رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم
رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل الخامس 5
عشقتها منذ طفولتها
البارت الخامس
قبل ما ابدأ احب اشكركو علي التفاعل الجميل ده وقراءه ممتعه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مراد غمض عينه... انا هسافر بكرا العصر
عشق بدموع وصدمه... لا انت مش هتسبني
مراد... انا عارف اني وعدتك اني مش هسيبك بس دا شغل ولازم اعمله
عشق حضنته وعيطت وقالت... بردو مش هتسافر مش هتسيبني
مراد بعدها عنو وقال... انا مش رايح احارب يا عشق انا رايح عشان هعمل صفقه وبعدين اجي
عشق بعياط.... لا انت هتضحك عليا ومش هتيجي
مراد بحزن... والله ي عشق انا هاجي لما اخلص الصفقه
عشق مديت صباعها الصغير وقالت بدموع.... وعد
مراد بابتسامه... وعد يا يستي
وبعدها شدها لحضنه وطبطب عليها وهي انهارت في العياط
مراد...هتوحشيني اوي
عشق بدموع... وانت كمان
وفضلو شويه كدا وبعدها مراد بعدها عنو وقالها... لو انت عوزتي اي حاجه اطلبي من ادهم ده صاحبي وانا واثق فيه
عشق... يعني انت واثق في ادهم
مراد... اه واثق انو هيحميكي اطلبي بس اللي انتي عاوزاها
عشق... طيب
مراد بحب... طب يلا ننام
عشق.. يلا
خدها في حضنو ونامو
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في الصباح
بيصحي مراد بياخد دش وبيحضر شنتطو عشان يسافر وبعدها بيحضر الفطار وبيروح يصحي عشق
مراد... اصحي يا عشق الساعه 1
عشق صحيت قالتلو... ماشي
مراد.. طب خدي دش عشان نفطر
عشق... حاضر
مشي مراد وعشق دخلت الحمام وطلعت وهي لابسه سلوبته
جينز وعملت شعرها كحكه فوضاويه وسابت شويه خصلات علي وشها اعطتها منظر جميل
مراد.. يلا يا حبيبتي تعالي كلي
عشق قعدت... اكلني انت
مراد... حاضر
وقعد يأكلها كأنها طفله وبعد شويه
عشق... الحمد الله
مراد... شبعتي خلاص
عشق... اه
مراد قام لم السفره.وبعدها راح خدها في حضنه وقالها... خدي بالك من نفسك
عشق... حاضر
مراد... وزي ماقلتلك اي حاجه تعوزيها اطلبي من ادهم
عشق... حاضر
مراد.. يلا بقا عشان اروح المطار
عشق.. هاجي معاك
مراد كاي هيرفض بس هي حطت ايدها علي بوقها وبصتلو بعينها وقالت... والنبي ما ترفض
مراد... ماشي تعالي
عشق شدت ايدو... يلا
وكانت لسا هتطلع من الباب بس اتخبطت في جسد صلب
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ادهم صحي خد دش وبعدها حضر الاكل واكل وافتكر ان مفيش محاضرات وقال... انا اروح اشوف مراد قبل ما يسافر
وراح وكان هيخبط بس لقا عشق طلعها هي ومراد واتخبطت فيه وقالتلو... هو انت واقف كدا ليه ياعم انت
ادهم... يا عم هي اختك دي طالعه لمين
مراد... والله ما اعرف
عشق.. ادهم معلشي مكنتش اعرف انك اللي واقف
ادهم بحب وسرح في عينها وقال في نفسو... يخربيت جمال امك هتخلني احبك اكتر من كدا ايه
وبعدها فاق وقالها... ولا يهمك وبص لمراد وقالو.. تعال اوصلك للمطار بعربيتي
مراد.. تمام يلا يا عشق
ادهم.. هي هتيجي معانا
عشق مسكت ايد مراد وقالت.. طبعا دا اخويا حبيبي ولازم اودعو
ادهم بغيره.. ماشي يلا
وركبو عربيه ادهم وهما في الطريقه مراد قال.. هو انت مش عندك محاضرات انت كمان
ادهم.. اه انهارده مش ورايا حاجه
مراد بخبث.. طب ايه رائيك تتعشا انت وعشق بليل
ادهم بص لعشق وقال.. لو عليا انا موافق فاضل رأي عشق
عشق... اممم ماشي.
ادهم بفرحه... بجد
عشق.. اه انا كد كد هقعد فاضيه
ادهم همس لمراد اللي قاعد فريحو... تسلم يا ميدو
مراد... عد الجمايل بس
ادهم.بضحك.. ماشي هعديها
وشويه ووصلو المطار ونزلو
عشق.بدموع.. متتأخرشي يا مراد زي ما وعدتني
مراد حضنها وقالها... حاضر اول ما اخلص هاجي علطول
عشق.. واتصلي بيا كل شويه
مراد.. حاضر يا حبيبتي.
ادهم بغيره همسلو... متقوليهاش يا حبيبتي
مراد ضحك عليه وقالو.. دي اختي علفكره
ادهم... حتي لو
مراد بعد عن عشق وقال لادهم... سلام يا صاحبي ابقي سلميلي علي اهلك وخصوصا بقا انت عارف
ادهم بضحك.. يوصل بس مش هوصل سلامك ل اختي
مراد.. بقا كده ماشي
ادهم حضنو... خد بالك من نفسك
مراد بضحك.. هو انتو ليه محسسني اني رايح احا رب دا رايح اعمل صفقه
عشق.. الحق علينا اننا بنحبك وخايفين عليك.
مراد... لا الحق عليا انا
ادهم... طب يلا عشان الطياره
مراد...مش هوصيك تاني علي عشق يا ادهم
ادهم.. قولتلك ميت مره متخافش
مراد.. يلا سلام
عشق وادهم.. سلام
مراد راح ركب الطياره
وعشق اول الطياره حلقت انفجرت في العياط
وادهم قلق عليها وكان لسه هيحضنها بس اتراجع وفجأه اتصدم لما عشق حضنتو جامد وعيطت بهستيريا وهو ضمها ليه جامد وفضل يطبطب علي ضهرها بحنيه
ادهم.. اهدي يبابا هو هيخلص الشغل وهيرجع علطول
عشق وقتها مكنتشي في وعيها خالص مسكت في التيشرت بتاعو جامد بإيدها وفضلت تعيط و دفنت وشها عند موضع قلب ادهم وهو كان فرحان اوي وقالت.بصوت متحشرج من اثر عياطها.. انا عارفه بس فكره اني هروح مش الاقيه في البيت دي خليتني اعيط
ادهم بحنيه.. طب بصي يا ستي شيلي فكره اني صديقك خالص واعتبريني امك
عشق ضحكت من وسط دموعها وهو بعدها عن حضنو وقال وهو بيمسح دموعها بحنيه... انا مبهزرش اعتبريني امك ابوك اخوكي ابنك اي حاجه ولو عوزتي تتكلمي او تخرجي انا اهو اطلبي مني
عشق بابتسمامه... شكرا جدا يا ادهم مراد كان معاه حق لما قالي اثق فيك
ادهم نسي العالم كلو بسبب شكلها ووشها الاحمر من كتر العياط كانت حوريه وهي سرحت كمان في عيونه اللي تطمنتها من اول ما شافتو وحضنو اللي لما دخلتو حست بأمان الدنيا كلو فيه ومكنتشي عاوزه تخرج منو ابدا
وفضلو سرحانين في بعض لمده وفاقو علي صوت تليفون ادهم وكان بيلعن المتصل وطلع تليفونو ولقاه فهد كنسل عليه
عشق.. قفلت ليه
ادهم بضيق.. دا فهد وهيتصل عشان يرخم عليا وخلاص.
عشق.. ممكن يكون عاوزك في حاجه مهمه
ادهم.. هرد لما يتصل تاني
عشق.. انت شخص غريب اوي
ادهم... ههههه عارف يلا نروح
وركبو العربيه وهما في الطريق عشق قالتلو بخجل... هو انت عمرك حبيت حد او ارتبط
ادهم بصلها وبعدين بص للطريق وقال... انا بحب بنت جميله جدا وعيونها زرق بيسحوروني
عشق بغيره... نعم
ادهم بخبث... في ايه
عشق بتوتر.. ها لا مفيش
وكانت ماسكه الدموع بالعافيه
وادهم لاحظ ده وفرح من جواها انها ممكن تكون بتغير عليها وقالها عشان متعيطشي.. اقولك الصراحه انا مبحبش حد هي بنات الكليه كلهم بيحبوني
عشق بفرحه هي مستغرابها... بجد
ادهم.. اه بجد بس مالك فرحانه كدا ليه
عشق بتوتر وخجل وخدودها احمرت.. ها مفيش بس
ادهم بضحك.. خلاص متحمريش كده
عشق بغيظ... علفكره بقا انت اللي مستفز
ادهم بصدمه.. انا انا معملتش. حاجه
عشق بسخريه قلدت صوته... انا انا معملتش حاجه
لا انا اللي عملت
ادهم بضحك.. وصلنا اهو
عشق.. اخيرا
ادهم مسكه من ايدها وقالها... هستناكي الساعه 8بليل تكوني جهزتي
عشق.. حاضر
ودخلت الشقه واول ما دخلت صوتت جامد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ادهم كان بيركن عربيتو وفجأه سمع صوت صويت عشق قلبو وقع في رجلو و جري بسرعه علي البيت وكان لسه هيخبط بس لقا عشق طلعه وبتعيط ومرعوبه ادهم اول ما شافها خدها في حضنو عشان يطمن قلبو اللي كاد ان يقف من الخوف عليها وضمها جامد اوي وهي ماصدقت انها فيه حضنو ومسكت فيه جامد وهو قالها... في ايه يا عشق
عشق بعياط شاورت علي فأر كان علي الحيطه وقالت... ف فأ فأر
ادهم بصدمه.. يعني انتي بتعيطي عشان فار
عشق كانت بترتعش ودفنت وشها في حضنو
وهو افتكر انها كانت بتخاف جدا من الفيران من وهي صغيره ابتسم عليها وطلع مفتاح الشقه بتاعتو وقالها بحنيه... روح الشقه بتاعتي علي لما اموت الفار ده
عشق بطمئنان.. حاضر
وخدت المفتاح وراحت الشقه
وادهم شمر كمه ودخل جاب مقشه وقال... استعنا على الشقه بالله ودخل في حرب مع الفأر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عشق راحت شقت ادهم دخلت في الصاله وفضلت قاعده مستنيه ادهم وشافت دميه دبدوب كانت ليها وهي صغيره بس هي مش فاكر مسكتها وحست انها شافتها قبل كده لقت ورا ورقه كتوب عليها (كل سنه وانت طيب يا ادهم انا بحب اوي) من بقا اللي كتب الورقه دي اكيد عشق بس هي نسيت
عشق حست بالغيره تاني عش ادهم من اللي كاتب الورقه دي وهي متعرفشي انها هي اللي كاتباها ولقت الباب بيخبط قامت فتحت وكان ادهم ومخبي حاجه ورا ضهره
عشق.. ها قتل ت الفار
ادهم بخبث... اه وبعدها طلع الفار مي ت من ورا ضهره وخوف بيه عشق
عشق بخوف ودموع... ابعدو عني والنبي يا ادهم
ادهم بضحك... دا مش صاحي
عشق بخوف.. بردو بخاف منو
ادهم لاحظ دموعها وطلع رماه ودخل لقاه لسه واقفه زي ماهي ومغمضه عينها ضحك عليها وقال... فتحي عينك خلاص رميتو.
عشق فتحت عنيها ببطئ ملقتوش تنهدت براحه وبعدها قالت بعصبيه طفوليه... انتي علفكره بقا رخم عشان انت بتخوفني بالفار ومتكلمنيش تاني وكانت هتمشي بس هو مسكها اتخبطت في صدره لتاني مره
ادهم بحب.. انا مقدرش علي زعلك
عشق بخجل.. ابعد انا مش بكلمك
ادهم.. وانا مش هسيبك غير لما اصالحك
عشق بحزن مصطنع... اتأسفلي الاول
ادهم.. انا هتأسفلك وعاوزك تعرفي انك اول واحده اتأسفلها
عشق.. ليه مكنتش بتغلط ابدا
ادهم بص في عينها.. لا بس كنت بوعد نفسي اني مش هتأسف غير لشخص واحد
عشق... ومين الشخص ده
ادهم قرب من وشها... انتي الشخص ده
عشق بخجل... ها طب ابعد
ادهم قرب اكتر... مش هبعد غير لما تقولي انك مش زعلانه مني
عشق بخجل.. خلاص مش زعلانه
ادهم قرب اكتر وانفاسهم اختلطت... متأكده
عشق بخجل.. اه متأكده سيبني بقا
ادهم سابها وهي جريت علي شقتها وهو ضحك عليها وكان فرحان اووي من اللي حصل
وراح يذاكر شويه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عشق اول ما دخلت حطت ايدها علي قلبها وقالت.. شكلي كده حبيتك يا ادهم وراحت تذاكر
وفضلو يذاكر لحد الساعه 4ونص
وعشق راحت قعدت تتفرج علي TV وفضلت تقلب في الشاه بملل
اما عند ادهم خلص مذاكره ورن علي اهله يقلهم ان عشق جت
ادهم.. الوو يا امي
الام.. عامل ايه ادهم وحشتني اوي
ادهم بحب.. الحمد الله يا ست الكل انتي وحشتيني اكتر
الام... عامل ايه في دارستك
ادهم.. الحمد الله
الام.. مالك حاسه انك فرحان
ادهم... اه فرحان اووي يا امي
الام.. فرحني يا بني
ادهم.. عشق جت يا امي
الام بفرحه.. بجد يا ادهم عشق ومراد جم
ادهم بفرحه.. ايو يا امي اخيرا بعد 10سنين
الام بفرحه..اخيرا استني لما اقولك ل ابوك
ادهم.. حاتي الحج وحشني اوي
الام.. ثواني عملت المكالمه صامته وندهت علي والده وهو جه علي الصوت
الاب.. نعم يا حبيبتي في ايه
الام (ااسمها زهره).. عشق ومراد جم
الاب (اسمه فريد).. بجد جم من اللي قالك
زهره اديتو التليفون.. خد كلم ادهم
فريد.. ازيك يا ادهم
ادهم.. الحمد الله يا حج
فريد بفرحه.. هو اللي امك بتقول صح عشق ومراد جم
ادهم.. اه يا حج
فريد.. طب طب انا جايلك حالا
ادهم.. استني بس هتيجي فين
فريد.. هجيلكو يا بني
ادهم.. منا هقولك مراد سافر انهارده عشان جالو شغل وهيجي بعد شهر وعشق مش فكراكو
فريد.. مراد سافر تاني اه صحيح عشق فاكرانا
ادهم.. بس انا اتعرفت عليها كصاحب يعني
فريد.. طب لما مراد يحي اتصلي بيا علطول
ادهم... حاضر يا حج
فريد... يلا سلام
ادهم.. سلام
زهره.. في ايه هما سافرو تاني
فريد.. مراد بس اللي سافر عشان جالو شغل وعشق مش هنعرف نشوفها عشان مش فكرانا
زهره...اه صحيح
فريد.. يلا بقا انا رايح الشركه
زهره.. هلي بالك من نفسك
فريد باس رأسها... حاضر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عشق كانت قاعده زهقانه جالها فكره انها تتصل با ادهم يخرجوبس اترددت بسبب اللي حصل منو انو لما قرب منها جامد بس في الاخر قررت تتصل وراحت جابت تليفونها واتصلت علي ادهم
عشق بخجل.. احم الوو
ادهم بفرحه... الوو يا عشق
عشق بخجل... هو انت فاضي
ادهم.. اه فاضي جدا
عشق اتكلمت لما شافت طريقه كلامو... طب بما انك فاضي وانا فاضيه يلا نخرج دلوقتي بدل الساعه 8
ادهم بفرحه.. حاضر خمس دقايق والاقيكي جاهزه
عشق.. حاضر سلام
ادهم.. سلام وقفل معاها وفضل يبوس في التليفون وراح جهز
وعشق راحت لبست وكانت لابسه (بنطلون بوي فريند وشميز ابيض ودخلت في البنطلون ولبست فوقو جاكيت جينز وعملت شعرها ديل حصان ومحطتشي اي مكياج وكانت قمر جدا) وراحت عند ادهم لقيتو واقف وساند علي العربيه وبيقلب في الفون قالتلو
عشق... احمم مش يلا
ادهم.. اه اكي واتصدم من جمالها وفضل مبلم مش عارفه يشيل عينو وهي بردو اعجبت بشكلو وقالت (اروح احضنك تاني ولا اعمل ايه في جمالك ده) وادهم كان بيقول في نفسو(انتي ناويه تبهيرني بجمالك لحد فين)
وعشق اتكسفت من نظراتو ليها وقالت... مش يلا
ادهم.. ها يلا وبعدها فتح باب العربيه وعمل زي انحني زي الامير وقال.. تفضلي يا اميرتي
عشق بخجل وعملت زي.. شكرا يا اميري
ادهم قال في نفسو (انا مش هستحمل كل ده ولو في اي لحظه رزعتها بو سه هيكون بسببها) وقفل الباب ولف الناحيه التانيه وركب وساق بيهاعشان يخرجو....
.يتبع.....
روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت الخامس
للكاتبه/الجميله
عارفه ان البارت قصير بس دا اللي قدرت اكتبو هعوضكو بكرا ببارت طويل وعاوزه أرأكم في التعليقات 💜💜💜💜
•تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية