Ads by Google X

رواية امل بعد اكتئاب الفصل التاسع 9 - بقلم عمار ابراهيم

الصفحة الرئيسية

 رواية امل بعد اكتئاب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم عمار إبراهيم 

رواية امل بعد اكتئاب الفصل التاسع 9

الفصل التاسع 
عمار راح للمكان الي كانوا عاوزينوا فيه مكان حرفيا لو اتقتل محدش هيحس بيه كان واقف قدامة عربيتين نزل منها راجل ف عمار نزله قال اديني جيت عاوزين ايه
مجهول 1 : عاوزينك في خير
عمار : خير ايه الي هيجي منكوا
مجهول 2 (سامح) : بص يا عمار الموضوع انت صعب تفهمه بس احنا اكبر بكتير مما انت متخيل احنا فعلا همنا الخير ايه الطريقة بقي متفرقش
عمار : مش فاهم
مجهول 1 : باختصار هدفنا نوقع ناس معينة
عمار : هدفكوا انكوا توزعوا مخدرات وتدمروا بشر وجيل كامل
سامح : برضو احنا مش تجار مخدرات كان هدفنا حد تاني خالص غير علي بس هو غبي وخد جزاءة
عمار : مش فاهم
مجهول 1 :نائب فاسد بيهرب سلاح بحجة الحصانة كان المطلوب من علي انه بعد ما ينزل من الاتوبيس يحط البضاعة في شنطته ويبقي ومتلبس ب مخدرات و سلاح واحنا من نحيتنا كان لينا ظابط هناك كانت المطلوب منه انه يفتشه غصب عنه وفي حالة انه يلاقي حاجة هو في السليم بس صاحبك الغبي منفذش مهمته كاملة ف الظابط فتش النائب غصب عنه وملقيش حاجة واتحول لتحقيق
عمار باستغراب : علي كان عارف كل دة
سامح : علي كلب فلوس لم عرضنا عليه المخدرات قبل في ثانية واهو ربنا عاقبة
عمار : وانا ايه المطلوب مني
مجهول 1 : عاوزينك تشتغل معانا رنا محاميه شاطرة رغم صغر سنها عاوزينها معانا في قضايا كتير وانت برضو محتجينك جامد
عمار :وضح اكتر
مجهول 1 : منير الجارحي
عمار تنح : مالو
سامح : تعرف ايه عنه
عمار : هو صاحب فله قريبه مننا وصاحب عمارات وبيوت الراجل ده غامض بطريقة غريبة حتي في طريقة كلامه
مجهول 1 : مسالتش نفسك بيجيب الفلوس دي كلها منين
عمار بفضول : منين
سامح : بيتاجر بالبشر
عمار بصدمة : اعضاء
في كافتريا المستشفي بلال بيشرب قهوته وساكت ونيرة قدامه مرقباه
بعد دقايق
بلال : عاوزة تقولي ايه
نيرة : يعني انت عارف اني عاوزة اقولك علي حاجة
بلال : انا بفهمك من عنيكي عاوزة تقولي ايه
نيرة : هو انت مبطل الزفت ده صح
بلال : من ساعت اخر مرة لم خسرتك بطلته وانا كنت عارف ان اخرت علي كدة من او مجربة
نيرة : خايفة تكون بتضحك عليا يا بلال بجد الله يكون في عون حبيبة انا شيفاك مكانة قلبي وقف وربنا
بلال مسط ايديها : والله العظيم من اخر مرة قدامك وانا مبطلها وعلي هيقوم إن شاء الله
نيرة بتنهيدة: يارب
مصطفي : حبيبة انتي لازم تروحي
حبيبة ماسكة ايدي علي ووشها اصفر من البكاء وتحت بصتلة بياس
حبيبة : انا مش هسيبة
فرح : حبيبتي ماماتك رنت عليا كتير لازم تروحي
حبيبة بانهيار وصراخ : قولتلكم مش هسيبه
مصطفي : طيب طيب اهدي خلاص بلال ونيرة دخلو ساعتها
بلال برعب : في ايه علي حصلوا حاجة
مصطفي :  حبيبة  بس مش عاوزة تروح
فرح : مامتك بترن طيب
حبيبة بعياط : قوليلها اي حاجة قوليلها ماتت
الكل بصلها بحزن وفرح ردت عليها
فرح : ايوا يا طنط
الام-------
فرح : ايوا يا طنط معايا كنا بنزاك رسوا والوقت اتاخر ف هي هتبات معايا النهاردة
الام -------
فرح : هي دلوقت في الحمام بتاخد شاور هتطلع تلبس اي حاجة من لبسي وبعدين هتكلمك
الام -------
فرح : حاضر يا طنط
فرح قفلت
فرح : حبيبتي   شوية كدا تكوني فوقتي شوية وصوتك راق تكلمي مامتك تمام
حبيبة هزت راسها بمعني ماشي
وبعدين دخل الدكتور يشوف حالة علي
____________________________________________
رنا : وانت مصدقهم
عمار : حاسس انهم بيتكلمو بجد بالزات بعد موضوع منير دة
رنا : يعني انت شايف اننا بجد نشغل معاهم طب افرض طلعوا كدابين و فالاخر لو دراعنا
عمار : وافرضي طلعوا مش كدابين هنسيب منير ده والي زيه لم يبقي بيتاجر باعضاء البشر شوفي كام طفل راح في الموضوع ده شوفي كام ام قلبها انفطر علي ابنها مش هقدر اشوف حاجة زي كدة واسكت يا رنا
رنا : ماشي يا عمار نمشي معاهم لاخر وانا معاك بس مش هنعمل اي حاجة غير لم نحسبها كويس ونفكر دة صح ولا غلط
عمار : ماشي يا رنا
رنا : تمام
عمار : انا فكيت البلوك عشان لو هتبعتي واتس ها
رنا : تمام يا عمار هبقي ابعتلك لو فيه حاجة
عمار : ماشي خدي دول (جيلي كولا )
رنا بفرحة وضحك : طيب ما انت عسل اهو كنت متنشن ليه من الاول
عمار : في الاول هبقي عسل ازاي مع واحدة غريبة مش بحبها
رنا : قال يعني دلوقت الواد واقع في حبي
عمار بصلها : حبك انتي لا بس شدتني جوز العيون العسلي دول
رنا تنحت : ها
عمار : سلام هبقي اكلمك
بجد شكرا للداعمين وكل الي بيدخلو خاص بس فيه حاجة عاوز اقولها لناس معينة مع احترامي للكل انا مؤلف مش دكتور الفصل الي فات لم كتب مشهد الدكتور ناس دخلتلي انت بتقول معلومات طبيه غلط انا بس بحاول اوصلك المشهد واخليك تحسه لكن انا مقولتش انه صح فيريت لم تيجي تنتقض انتقض بهدوء وبلاش الاساءة بالالفاظ
لايك وكمنت عشان الفصل العاشر هينزل بكرة ولو لقيت تفاعل هنزلة بليل

   •تابع الفصل التالي "رواية امل بعد اكتئاب" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent