Ads by Google X

رواية جنون العشق الفصل الثامن 8 - بقلم ايمان شوقي

الصفحة الرئيسية

   رواية جنون العشق كاملة بقلم ايمان شوقي عبر مدونة دليل الروايات 

 رواية جنون العشق الفصل الثامن 8

 

^بعد شهرر بدون اي جديد^

(الساعه الواحده ظهرا)

في غرفه زين وهمس صحيت همس استحمت ولبست اسدال الصلاه وادت فرضها

وارتدت فستان باللون الموف يصل الي بعد ركبتها بقليل ووضعت بعض الميك اب وكوتش ابيض

همس بصوت عالي:زييييين اصحيي

زين بفزع: ايي مين مات

همس بضحك:لا محدش بس قوم يلا الساعه 2

زين :هو في حد بيصحي حد كدا بس يالهوي صااحي ع وش قمر

همس بكسوف: يلا قوم علشان ننزل

زين باسها من خدها :حاضر ياقمر

*بعد ربع ساعه*

زين كان لابس تيشيرت ابيض وبنطلون اسود وكوتش ابيض

زين:يلا ياهموس

همس:يلا يااااقلب هموس

*نزلو وهما ماسكين ايد بعض*

الجد:اهم نزلو صبااح الخير ياولاد

همس وهي بتبوس ايد جدها: صباح الخير ياجدو ياقمر

ادهم بضحك:اي القمر ده ياهمس ياابخت الواد زين بيكي مشش كنت تجوزهالي ياجدي

زين :يجوزك مين ياااخويااا دي مررراتي ياادهم فاهم

ادهم وهو يكتم ضحكتو لانو قاصد يعصب زين: عارف ياخويا بهزر وبعدين همس اختي

سيف :اهدو ياعيال بقا

فرح:لا بصراحه ياابيه زين يابختك بيها دي قمر انا لو كنت ولد كنت اتجوزتها😂

ريناد:انا مشش عارفه البت دي ف الكليه هتعمل ايه دي هتتشقط من اول يوم

زين:يبقي حدد يجرب يبصلها وانا امحيه من وش الدنيااا

فهد بضحك:يااالهوي هو الجواز بيعمل كدا طب جوزوني

نواره:ده يوم المني قول بس ع اللي انت عاوزها واحنا نورحلها من بكرا

*ملامح فرح اتغيرت لانها مفكره ان هو مبيحبهاش*

فهد وهو بيبوس ايديها : هانت ياحبيبتي وهاجي اقوللككك عليها وتجوزهالي انا هقوم بقا اروح الشركه انا وادهم علشان زين واخد اجازه اسبوع

الجد باستغراب لان دي اول مره زين ياخد فيها اجازه

الجد:لي يازين

زين:اصل مسافر انا وهمس يا جدو نفك عن نفسنا شويه قبل امتحاناتها

*طبعا الفتره اللي فاتت فرح وهمس وريناد كانو بيدرسو وكان بيجيلهم مدرسين ف القصر*

همس بطفوله وباست زين:الله هنسافر فين يازين

ضحك الكل عليها وهي اتكسفت من اللي عملتو ووشها احمر

زين بابتسامه:هنروح باريس يااهموس

همس:الله هنسافر امتي

زين:المفروض ان الطياره الساعه 6

همس بصدمه:الساعه كام ياعنياا ده انا محضرتشش الشنط ولا اي حاجه

زين ضحك هو والجد ونواره

زين:لا ياقلب عنيكي كل حاجه هناك ناقص بس الاميره اللي تروح وبس

الجد: يامغير الاحوال يارب😂

سيف:انت عارف الحب بيعمل اكتر من كدا ربنا يخليكم لبعض يارب ويبعد عنكم العين

زين وهو بيبوس ايد سيف :يارب يا بابا

زين :عاوزه حاجه ياماما احنا هنقوم بقا علشان نلحق

همس سلمت على الكل هي وزين وطلعو

*في العربيه*

زين:هنقضي اسبوعين جامدين

همس:مبسووطه اووي انا بحبكك

زين:وانا بحبك اكترر ومتخلينيش اتهور هنا بقاا

*بعد فتره*

زين كان واقف بيحضر ورق السفر فجأه ملقاش همسس

زين:همسسس فين قعد يدور عليها ملقهااش

زين رن ع فهد (بقلم ايمان صبحي )

فهد:اي يا معلم متصل تغيظني وانت مسافر وسايبني معكوك في الشغل

زين:الحقنييي يافهد تعالي ع المطار همس اتخطفت

فهد:تمام انا جاي فرغ كاميرات المراقبه وانا هرن ع اسد وجااين

زين بانهيار:ماشي متتأخروش

زين بعصبيه للامن : فييين اوووضه المراقبه

فرد امن:تمام يازين بيه تعالي هنفرغها

زين:تمام

*خرج فهد من الشركه ورن ع اسد*

فهد:الو يااسد بسرعه روح ع المطار

اسد:لي في اي

فهد:مرات زين اتخطفت كلم الشرطه وروح يلا

اسد :تمام روح وانا جاي وراكم

*بعد فتره كان قاعد زين وأسد وفهد*

زين:اهوو حد خدرها وخدوها ازااي اصلا طلعو من المطار وهما شايلينها

اسد بهدوء: اهدي هنجيبهم بس عاوزين نجيب الكاميرات برا المطار

فهد:اكيد هما مش اغبياء اكيد مش مبينين الارقام بتاعت العربيه

زين بتفكير: اناا حاتطلها جهاز تتبع في السلسله يارب تكون لابساه

فهد :تمام هات التليفون

لما فتح التليفون اتفاجئ بصور لهمس مع وا،حد بس اتأكد انها متفبركه لان استحاله ف الوقت القصير ده يعملو حاجه وهمس مش راحه بايرادتهاا وان اللبس اللي ف الصوره غير اللي همس لابساه

زين:ااااه ياولاد الك.لب عااوزين تزرعو الشك فياا

اسد:دلوقتي ابعت للرقم الرساله دي

زين:تمام

اسد:لاقيت الموقع

زين :لا الموقع مديني هنا اكيد وقعت منها

فهد:واكيد مشش هنستني احنا ونقعد يلاااا ندور عليها

زين :يلا انا هحاول الاقي مكان ندي وانت واسد شوفو يحي ومراتو فين يمكن معاهم (بقلم ايمان صبحي )

___________________________________

*في مكان اخر*

سمر بفرحه:خطتنا نجحت بصي زين باعت اي دلوقتي اتأكدنا إن زين بيحبكك

ندي:وريني

(محتوي الرساله) انت وهي كلا.ب كدا كدا مش عاوزها اشبعو ببعض وانا اصلا هرجع لندي اتأكدت ان هي الوحيده اللي بحبها وبتحبنيي واصلا كنت هطلق همس جوازنا اجباري

ندي :رشش عليها مايه فوقها عاوزين نبدء اللعب

سمر:طلعتي شيطاانه والله دلوقتي كدا زرعنا الشك ف زين ومعانا السنيوره

ندي: ده انتي اللي شيطانه مكناش هنعمل حاجه من دونكك


نسرين:انا وبنتي لينا مليون جنيه زي مااتفقنا

ندي:هديكو اتنين مليون مش مليون واحد

نسرين وسمر اتبسطو :خلاص اتفقنا

امين بوقااحه:اطلعو بقا انتو وسيبولي القشطه دي هفوقها واعمل اللي عاوزو وموتوها.

ندي:ماشي يابيبي اعمل اللي عاوزو خد راحتككك علي الاخر تيك كير يابيبي

امين اتأكد انهم خرجو ورن ع زين بس زين مكانش بيرد

امين:لازم ترد يازين بعد محاولات رد زين

زين:مين

امين:اهدي انا امين الرفاعي

زين بعصبيه:وعاااوز ايييي تاني

امين: اهدي يازين انا عاوز مصلحتك هبعتلك اللوكيشن اللي همس فيه انا والله نازل علشان مصلحتك وعرفت انك معملتش اي حاجه لما تيجي ارن عليك بس تعالي بسرعه قبل مااندي تيجي

زين:تمام ياامين ابعتلي اللوكيشن وانا جاي انا وأسد وفهد والقوات

امين:تمام يافهد (بقلم ايمان صبحي)

*بعد فتره همس فاقت*

همس بدموع:انا فين وانت مين وزييين فين وبدئت تشوف نفسها لقت محصلهاش حاجه

امين:اهدي محصلش حاجة وزين جاي دلوقتي

الباب خبط واتفتح كانت ندي وسمر

دخلو لقو امين حاضن همس وهمس مغمضه عينها

امين :دي جامده اوي وبصراحه مقدرتش امسك نفسي قبل مااصحي وبعدين انتو جيتو بدري لي

ندي:لا براحتك بسس كنا جايين نشوف الاوضاع

امين:لي انتي مش عارفاني ولا ايي

ندي وهي بتقرب منو:طب يلا يابيبي خلص وانا برا

*لسه جااايين يطلعو لقو زين وأسد وفهد*

سمر:يااالهوي زيين

ندي:حبيبي اناا امين رن عليا ولما جيت قالي هكسر زين ف مراتو زيي ماكسرني فيكي وكنت جايه الحقها

زين راح وضربها بالقل.م وقعد يضر.ب فيها

زين: انتي جاالك عين تقربي من مراااتي ده انا همحيمي من علي وش الدنيا

ندي:صدقني دول سمر وامها

اسد:روح شوف مراتك

زين جري ع همس وحضنها جامد

زين:حصلك حاجه حد كلمك

همس بعياط: لا محدش كلمنيي بسس انا عاوزه اروح للدكتور

زين بخضه:دكتور لي مالك حد كلمك

همس:لا عاوزه اروح اتطمن ع ابني

زين باغبا.ء:ابنك مين هو انتي خلفتي

ضحكت همس:لا بس بعد 9 شهور هيكون معانا نونو حلو

زين:بجد يعني انا هبقي ام

ضحك زين:لا هتبقي اب يااغب.ي😂😂

ضحكو الكل عليه وشال همس

نسرين:هحرق دمكم مششش ههنيكي يااهمسسس ولا انتي ولا جوزك امك زمان خدت جوزي مني وقااالي ان هو هيتجوزها وبعد اسبوع هيتجوزني اتجوزها علشان الفلوس بس حبها بس انا زرعت الشك بينهم ولفيت عليه وكنت بحطلها حبوب هلوس.ه علشان يشك فيها كنت اقرب صاحبه ليها اهه بس كنت بكرهها زي مابكرههك لانك شبهها ف كل حاجه

كان الكل واقف مصدوم من نسرين

سمر:وانا بكرههك دايما احلي مني واحسن مني والكل بيحبك بس مششش هرحمكك

زين:خدووووهم بدل ماااقتل.هم هنااا

جت القوات خدت سمر وندي ونسرين والرجاله اللي كانو موجودين ولسه جاايين يمسكو امين

زين:لا امين مش معاهم امين هو اللي معرفني المكان

ندي بصوت عالي: بعتتنييي ياامين والله لاوريكم كلكم

امين:كان لازم اعمل كدا لما عرفت ان زين ملهوش دعوه في مو.ت ريتاج وان انتي اللي متفقه مع حمزه الله يرحمو يقتلوها ومعايا الادله وعاوزه اقدمها للبوليس وان انتي اللي كنتي بتقوليلي وبتزني عليا ان زين هو اللي قت.لها ونسيت ان هو أقرب صاحب ليا وبينا شراكه وشغل كتير

فهد بابتسامه:علشان تسمع مننا بس خلاص اللي حصل حصل

زين:لما نتجمع يبقي ف الظروف دي يلا تتعوض وانا هاخد مراتي وهمشي واقفل المحضر يافهد

فهد: حاضر وروح اتطمن ع رعد

زين:رعد مين

همس:انا هسمي رعد انا اللي قايلالهم

زين:يعني الكل كان عارف ماعدا انا

همس؛:لما اروح هحكيلك

شال زين همس وطلعو

همس:نزلني بقاا

زين:لا مش هنزلك من النهارده رااحه حسابك معايا لما اروح شكلك وحشك عقابي

همس بفزع:يالهوي لا طبعا

زين ضحك عليها وساق العربيه ووصل للمستشفي

*بعد فتره*

الدكتوره:المدام ضعيفه اوي بس الجنين مستقر بس هي محتاجه تعذيه جامده ومحتاجه لعنايه تاامه علشان ميكونش خطر عليها

زين :لووو البيبيي خطر مش عاوزو بس اهم حاجه همس

الدكتوره بابتسامه:يااستاذ زين الاتنين وضعهم مستقر وممتاز بس هي متتعرضش لأي صدمات ولا اي حاجه ومحتاجه تغذيه افضل انها تتابع مع دكتور تغذيه

زين بهدوء:حاضر هعمل كل حاجه وهجيبلها ممرضه تتابع معانا ف البيت علشان ميعاد الدوا

الدكتوره:ايوا كدا كويس انا هقولك ع ممرضه كويسه اوي هديك رقمها وابقو كلموها

زين:حاضر يلا علشان نروح مجيب الدوا وتروحي ترتاحي ياهمس

همس : حاضر يلا

زين راح شالها ومشيييو من المستشفي

google-playkhamsatmostaqltradent