رواية تزوجت جميله لكن معاقه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم دنيا فادي
رواية تزوجت جميله لكن معاقه الفصل الثامن عشر 18
ادم : لابسه لي اللبس ده طالما بردانه.
زينه بخجل وتبين عينيها بس : متعوده انام كده
ادم وهو قصادها و عينو تيجي في عنيها : بس حلو عليكي
زينه وتغمض عينها وتعكس اتجاها من الخجل
ادم بضحك ويبصلها للحظات ويغمض عينو
زينه وتقرص نفسها : انا مش بحلم!!
وتكمل بفرحه : مش بحلممم
زينه في ذهنها وملامحها تتغير : لا لا اي الي انا بعملو ده هو مبيحبنيش مش هعشم نفسي تاني لا فوقي متنسيش الي قالو و وجع قلبك متنسيش
زينه ودموعها تنزل بعد ما تفتكر كلامو ليها
زينه : لا هو جرحني حتى لو بحبو مينفعش أضعف
____________________________________
سمر : اعتذرتيلو؟؟
مروه متردش
سمر : بت يا مروه
مروه : نعم
سمر : انتي اي مش سامعه بقولك اعتذرتيلو
مروه وتهز راسها بمعنى اه
سمر : طيب اي هيخرج ابوكي من السجن؟؟
مروه : ماما هو بابا عمل فعلا الي اتحبس بسببو
سمر بتوتر : قصدك اي
مروه بفهم : يبقى عمل
سمر : ما هو عمل كل ده عشان يجيبلكو الي نفسكو فيه
مروه : يعني ده مكنش مرتبو من تعبو وكان من الغش و التزوير
سمر بعلو الصوت : ضحكتيني يا بت وهي فرقت معاكيي الفلوس جات منين ولا ازاي
مروه : ايوا فرقت
سمر : بت انا دلوقتي مش فارق معايا غير ان ابوكي يخرج انتي السبب بعد ما اتخنقتي مع ادم اكيد دور ورا ابوكي وطلع المستخبي وبلغ عنو ما انتي مبيجيش من وراكي غير الهم والمشاكل جتك القرف
مروه وتحبس دموعها : يعني انا السبب في الاخر
سمر : انتي السبب من الاول وزي ما حبستيه تخرجيه من السجن
مروه : هخرجو ازاي اجيب منين 100 الف جنيه غرامه
سمر : معرفش بيعي حاجاتك الي ملهاش لازمه دي اتصرفي ابوكي مش حِمل السجن يا مروه ابوكي كان بينفذلك الي بتأمري بيه وجه دورك
مروه : يعني هو كان بينفذلي الي عايزاه لوحدي؟؟؟ وبعدين انا لو بعت كل حاجه مش هجيب برضو 100 الف
سمر بزعيق : وانا مالللي اتصرفييي اخوكي مسافر وعايزين نلم الموضوع قبل ما حد يعرف ابوكي لو مخرجش يا مروه اعتبري نفسك مش بنتي ومش هتدخليلي بيت طول ما انا عايشه وانتي حره شوفي هتعملي اي
مروه ودموعها تنزل : يا ماما
سمر : بس ولا كلمه وده اخر كلامي
وتسيبها وتمشي من قدامها
___________________________________
الساعه 8:24AM الصبح
زينه بنعاس وتحرك ايديها وتحس بحاجه غريبه
وتفتح عيونها و تستغرب
زينه : ده اي الي نايمو جانبي
وتسرح فيه وتبتسم وفي نفس اللحظه ادم يرمش بعينو
زينه وترفع جسمها وتبقي قاعده على السرير
ادم بيفتح عينو ويقوم من مكانو
زينه : هو انت معرفتش تنام على الكنبه
ادم ويحرك ايدو على شعرو : ااه صغيره وضيقه اوي معرفتش انام طول الليل فا اسف نمت جنبك
زينه وتظهر عدم اهتمامها : لا لا عادي
____________________________________
زياد : انا جيت بدري ولا اي
سام وتتاوب : لا انا لسه صاحيه بس
زياد ويبتسم : صباح الخير
سام : ادخل ادخل
زياد : اقولك على حاجه بصراحه ومتضايقيش
سام : اي؟
زياد : ملامحك جميلة اوي منغير ميكب ولا اي حاجه
سام بإبتسامه وخجل : احم شكرا بس هو انا هضايق لي؟
زياد : لا ما انتي كل ما اقولك كلمه حلوه تقولي بعاكسك وبحسك بتقفلي مني
سام : هو بعيدا انك تقفل اي حد بس انا مضايقتش بجد
زياد : ربنا يخليكي والله مش عارف اقولك اي على كلامك ده
سام بإبتسامه : اسكت احسن
_:.
كوثر : جهزي الفطار واقفه بتعملي اي ادم تلاقيه صحي
زهره :حاضر يا هانم 5 دقايق ويكون جهز
كوثر : ياله بسرعه
كوثر وتقرب ناحيه سام
كوثر : انت صاحب ادم
زياد : اه
كوثر : ممم ادم حكالنا عنك طيب اتفضل يا ابني واقف لي موقفاه لي يا ساميه
سام : كنت لسه بقولو
زياد بتشويش : كدابه
سام : اخرص
بهاء : ازيك يا زياد يا حبيبي
زياد ويقرب يسلم عليه : الحمد لله يا عمو
وبعد دقايق ويجهز الفطار والكل يقعد على السفره
سام : هو احنا هناكل منغير ادم استنو هناديه
بهاء : استني يا بنتي مينفعش تدخلي عليهم الاوضه وهما نايمين
سام : هما مين اد..
وبيقاطعها خروج ادم من اوضه زينه و هو ماشي وراها وبيحركلها الكرسي
سام بصدمه : اي ده
بهاء : اهم جُم
بهاء : اقعد ياله كُل انت ومراتك يا ادم
زينه وتمد ايديها ل زياد وتسلم عليه : عامل اي يا زياد
زياد بإبتسامه : تمام طول ما انتي تمام
ادم ويبصلهم بإستغراب ويقعد على الكرسي الي جنب زينه
سام وتبص لزينه بغيظ
كوثر : ساميه
سام ومتردش عليها
كوثر : ساميه مبتاكليش لي
•تابع الفصل التالي "رواية تزوجت جميله لكن معاقه" اضغط على اسم الرواية