رواية قسوة امير العشق كاملة بقلم منة سمير عبر مدونة دليل الروايات
رواية قسوة امير العشق الفصل السابع عشر 17
أيتن ببكاء حار : والله العظيم انا آنسه وبنت لسه متجوزتش انتوا جايبني هنا ليه
الظابط : عشان جوزك يستلمك انسه ازاي يا مدام ايتن
دي صوره من عقد جوازكوا اهي
ايتن بصت على قسيمه الجواز بصدمه : مستحيل يعني انا بقالي شهر متجوزه
الظابط بتعجب : بصراحه انا مش فاهم في ايه بس لو فيه مشاكل ياريت تحليها انتي وجوزك مع بعض
وانتوا الاتنين من عيله كبيره محترمه وليها اسم
العسكري خبط على الباب ودخل : سليم الشرقاوي وصل يا باشا
الظابط : دخله
سليم دخل وايتن قلبها وقع في الأرض وبصتله بكره وحقد
سليم بص عليها وابتسم بحده وتشفي
الظابط : اهلا اهلا سليم بيه اخبارك معاليك يا باشا اتفضل
سليم سلم عليه وقال : الحمدلله يا معتز متشكر لتعاونك معايا
معتز : على ايه يا باشا انا معملتش حاجه وبعدين معاليك تؤمر اهم حاجه انك انت والمدام تتصالحوا
في اللحظه دي ايتن فقدت اعصابها وقربت منه بغل وغضب : مددددددددام ميييين
انت هتكدب كذبه وتصدقهاااا
معتز : عيب يا مدام حلوا مشاكلكوا مع بعض في البيت سليم باشا عشان بيحبك وخايف عليكي مش عايزك تكوني بعيده عنه
أيتن بغضب : قووولتلك انا مش زفت هو انت ادرى مني يعني
وعقد الجواز ال بيقول اني مراتك من شهر ده مزور
سليم لحق نفسه وقال بسرعه لمعتز : خلاص يا معتز ياريت تسييني معاها شويه لوحدنا
معتز بتنهيده : حاضر
سليم قرب بخطوات واثقه منها وبهدوء وايتن فضلت واقفه مكانها مرجعتش لورا
سليم تفحصها بنظراته القويه : حلووو؟؟ انك مش خايفه
أيتن ضحكت بسخريه : هخاف من واحد زيك انت
سليم بنبره جامده : شكلك مش عارفه انتي فين ووضعك اي الوقتي يا أيتن
انتي رحمتك بقت بين ايديا
لانك بكل بساطه ورسمي انتي مراتي…. ليا الحق اتصرف معاكي اي تصرف يعجبني
أيتن تخلت عن ملامح الجمود والسخريه ال عندها وقالت بغضب :، انت كداااااب وحيووووان وغشاش وانا هدفعك تمن عملتك دييييي
وعقد الجواز ال معاك بله واشرب ميته في أحلامك انك تقرب ليا خطوه واحده او تطول شعره مني
بترفع علياا قضيه طاااعه انا هرفع عليك قضيه تزوير والمحاكم بينا
انا مش هسكت ولا هتنازل عن حقي تاني
جذبها من دراعها بغضب هادر وقال : اثبتي يا روح قلبي ان عقد الجواز ده مزور وان دي مش امضتك
وابقي قابليني لو عرفتي تثبتي ده لانك رجليكي الحلوه دي اساسا مش هتطلع برا عتبه البيت حتى الشارع مش هتشوفيه
وقبض على فكها بعنف وقال : كل ده بيزود عقابك عندي فاتلمي وخلي ليتلك تعدي معايا احسنلك بهدوء
أيتن قاومته بكل قوتها وفضلت ثابته عشان متبينش ضعفها قدامه : انا مش همشي معااااك في حتتته انااا بكرررررررررررررهك
سيبني بكررررررررهك افهم بقاااا انا مش عاااوزاك
…
روايه قسوه امير العشق منه سمير
كومنتات وتعليقات يا سكاكر كتير عشان اكمل 😍👐
هاله بغضب شديد : اااااانتتتت فييييين
عبد العزيز بتوتر :، فييي ايي هاااااله
أمير بحده : افتح الاسبيكرررررر… اااافتحه
عبد العزيز : انا هقفل دلوقتي لان مش فاضي
امير سحب منه التليفون سمع صوت هاله وهي بتقول ‘ : تجيييي دلووووقتي حالا الشرطه جات الصبح وخذت ايتن
سليم رفع على ايتن قضيه طاااعه
ثم قالت ببكاء ممزوج بصدمه’، : انا مش مصدقه ازاي توصل بيه الحقاره للدرجه دي ومعلمش اعتبار لاي حد
رفع عليها قضيه طاعه ازاي وهي مش مراته
تعالي بسرعه ايتن بتنهار ومانعين ادخل جوا معاها انا واقفه برا ومش عارفه ايه ال بيحصل معاها جوا…
أمير سمع كلامها وهو مصدوم وزمجر بغضب وعصبيه حاده ومسك عمه من ياقه قميصه بغضب هادر : اااه ي وولاد الكككككككلب هو ده ال كنتوا متفقييين علييييه؟؟ بتتفق مع ال ***** على بنتك
عبد العزيز بتوتر وخنق : انت مجنون ابعد عني
امير بغضب : أخرس خاااالص
ومسك تليفونه واتكلم من بين سنانه بغضب : هييي فييين اااايتن فيييين
هاله شهقت ببكاء : أمييير؟؟ جوااا في القسم وانا برا مش راضين يدخلوني معاها
امير : قسم ايه
هاله :……
أمير : انا جاي مسافه السكه خليكي معاها هناك اوعي تسبيها
امير قفل الخط ورمي التليفون بغضب : لو حصلها حاجه حسابكوا معايا هيكون عسير اوووي يا عبد العزيز بيه
والكلب التاني عاطيهَم أوامر ان امها متدخلش ليها عشان الحيوان التاني يستفرد بيها
عبد العزيز كان لسه هيتكلم بس امير قاطعه بغضب : حظك حلووو اني معنديش وقت عشان اعرف اتكلم معاك كويس لكن وعزه جلاله الله لو اتأكدت انك ليك دخل بال عمله سليم يا ويلك مني
وقتها انسي اني اكون ابن اخوك
كلامنا مع بغض مخلصش لسه يا عمي
أمير اخد متعلقاته بسرعه وخرج اصطدم ب ادهَم وهو خارج
أدهم بتعجب : في ايه متسربع على ايه كدا
امير :، مش وقته يا أدهم لما ارجع هحكيلك
أدهم وهو يركض خلفه : رايح فين طيب
امير بعجله وهو يسرع : القسم
أمير ركب العربيه ولسه هميشي لاقي أدهم بيفتح الباب وركب معاه
امير بحده : انت بتعمل ايه
أدهم : جاي معاك انت مش شايف شكلك متعصب وغضبان ازاي لتروح القسم تقتل حد من الظباط ال هناك
امير مكنش عنده وقت انه يتكلم لسه وساق العربيه باقصي سرعه ووصل القسم
وهناك أدهم فهم كل حاجه وحمد ربنا انه شافه قبل ما يطلع الشركه وراح معاه
قبل ما يتعصب ويغلط في اي حد من الموجودين هنا
…ﷲﷲﷲﷲﷲﷲﷲﷲﷲ💙💙
روايه قسوه اميره العشق بقلمي منه سمير 🔥🔥🔥🔥🔥
روايه قسوه امير العشق ❤️ ♥️ 🔥🔥🔥🔥🔥🔥
روايه قسوه امير العشق ❤️ ♥️ 🔥🔥🔥🔥🔥🔥
..ﷲﷲﷲﷲﷲﷲﷲﷲ💙💙
اتعجبت من رده فعله حتى انها خافت منه لما لاقيته بيتسم في َوشها وقال بتملك وهَو بيقترب منها : لا يا حبييتي انا عارف انك بتحبيني وبتقولي كده من ورا قلبك عشان زعلانه مني
وحضن وشها وقال : بس اقولك تعالي امشي معايا من هنا دلوقتي وانا اوعدك مش هخليكي تزعلي مني تاني
انا بحبك اوي يا لينا
برقت بصدمه : لينااا مييين اووووعي ابعد عني
سليم انتبه لنفسه بسرعه وقال : انا اسف خلاص.. يا حبييتي تعالي في حضني انا عاوز احضنك اوي يا ايتن
وحاول يحضنها بالعافيه وقالها بنبره تهديد : وافقي يا حبييتي بمزاجك بدل ما يكون بالعافيه انا مش عاوزك تكرهيني
بس اعمل ايه انتي مش راضيه تفهميني
ايتن بعدت عنه بقرف : مستتتحيل متحلمش لا بمزاجي ولا غصب عني هكون مع انسان مقرف زيك
وهخلي بابا يتصرف معاك
قهقه بقوه قائلا : ابوكي ده في جيبي باشاره مني صغيره يكون طوع أمري… بصي يا حبييتي انتي كدا كدا ماشيه معايا من هنا على بيتنا هيعحبك اوي انا مليته كله بصورنا سوا
وصورك ال انتي بتحبيها وقال بغموض ومعانا حد تالت كمان مش هتكوني لوحدك تاني زي الاول
تزعلي مني لما اتأخر عليكي وتقعدي لوحدك
أيتن بصت على جنونه وهوسه : لو عرفت تسيطر على الكل عمرك ما هتقدر تسيطر عليا ولو عملت ايه ومش بورقه مزوره هتخليني انا كمان طوع امرك يا ابن الشرقاوي البلد دي فيها قانون
ابتسم بسخريه قائلا : مهو القانون ده يا روحي برده ال يخليكي طوعي أمري زي ما جابك لحد عندي انهارده برده وقال بهوس عاشق ومرض وجنون
ببساطه شهاده مني على شهاده من اي عيلين من الشارع يثبتوا انك مش بقوي صحتك العقليه وتشرفي في مستشفى أمراض العقليه
وانتي عارفه كويس المستشفيات دي بيحصل فيها أي هناك
هاا يا روحي مين بقا ارحملك انا ولا تبقى في مستشفى المجانين طول عمرك وبرده هتكوني تحت طوعي
وبكده محدش يقدر يصدق كلامك ولا اي كلمه تنطقيها عني لو عملتي ايه
وابقي… خلي القانون يا حلوه ينفعك…
واقترب منها بهمس : مش انا يا ايتن لما اعوز اخد حاجه باخدها يا حبييتي
تطلعت اليه بصدمه وزهول لاتصدق كيف يصل تفكير انسان الي هذه الدرجه من الخبث والمرض والضغينه اي عشق هذا يتحدث عنه اين الرحمه وهو بكل بشاعه وقسوه يخيرني بين الشنق او الذبح الي اي مدى قد يصل الإنسان إلى تلك الدرجه من الجبروت
صدمتها الكبري تخطت على صدماتها الأخرى منه وجروحها السابقه حتى انها فقدت النطق تماما
تشعر بدلو من الثلج قام احد بحدفه عليها في الصقيع في عز الشتاء وهي ترتجف من البرد
بالفعل كانت ترتجف ولكن ليس من البرد بل من صدمتها للمره الالف من أفعال هذا المريض بهوس العشق الذي ليس له وجود من الأساس
ماذا فعلت لتجد نفسها فجأه ملقيه في فخ بين اشرس الذئاب وبمفردها
ماذا تتوقع النتيجه؟؟ سيفتك بها لا محاله….
فاااقت من صدمتها حين وجدته يحضتنها بقوه ويهمس بكلمات غربيه يكاد يدخلها بين اضلعه
حتى كادت ان تختنق وهي تحاول أن تبعد نفسها عنه
…
أمير نزل من العربيه بسرعه ودخل جوا لاقي هاله في وشه فقال بغضب : هي فين؟؟
هاله : جوا
أمير قطب حاجبيه بحده وقال : سليم جه
هاله بتعجب صدمه وخوف مع بعض : س سليم انا كنت بكلمك وانا بره ولما دخلت مشوفتش حد
أمير اندفع ناحيه الباب ولسه هيفتح لاقي العسكري بيمنعه :حضرتك رايح فين ممنوع الدخول دي أوامر من فضلك استنى لما حضره الظابط معتز يوصل
أمير بغضب : ولما حضره الضابط معتز برا اومال مين ال جوااا
العسكري بتوتر : م محدش
واعترض طريق امير للمره التانيه : دي أوامر مينفعش حضرتك تتدخل؟؟ حضرتك مين الاول
أدهم بهمس : يارب ما يتنح معاه ليفلق دماغه نصفين
أمير جذبه من ياقته بحده : طيب يا أمور لما حضره الظابط يرجع ابقى قوله امير البارودي كسر القواعد بتاعتك ودخل.
ايتن سمعت صوته برا ومصدقتش لما سمعت اسمه وهنا طلع صوتها بصريخ : أميي
بس سليم كتم صوتها وقال بحده وهو بيقرب منها : اخرسي صوووتك مسمعوش
ايتن بصوت مكتوم ‘:اا اببعد عني
اشاحه من أمامه وتقدم صوت الباب ليفتحه بقوه على مصرعيه
لتسود عيونه من شده الغضب وهي يري ذلك الحقير يكمم فمها هكذا جاي لاتتحدث وكادت هي تتحنق وكان قريب منها للغايه
ليتقدم نحوه ويكيل اليه الضربات بقسوه وغضب َويشعر بأن الدماء تغلى وتغور داخل عروقه
وهو يتخليه قريب منها هكذا
اجتمع الجميع علي اثره 🔥
امير بغضب وهو ممكسا بياقه قميصه خانقا اياه : ازاي تقربلهااا كدااا يا ابن ال ***** وبتكتم بوقها عشان تتختق يا ****
سليم نفض ايده عنه ولكم امير لكمه قويه جت جمب عينه
امير اتاوه ورجع لورا
والناس اتلمت عليهم
والمكان اتملي بالشرطه والعساكر ايتن شهقت بخوف شديد ودموعها كانت بتنهمر وقربت منه بفرع بعد ما بعدت عن هاله
وهي شايفه الدم نازله منه
رفعت عيونها العسليه بخوف : انت كويس؟؟
نظر اليه ولحالتها ولدموعها ومسك يدها لعله يطمئنها قليلا : كويس… متخافيش
سليم بغضب : اي خايفه عليه
امير قام ليه واتوجه ليه وسليم لسه هيضربه بحقد امير لكمه بقوه وغل
وهنا فصله أدهم عن سليم بالعافيه وهو عارف ان ال خناقه ال بينهم مش هتعدي مرور الكرام ابدااا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية قسوة امير العشق ) اسم الرواية