رواية احببت ولائي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ولاء صقر
رواية احببت ولائي الفصل السابع 7
احببت ولائي🌚♥️
(بارت ٧)
عمر روح البيت مخنوق ومش طايق نفسو قاعد وفتح اللاب عشان يشتغل شويه وميفكرش بس مفيش فايده كل شويه يسرح ويتعصب قفل اللاب وهو مش عارف غيران ليه وهو يدوب مشفهاش غير مرتين يعني لي مضايق اوي كدا فتح فونو لاقي نفسو بيفتح الواتس وداخل ع شاتها وبيكتب هو مين الي قابلك دا وبعد كدا قال نفسو انت عبيط ي عمر مينفعش طبعا تسالها بتاع اي انت ومسح المسدج وقفل الفون ورماه وفضل يتقلب ع السرير لحد م نام
ولاء زياد وصلها البيت يلا باي ي قرده وابقي سلميلي ع خالتو
ولاء: م تطلع ي بني تسلم عليها انت و هنعشيك هه ونكسب فيك ثواب
زياد: كفي نفسك ي ختي
ولاء: طب اجري ياض من هنا لاعورك
زياد بضحك ي بت دا انا الي مأخدك عليا بس دا انتي المفروض تقوليلي يا ابيه
ولاء: ابيه طب اجري ياض بقا
زياد بخبث اطفال الوش الكيوت دا قد اي خداع بجد يلا باي ي قرده
ولاء بضحك باي ي كلب البحر وطلعت ولاء البيت وكالعاده قعدت تحكي لمامتها الي حصل ف اليوم كلو وعملو كوبايتين قهوه وقعدو يتفرجو ع فيلم سوا وبعدين دخلو ينامو عشان ولاء تصحي بدري تروح اول يوم ف شغلها بكرا
ولاء صحيت متاخره مسكت الفون بصت فيه لقت اساعه ١٠ ي خبر اسود ازاي راحت عليا نومه قامت بسرعه طلعت هدوم وخدت دش بسرعه ولبست ودخلت تصحي مامتها عشان تعرفها انها نازله ماما ماما
ايمي: اي ي ولاء لابسه و رايحه فين بدري كدا
ولاء: بدري اي ي ماما دي اساعه داخله ع ١١ انا اتاخرت ع الشغل وانهاردا اول يوم شكلي هيبقا خرا من اولهاا
ايمي: معلش ي حبيبتي اكيد عشان سهرنا امبارح شويه طب استني اعملك سندوتشات بسرعه تخديها معاكي عشان تفطري
ولاء: مفيش وقت ي حبيبتي هبقا اكل اي حاجه هناك يلا باي باي
ايمي: طيب خلي بالك من نفسك باي ي روحي
نزلت ولاء وركبت اوبر وف طريقها رنت علي هدي الو اي ي بنتي معلش صحيت متاخر لبست ونزلت جري
هدي: م انا توقعت بردو ف قعدت ارن عليكي مردتيش
ولاء: معلش بغبائي نسيت الفون سايلنت
هدي: طيب ي حبيبتي ع مهلك انا لسا وصله الڤيلا اهو انا واسلام
ولاء: طيب انا قدامي ربع ساعه وابقا عندكو باي باي
عمر صحي خد دش ولبس عشان ينزل يروح الشغل وهو جواه شعورين عكس بعض مبسوط انو هيشوف ولاء كتير الفتره الجايه ومضايق انو فكرها مرتبطه بشخص الي شافو امبارح والغيره مموتاه نزل ووصل الڤيلا وقابل اسلام وهدي ازيك ي اسلام ازيك ي هدي
اسلام بهزر كعادتو اي ي عم المواعيد الزفت دي مش اخلاق موظفين دي شكلي هرفدك
عمر بجديه ها كلو وصل والعمال وصلو مبدناش شغل لي لسا
اسلام باستغراب مالك ي عمر ف حاجه
عمر بعصبيه ماالي ي اسلام جاين هنا نشتغل وبتكلم ف الشغل ف اي مالي
اسلام: خلاص خلاص ي عمر اه كلو وصل مش باقي غير ولاء علي وصول
عمر بحده واي الي مأخر المهندسه ولاء لحد دلوقتي
هدي: معلش ي عمر اصلها راحت عليها نومه
عمر: راحت عليها نومه ودا لسا اول يوم شغل لسا هيكمل كلمو
ف دخلت ولاء وهي بتبص لعمر متأسفه علي التاخير
عمر بصلها وهو مش شايف غير امبارح وهي واقفه مع الشاب وبتهزر
ف بعصبيه قالها لا عادي بس ي ريت ميتكررش عشان ورانا شغل كتير
ولاء بقرف ان شااء الله ي استاذ عمر
اسلام بهزر عشان يلطف الجو شويه طيب انا هاخد هدهدتي نجيب فطار وقهوه لينا وللعمال وانت ي عمر عرف ولاء علي العمال وكل واحد وظيفتو اي
عمر: طيب بس متتأخروش
اتفضلي ي بشمنهدسه ولاء معايا
ولاء مشيت مع عمر وهي مستغربه طريقتو الجد معاها اوي وحاسه انها مضايقه انو مش بيتعامل معاها زي م كان بس مش عارفه اي الي حصل غيرو كدا وفجاه وهما ماشين فون عمر رن
عمر: الو ايوا ي حبيبتي اي دا بجد كمان ساعتين طيب تمم هجيلك علطول اخبار تفتح النفس ع الصبح باي ي حبيبتي
ولاء هتموت وتعرف بيكلم مين حبيبتو دي
عمر قفل وهو مبتسم وبص لولاء ونسي انو كان مضايق منها
ولاء بفضول خطيبتك؟
عمر بتلقائيه لا دي مامتي اصلها كانت مسافره الامارات هي وبابا عند اختي بسنت عشان كانت بتولد وكلمتني قالتلي ان طايرتها هتوصل كمان ساعتين
ولاء: يوصلو بالسلامه ي رب خلاص ممكن تروحلهم المطار وانا هعرف اتعامل متقلقش
عمر: لا انا معاكي نصيه كدا وهتحرك يكون اسلام وهدي رجعو
ولاء بينها وبين نفسها انا اي الي خلاني سالتو انا كان مالي يفهم اي دلوقتي يخربيت دماغي
عمر: اي سرحانه ف اي
ولاء: هه لا ولا حاجه يلا بينا
عمر بينو وبين نفسو هي اهتمت لي انا بكلم مين وبعدين م هي سألتني عادي اهو م اسالها انا كمان مين الي كان معاها امبارح دا بدل م انا هتشل كدا
بعد شويه عمر عرفها ع العمال كلهم وواقفين مستنين هدي واسلام
عمر بتردد اه صح اخوكي الي شوفتيه امبارح صدفه دا
ولاء: لا دا ابن خالتي زي اخويا بالظبط انا معنديش اخوات او كان عندي اخ بس توفي ف حادثه هو وبابايا قالت الجمله دي وهي عنيها بتدمع
عمر بزعل انا اسف اني ضايقتك وفكرتك بيهم اسف بجد
ولاء: لا ولا يهمك انا مش بنساهم عشان افتكرهم عن اذنك هروح اشوف العمال
عمر اضايق عشانها بس معرفش يعمل اي هدي واسلام رجعو
عمر بخبث: انتو كنتو بتجيبو الحاجه من الهند؟
هدي اتكسفت طب انا هروح اشوف ولاء فين ومشيت وسابتهم
اسلام: جرا اي ي عم التنح مش كنت عاملي فيها سوبر مان من شويه وهتحرقنا كلنا الاستظراف نزل عليك دلوقتي
عمر: اسكت مش طلع ابن خالتها
اسلام بعدم فهم هو مين دا الي طلع ابن خالتها
عمر: الواد الي قابلنا امبارح واحنا خارجين وولاء روحت معاه
اسلام: وانت كنت عامل دا كلو عشان الواد الي ولاء روحت معاه اها ي واقع دي جابتك ع وشك وعاملي فيها تقيل وجامد
عمر بجديه مصطنعه انت هتهزر معايا ي موظف انت روح شوف شغلك انا هروح اجيب اسيادك من المطار ولو لقيت حاجه مش مظبوطه ف الشغل اعتبر نفسك مرفود ي لولو
اسلام: اي دا هما راجعين حمدلله علي سلامتهم ابقا سلملي عليهم وبتريقه قولو تحت امرك ي قلب لولو
ضحك عمر ومشي عشان يجيب باباه ومامتو من المطار هدي راحت لولاء اي ي بنتي بدور عليكي
ولاء: انا هنا اهو
هدي: مالك ي ولاء ف اي
ولاء: مفيش بس افتكرت بابا ومالك
هدي: الله يرحمهم ي حبيبتي متزعليش نفسك هما ف مكان احسن مننا كلنا
ولاء: ي رب عارفه والله
هدي: طيب يلا انا جبتلك قهوه عشان تظبطي دماغك عشان نعرف نشتغل صح ي سطا
ولاء: اسطا احنا هنسوق توكتوك يلا ي بت
فطرو سوا وبعدين قعدو يشتغلو بقا
وعمر روح مع باباه ومامتو ولله نورتو البيت كنتو واحشني اوي بجد
راضون: ايوا عشان كدا معبرتناش ي واد بطل بكش
عمر: عيب ي حج دا انت الخير والبركه وانا استغني عنك
راضون: طمني عليك وعلي شغلك اي الاخبار
عمر: ماشي الحال الحمدلله الدنيا تمم الفتره دي والشغل كويس
خديجه: ي حبيبي هعملك اكله بقا تروم عضمك تلاقيك تعبت من اكل الشارع الفتره الي فاتت ف غيابي
راضون: شوف الوليه ودلعها ف الواد دول كلهم اسبوعين الي بعدتيهم عنو
عمر: بس ي خدوج لحسن الحج غيران انك بتدلعي حد غيرو
راضون: اخرس يولا عيل بايظ انا هدخل اصلي واريح شويه من السفر علي م تحضري الغداء
عمر: لا خدوج جايه تعبانه مش هخليها تعمل حاجه انهاردا لما تصحي نبقا نطلب اكل
راضون: ماشي ي اخويا سايبهلكو مخضره اهو عشان تقعدو ترغو ف الاسبوعين الي عدو عشان انا عارفكو كويس
عمر بتصنع البراءه احنا ي حج دا يدوب بس هنتكلم شويه
خديجه: يلا امشي بقا ي راضون سبني مع الواد الله
راضون: ماشي اديني ماشي اهوو
خديجه: تعاال يواد اقعد احكيلي ع الي حصل ف الاسبوعين الي فاتو بتفاصيل
عمر ضحك وقعد يحكي لمامتو ع الشغل والي حصل وحكلها علي ولاء ولما شافها بصدفه وهزقتو وشافها تاني ف العيد ميلاد وحكلها كل حاجه بتفاصيل ووراها صورتها وعرفها انو معجب بيها اوي
خديجه: طب م تقولها ي عمر م اكيد ي بني مش هي الي هتبدا يعني ويمكن تبقا هي كمان جواها نفس الشعور بس مكسوفه تقول هي البنت ف الاخر لازم تيجي منك انت
عمر: تفتكري ي ماما
ولاء وهدي خلصو شغل وهدي قالت لاسلام انها هتروح مع ولاء انهاردا عشان متسبهاش لوحدها ويرغوا مع بعض شويه عشان هي حاسه ان ولاء مضايقه شويه
ومشيو هدي وولاء
هدي: صحيح مش اسلام فتح معايا موضوع انو يتقدملي تاني
ولاء: وانتي قولتيلو انك موافقه ولا اي
هدي: اه قولتلو وهيكلم بابا بكرا ويتفقو
ولاء: الف مليون مبروك ي روح قلبي اخيرا هشوفك عروسه
هدي: عقبال ي قلبي م افرح بيكي ي رب
ولاء وهي بتغير الموضوع يااه دي ماما هتفرح اوي بجد اول م اطلع هقولها
هدي وهي فاهمه انها بتوه بس مش عاوزه تضايقها ماشي ي حبيبتي وابقي سلميلي عليها وبوسيهاالي لحد م اشوفها
ولاء: اكيد ي روحي
طلعت ولاء وكلت مع مامتها وقالتلها ان هدي هتتخطب وقعدو يرغو شويه كالعاده
عمر قبل م ينام فكر ف كلام مامتو ومسك الفون وبعت مسدج لولاء ينفع اقابلك بكرا قبل او بعد الشغل ساعه اتكلم معاكي ف موضوع وبعت المسدج وهو متوتر اوي من ردها
ولاء: يلا ي ماما بقا تصبحي ع خير عشان متروحش علينا نومه زي انهاردا
ايمي: ماشي ي حبيبتي وانتي من اهله
ودخلت ولاء اوضتها ومسكت فونها عشان تظبط المنبه وتتاكد انو مش سايلنت لقت مسدج من عمر واستغربت واتوترت ي تري عاوزها ف اي ف فتحت المسدج وردت عليه خير ف حاجه ولا اي
عمر: جاتلو المسدج فتحها بسرعه ورد خير ان شاء الله موضوع كدا هتعرفيه بكرا لو وافقتي نتقابل
ولاء: طيب خلاص تمم ممكن بكرا بعد الشغل
عمر بفرحه تمم اوي تصبحي ع خير
ولاء: وانت من اهله
وقعدت تفكر ي تري عاوزها ف اي ربنا يستر ونامت
وعمر قفل الفون وهو بيتمني ان متكسفهوش بكرا والموضوع يمشي ع خير ونام عشان يبطل توتر وتفكير وهو املو ف ربنا كبير...
•تابع الفصل التالي "رواية احببت ولائي" اضغط على اسم الرواية