Ads by Google X

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل التاسع 9 - بقلم حبيبه سليم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقتها منذ طفولتها (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبه سليم

رواية عشقتها منذ طفولتها الفصل التاسع 9

عشقتها منذ طفولتها
البارت التاسع

انا وعدتكو اني هنزل بارت بليل وهو مأخلفتش وعدي وبكرا ان شاء هنزل بردو بارتين كتعويض يلا نبدأ

ادهم.. قبل ما مراد يسافر قالي انو لو عشق حبتو هيصارحها بالحقيقه وكل اللي هي نسيتو وقالي كمان انو هيجوزهالي عشان اقدر احميها ولما تحبني اقولها انها مراتي
الكل بصدمه.. ايه عشق مراتك
ادهم ببرود.. متتصدموش  انا كده كده كنت هتجوزها
فريد ابوها حاول ميتعصبش وقال.. طب انت ليه اتجوزتها 
كنت احميها عادي من غير متتجوزها
ادهم... انا قولت لمراد كده بس هو قالي عشان لو افتكرت وتقولها انك متجوزها عشان هو ممكن يقعد سنه سنتين هناك
فريد بصدمه هو والكل ازاي عشق مرات ادهم ازاي اتجوزها من غير ميقلهم
فريد... يعني اللي انت تقصده ان مراد عمل خطه معاك وانت دلوقتي متجوز عشق وهتصارحها بده 
ادهم... اه مظبوط
فهد... انت بتتكلم جد ولا بتهزر بقا ادهم يتجوز قبلي
ادهم حدف عليه المخده وقال.. هو ده بس اللي همك
رنا..  والله انت مش بتعرف تتكلم جدا ابدا
فريد.. بس انتو الاتنين ادهم اتصلي بمراد
ادهم.. حاضر 
واتصل ادهم علي مراد رد مراد وادهم فتح الاسبيكر عشان الكل يسمع
ادهم... الووو 
مراد.. الوو يا ادهم
ادهم.. احم بابا عاوز يكلمك
مراد بفرحه.. عمو فريد حات. دا وحشني اوي مشفتهوش
فريد... الوو ي مراد
مراد.. عمو انا حبيبي وحشني
فريد... وانت كمان احكيلي بقا عملت كده ليه
مراد فهم ان ادهم قالهم وقال... انا جوزت عشق لمراد علي سنه الله ورسوله 
فريد.. ماشي بس كنت علي الاقل عرفنا
مراد.. منا كنت هعرفكو بس لما عشق تحب ادهم وادهم يقولها وبعدين عشق بعد لما تحبو هتكون عادي قبل تتجوزو
فريد... بس عشق مش اي بنت لازم يتعملها فرح
مراد.. دا بقا مش عليا دا علي ادهم وعشق  
فريد بتنهيده.. ماشي يبني بس احسن ان ادهم ميحكليهاش ذكرياتهم 
مراد باستغراب.. اشمعنا
فريد.. ادهم هيقولك
مراد.. هيقولي ايه
ادهم.. احم عشق وقعت وبدأت تفتكر ذكريتنا
مراد بفرحه.. كويس اووي 
ادهم.. لا ماهي ذكريتها مشوشه وكمان لما كنت بتفتكر كانت حالتها صعبه جدا وعيطت بهسيتيريا
مراد خاف علي اخته.. طب وهي كويسه
ادهم.. اه هي نايمه جوه
مراد براحه.. طب الحمد الله لما تفوق كلمنا
ادهم.. حاضر
مراد.. بص يا ادهم متحكليهاش ذكرايتكو احكليها انك الولد اللي جالها في ذكرياتها بس هي نسيتو وقولها ان اهلي واهلك صحاب من زمان وكده هما عارفنيك بس انت نيستهم وقولها ان مراد اللي هو انا فاكرهم وانك متجوزها
ادهم.... حاضر
مراد.. يلا سلام
ادهم.. سلام
وقفل معاه وبس عليهم لقاهم بيبصولو ومبتسمين
ادهم.. احم هو انتو بتبصولي كده ليه
زهره.. عشان حلمك اتحقق  ي حبيبي
ندي.. اه مش انت كنت بتحلم انك تتجوز عشق 
ادهم.. اه انا لما مراد قالي كده فرحت اوي مكنتش قادر اوصف فرحتي
زهره راحت حضنتو وقالت.. كبرت وبقيت عريس يا ادهم مبروك
ادهم.. الله بيارك فيكي ي امي وبعدين المباركه دي لما نعمل فرح
زهره... هباركلك تاني في الفرح
ادهم.. ان شاءلله ي امي
فهد... اه ي ادهم تتجوز ومتقوليش دا انا اخوك
ادهم.. واديك عرفت اهو اسكت بقا 
فهد بصلو بغيظ من كلمه اسكت بقا 
فريد.. جهزي الغدا يا زهره عشان جعان
زهره... حاضر 
رنا.. اساعدك يا امي
زهره.. متتعبيش نفسك ي حبيبتي
رنا.. ولا تعب ولاحاجه
زهره.. تمام اللي يريحك
ندي بمرح... ايه رأيك يا واد يا فهد نلعب جيم كوره عشان اكسبك
فهد.. تكسبيني هههه في الاحلام
ندي.. متنساش اني كسباك المره اللي فاتت 3 وانت0
فهد.. يختي منا ادربت وبقيت بعرف العب
ندي.. لما نشوف
وراح يلعبو بلاي استيشن 
وادهم وفريد قعدو 
فريد.. واد ي ادهم هي عشق حلوه
ادهم بضحك... حلوه ايه دي ملاك من الجنه
فريد.. طب اوصفلي شكلها
ادهم بضحك.. هندهلك الحجه توصفلك شكلها وكان لسه هينده علي امه فريد حط ايدو علي بوقه وقالو بهمس... اسكت اللي يخربيتك هتفضحني
ادهم شال ايدو وقال... جبت ورا انت
فريد بضحك.. متعصبنيش
ادهم بخوف مصطنع... حاضر انا رايح ل عشق
فريد.. تعال اتغد وبعدين شوفها
ادهم.. لا انا مش انا هقدر اكل وهي كدا
فريد.. ربنا يوفقكو يا رب
ادهم... يا رب يلا انا رايح
فريد.. ماشي
مشي ادهم عند عشق وفريد راح ياكل
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في اوضه ندي بيدخل عشق بيلاقي الملاك بتاعو نايم بيروح يقعد جمبها وبيبوس رأسها بحنيه وخدها في حضنو وقال بخوف... فوقي بقا يا عشق عشان قلبي يستريح 
وفضل واخدها في حضنه خمس دقايق وبعدها حس بحركتها بعدها بلهفه ونيمها علي السرير 
وعشق بدأت تفوق وتهلوس بكلام غير مفهوم وبدأت تبكي تاني بطريقه هستيريا وادهم خاف عليه جدا وخدها في حضنو وهي بدأت تهدي وفضل يطبطب عليه ويقرألها قرأن عشان تهدي 

وبالفعل عشق هدت وقالت بصوت واطي يملاؤه التعب.. ادهم
ادهم بلهفه بصلها وقال.. انتي كويسه يا عشق
عشق بعدت وبدأت تفتح عينها وبدت الرؤيه مشوشه الاول وبعدين وضحت وقالت...انا فين
ادهم... انتي في اوضه ندي
عشق بدأت تفتكر اللي حصل وقالت... هو انا ايه اللي حصلي
ادهم.. وقعتي واغمي عليكي ونز فتي من دماغك وانا خيطها وبعدها بدأت تعيطي وتصرخ وتفتكري مامتك وباباكي
عشق افتكرت اللي حصل وانا تذكرت لحظه موت ابوها وامها ورجعت تاني تعيطي اكتر ادهم خدها في حضنو وهي مسكت في التيشرت جامد ودفنت رأسها في صدرو وعيطت 
وادهم مسح علي شعرها بحنيه وهو بيقول.. مالك يحبيبتي 
عشق صوت شهاقتها بيزيد 

وادهم قلبو بيتوجع كل لما يسمع عياطها قالها.. ارجوكي بطلي عياط عياطك ده بيوجعني
عشق بدأت تهدي بلبطئ لحد ما هديت خالص 
ادهم.. بقيتي كويسه
عشق.. اه
ادهم احكيلي بقا افتكرتي ايه عشان تعيطي كده
عشق.. انا جالي ذكريات مع ولد وبنت ومراد وكنا بنلعب والولد ده كان بيقولي انو بيحبني وانو مش  هيسبني بس مكنشي شكله واضح ولا اسمو وجالي ذكريات بتمر قدامي معاه بتمر بسرعه لدرجه اني حسيت دماغي هتنفجر وبعدها جالي ذكري مو  ت بابا وماما وانا بعيط وفي حد انقذني وقالي هتبقي بخير وبعدها محستشي بنفسي
ادهم.افتكر الذكري اللي كانت بتحكي عنها وابتسم وقالها.. المهم دلوقتي انك بخير
عشق بعدت وقالت...هو مين اللي خيطلي الجر ح
ادهم شدها لحضنو تاني وقال بعشق.. متبعديش عن حضني تاني وتفتكري يعني مين اللي خيطلك 
عشق ابتمست وقالت... ندي
ادهم.. لا مش ندي انا اللي خيطلك جرحك 
عشق.. ادهم
ادهم... قلبو
عشق بحب... هو انت ممكن تسبيني في يوم
ادهم... انا اللي هسألك سؤال هو  فيه حد يقدر يسيب من روحه
عشق.. لا بس دي مش اجابه السؤال 
ادهم.. اجابه السؤال انك روحي واني مقدرشي استغني عنك ابدأ فكره انك هتيسبني بتجنني
عشق.. تعرف انا بحبك اووي
ادهم..انا اكتر وبعدها عدل نفسو وقعدها قدامو ومسك ايدها وقال... انا عاوزك في موضوع 
عشق بقلق.. قولي قلقتي
ادهم.. انتي اكيد بتسألي هما ليه اهلي يعرفوكي
عشق.. اه انا كنت هسألك بس لما نروح
ادهم بجديه.. بصي عارفه الولد اللي جالك في ذاكرتك
عشق.. اه ماله
ادهم.. انا الولد ده انا اللي ربيتك وانتي صغيره وعشقتك وانتي صغيره واهلك واهلي كانو جيران واصحاب وانا وانتي ومراد وندي ورنا كمان كنا بنلعب مع بعض ومراد اللي ربه ندي وكبرها وانا ربيتك وحبيتك وانتي كنتي متعلقه بيا واهلي واهلك  كانو اكتر من صحاب كانو اخوات وده سبب ان اهلي عرفنيك بس انت لما عملتي الحادثه وفقدتي الذاكره ونيستهم وهما زعلو وانا لما انتي معرفتنيش حسيت ان روحي اتسحبت انا كنت بحبك وانت صغيره ولما سمعت بابا بيقول لمراد انكو هتسافرو وتسبوني انت هاسبيني كنت هتجنن روحلتهم وعيط وصرخت وقولت عشق مش هتسبيني وبابا هداني وقالي انكو هترجعو انت سافرتو من غير ما توداعونا وده سببلي اكتئا ب بعد لما سفرتي مكنتش بأكل ولا بشرب بس اهلي خرجوني وبابا كبر شركاتو وعمل الڤيله دي دس انا صممت ان هعيش في بيتنا القديم اللي انا عايش فيه دلوقتي علي امل انك تيجي وكل سنه بتعدي وانتي مبتجيش كنت بقلق انك متجيش خالص ورنا كانت بتتواصل معاك عن طريق الشات  عدت 10سنين وانا مستنيكي لحد اليوم اللي قدمتي نفسك فيه وللي مكنتش مصدق نفسي اتصدمت انا ورنا وفضلنا نعيط انا وهي ونقول عشق رجعت مش مصدقين وعملنا خطه ان رنا هتروح تعرفك بنفسها وتعرفك عليا وبعدها هحاول اخليكي تحبيني وتثقي فيا علشان ده ممكن يرجعلك ذاكرتك ومراد قولتلو علي كل حاجه ولما اعترفتلك بحبي كان عشان مقدرتش اخبي مشاعري اكتر 10سنين مخبيها واليوم اللي اعترفتيلي فيه بحبك مكنتش مصدق اني اخيرا سمعتها منك بعد10سنين لحد انهارده لما حصلك كدا روحت حكيت لاهلي كل حاجه وخطتنا انا ورنا وقالتلهم ان هقولك علي كل ده انا عارف انك مش مستوعبه كل الصدمات دي بس انا عاوز اقولك ان بحبك من يوم ما اتولدتي وانا بعشقك وبعشق كل تفاصيلك ويوم ما سألتيني ازاي انا عارف كل ده عنك عشان انا اللي مربيكي وعارف كل حاجه عنك

عشق كانت بتسمع كلامه وهي بتتصدم اكتر من الاول يعني ادهم هو صديق طفولتها اللي نسيتو اللي بيعشقها من وهي صغيره مش مسوعبه واهلو اه هما عرفوني عشان فاكريني لكن انا نسيتهم رنا اللي كانت بتتواصل معايا عشان تقدر تخيلين افتكرها يااه كما هؤلاء الناس طيبون 
ادهم خاف عليه لانها ساكته مبتتكلمشي 

ادهم بخوف.. عشق عشق ردي حبيبتي
عشق بستوعاب.. هاا في ايه 
ادهم.. مالك فيكي حاجه
عشق.. بس مستوعبه اللي بتقولو 
ادهم حضنها وقال... انا عارف ان الصدمه كبيره بس اهم حاجه انك. بخير
فضلت عشق في حضنو حوالي ربع ساعه تستوعب اللي قالو لحد ما استوعبت وبدأت تعيط بسبب حياتها وذكريتها مع ادهم ومع عليتها وعليتو اللي نسيتها كانت عاوز تفتكر 
ادهم حس بميه علي التيشرت بتاعو بص لقاه بتعيط قالها بخوف... مالك يا يحبيبتي بتعيطي ليه
عشق بعياط.. بعيط عشان حالي انا خسرت امي واهلي وخسرت ذكريات اللي من كلامك احس انها حلوه بعيط عشان ان مستاهلشي حبك ده انا واحده مش فاكره اي حاجه من ذكرايتها والكل برا عرفيني وانا مش عرفاهم 
ادهم بخوف وعينو دمعت من كلامه قال... هششش متقوليش كدا مش انا قولتلك اعتبريني امك ويستي ماما برا اهي اعتبريها امك احنا عليتك احنا عيلتك من زمان وبنحبك زي مانتي ومن قال انك متستهليش حبي انتي تستاهلي حب الناس كلهم بس البنات بس وبعدين يستي ان شاءلله هتفتكري واحنا معاكي لحد لما تفتكري
عشق بدموع.. ربنا يخيلكو ليا بجد انتو ناس كويسه اووي ادهم بهزار ليخفف عنها.. ايه اللي ناس كويسه دي وبعدين مفيش احسن منك 
عشق ضحكت 
ادهم بضحك... بصي الشمس نورت بمجرد ماضحكتي 
عشق بحب.. انت بجد انسان حنين اوويا ادهم انا لما دخلت اول مره حست فيه بأمان الدنيا كلو
ادهم... انا بحبك اووي
عشق... وانا بعشقك
ادهم بعدها عنو وبصلها في عينها وقالها.. مش انتي بتحبيني
عشق... بموت فيك
ادهم بضحك... ماشي وكمل بجديه.... ومعندكيش مانع نتجوز
عشق.. انا معنديش مانع بس احسن نتجوز بعد لما نتخرج
ادهم.. تمام هنعمل الفرح بعد التخرج
عشق باستغراب.. فرح بس احنا متخطبناش ولا عملنا حاجه
ادهم.. منا هقولك مراد قبل ما يسافر طبعا هو عارفني وعارف ان بحبك ومكنشي عارف هيسبك ازاي ويسافر فجاب المؤذون وكتب كتابنا وبقيتي مراتي وانا كنت فرحان فرح الدنيا كلو 
عشق بصدمه.. يعني انا مرتك
ادهم.. اه فاكره اليوم اللي شوفتي المؤذون طالع فيه من شقتي 
عشق.. اه
ادهم.. ده بقا اللي كتب كتابنا 
عشق سكتت وبصتلو وهو خاف من بصتها وقالها... مالك بتبصيلي كده ليه
عشق حضنتو وقالت.. من فرحتي ان بقيت مراتك
ادهم بفرحه.. يعني انتي مش زعلانه
عشق.. بغض النظر عن الطريقه اللي اتجوزتني فيها بس بردو فرحانه
ادهم ضمها ليه جامد بفرح 
عشق اتكلمت بطفوله بتخليه مش قادر يسيطر علي نفسه... انت هتعملي فرح بعد لما نخلص كليه
ادهم.. واعملك احلي فرح كمان
عشق اتشعلقت في رقبتو وفضلت تقول هيييه وهو مبسوط لفرحتها 
ادهم.. يلا بقا ناكل عشان هما مستنينا بره
عشق.. يلا 
ومسك ايدها ولسه عشق هتمشي مقدرتشي تقف ادهم حس بيها وشالها وهي لفت ايدها حولين رقبتو بخجل اتكلمت بكسوف... نزلني ي ادهم
ادهم...انتي مش قادره تمشي
عشق.. هقدر تزلني مش هعرف اطلع كدا
ادهم.. طب هشيلك لحد  السفره ونزلك
عشق.. طيب
ومشي وهو شايلها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وصلو عند السفره لقاهم بيأكلو وندي وفهد عمالين يهزرو
نزلها ادهم ومسك ايدها
زهره اول ما شافتهم قالت... العرسان وصلو
عشق همستلو.. هما يعرفو اني مراتك
ادهم بنفس الهمس.. اه يعرفو كل حاجه قولتها جوه وقالتلك هما عرفينك من زمان
عشق.. تمام
فريد اتصدم من جمال عشق وشاور ل ادهم يجليو ادهم ساب عشق وراحلو 
فريد يهمس.. انت قولتلي انها جميله بس مش لدرجه دي
ادهم بهمس.. لاحظ انها مراتي ي بابا
فريد... ماشي وبعدها بس لعشق وقال بصوت يملاؤه الحب... تعالي ي عشق اقعدي جمبي انتي وحشتيني اووي
ادهم قالووو... لاحظ ان بغير يبابا
فيريد بضحك.. الله بتغير عليها مني
عشق بضحك... حبيبي الغيور
ضحكو عليها وقعدو يأكلو 
ندي قالت لعشق.. بما ان ادهم حكالك كل حاجه فانا عاوزاكي بموضوع كدا
ادهم... اوعي يكون اللي في بالي
ندي بخجل... ايه اللي في بالك
ادهم حس بخجلها قال... لا ولا حاجه
ندي.. ها ايه رأيك يا عشق موفقه
عشق.. ماشي بعد لما نأكل محشي الحجه الاول 
زهره.. بالهنا وللشفه يا حبيبت. 
قعدو يأكلو وبعدها راحت عشق مع ندي 
عشق... ها ايه الموضوع
ندي بخجل...................... ...... 

يتبع..... 

روايه عشقتها منذ طفولتها
البارت التاسع
للكاتبه/الجميله
انا عارفه ان البارت قصير بس هحاول اكبرو شويه وان شاءلله هنزل بارتين بكرا وقوليلو رأيكو في التعليقات 
ويلا سلاموز 💜💜💜💜

  •تابع الفصل التالي "رواية عشقتها منذ طفولتها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent