رواية حياتي في رواية (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نور محمد
رواية حياتي في رواية الفصل العاشر 10
في الليل تقربيا كده ١١مساءا
فارس خلص شغله في الشركه ورجع علطول القصر علشان يرتاح وصل القصر وطلع جناحه علطول اول مادخل اتفاجئ لقى الجناح في حاله كارثه ومفيش حاجه في مكانها الصحيح
دخل يشوف مين عمل كده طبعا في الجناح لقاني انا قاعده على سريره وبتنطنط عليه زي الاطفال
هو انصدم من شكلى كده بصراحه وقف يتفرج عليا
انا على السرير وبنطنط زي الاطفال وبغني كمان وبقول
.. 🎶 قاعد لوحدك كده زهقان الشيطان يوزك لسكه شمال يفضل يقولك العب يالا العب يالا واشرب يالا والعب يالا 🎶😂
فارس انفجر ضحك عليا طبعا بعد الكلام ده 😂
واتقدم من السرير وقال
فارس بضحك: بت يانور انتى ايه الى جابك هنا ومالك مش على بعضك كده ليه 😂
بصيت عليه وانا نص واعيه كده للواقع ونزلت وقفت قدامه وبعدين قربت لمست وجهه بايدي وقولت
.. انت ازاي بالحلاوه دي وليسا سنجل ومجوزتش ليه
هو ابتسم على شكلى كده وبس متكلمش
كملت انا بضحك.. تجي احنا الاتنين سوي نرتبط ونجوز ونجيب سناجل صغيرين 😅
فارس انصدم من كلامي بس الفكره عجبته والا ايه مش عارفه كان بيقرب مني لحد مانا سبته وروحت على السرير وانا بترنح من حالتي دي وجيت على اول السرير ووقعت عليه مغمى عليا ونومت علطول من التعب
فارس قرب مني لقاني خلاص نومت جه عدلنى على السرير وغطاني
(علفكره فارس ده حليوه ومحترم كمان جدا يابختي بيه 😁)
قعد جنبي كده على السرير وهو بيبص على شكلى البريئ طبعا زي الاطفال وبعدين قال
فارس بحب وحنيه:انا حياتي مكنتش ليها طعم غير روتيني بس الى فيها بس من يوم ماقبلتك يانور وانا الضحكه من مفارقه وجهي
بقيتي جزء الحلو الى في حياتي معرفش امتى احتليتي قلبي كده بس انتى خطفتي قلبي من اول مره شوفتك وانتى داخله عربيتي حسيتك كمان دخلتي قلبي من غير استئزان ضحكتك بترسم الضحكه كمان على وجهى وتصرفاتك الى زي الاطفال حسستني بشعور الابويه والمسئوليه الى عمري ماحسيت بيه قبل كده انتى بقيتي نور حياتي كلها بحبك يانوري ❤
(ياجماعه انا عاوزه واحد زي فارس ده 😭)
وراح على الانتريه بعدها علشان ينام
وخلص اليوم على كده معئني مكنتش عاوزاه يخلص والله😥
تاني يوم الصبح صحيت وانا حاسه بألم في دماغي كأن دماغي حتفرقع دلوقتي انا ايه الى حصلى انا مش فاكره حاجه غير اني شربت عصير التفاح الى طعمه حلو ده اخر حاجه فاكرها بس حصل ايه بعدها ياترى قعدت افكر انا حصلى ايه بس مقدرتش افتكر قاطع تفكيري خروج فارس من الحمام وكان خارج بافوطه في خصره بس انا اتخضيت منه غطيت عنيا بايديا الاتنين
..فارس بيه انت ايه جابك الاوضه بتاعتي وحصل ايه انا مش فاكره حاجه
ابتسم فارس عليا وعلى شكلى كده: علفكره انتى في الجناح بتاعي دلوقتي مش في الاوضه بتاعتك.. ثم اكمل بخبث.. انتى مش فاكره عملتى ايه معايا امبارح
انا بعدها بصيت قدامي بصدمه كبيره ايه الى بيقوله ده انا ازاي اجيت الجناح بتاعه وكمان قصده ايه مش فاكره الى عملته امبارح مانا فعلا مش فاكره وعرضت بعدها سيناريوهات كتير في دماغي من الرويات والى بيحصل فيها بعدها انا مقدرتش اتمالك نفسي فقولت بصوت عالى
.. لاااااا مستحيييل مستحييل يكوون حصل كددده
خرج بسرعه فارس بعد مالبس هدومه لما سمع صوتي العالى وتوجه الى سرير بخوف
فارس بخوف: نور حصل ايه انا كونت بس بهزر معاكي والله بهزو بس محصلش حاجه اهدي مش كده الحقيقه الى حصل وقالى الى حصل امبارح كله بس ياستي ده الى حصل انتى مكنتيش في وعيك امبارح انتى شربتي حاجه امبارح قبل ماتجي هنا
بصيت عليه ودموع ليسا في عنيا.. انا اخر حاجه فاكرها العصير الى لقيته في الاوضه بتاعتي كان طعمه غريب بس حلو ومش فاكره حاجع تاني وكمان رأسي وجعاني اوي
فارس بهدووءوقد فهم الأن ماحدث لم يكن عصير كما تخيلت انا بل مشروب
: طيب حصل خير انتى روحي ارتاحي وخلى الداده تعملك عصير ليمون علشان تخف رأسك وارتاحي بس مفهوم
هزيت رأسي بنعم وخرجت من الجناح بسعاده وانا بفكره فيه انه اد ايه هو محترم وبيخاف عليا علشان اهتم بيا امبارح ومستغلش وضعي زي الى بيحصل في الرويات وكونت بنزل على السلم وانا ببتسم اوي
وعلى الناحيه الاخري خرجت الحيه ريهام دي من غرفتها وهي بتبص عليا وانا نازله في الوقت ده من جناح فارس وسعيده جدا كان الغيظ والغيره بتاكل فيها من جوه دخلت غرفتها تاني وهي بتتوعدلى انها حندمني على خطف فارس منها وكمان حطلعني من القصر اخدت الفون بتاعها ورنت على بباها
ريهام بعياط ودموع تماسيح: بابا الحقني انا اتبهدلت اوي هنا في وحده عملت فيا وحكتله على عملته فيها طبعا وكملت وكمان يابابا بتحاول تتقرب من فارس علشان تاخده مني فارس ده بتاعي انا يابابا انت عارف كده من زمان
وعلى الجهه الاخري بباها بيرد: متخافيش ياحبيبتي فارس ملكك بس محدش يقدر ياخد حاجه من اميرتي
تابعت ريهام وهي على نفس الحال: يابابا دي بتأثر عليه انا حاسه انه بدء يحبها كمان انت لازم تتصرف وتطلع البنت دي من القصر باقرب وقت يابابا
اب ريهام: متقلقيش ياحبيبتي النهادرا انا حتصرف والبنت دي اعتبريها خرجت من حياه فارس ومن قصره كمان
ريهام بفرح: شكرا يابابا انا حستنا لما تطلع وحخلى فارس يحبني علشان اجوزه علطول
(ده عشم ابليس في الجنه ياماما 😅)
وقفلت معاه وهي فرحانه اخير حخلص منك يانور الكلب مفكره تقدري تاخدي حاجه ملك ريري ده في احلامك
(ده والله في احلامك انت وحتشوفي 😁)
اتوجهت للمطبخ علطول وطلبت من الداده كبايه عصير اللمون ورجعت اوضتي تاني اخدت شور وغيرت هدومي وطلعت اديت فرضي وقريت وردي وشربت كوبايت العصير بعدها حسيت بتعب فجئه استلقيت على السرير وروحت في النوم تاني
وعدي الوقت فارس راح شركته ورجع وانا ليسا نايمه وريهام الحيه كمان كانت في اوضتها مخرجتش
وجه الليل كانت الساعه 12
كونت نايمه بحلم بكابوس لاول مره من يوم مااجيت القصر كونت انا وفارس الاول بنلعب ونجري عند البحر وكان شعور جميل جدا وبعد ماقربت من البحر فجئه لقيت موجه كبيره سحبتني على البحر كونت بغرق وانا بنادي على فارس يلحقني وكان فارس بيحاول يوصلى بس كونت ببعد اكتر عنه
فقت من الكابوس ده وانا بستغفر ربنا وبقرأ القرآن وبعدين شربت من الميه الى جنبي وقعدت كده لحد ماحسيت انو في حد موجود بره الاوضه بتاعتي سمعت صوته بيقرب من الاوضه خوفت اوي سعتها وغطيت نفسي بافراش وانا خايفه اوي سمعت باب الاوضه بيتفتح بهدووء الاول وحد بيقرب من السرير بتاعي كونت بترعش تحت الفراش وانا حموت من الخوف حسيت بيه وقف جنب من نحيتي السرير وسعتها كشفت الفراش علشان اشوف مين لقيت شخص ضخم كده اوي ولابس اسود في اسود حتي على وشه كان في قناع اسود كان مرعب اوي اكتر من الرويات الرعب كونت خلاص حصوت علشان حد يلحقني بس لقيته قرب ايده منى وحط منديل على فمي وو..
•تابع الفصل التالي "رواية حياتي في رواية" اضغط على اسم الرواية