Ads by Google X

رواية وجع لا ينسى الفصل الثامن 8 - بقلم رحمه العواني

الصفحة الرئيسية

 رواية وجع لا ينسى (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم رحمه العواني

رواية وجع لا ينسى الفصل الثامن 8



فهد بعصبيه: انا هوريكي العيل ده 

وفجأه شاور فهد للكلب وابتدي يقرب من اسيل 

اسيل برعب: ابعده عني يا فهد 

فهد بنظره شيطانيه: لا 

اسيل من كتر الخوف اغم عليها 

فهد كان خايف عليها وبيلوم نفسه علشان اللي بيعمله فيها 

                 ______________________ 

بتفتح اسيل عنيها بهدواء عقبال ما ااخد ع النور قامت اسيل بخضه: انا فين 

فجأه افتكرت خوفها من الكلب وقد ايه كانت مرعوبه ومش فاكره ايه اللي حصل بعد كده 

فجأه خبط الباب ودخل فهد 

اسيل: انا فين 

فهد بهدوء موميت: في بيت جوزك 

اسيل بعصبيه: متقولش جوزي 

فهد: امال انا ايه طلامه مش جوزك 

اسيل: انت واحد اناني ومش بيفكر غير ف نفسه انت لو عاقل مكنتش تحطني في حاجه انا مش طرف فيها 

فهد قرب منها بهدوء: انا مش عاقل صح 

اسيل كانت بتظهر قوتها عكس اللي جوها: ايوه مش عاقل 

قرب فهد بخطوات ثابته وهي كانت بترجع ف خوف شديد لغايه لما وصلت للحيطه: حيث كده بقي اقدر اقولك ان من حقي ك جوزك اخد حقي الشرعي 

وكمل كلمته الاخيره وهو بيغ*مزلها: ولا ايه رايك 

اسيل اتصدمت من اللي قاله وخافت منه بس قالت بعصبيه: اكتر ملكش دعوه بيا اساسا واطلع برا 

مسك فهد شعرها بهجوم: محسساني انه بيت اهل*ك 

اسيل وهي بتحاول تفلت منه: ابعد عني 

فهد بصوت هجومي ع الله تنسي نفسك تاني علشان المره الجايه يا عالم هيحصل ايه 

سبها فهد ونزل 

فهد: داده فاطمه 

فاطمه وهي بتجري ع صوته: نعم يا فهد بيه 

فهد: انا رايح الشركه اسيل متطلعش من فوق انتي فاهمه يا داده 

فاطمه بخوف : حاضر يابني 

فهد البت دي لو طلعت مش حابب اقولك ممكن اعمل ايه 

فاطمه بخوف: عارفه يابني 

مشي فهد وقلبه لسه مهديش من تملك الانتقام منه 

وصل فهد الشركه ودخل مكتبه وكان بيخلص شغل 

دخل اسر عليه 

اسر: انا وصلت لمعلومه مهمه ممكن تنفعنا 

فهد بتفكير: بعدين يا اسر 

اسر: دي بزات مينفعش فيها بعدين 

فهد بعصبيه: انا قولت اسكت يا اسر 

اسر قعد ع الكرسي عملت ايه معاهم يا فهد 

فهد ببرود: اتجوزت 

اسر بصدمه : لا اوعي تقول اسيل 

فهد وهو قايم يجيب مايه من التلاجه: ايوه 

اسر بعصبيه: كل ده علشان تنتقم 

فهد بعد ما شرب المايه وقعد ع الكرسي تاني: اه ولو حد وقفني هيكون مكنها كفيا ابني اللي مجاش ع الدنيا بسببه 

اسر: بس ده مش صح البنت زنبها ايه 

فهد ببرود: زنبها انه ابوها 

          _______________________

كيان: اتصرف يا ادهم انت ايه مش شايف اللي بيحصل دي كمان اتجوزته 

ادهم بمكر: مين قال ان متصرفتش 

كيان: عملت ايه 

ادهم: هتعرفي بعدين متستعجليش 

      ____________________________ 

كانت قعده ف الاوضه بتعيط وكان كل حاجه انتهت من حوليها وبتفكر قد ايه مبقتش قدره تتحمل اللي بيحصلها سواء وهي صغيره او دلوقت وكانت كل الزكريات بدور في دمغها وكانه بتهاجمها بكل ما فيها من قوه 

اسيل بصريخ: بس بقي سبوني في حالي بس 

كانت بتكلم الصوت اللي جوها وكأنه انسان حقيقي قدمها وكانها بتترجه يسبها في حلها فجأه النور قطع
انهارت اسيل وكانت بتعيط بطريقه مستغيثه كانت بتخبط ع الباب بقوه علشان حد يفتحلها 

اسيل: افتحولي افتحولي متسبونيش هنا افتحيلي خلاص مش هعمل كده تاني وكملت بعياط هستيري مش هزعلك تاني بس افتحي   

اسيل قعدت ع الارض من الانه*يار: حد يفتح يا ماما الحقيني يا ماما 

فجأه سمعت ضرب الن*ار اللي كان من كل حته حوليها 

انهارت اسيل اكتر وكانت بتخبط ع الباب بكل قوتها افتحولي لا متسبونيش هنا وكانت مش قدره تتنفس من كتر الانهيار والتعب اللي هي حسه بي اتفزعت اسيل ع صوت الشباك اللي اتكس*ر من كتر ضرب الن*ار 

اسيل بخضه وفزع وسط ضر*ب الن*ار والظلام ونفسها اللي بيروح: حد يلحقني افتحولي 

كانت بتنده بهستريا وكأن شبح بيجري ورها بس الحقيقه الماضي ممكن يكون اكتر عدو يجري ورا الانسان طول حياته وشبح الماضي مكنش بيسيب افكرها خصوصا ف الوقت ده 

كان لسه ضرب نار ف كل مكان والفيلا كانت اتكس*ر كل الازاز بتعها اللي ف الوجها وكل الحراس كانه مصابين مفيش غير كام واحد بس اللي قدره يفلته من ضر*ب الن*ار
الحارس رن ع فهد وبلغه بالي حصل فهد كانت هيعمل حاد*ثه كذا مره ف الطريق بسبب سرعته 

هدي طرب النار شويه وفجأه دخله ع الفيلا كس*ره كل حاجه فيها كانت داده فاطمه ف المطبخ وكانت خايفه جدا من اللي بيحصل سمعت واحد فيعم بيقول ضوره ع البنت بسرعه كله فعلا طلع يدور عليها في كل حاجه 

في الطرق فهد كلم اسر يجيب باقي الحرس ويجي ع الفيلا وفعلا فهد وصل هو واسر ف نفس الوقت اتصدم اسر من الد*مار اللي حصل  والدم اللي بقي في كل مكان  دخله الاتنين ومعاهم الحراس بحرص شديد 

فهد بهدوء: شوف انت يا اسر موضوع النور ده وتعلا وريا 

وفعلا راح اسر يشوف النور 

كل ما فهد يقرب من فوق يسمع صوت انه*يارها ونفسها اللي بيروح مع صوتها وصوت صرخ*ها اللي مش بيتوقف ابدا كان قلبه بيوجعه عليها وعلي صوتها المن*هار طلع فهد بحزر وسمع صوت هبد الباب وصوت حد فوق فهد انهم فوق كان اسر واقف الناحيه التانيه بعد مع حل مشكله النور ومسك منهم اتنين مع الحراس
فجأه ضر*ب فهد واحد فيهم في دماغه والتاني هرب ع تحت بس كانت طل*قه فهد اسرع منه 
لاحظ فهد غياب صوت اسيل فتحلها بسرعه كانت صدمته اقوي بكتير من خوفه عليها كانت اسيل منكمشه ع نفسها ومن*هاره من العياط وبت*ترعش من الخ*وف وبتعيط بهستريا  وكانت بتقول كلام حاول يجمعه ع قد ما يقد
ماما متسبنيش ماما خليكي معيا ماما هتق*تلني صدقيني ماما 

كل ده ورجلها كانت بتن*زف بكميه رهيبه من الد*م كان اول مره يشوفها ف الحاله دي وكان مصدوم ازاي كانت بتقدر تكون قويه قدامه كده وازاي هي نفس الشخص الضعيفه اللي قدامه اللي لا حول ولا قوه لها فاق فهد من افكاره ع صوت ارتفاع عيطها قرب منها فهد ضمت اسيل نفسها اكتر وصوت انهيرها علي اكتر 

اسيل بإنهيار هستيري: ماما افتحي النور ماما متسبيهمش يخدوني ارجوكي 

قرب منها فهد وحاول يطمنها: متخافيش النور مفتوح وانتي كويسه محدش هيخدك 

كانت اسيل بتهز رسها ب لا وبتبعد عن فهد بخوف قرب منها فهد وشلها وحطها ع السرير 

فهد قرب منها ومسك اديها ممكن تهدي مفيش حاجه خلاص مشيه 

اسيل وكأنها في عالم تاني 

فهد: ردي عليا انتي كويسه 

كانت دموعها اقوي رد ع سواله 
فهد: اسيل 

فجأه سمع ضر*ب نا*ر من تحت انها*رت اسيل اكتر لا لا سبوني يا ماما 

ضمها فهد لي وهو زعلان ع حلتها وعلي اللي وصلتله في الوقت اللي هو مكنش في جنبها 

فهد كان بيلمس شعرها بحنان: هشششش اهدي انا جنبك متعيطيش  

اسيل ضمت فهد اكتر فعلا كانت محتاجه حد يضمها لمجدر انها تحس بالامان 

فهد شاف رجلها لسه بت*نزف جاب صندوق الاسعافات بسرعه كان فهد بيحاول يداوي الجرح ويوقف نز*يف رجلها لكن وجع اسيل كان اقوي وكانت بتسحب رجلها بقوه وعياط 

اسيل بعياط: مش عايزه سبها 

فهد وكأنه حاسس ان المشهد ده بيتعاد للمره التانيه 
كانت نور بتعيط بهستريا من حر*ق اديها لما كانت وقفه ف المطبخ جري فهد عليها بخوف 

فهد: ايه اللي حصل  

نور بعياط: ايدي ايدي 

فهد جاب مرهم من صندوق الاسعافات: متخافيش هو جر*ح سطحي يا حبيبتي 

نور بعياط: مش عايزه المرهم 

فهد: بطلي شغل الاطفال ده 

نور: سبني يا فهد 

فهد اهدي يا نور وبلاش شغل عيال وفعلا حطلها المرهم ع الحرق اللي في اديها وسط عياط نور 

فاق من تفكيره ع صوت خبط الباب 

اسر: فهد انزل ضروري انا مستنيك تحت 

فهد استني تحت وانا جي 

.................. 

معلش ع التإخير بس ده غصب عني علشان الامتحانات دعوتكم ❤


 

  •تابع الفصل التالي "رواية وجع لا ينسى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent