيش🩵💞

عشق اعجبت جدا بصوت ادهم وحست ان ادهم بيقول الكلام ده ليها بس شالت الفكره دي من دماغها وبدأت تغني بصوتها الجميل

حبك فعلا بيخليني 🩷💜
اتمسك بالدنيا واعيش🩵👩‍❤️‍👨
في قربك بيروح خوفي 😻☺️
وده وعد وملزم انا بيه🥳💕
مهما تكون يا حبيبي ظروفي 🎉
قلبك عمري ما هاجي عليه ❤️‍🩹🩷

وادهم بردو حس انها بتوجهلو الكلام ده ليه وابتسم وهما الاتنين حبو صوت بعض واندمجو في الاغنيه

وبعد لما خلصو الاغنيه كل الناس صقفتلهم بحرار واعجاب 
ورنا مسكت ايد عشق وعشق مسكت ايد ادهم وهو حس ان قلبواللي بينبض بأسمها هيطلع يزغرط بمجرد بس انها مسكت ايدو وهو مسك ايد فهد وانحنو الاربعه شكرر ليهم

وبعدها قعدو 
سهي... بجد صوتك يا ادهم جميل وانت يا عشق صوتك روعه
عشق وادهم.. شكرا
فهد كان بيعد الفلوس اللي جموعهم.. دول 625جنيه
ادهم.. بس يلا ندفع بقا 
عشق كانت هتتكلم بس قطعها وت تليفونها
ردت عليه
عشق... الوو يا مراد
مراد بألم وتعب... تعالي يا عشق بسرعه
عشق بخوف وقفت.. مالك يا حبيبي في ايه
مراد بتعب وكان بير جع... تعالي بس 
عشق بقلق.. حاضر 
وكانت هتمشي بس ادهم مسك ايدها وقالها... تعالي اوصلك بس
عشق.. مش عاوزه اتعبك انا هروح وشدت ايدها وجريت
ادهم كان هيروح وراها بس فهد مسك ايدو... اهدي يا ادهم دا شكلها قلقان
رنا.. اكيد اخوها تعبان ومتخافشي ادهم البيت مش بعيد عن هنا 
ادهم بخوف... طب تعالو اصولكو
سهي.. لا انا هروح عشان بيتي ورا المطعم ده
رنا.. تمام يلا سلام
وسهي مشيت وادهم وصل رنا وفهد وراح علي بيتو وكان هيخبط علي عشق بس اتراجع ودخل بيتو اخد شاور وقعد يعمل تمارين يفرغ فيها مشاعره (ادهم علطول كده بيحب يطلع مشاعرو في التمارين) 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عشق وصلت البيت ودخلت لقت مراد طالع من الحمام وشكل تعبان
عشق... مالك يا حبيبي 
مراد.. مفيش يا حبيبتي
عشق بخوف.. مفيش ايه بس دا وشك تعبان خالص انت شكلك رجعت 
مراد... مفيش حاجه انا كنت بس عاوز ابوظ عليك الخروجه
عشق.. نعم لا انا مش مصدقاق 
ودخلتو الاوضه وبدأت تكشف عليه (ماهي بقا كليه طب) 
عشق بشك.. مراد انت عكيت في الاكل تاني جاوبني بصراحه 
مراد.بتنهيده.. اه عكيت
عشق.. طب ليه بس عشان انت عارف انك لما تعك معدتك بتقلب
مراد.. اعمل ايه يعني انا بحب لما اتفرج علي فيلم اجيب اكل كتير
عشق.. مفيش منك فايده
وطلعت راحت الصاله واتصدمت... بقا انت كلت ده كلو وراحت تلم الحاجات
مراد طلع وقالها.. قوليلي اللي حصل في الخروجه
عشق رمت الحاجات في البسكتوقالتلو.. تعالي احكيلك دا حصل كتير
وقعدو وحكتلو كل حاجه

مراد.. غنيتو دا عشان تدفعو 
عشق... اه وبصراحه كدا انا عجبني صوت ادهم
ادهم بخبث.. عجبك صوته ولا هو بنفسه
عشق بتوتر.. انا راحه اذاكر شويه
مراد.ضحك عليها... ماشي
وراحت اوضتها واول ما دخلت حطت ايدهاعلي قلبها وقالت... انا يمكن حبيتو نش عارفه بس انا انجذبت ليه بطريقه كدا وضحكت وراحت تذاكر

اما مراد راح عند ادهم عشان وحشو ونفسو يشوف شكلو لما كبر
بيروح عند بيته وخبط علي الباب وحب الاول يرخم عليه 
ادهم باستغراب... نعم حضرتك اساعدك في حاجه

مراد حاول يكتم ضحكتو وقال... ممكن بصله بس عشان عاوز اعمل كبده ومش عندي بصل

ادهم باستغراب.. حاضر ثواني وجاي
ودخل يجيب بصله

ومراد قال.. بقا انت مش عارفني وانا عرفتك ماشي 
وشاف كلب كبير لونه بني نايم ومراد راحلو واول ما شاف العقد اللي في رقبته عرفو علطول وقال.. لسا ادهم محتفظ بيك يا روكس انا فاكر انو والد ادهم كان جايب الكلب ده في عيد ميلاد ادهم وعشق(هما مظ تؤام بس ان ادهم اتولد بعد عشق ب 6شهور وهما بيعملو عيد ميلادهم مع بعض) ومسك القلاده اللي كان مكتوب عليها عشق&وادهم ببالانجليزي فاق علي صوت ادهم

ادهم.. يا استاذ يا عم
مراد... ها نعم
ادهم.. اتفضل البصله اهي
مراد بخبث... شكرا سلام يا روكس سلام يا ادهم
ادهم كان هيخش بس اتصدم اول ما سمع اسمه هو والكلب بتاعو وقال.. انت عرفت اسمي ازاي واسم الكلب

مراد بخبث... عشان انا عارفك
ادهم بغباء.. بس انا اول مره اشوفك
مراد... طب ركز في ملامحي كدا
ادهم بتركيز.. لا اول مره اشوفك طب ققولي تلميح
مراد بهمس.. هو انا اتغريت كتير لما كبرت بعدها قالو... عاوز تلميح طب بص انا اخو البنت اللي انت بتعشقها

ادهم بصدمه وفرح.. مراد
مراد... اه ياخويا مراد 
وبعدها مراد اتصدم لما..... 

يتبع.... 

روايه عشقتها منذ طفولتها 
البارت الثالث
للكاتبه/الجميله
ايه رائيكم في البارت حلو ولا لا وكمل الروايه ولا لا 🩷🩷

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent