Ads by Google X

رواية امل بعد اكتئاب الفصل السادس 6 - بقلم عمار ابراهيم

الصفحة الرئيسية

  رواية امل بعد اكتئاب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم عمار إبراهيم 

رواية امل بعد اكتئاب الفصل السادس 6

الفصل السادس 
مجهول واحد : غبي باعتلي عيل يراقبهم
مجهول اتنين : يا باشا كان مراقبهم لحد ما اتشاكل مع شوية عيال صيع
مجهول واحد : طيب انت بنفسك الي هتنزل المرادي بس هتراقبلي البنت الي كانت معاة
مجهول اتنين : هي نفسها المحامية الي كانت مع رضوي
مجهول واحد : كلهم بيجو تحت ايدي واحدة واحدة
__________________________________
في كافتريا علي النيل البنات متجمعين
نيرة : جماعةعيد ميلاد بلال بكرة عاوزة اعملة مفجاه
فرح : بلال بارد مش بيفرق معاه الحجات دي
نيرة : معايا انا هيفرق بس فكروا معايا
حبيبة : بصو هقلكوا تعملو ركزوا معايا
_______________________
خالد : طيب وبعدين فلت مرة هتعمل ايه بعد كدا
عمار : مش عارف يا خالد انا سايبها علي الله
خالد : هي رنا بتجري كده ليه
عمار بص لقي رنا بتجري بهدوم بيت بس متغطية ومش لابسة حجابها وباين علي ملامحها الخوف فراحلها
عمار : بتجري ليه وازاي تنزلي كدة
رنا بخوف : الحقني نزلت من ربكتي نزلت من غير فلوس ماما سكرها علي ومحتاجة انثلوين دلوقت
عمار : طيب تعالي
عمار دخل معاها الصيدلية وجبلها الي هي محتجاه بمجرد ما خدته طلعت تجري وسابت عمار
رنا طلعت فتحت باب الشقه كانت امها علي السرير اديتها الحقنة ولم فاقت سالتها
الام : جبتي الفلوس مين يا رنا
رنا حكتلها علي كل الي حصل
الام : عمار جدع وابن اصول خدي فلوس من الشنطة وانزلي ادهوملو وانا لو بموت قدامك متنزليش بالمنظر دة تاني
رنا : قلقت عليكي يا قمري انتي وعموما حاضر
رنا باست علي ايديها وراسها وخدت فلوس ونزلت لعمار المحل
رنا : شكرا جدا يا عمار بجد
عمار : لا علي ايه
رنا : طيب فلوس الانثلوين وحاجة امبارح
عمار : عيب عليكي الكلام دة خلي فلوسك معاكي
رنا : ربنا يخليك امسك بقي
عمار : لا خليهم معاكي وخدي دول كمان ( كيسين جيليكولا )
رنا بابتسامة : شكرا احم انا ورايا شغل سلام
عمار: سلام ولو احتجتي حاجة كلميني
رنا شكرته ومشيت
خالد : بس البت قمر يا عمار
عمار : قمر مين يا عم دي شبر وي نص
خالد بضحك : ص قصيرة بس قمر وقلبها ابيض
عمار : اخطبهالك يا حبيبي
خالد : لا يعم سينجل راضي بحالي
عمار : طيب يلا علي شغلك
______________________
في الجيم
علي : انا تعبت
بلال : ما طبيعي حد يلعب بوش وجينرال بيج رامي انت
مصطفي : دة مش قادر يمشي يا يخربيت الي دخلم جيم
انا هخش اغير واروح انام
علي دخل الحمام حب يجخل الساونا شوية قعد في السونا مش طايق جسمة من غباوة التمرين دخل عليه
شخص : معايا حقنة لو خدتها هتظبطلك جسمك
علي  : حقنة ايه
الشخص : حقنة *****
علي : اها لا شكرا مش عاوز
الشخص اسمع مني هتظبط بيها جسمك المتدمر دة مش هتدمنها من مرة يعني
علي : حل عني الله يرضي عليك
الشخص : خد بس وهرتاح صدقني
علي فكر وحس انه فعلا جسمة متدمر عضلاتة مشدودة ومش قادر يتحرك ولا حته قادر يقلع التيشرت
علي : طيب هاتها
الراجل ادي لعلي الحقنة وعلي احساس غريب عضلاتة فكت وحس نفسة خفيييف روحة راحت وحاسس براحة وبدا يضحك ويبتسم بخفة بلال ومصطفي دخلوا  عليه
بلال فهم الي حصلة : دي حقنة ***
مصطفي اي دة
بلال : مخدرات
مصطفي بص ل علي ولاحظ فعلا انه مش طبيعي الغريب ان الراجل الي ادهالو اختفي
مصطفي وبلال خدوا علي روحوه
علي نام ومصطفي وبلال نزلو
بلال : ايه رايك
مصطفي مش هيدمن من مرة كبر دماغك
بلال : هيفوق هيكون حابب الاحساس دة وهيعوز يجربة تاني وساعتها بقي هيدمن
مصطفي : متخفش مش هسمحلو بكدة
فرح رنت
مصطفي : ايه ياقلبي
فرح: احم السبيكر مفتوح هو بلال معاك
مصطفي : بلال معايا اها
فرح : طيب تعالو لينا ع كفتريا *****
مصطفي : طيب احنا جايين
________________________________
رنا قاعدة في مكتبها بتقرا شوية ملفات دخل عليها شخص
سلام عليكم
رنا : وعليكم السلام افندم
انا  سامح احمد كنت محتاج محامية شخصيا
رنا : اسفه مش بشتغل لحساب حد انا بشتغل قضايا معينة
سامح : انا هديكي 60 الف في الشهر ده غير اتعابك في اي قضية هتدخليها
رنا باستغراب شديد : بس جة كتير ع محاميه خبرتها مش واسعة اوي زيي
سامح : وانا مش محتاج غيرك انا خلاص عملتلك توكيل ورسميا مش ناقص غير موفقتك وتكوني المحامية بتعتي
رنا : اكيد موافقة
سامح بابتسامة غموض : ع خيرة الله
___________________________
بلال ومصطفي دخلو الكافتريا واتفجاوا بالي شافوة
_________________________________
عارف ان البارت قصير بس والله غصب عني بذان الله بكرة البارت هيبقي طويل او هنزل فصلين
عاوز تفاعل ع الرواية عشان في ناس بتقرا ومتتفعلش اكتبلي كومن حلو ولايك عشان الي فات كوم والي جاي كوم تاني خالص
________________________________________________
توقعوا مين هم مجهول واحد ومجهول 2
الفصل السابع 
مجهول واحد : غبي باعتلي عيل يراقبهم
مجهول اتنين : يا باشا كان مراقبهم لحد ما اتشاكل مع شوية عيال صيع
مجهول واحد : طيب انت بنفسك الي هتنزل المرادي بس هتراقبلي البنت الي كانت معاة
مجهول اتنين : هي نفسها المحامية الي كانت مع رضوي
مجهول واحد : كلهم بيجو تحت ايدي واحدة واحدة
__________________________________
في كافتريا علي النيل البنات متجمعين
نيرة : جماعةعيد ميلاد بلال بكرة عاوزة اعملة مفجاه
فرح : بلال بارد مش بيفرق معاه الحجات دي
نيرة : معايا انا هيفرق بس فكروا معايا
حبيبة : بصو هقلكوا تعملو ركزوا معايا
_______________________
خالد : طيب وبعدين فلت مرة هتعمل ايه بعد كدا
عمار : مش عارف يا خالد انا سايبها علي الله
خالد : هي رنا بتجري كده ليه
عمار بص لقي رنا بتجري بهدوم بيت بس متغطية ومش لابسة حجابها وباين علي ملامحها الخوف فراحلها
عمار : بتجري ليه وازاي تنزلي كدة
رنا بخوف : الحقني نزلت من ربكتي نزلت من غير فلوس ماما سكرها علي ومحتاجة انثلوين دلوقت
عمار : طيب تعالي
عمار دخل معاها الصيدلية وجبلها الي هي محتجاه بمجرد ما خدته طلعت تجري وسابت عمار
رنا طلعت فتحت باب الشقه كانت امها علي السرير اديتها الحقنة ولم فاقت سالتها
الام : جبتي الفلوس مين يا رنا
رنا حكتلها علي كل الي حصل
الام : عمار جدع وابن اصول خدي فلوس من الشنطة وانزلي ادهوملو وانا لو بموت قدامك متنزليش بالمنظر دة تاني
رنا : قلقت عليكي يا قمري انتي وعموما حاضر
رنا باست علي ايديها وراسها وخدت فلوس ونزلت لعمار المحل
رنا : شكرا جدا يا عمار بجد
عمار : لا علي ايه
رنا : طيب فلوس الانثلوين وحاجة امبارح
عمار : عيب عليكي الكلام دة خلي فلوسك معاكي
رنا : ربنا يخليك امسك بقي
عمار : لا خليهم معاكي وخدي دول كمان ( كيسين جيليكولا )
رنا بابتسامة : شكرا احم انا ورايا شغل سلام
عمار: سلام ولو احتجتي حاجة كلميني
رنا شكرته ومشيت
خالد : بس البت قمر يا عمار
عمار : قمر مين يا عم دي شبر وي نص
خالد بضحك : ص قصيرة بس قمر وقلبها ابيض
عمار : اخطبهالك يا حبيبي
خالد : لا يعم سينجل راضي بحالي
عمار : طيب يلا علي شغلك
______________________
في الجيم
علي : انا تعبت
بلال : ما طبيعي حد يلعب بوش وجينرال بيج رامي انت
مصطفي : دة مش قادر يمشي يا يخربيت الي دخلم جيم
انا هخش اغير واروح انام
علي دخل الحمام حب يجخل الساونا شوية قعد في السونا مش طايق جسمة من غباوة التمرين دخل عليه
شخص : معايا حقنة لو خدتها هتظبطلك جسمك
علي : حقنة ايه
الشخص : حقنة *****
علي : اها لا شكرا مش عاوز
الشخص اسمع مني هتظبط بيها جسمك المتدمر دة مش هتدمنها من مرة يعني
علي : حل عني الله يرضي عليك
الشخص : خد بس وهرتاح صدقني
علي فكر وحس انه فعلا جسمة متدمر عضلاتة مشدودة ومش قادر يتحرك ولا حته قادر يقلع التيشرت
علي : طيب هاتها
الراجل ادي لعلي الحقنة وعلي احساس غريب عضلاتة فكت وحس نفسة خفيييف روحة راحت وحاسس براحة وبدا يضحك ويبتسم بخفة بلال ومصطفي دخلوا عليه
بلال فهم الي حصلة : دي حقنة ***
مصطفي اي دة
بلال : مخدرات
مصطفي بص ل علي ولاحظ فعلا انه مش طبيعي الغريب ان الراجل الي ادهالو اختفي
مصطفي وبلال خدوا علي روحوه
علي نام ومصطفي وبلال نزلو
بلال : ايه رايك
مصطفي مش هيدمن من مرة كبر دماغك
بلال : هيفوق هيكون حابب الاحساس دة وهيعوز يجربة تاني وساعتها بقي هيدمن
مصطفي : متخفش مش هسمحلو بكدة
فرح رنت
مصطفي : ايه ياقلبي
فرح: احم السبيكر مفتوح هو بلال معاك
مصطفي : بلال معايا اها
فرح : طيب تعالو لينا ع كفتريا *****
مصطفي : طيب احنا جايين
________________________________
رنا قاعدة في مكتبها بتقرا شوية ملفات دخل عليها شخص
سلام عليكم
رنا : وعليكم السلام افندم
انا سامح احمد كنت محتاج محامية شخصيا
رنا : اسفه مش بشتغل لحساب حد انا بشتغل قضايا معينة
سامح : انا هديكي 60 الف في الشهر ده غير اتعابك في اي قضية هتدخليها
رنا باستغراب شديد : بس جة كتير ع محاميه خبرتها مش واسعة اوي زيي
سامح : وانا مش محتاج غيرك انا خلاص عملتلك توكيل ورسميا مش ناقص غير موفقتك وتكوني المحامية بتعتي
رنا : اكيد موافقة
سامح بابتسامة غموض : ع خيرة الله
___________________________
بلال ومصطفي دخلو الكافتريا واتفجاوا بالي شافوة
_________________________________
عارف ان البارت قصير بس والله غصب عني بذان الله بكرة البارت هيبقي طويل او هنزل فصلين
عاوز تفاعل ع الرواية عشان في ناس بتقرا ومتتفعلش اكتبلي كومن حلو ولايك عشان الي فات كوم والي جاي كوم تاني خالص
________________________________________________
توقعوا مين هم مجهول واحد ومجهول 2

   •تابع الفصل التالي "رواية امل بعد اكتئاب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent