Ads by Google X

رواية امل بعد اكتئاب الفصل السابع 7 - بقلم عمار ابراهيم

الصفحة الرئيسية

  رواية امل بعد اكتئاب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم عمار إبراهيم 

رواية امل بعد اكتئاب الفصل السابع 7

الفصل السابع
بلال دخل واتفاجئ بصورة كبيرة ليه متعلقة
نيرة : كل سنة وانت طيب يا حبيبي
بلال وهو متنح : يا ايه وانتي طيبة يا حبيبتي
مصطفي : الله يسهلو
حبيبة بتساؤل : فين علي
مصطفي:  تعبان مقدرش ينزل
حبيبة : مالو كان لسة مكلمني
بلال : هو كويس والله وبكرة هينزل معانا هو بس نايم دلوقت ف متكلمهوش اليله دي خليها بكرة الصبح
حبيبة :  بحزن طيب
مصطفي بهمس :  بقولك ايه فكك من الناس دي وتعالي معايا
فرح : هنروح فين
مصطفي : تعالي بس
______________________________________
رنا : انا مش فاهمة احنا رايحين فين
سامح : فيه شوية اوراق كدة هورهالك
بعد فترة رنا وصلت فيلا كبيرة وفخمة
رنا : دة بيتك
سامح : ايوا ومكتبك هيبقي
رنا : اسفة مش هشتغل هنا عندي مكت
مكملتش جملتها وكان فيه واحد كتم نفسها بمنديل واغمي عليها
_____________________________
عمار : كدا كله تمام في حاجة تاني
خالد : لا
عمار : مالك يلا
حالد بخنقة : انا سيبت نورة
عمار بسخرية : البت الي انت مرتبط بيها
خالد : بقولك ايه مش نقصاك
عمار : انت عندك كام سنة يلا
خالد : 17 سنة
عمار : ويعيني مرتبط وسيبتك
خالد : جب تلت سنين يا عمار
عمار : تلت سنينمين يا بني الي حبيتهم بتحبلي في تالتة اعدادي انت دا نتوا عيال
خالد بعصبية غريبة ووشة احمر : انا مش عيل يا عمار
عمار بزعيق : لا عيل وكلكم عيال مش فاهمين حاجة لم واحد يدخل علي النت يلاقي بنت صورتها حلوة يخشلها صورنك حميلة بحبك يلا نرتبط ترد وانا كمان يلا نرتبط لم عيل في سنك يمشيلي ب السيجارة في في جيبة والفيب يبقي عيل لم واحد في سنك يبنزل استورهات حزينة ويقطع في ايدة بالموس يبقي عيل فوق لنفسك يلاا
خالد بدمع  : المكتئب الحقيقي الي عايش وسط كل دة ومش راضي عنه لحد ما يشهوه ويبقي زيهم حبيتها يا عمار واتعلقت بيها
خالد ساب عمار ومشي من غير ولا كلمة
________________________________________
في مركب صغيرة علي النيل
فرح : المنظر حلو اوي بجد من هنا
مصطفي : انتي مركبتيش مركب في النيل قبل كدة
فرح : لا مركبتش قبل كدة
مصطفي : فرح
فرح : نعم
مصطفي : انا بحبك
فرح سكتت وبصت شوية في الميه
فرح : وانا كمان بحبك بس انا خايفة خايفة تبعد زي بابا انا فعلا معندييش استعداد اخسرك يا مصطفي ف خايفة اتعلق بيك اكتر
مصطفي : متخافيش هتم جمبك
فرح حطت ايديها علي قلبة اوعدني ان دة مش هيحب غيري
مصطفي حط ايده ع ايديها : اوعدك
_________________________
علي صحي من النوم عنيه مغربة وحاسس بتنميل في جسمة فلبس وجري علي الجيم
دخل الجيم يدور علي الراجل نفسة لحد ما لاقاه
علي : انا عاوز الحقنة الي انا خدتها دي تاني
الشخص : المرة الي فاتت كنت تعبان فاديتها ليك هدية المرادي كلة بتمنة
علي : علي ادالة الفلوس الي هو عاوزها وخد حقنتين
نزل من الجيم وحبيبة رنت علية
حبيبة :حبيبي  انت فين من امبارح مكلمتنيش
علي : معلش يا حبيبي تعبان شوية من امبارح
حبيبة بقلق : طيب انت كويس
علي : ايوا كويس انا جايلك نخرج شوية
حبيبة بفرحة : بجد مستنياك
بعد نص ساعة
علي : اتاخرت
حبيبة : انت وحشتني اوي علي فكرة
علي : كنت تعبان كيب اعمل ايه
حبيبة : الف سلامة يا حبيبي المهم انت دلوقتي كويس
علي : الحمد لله يلا يا ستي عوزاني اوديكي فين النهاردة
حبيبة : جنينة الحيونات
علي بضحك : اشمعنا
حبيبة : بحب المكان هناك
علي : طيب يا ستي يلا بينا
___________________________
رنا فاقت ولقت نفسها في اوضة ضلمة مهجورة مفيهاش غير شباك صغير وباب حديد
بتحاول تفكر تهرب ازاي وقطع تفكيرها فتح الباب
رنا : ممكن اعرف انتوا مين وجايبيني  هنا ليه
مجهول 1 : احنا الي بيعطل شغل لينا ربع ساعة بنصفيه من الدنيا فيما بالك الي عملتيه انتي بقي
رنا : وهتستفيد لم تصفيني علي هيخرج وشغلك هيرجع
مجهول 1 بضحكة رعبت رنا : علي يرجع علي انا فعلا خرجتة بس تعالي معايا كدة
شخص من الي كان واقفين فك رنا وراحت معاهم لاوضة تانيه فتحوا باب الاوضة وبعدين رنا صرخت برعب
كان علي شبة مش لابس حاجة ومش باين من جسمة شئ من الدم ووشة مش باين منها اي ملامح
مجهول 1 : شوفتي بقي انتي رحمتيه ودخلتيه السجن وانا طلعته بس مش هرحمه انتي بقي يا تري هنعمل فيكي ايه
رنا : ارجوك لا هعملك الي انت عاوزة بس بلاش والنبي مش عاوزة اموت
مجهول 1 : لا متخافيش لسة بدري علي المرحلة دي خدوها وروقوا عليها شويه بس عاوزها حيه ماشي يلا
رنا مشت معاهم وربطوها بدات تدوخ وقالتلهم انا هموت الجو وتاجو مكتوم وانا عاوزة دواء كل واحد بص للتاني واحد فتح الشباك وبص لصاحبة انت بتعمل ايه يا غبي انت
-----: الزعيم قال عاوزينها حيه ايه الدوا الي انتي محتجاه
رنا اخترعت اسم دوا وقالته
-----: روح هاته وانا هفكها شويه وهتم معاها عشان تاخد نفسها
----: طب والزعيم
------: لم تموت هتقف انت قصادة
فعلا واحد فيهم خرج والتاني فك رنا
-----: انا عارف انك بتمثلي اضربيني واهربي
رنا باستغراب : ايوه بس
-----: انا عرباوي وعندنا منجوش علي حريم اضربيني والشباك دة هيجيبك هتنطي وتكلعي ع طريق برة اركبي اي حاجة دة الي اقدر اساعدك بيه دلوقت يلا اضربيني
رنا مسكت حجر كان كان موجود جمبها وضربته بيه جامد ونطت من الشباك
رنا : اول مرة افرح ان انا قصيرة
_________________________________________________________
اسف علي التاخير بس فعلا كنت تعبان وبعدها علي طول سافرت باذن الروايه مكملة كومنت حلو بقي ومستني رايكم عشان انزل الفصل التامن

   •تابع الفصل التالي "رواية امل بعد اكتئاب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent