Ads by Google X

رواية تزوجتها لاجلك الفصل العاشر 10 - بقلم رنا تامر النشار

الصفحة الرئيسية

  رواية تزوجتها لاجلك كاملة بقلم رنا تامر النشار عبر مدونة دليل الروايات 


رواية تزوجتها لاجلك الفصل العاشر 10

 

مليكه بصدمه/ سمااااا.

سما هبطط من علي الدرج و وقعت ارضا غائبه عن الوعي وكانت تنزف بشده.

جميعهم اقتربوا اليها في سرعه ومليكه فاقت من صدمتها وهبطط الي الاسفل ثم تحدثت بحده/ كلم الاسعاف بسرعه يا شادي.

سعاد بدموع/ مفيش وقت خُدها بالعربيه بسرعه يا شادي.

بالفعل شادي قام بحملها الي السياره وصعدوا جميعا الي السياره وشادي قام بتشغيل السياره وذهبوا الي المستشفي.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في المستشفي…

شادي قام بحملها في سرعه ومليكه كانت ورأه.

الممرضين بإبتسامه/ دكتور مليكه المستشفي نورت بوجودك.

مليكه في سرعه/ مفيش وقت دلوقتي.. خدوها علي غرفه العملياات.

بعد ساعه….

خرجت مليكه واخدت نفس عميق ونظرت اليهم وتحدثت بجديه/ هي دلوقتي بقت كويسه.

صافيه بقلق/ واللي في بطنها.

مليكه بحزن/ للاسف الجنين مستحملش الوقعه ومقدرناش ننقذه.

صافيه بحده وكره/ انتي اللي موتي حفيدي انا هوريكي.

شادي بحده/ ايه يا ماما اللي بتعمليه ده احنا في المستشفي مينفعش كده.

مليكه بجديه/ عموما انا خلصت شغلي لو عايزين تطمنوا عليها اتفضلوا..ثم نظرت الي شادي وتحدثت بجديه.. انا ماشيه يا شادي.

شادي في سرعه/ استني انا جاي اوصلك.

صافيه وهي تمسك يديه وتتحدث بحده/ خد هنا انت مش هتروح في حته مراتك جوا تعبانه وهتسيبها وتمشي.

مليكه بسخريه/ حماتي عندها حق يا شادي مش واجب بردوا انك تسيب مراتك وهي تعبانه.. ادخل ل مراتك يا شادي.

رحلت مليكه وشادي نظر اليها حتي اختفت وبعد ذلك دخل مع والدته وخالته الي غرفه سما.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في بيت كريمه…

في غرفه البنات..

ياسمين بتساؤل/ هو مش المفروض اننا نقول ل مليكه انه حماتها تبقي خالتها.

ورد بتفكير/ هو المفروض بس احنا عايزين نعمل خطه محكمه ننتقم بيها من العائله دي عشان احنا استحاله نسامحهم علي اللي هما عاملوه معانا.. عشان لما نعرف مليكه نقولها الخبر مع الخطه وبكده تبقي عايزه تنتقم معانا.

ياسمين بتفكير/ طب مش فكره الانتقام دي غريبه شويه.

ورد بحده وهمس/ وهما مش غريب اللي عاملوه فينا كل السنين دي واللي لسه هيعملوه.

ياسمين بفزع/ خلاص يا حجه انا كنت بفكر بصوت عالي مش اكتر.

ورد نظرت لها بغضب ونفس عميق ومن ثم ظلوا هما الاتنين يفكرون في خطه ل يخبره مليكه بكل شئ.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في غرفه سمااا…

دخلوا جميعا واطمئنوا علي سماا ومن ثم تحدث شادي بجديه/ لو سمحتوا يجماعه سبوني مع مراتي شويه.

صافيه بعدم تصديق/ مراتك.

سعاد بصدمه/ مراتك.

شادي بضحكه خفيفه/ ايه يجماعه هي مش مراتي ولا انا متهيألي.

صافيه بفرحه وسرعه/ لا يحبيبي مش متهيألك ولا حاجه.. يلا يا سعاد نسبهم لوحديهم شويه.

خرجوا كلا من سعاد وصافيه.. ونظرت سما الي شادي بتعب شديد.. وشادي نظر اليها بإبتسامة مزيفه.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في القصر…

وصلت مليكه واقتربت من الدرج ورأت مكان واقعه سما ورأت هاتفها مرمي ارضًا.

امسكت بالهاتف وفتحت المكالمات وانصدمت عندما رأت…

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في المستشفي…

سما بتعب/ ابننا راح يا شادي صح.

شادي بأسف/ ايوه يا حبيبتي بس مش عايزك تزعلي نفسك يتعوض باذن الله.

سما في داخلها بتساؤل/ هو ماله متغير كده ليه.

شادي وقد فهم انها تتسأل لماذا معاملته تغيرت معها ثم تحدث بإبتسامة/ مالك يا حبيبتي انتي لسه مصدومه ولا ايه.

شادي بإبتسامة مزيفه/ إن شاءلله يا حبيبتي.

سما بتوعد/ بس يا حبيبي احنا لازم ناخد حق ابننا.. واللي قتل ابننا هي مليكه.

شادي بتمثيل/ اه طبعا يحبيبتي.. قومي انتي بس بالسلامه ونشوف الموضوع ده بعديها.

سما نظرت للفراغ بإبتسامة انتصار وشادي نظر لها بسخريه وتوعد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في القصر…

مليكه انصدمت عندما رأت اخر رقم كانت متصله بيه سما وقامت بفتح تطبيق الواتس ورأت كل الرسائل التي بينها وبين هذا الرقم وعلمت بكل شئ.

مليكه نظرت للفراغ بإبتسامة انتصار وتذكرت كلام شادي لها…

𝒇𝒍𝒂𝒔𝒉 𝒃𝒂𝒌𝒄…

في جناح شادي ومليكه…

شادي وهو جالس امام مليكه ويتحدث بهمس وحذر/ بصي يا مليكه انا متأكد انه سماا بتخطط ل حاجه كبيره واكيد في حد بيساعدها.. مهمتنا بقي انه احنا نعرف الخطه دي ونكشفها بذكاء.

مليكه بتفكير/ وهنكشفها ازاي.

شادي بشرود/ لازم نلاقي دليل عليها واي حاجه نمسكها عليها ساعتها نخطط خططنا علي الدليل اللي هنمسكه عليها.

𝒃𝒂𝒌𝒄…

مليكه نظرت للفراغ ثم ابتسمت إبتسامه انتصار ثم تحدثت بإبتسامه توعد/ نهايتك قربت يا سماا هانم.

google-playkhamsatmostaqltradent