Ads by Google X

رواية طريق معقد الفصل السادس 6 - بقلم ولاء

الصفحة الرئيسية

 رواية طريق معقد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ولاء

رواية طريق معقد الفصل السادس 6

البارت السادس ♥️♥️
طريق معقد ♥️
ريم... انت مين مين ال بيضحك
مروان ... بضحك انا اسف مش قاصد اضحك ولا اسمعك والله بس انا كنت واقف بصدفه
ريم... كابتن مروان حضرتك بتعمل ايه هنا ف الموقع 
مروان... امبارح كنت مع مستر يزن وعرض عليا اني اجي اتفرج ع الموقع والنهارده بصدفه كنت بتمرن وقولت اجي اشوف 
ريم.. منور  والله
مروان... احنا متعرفناش زاي الناس
انا اسمي مروان محسن كابتن ف الطيران وجاي هنا اقضي الاجازه بتاعتي 
ريم.. اهلا وسهلا تشرفت بحضرتك 
ريم... انا ريم مصممة ديكور بس لسه مبتداء ع قدي كده 
مروان ... لا دا انتي شغلك جميل جدا م شاء الله ♥️
ريم.. شكرا ليك 
تخرج ريم وهي بصحبة مروان والضحكه مرسومه ع وجههم 
يأتي مستر أحمد والعمال ويبداء الشغل
ويذهب مروان
ريم ... مستر أحمد ف مواد ناقصه هاخد عامل معايا وهروح اجبها
يزن ... من بعيد
انا هروح معاكي يا انسه ريم
ريم... لا شكرا مش عاوزه اتعب حضرتك دي حاجه تبع العمال يا يزن بيه 
يزن.... بنظرة حزن تمام 
تخرج ريم مع العامل
بعد العمل ف المساء 
يأتي اتصال ل ريم 
ريم... الو 
مروان.. انسه ريم انا كابتن مروان ممكن حضرتك تنزلي نتعشاء سوا وعاوز اخد رايك في حاجه دا لو سمحتي ياعني 
ريم... ايوه طبعا تحت امرك نصف ساعه واكون عند حضرتك 
تلبس ريم وتنزل من الغرف ولسه هتركب الاسانسير بتلاقي يزن وسامي بيه وسلمي ووالدها
ريم... اهلا سامي بيه 
سامي ... اهلا انسه ريم
شغلك حلو اوي ايوه كده احنا بنثق ف الشركه بتعتكم من زمان وانتم قد الثقه 
ريم... بثقه وجمود طبعا ياسامي بيه شكراً ع الثقه 
سلمي ... شغلك جميل جدا أن شاء الله يوم تجديد البيت عندنا اوصي بابا عليكي 
ريم.... شكرا 
تخرج ريم من الاسانسير وكل ده ويزن ساكت مش بيتكلم 
ريم ...  مروان
مروان.. ريم اتفضلي 
يزن ... ينظر بغضب 
هي بتعمل ايه معاه 
يزن قاعد مع والده وسلمي ووالدها وكل شويه ينظر إلى ريم 
ريم.. الضحكه عليا ع وجهها 
مروان... بضحك انا خوفت تكوني فهمتي موقفي غلط 
بس انا لما كلمت خطبتي عليكي قالتلي أن لازم انتي ال تعملي الديكور بتاع الشقه بتعتنا 
ريم... بفرحه ف قلبها طبعا طبعا دا انا تحت امركم الف مبروك وربنا يوفقك انت وهي يارب 
يأتي اتصال من جدة ريم تذهب ريم ال الخارج وتتحدث مع جدتها 
جدتها ... ريم وحشتيني عامله ايه 
ريم... تمام ياتيته انتي ال عامله ايه وبتاخدي علاجك وبتأكلي كويس 
جدتها ... ايوه ياحبيبتي المهم انتي ال عامله ايه 
ريم.. تطمن جدتها وتقولها انها بخير 
جدتها ... ريم انتي هتتاخري هناك انتي لازم تنزلي ف اسرع وقت
ريم.... ليه ياتيته في ايه انتي كويسه
جدتها ... انا كويسه بس ف خبر عاوز اقولك عليه مش حلو خالص 
ريم... خير في ايه 
جدتها ... اعمامك من البلد كانه هنا وعاوزين يجوزوكي باسم ابن عمك وف اسرع وقت علشان ورثك ميطلعش برا وحد يطمع فيكي 
ريم .. بصدمه
تيته انتي ازاي توافقي ع حاجه زاي دي 
جدتها... انا موافقتش يابنتي انا عمري ما اعمل  فيكي كده ابدا 
ريم ... بدموع مش باسم ده ال كنت بتحايل عليه يخطبني ياتيته مش ده ال سابني ورماني علشان يسافر 
وكان فين اعمامي اصلا ف السنين ال فاتت وانا من غير اب وام ياتيته كانه فين ياتيته 
ريم.. ع جثتي الجوازه دي تتم مش هوافق مهما حصل وتقفل ريم مع جدتها الفون 
ريم... تلتف والدموع ف عيونها 
وتلاقي ال حضنها جامد لا تنظر ريم ع من وقعت ف حضنه وتظل تبكي لحد ما تسكت مره واحده وتنظر وتلاقي يزن
ريم... يزن بيه انت بتعمل ايه
يزن ... يضم ريم ل حضنه اكتر ويقول 
يزن... انا كنت زايك كده وحبيت واحده من كل قلبي وهي بعتني وسابتني 
انا اكتر واحد حاسس بيكي ياريم ومقدر انتي تعبانه ازاي 
انا مش عارف الموضوع والمشكلة ال انت فيها بس حاسس بيكي وحاسس أن عاوز اخدك  ف حضني ومش عاوز اسيبك
ريم.... تسكت للحظات وبعدين تبعد عن يزن وتقول 
ريم.. انا اسفه بس انا مش عاوزه حد يفهمني غلط وكمان انت شخص خاطب 
اسفه وتسيبه وتمشي 
يزن... ياريم ريم 
ريم تمشي ف صمت ولا تتكلم وتطلع ع اوضتها 
يزن... يحاول يتصل ب ريم بس هي مش بترد 
(تاني يوم الصبح)
ع الفطار 
ريم... مستر أحمد انا كده يعتبر خلصت مهمتي انا عارفه أن فاضل لسه ثلاث ايام بس انا مضطر انزل القاهره حالا 
ومتقلقش ع الشغل ال فاضل أن شاء الله المصممين ال معايا قد المسؤولية
مستر أحمد... ولا يهمك يا انسه ريم اصل مفضلش كتير ف الشغل تقدري تروحي انا هتصل ب عربيه تيجي تاخد حضرتك تنزلك القاهره
ريم.. شكرا 
تذهب ريم وتحضر شنطتها 
(ف موقع العمل)
يزن... ينظر ع ريم لم يجدها 
مستر أحمد... يزن بيه حضرتك عاوز حاجه
يزن... لا طبعا انا كنت باخد نظرة سريعة ع الشغل 
يقول يزن مستر أحمد اللوحات دي مكانه مش ظريف هنا هي فين انسه ريم علشان نشوف مكان تاني غير هنا 
مستر أحمد... انسه ريم سافرت النهارده الصبح علشان خلصت شغلها هنا 
يزن... وازاي تمشي من غير ما تقولي وازاي تمشي من غير ما توريني شغلها وأشوف حلو ولا لا 
مستر أحمد... الشغل كويس ومافيش اي حاجه وحشه فيه يايزن بيه 
يزن ... بغضب انا ال اقول حلو ولا وحش يامستر احمد
يذهب يزن وياخد شنطة ويسافر ع القاهره
يرن ع ريم مش بترد ومش راضيه تفتح عليه 
يزن .... هي سافرت ليه ومش بترد ليه 
يذهب يزن ال شركه ريم ويسأل عليها 
(شركه ريم)
يارا... اتفضل حضرتك تأمر ب حاجه
يزن... لو سمحتي انسه ريم جت الشركه النهارده 
يارا... حضرتك مين 
انا يزن بيه 
يارا... لا مجاتش هي مش مع حضرتكم ف مشروع الساحل 
يزن ... ايوه بس هي سافرت امبارح
يارا ... بس هي مش قالت إن هي جت هي عملت حاجه وحشه ف الشغل 
يزن... لا خالص بس ممكن طلب
يارا ... اتفضل 
يزن.. ممكن عنوان المنزل بتاعها اطمن عليها
يارا بتوتر .... حاضر مافيش مشكله 
يذهب يزن مسرع ال بيت ريم ويلاقي عربيات كتير ويدخل المنزل يلاقي ناس كتير وباسم واقف 
والمأذون 
وريم تقول.... 
يتبع 
بقلم ولاء السيد ♥️
يارب البارت يعجبكم وتفاعل علشان انزل روايا كمان مع الروايا دي ♥️♥️♥️

  •تابع الفصل التالي "رواية طريق معقد" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent