رواية احببت ولائي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ولاء صقر
رواية احببت ولائي الفصل السادس 6
احببت ولائي🌚♥️
(بارت ٦)
ولاء قلقت ف صحيت بصت في الفون لقت اساعه لسا 8وهي معادها 12 ف قعدت تتقلب ع السرير ومسكت الفون وفتحت الواتس وقالت لهدي انهم هيتقابلو ع 11 ويروحو سوا وقفلت الفون وقالت تقوم تشوف هتلبس اي لانها مش جايلها نوم تاني قامت فتحت الدولاب وعامله تبص فيه مش لاقيه حاجه عجبها تلبسها وهي واقفه مامتها فتحت الباب ودخلت
ولاء: اي ي ماما ي حبيبتي عاوزه حاجه
ايمي: لا ي حبيبتي انا سمعت صوت اتخضيت انتي قايلالي اصحيكي اساعه ١٠ اي مصحيكي بدري كدا انتي تعبانه فيكي حاجه ولا حاجه
ولاء: ابتسمت لقلق ايمي عليها لا ي حبيبتي انا كويسه انا بس قلقت ومعرفتش انام تاني ف قولت اقوم اجهز لبسي عشان مقابلة شغل انهاردا بس مش لاقيه حاجه حلوه البسها
ايمي: لي ي حبيبتي م انتي عندك لبس جميل كتير اوعي انقيلك انا حاجه ع زوقي
اعوذو بالله ي ولاء اي ي بنتي الدولاب دا كلو اسود ف اسود محتاره ف اي بقا مش فاهمه يعني
ولاء: م انتي عارفه ي ماما اني بحب الاسود
ايمي: لا ي ولاء انا عارفه انك بتحبي الاسود بس مش لدرجتي عارفه انك بتفضلي الاحمر اكتر ف لي مش شايفه حاجه حمرا مثلا ولا اي لون تاني
ولاء بهزر عادي ي ماما الاسود ملك الاناقه
ايمي: ي حبيبتي انتي مقلعتيش الاسود من ساعة وفاة مالك وبابا الله يرحمهم انا عارفه ان فراقهم صعب واننا خسرانهم فجاه بس لازم تعيشي حياتك ي حبيبتي انتي لسا صغيره
ولاء: ازاي اعيش حياتي وانا السبب ف موتهم ازاي هكمل عادي وهما مش موجودين ي ماما
ايمي: لا ي حبيبتي متقوليش كدا انتي مش السبب ابدا دا قدر ربنا وعمرهم ومتلوميش نفسك وتشيليها فوق طاقتها
ولاء: كان نفسي بابا يبقا معايا اوي دلوقتي وانا رايحه اول معاد شغل ليا وهو فخور بيا اني مهندسه زي م كان حلمو طول عمره
ايمي: هو اكيد فخور بيكي ي حبيبتي هو معاكي ديما وعلطول وفرحان بيكي زي م انا فخوره بيكي ي احلي بنت ف الدنيا
ولاء: ربنا يخليكي ليا ي ماما
ايمي: طب بس بقا بطلي نكد وانتي بت نكديه كدا مش فاهمه مش طالعه فرفوشه لامك لي خدي الفستان دا بحبو عليكي يلا خدي دش ع م احضر الفطار عشان متتاخريش
ولاء: ماشي ي قمر انت
عمر صحي وبص ف الساعه لاقها ١٠ ف قام عشان ياخد دش لاقي فونو بيرن ف راح يرد الاول
عمر: الو اي ي حبيبتي وحشتيني اوي والله عامله اي طمنيني عليكي
وحشتك اي ي بكاش دا انت بقالك يومين معبرتنيش ولا انا ولا ابوك يولاا اخس عليك
عمر: والله ي ماما وحشتوني اوي بس فعلا كنت مسحول اليومين دول حقكك عليا
مامتو خديجه: ربنا يعينك ويوفقك ي حبيبي انت وحشتني ف قولت اطمن عليك قبل م تروح الشغل
عمر: ربنا يخليكي ليا ي ست الكل والحج راضون عامل اي والبت بسنت الي خديتكو مني دي والقطه الصغننه الي نورت العيله دي
خديجه: كلهم كويسين الحمدلله بيسلمو عليك ابوك نزل هو وعبد الرحمن جوز بسنت عشان يجيبو حاجاات السبوع وبسنت م صدقت البنت نامت شويه ف دخلت تريح هي كمان
عمر:ربنا يعينها ي رب وتتربي ف عزهم هيسموها اي
خديجه: والله ي بني م عارفين لسا هيقررو المهم طمني عليك انت عامل اي ي حبيبي
عمر: الحمدلله ي حبيبتي بس ارجعو بقا وحشتوني
خديجه: ماشي ي حبيبي يلا بقا عشان معطلكش علي شغلك
عمر: انتي براحتك ي ست الكل دا انا اخد اجازه خالص
خديجه: امشي يولا انت هتتحجج بيا عشان تقعد يلا لا اله الا الله ي حبيبي
عمر:محمد رسول الله ي حبيبتي
وقفل عمر مع مامتو وقام ياخد دش ولبس ونزل
ولاء خرجت من الحمام لقت فونها بيرن
الو ي هدهد هفطر مع ماما والبس وانزل اهوو
هدي: طيب ي حبيبي انا كمان هجهز وانزل ونتقابل ي روحي يلا باي
فطرت ولاء ونزلت واتقابلت هي وهدي ووصلو وقابلو عم سيد
ولاء:السلام عليكم
عم سيد: عليكم من السلام اتفضلو ي بنات حضرتكو البشمهندسات ولاء وهدي صح
هدي: صح ي عمو
عم سيد: اتفضلو استريحو هما خلاص علي وصول اجبلكو اي تشربو
ولاء: لا كتر خيرك ربنا يخليك
وقعدو استنوهم
ولاء بعصبيه احنا الي هنقعد نستناهم كمان اي الاهمال بتاعهم دا
هدي: اهدي ي بنتي مبقلناش خمس دقايق قعدين
ولاء: انتي عارفه اني مبحبش استني حد
اسلام وصل وشافهم
اسلام بفرحه اهلا اهلا وانا اقول المكتب منور لي
هدي: بنورك ازيك ي اسلام
اسلام: انا فل ادام اصطبحت باالقمر داا
ولاء: احم احم نحن هناا
اسلام بكسوف اهلا ازيك ي ولاء عامله اي
ولاء: الحمدلله انا ممكن اخليلكو الجو بدل م انا عزول كدا
هدي خبطت ولاء ف كتفها بس ي رخمه
اسلام بضحك تعالو اتفضلو ف مكتبي عمر ع وصول
ولاء: هو متعود يتاخر كدا ويخلي الناس يستنو
اسلام: لا والله دا ملتزم علطول ف مواعيدو اكيد ف حاجه اخرتو
يدوب دخلو قعدو ف المكتب
عمر وصل وسلم علي عم سيد كالعاده ودخل عند اسلام صباح الخير ازيكو ي بنات عاملين اي معلش والله انا مش متعود اتاخر واخلي الناس تستني كدا ولا مهمل ومش ملتزم بمواعيدي قال عمر الجمله دي وهو بيبص علي ولاء وعلي الكاميرات الي ف المكان وبيبتسم وكمل كلامو بس الطريق كان زحمه شويه معلش
ولاء وهدي بصو لبعض وهدي ابتسمت وغمزت لولاء ف ولاء برقتلها
عمر بجديه كانو اتحول نبدا بقا ف الشغل احنا الڤيلا دي عاوزينها تخلص ف ٣ شهور والعمال واي حاجه هتحتاجوها علينا لاني طبعا عارف اني دي اول مره ليكو ف اكيد مش معاكو تيم بتاعكو ها هتقدرو تسملوهلنا ف 3 شهور
ولاء: ان شااء الله بس محتاجين الاول نشوفها ع الطبيعيه ونعرف العميل محتاج اي بالظبط وان شاء الله خير ونخلص قبل المعاد كمان
عمر: هنشوف يلا بينا نروح نشوفها طيب
ولاء: دلوقتي!!
عمر: ايوا مفيش وقت يدوب وهتبدوا فيها من بكرا تمم ولا اي
ولاء وهدي بصو لبعض وقالولو تمم
راحو شافو الڤيلا وعرفو الحاجات الي العميل عاوزها واتفقو هيبدو شغل من الصبح ان شاء الله
اسلام: انا جعان اوي م تيجو نروح ناكل بقا بما اننا خلصناا
عمر:اه وانا كمان جعت اوي انا موافق
ولاء: لا روحو انتو احنا هنروح عشان اتاخرنا بالهنا والشفا ليكو
عمر: اتاخرتو اي ي ستي اساعه خمسه لسا ف اي
هدي: بصت لولاء نظرة مسكنه عشان مش عاوزه تمشي عاوزه تفضل مع اسلام شويه
ولاء باستسلام طيب ماشي مفيش مشكله
راحو مطعم حلو واتغدو ومشيو وهما خرجين من المطعم
صوت بينادي ولاء ولاء بصت ولاء وراها لقيتو زياد ضحكت وراحت سلمت عليه ووقفت تضحك معاه وعمر واقف هيكسر سنانو من الغيظ رجعت ولاء سلمت عليهم وقالت لهدي انا هروح مع زياد تيجي معانا ولا
اسلام بسرعه لا لا انا هوصلهاا ضحكت ولاء ومشيت وعمر حرفياً هموت من الغيره مشيو ووصلو عند بيت هدي
اسلام: بس خلاص ي عمر هنزل هنا انا وهدي واتمشي معاها شويه لحد البيت
عمر: ماشي سلام...
•تابع الفصل التالي "رواية احببت ولائي" اضغط على اسم الرواية