Ads by Google X

رواية جنون العشق الفصل الرابع 4 - بقلم ايمان شوقي

الصفحة الرئيسية

  رواية جنون العشق كاملة بقلم ايمان شوقي عبر مدونة دليل الروايات 

 رواية جنون العشق الفصل الرابع 4

 

وصلو قصر الصياد بعد مرور نصف ساعه

همس واقفه قدام القصر بصددمه من كبر حجمه

زين باستهزاء من وراها:طبعا ولا كنتي تحلمي انكك تعيشي ف زيو أهلا بيكي ف جحيم الزين

همس عيونها دمعت وسابتو وراحت مع جدها

الجد:نورتي بيتك يااهمس انتي هنا زيك زي ريناد وفرح

همس باستعراب :مين ريناد وفرح

فرح من وراها: يخربيت القمر يابت ياريناد شكلها فعلا هتوقع زين

ريناد:لا مااهو شكلو وقع دي مززه

همس بضحك:بتقولو اي سمعوني معاكم

ادهم وهو جاي يقعد:ايه ده مين القمر دي

الجد:تعالي ياادهم دي همس مرات زين

ادهم بصدمه:يالهوي انت بتردي المزه دي ف الجحيم

ريناد بضحك:بجد ربنا يرحمك يااهموس من ابيه زين

نواره:لا بقا انا متأكده ان دي اللي هتوقع زين

ف الوقت ده دخل زين وسيف

سيف:تبارك الله نسخه من منار

سيف بطيبه:نورتي البيت ياهمس

همس بخجل:ده نور حضرتك

الجد:بصي ياهمس ده سيف خالك ووالد ريناد وفهد ودي نواره والدتهم وطبعا ده زين جوزك وده اخوه ادهم واختهم فرح

همس:تشرفت بيكم بس عاوزه اعرف ازاي انت جدي وبابا قالي أنكم متوفين

الجد بحزن:لا انا احمد ابو منار الله يرحمها وهو بعدها عننا الموضوع كبير هبقي احكيهولك دلوقتي قومي مع زين اوضتكم استريحي

همس بإحراج: احم بس انا مجيتش هدومي من هناك

الجد:عارف والبنات جابولك استريحي علشان من بكرا هتكملي دراسه معاهم

همس بفرحه:يعني انا هكمل دراسه

ادهم:اه وهكون ملزوم من 3 بلاوي ياخرابي

ريناد:ايهه ياادهم مش عاجبك ولاا ايي

فرح بمزح:لو مش عاجبك قولناا

ادهم بخوف مصتنع:لا طبعا عاجبني هو انا قولت حاجه

همس:شاطر ياادومه احسن ماايقومو ياكلوك

*ضحك الكل عليها وأنها اتعودت عليهم بسرعه*

زين:يلا نطلع فوق تغيري وتناميي

همس بابتسامه:حاضر

*طلعو فوق اوضتهم*

همس:احم هو الحمام فين عاوزه اغير

زين بلامبالاه:جوا واوضه اللبس ف الجانب هنا

دخلت خدت شاور وطلعت ف اعتقادها ان زين مش ف الاوضه لانها مسمعتش صوتو

طلعت وهي لافه االفوطه حولين جسمها

اول مااطلعت اتصدمت وحريت ع اوضه اللبس تغير

همس:يالهوتي كل لبس البيت عريان كدا ماشي لما اشوفكم ياحور انتي وريناد

خرجت وهي لابسه كاش مايوه لحد الركبه ده اللي لاقتو مؤدب شويه

زين ف سرو وهو سرحان فيها :يخربيت حلاوتك ايه ده كلو

قلبو:اديها فرصه شكلها غير ندي

عقلو:لا كلهم زي بعض كلهم علشان الفلوس حتي دي اتباعت علشان الفلوس

قلبو:وانت هتخليك كدا طول عمرك وحيد

عقلو: كفايه اللي عندي واسمي ليه مكانه ومشش هستسلم لواحده تاني كلهم رخااص

*فاق من الصراع ده ع صوت همس*

همس:لو سمحت عاوزه انام

زين:طيب ماتنامي

همس:انام فين

زين:ع السرير

همس بإحراج:وانت

زين:طبعا ع السرير يبقي شارينك وانام انا ع الارض نامي ع السرير او ع الارض او اولعيي انا مالي

همس:طيب ماشي وطلعت نامت ع السرير جمبو ودموعها وصوت شهقاتها بتقطع قلب زين بس ف الاخر استسلم لعقلو

زين بزعيق :مااااتنااامي بقاا وبطلي عياط

همس بخوف:حاضر

ونامت ف ثبات لحد الفجر صحيت لقت زين جمبها وحضنها ابتسمت بوجع وقامت اتوضت وصلت فرضها وقرآت وغيرت هدومها ل فستان باللون الوردي لحد ركبتها ورفعت شعرها كحكه ونزلت تحت تعمل الفطار

همس:ياخرابي ده كلو بيت اومال فين المطبخ

دخلت المطبخ وبدئت ف عمل الفطار

صحي زين وملاقهاش واتخض قام دور عليها بس ملقهاش ف الاوضه

نزلت تحت لقاها بتعمل الفطار و معاها ادهم وبيضحكو

زين كان هيموت من الغيظ:امم بتضحكو ع اي ولا انتي صاحيه بتعملي اي ده شغل خدم ولا نسيت صحيح انكك ملكيش ف العيشة بتاعتنا

همس دموعها بدئت تتساقط:اصل متعوده انيي اعمل الفطار اول مااصحي ونزلت وكان ادهم برا ف جه بيساعدني

ادهم:ملهوش داعي الكلام ده يا زين همس زيها زينا هنا ف البيت

سابهم زين وطلع

في منزل همس

نسرين بغيظ :يلا يايحي لازم نروح عند همس نباركلها

يحي:مشش رايح ف حته

سمر:بالله عليك يابابي نروح عاوزه اتطمن عليها

يحي:تمام جهزو نفسكم ونروح

قاامت سمر وهي ناويه ع انها تدمر همس

سمر:ياماما الواد مزز يعني همس الخدامه دي تاخدو وانا لا

نسرين ب غل:وحياتك ياسمر ليكون ليكي خدي الفستان ده ويلا

سمر:حاضر ياماميي

google-playkhamsatmostaqltradent