رواية وقعت في حب خادمتي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم فرح القصاص
رواية وقعت في حب خادمتي الجزؤ الثاني 2 الفصل الاول 1
بعد مرور سنه
سما كانت قعده وشايله تميم ولميس قعده جمبها
لميس: مامي
سما: نعم يعيون مامي
لميس بطفوله: امتي بقا هيكبر تميم عشان نلعب سوا
سما بضحك: طيب متلعبي معاه دلوقتي
لميس: منا لمه اجي العب معاه بيعيط
وبيدخل عليهم يزن.
لميس بفرحه: باااابييي وبتجري عليه
يزن بيشيلها: اي ده مال ليلو
سما بضحكه رقيقه: عايزه تميم يكبر بسرعه عشان يلعب معاها
يزن: اممم عشان كدا ليلو زعلانه
لميس بتهز راسها بطفوله
يزن بيطلع ايدو من ورا ضهره: طيب شوفتي بابا جبلك اي
لميس بفرحه؛ ده كله ليا
يزن: ايوا كله ليكي
لميس: طيب وتميم
يزن: لمه يكبر شويه هجبله
لميس: بتحضنو انت احلي بابي في الدنيا
يزن: وانتي احلي ليلو عندي
لميس؛ انا هروح اوريهم لي انكل ياسين وطنط قمر
يزن بينزلها: اوكي روحي بس متجريش
لميس وهي بتجري: حاضر.. حاضر
يزن: برضو بتجري
سما بضحك: من فرحتها بس
يزن بيروح يقعد جمبها ويق*بل راسها ويق*بل تميم
سما: اتأخرت انهارده لي
يزن: كان ورايا كام حاله أسعافيه
سما: امممم
يزن: مالك يسما
سما: مفيش
يزن: لا في حد ضيقك او زعلك؟
سما؛ لا ابدا انا جيت من الجامعه طلعت علي اوضتي عشان تميم
يزن: اومال مالك
سما: بابا
يزن: عمي مالو
سما بدأت دموعها تنزل
يزن بقلق ويمسح دموعها: في اي سما قلقتيني
سما بعياط: انت عارف ان بابا بقالو فتره تعبان وعاملنا تحاليل واشاعات ولمه روحنا انهارده لدكتور وشاف الاشاعات والتحليل طلع عنده وبشهقه طلع عنده الكانسر
يزن بتفاجأ: الكانسر؟
سما بعياط: ايوا وقالي حالتو متأخره اوي
يزن بيحضنها: طيب اهدي ان شاءلله هتتحل وعمي هيكون بخير
سما: بابا عايزاني اروح لي بكره
يزن: اصلا مينفعش نسيبه لوحدو احنا هنروح انا وانتي ونجيبه هنا
سما: انا بحبك اويي
يزن: وانا كمان
سما: هي الساعه كام
يزن: 10 لي
سما: لميس منامتش لسه ومدراستها... امسك كدا
يزن: اعملو اي
سما: نيمه عقبال ما انايم لميس وبتطلع من الاوض
يزن؛ انا ورايا شغل بدري فا يلا نام ومتعبش بابا معاك...... وبيدا يعيط
يزن: طيب بتعيط لي دلوقتي خلاص متنمش انا غلطان.. شششش وبيقوم ويفضل يهز في.. امك لبستني انا اليله ماشي يسما
****************************
ياسين: الله جبلك كل دول
لميس: ايوا
ياسين بيشيلها يقعدها علي رجلو: قوليلي بقا عاملتي اي ف المدرسه
لميس؛ معملتش حاجه خد homework بتاعي وجيت مامي ذاكرته معايا
والباب بيخبط
ياسين بيقوم يفتح
سما: لميس عندك ياياسين
ياسين: ايوا.. لميس
لميس: نعم
سما: يلا يالميس معاد النوم
لميس: حاضر.. Good night
ياسين بإبتسامة: Good night
ولسه بيقفل الباب بيلاقي قمر قدامه
ياسين: كل ده بتعملي قهوه وكمان طلعتي من غيرها
قمر ببرود: نفسي اتسدد مش عايزه حاجه
ياسين: في اي يقمر
قمر: مفيش عايزه انام
ياسين بيمسكها من ايدها براحه: قمر مالك انتي كنتي نازله مبسوطه وعادي اي الحصل
قمر؛ سما كانت بتعمل اي هنا؟
ياسين: وانتي مشفتيش ان كان معاها لميس
قمر: ده مبرر؟
ياسين بدون فهم: هو في اي؟
قمر: انت لي مقولتليش ان سما كانت حبيبتك زمان وكنت عايز تتجوزها لا وكمان كنت بتكره اخوك بسببها
ياسين: انتي عرفتي منين؟
قمر: مش مهم عرفت منين انت مقولتليش ليه الحقيقه من الاول لي كدبت عليه
ياسين؛ انا مكدبتش عليكي ف حاجه انا قولتلك ان كنت بحب واحده زمان وحكتلك كل حاجه
قمر بزعيق: بس مقولتش انها سما
ياسين : وطي صوتك الكل نايم
قمر بز*عيق اكتر: لايكون خايف حبيبت القلب تسمع ولا حاجه ..
ياسين بتحذير: قمر انا كل ده بكلمك بهدوء ف عدي اليله احسنلك
قمر: ااه قولي بقا انك لسه بتحبها واتجوزتني عشان متلفتش نظر اخوك عليك
ياسين بيضر*بها بالقلم
قمر وهي وضعه ايدها علي خدها مكان الضر*به
قمر: انت بتضربني عشانها؟؟
ياسين: انا لو مبحبكيش مكنتش اتجوزتك اصلا وبيفتح الباب وهو ماشي بيقفلو جامد بعصبيه
قمر بعصبيه : ماشي يست سما كل ده بسببك انتي
*****************************في الصباح
سما بتدخل الاوضه بتلاقي يزن نايم وتميم نايم علي صدره سما بتتسم وبتروح لعندهم بتشيل تميم بهدوء وتحطو في سريره وبتقرب من يزن تصحي
سما: يزن.. يززن
يزن بيفتح عينه براحه: سما
سما بضحك: ايوا انا
يزن؛ انتي جيتي امتي محستش بيكي
سما: كنت بنايم لميس نمت انا جمبها
يزن: ايوا
سما: طيب يلا قوم اجهز عشان نروح لي بابا
يزن: حاضر .. انتي صحيتي لميس
سما: ايوا والشوفير خدها يوصلها.. يلا قوم انت بس
يزن: بابا كان لي وجهة نظر لمه قالي مش هلاقي زيك
سما بإبتسامة: عشان تعرف بس.. قوم بقا عشان منتأخرش
***************************
سما: هو بابا فين
الممرضه: في اوضته
سما: طيب هو كويس
الممرضه: انا مش هكدب عليكي حالته كل يوم بتسوء عن اليوم الي قابله بس انها حالته وحشه اوي
سما بعصبيه: وانتي لزمتك اييي يعنيييي
يزن: اهدي يسما هي اكيد مش ف اديها حاجه
الممرضه: انا بعمل زي ماالدكتور قالي والله بس هي كانت حالته متأخره اصلا
سما بدموع: ابعدي كدا وبتروح لي اشرف
يزن: متضايقيش منها هي بس متوتره وكدا
الممرضه: لا عادي ده مهما كان باباها
:-
سما بعياط: بابا وبتروح تحضنه
اشرب بتعب: سما انا كويس يحبيبتي متخافيش
سما بعياط: انا مش هسيبك هنا لوحدك هتيجي معانا انا ويزن البيت تقعد معايا
اشرف:لا يبنتي انا مرتاح كدا
سما: مفيش لا هو امر هتيجي معانا وخلص الكلام
اشرف: انا عايز امو*ت هنا في بيتي
سما بعياط اكتر: متقولش كدا يابابا انت هتخف وتبقي كويس ان شاءلله
اشرف: انا عايز اقولك ع سر كنت مخبي عنك وكل مااجي اقولك بتراجع تاني بس خلاص مينفعش اخبي تاني انا دلوقتي يعتبر مفضليش كتير ف الدنيا
سما بعياط: بابا ونبي متقول كدا
اشرف: اسمعيني بس يسما بس اوعي تاخدي اي قرار ف وقت عصبيه
سما: قول يابابا سمعاك
اشرف: مامتك مامتتش مو*ته طبيعيه زي مقولتلك انا كدبت عليكي
سما بدون فهم: قصدك اي يعني اي كدبت عليا اومال ماما ما*تت ازاي
اشرف: حكالها الي حصل
سما بصدمه: ي.. يزن السبب في مو*ت ماما؟؟؟
•تابع الفصل التالي "رواية وقعت في حب خادمتي" اضغط على اسم الرواية