Ads by Google X

رواية طفلي الصغير الفصل الثاني و الثلاثون 32 - بقلم هدير عبد العليم

الصفحة الرئيسية

  رواية طفلي الصغير كاملة بقلم هدير عبد العليم عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية طفلي الصغير الفصل الثاني و الثلاثون 32

  
زين بهدوء : عمو فارس شرط إنها تمشي من هنا لحد ما نتجوز .
يمنى بعصبيه و صوت عالي: هو إزاى يشرط شرط زى ده؟
زين بهدوء: ماما هو معه حق .
يمنى بعصبيه: لا طبعاً أنا مش موافقة.
مريم بهدوء: ماما هو معه حق، بس الحق احياناً كتير بيكون عكس رغبتنا ف بيكون صعب جدا و يزعلنا ، بس ننعمل أى لازم نوافق علشان أقدر أعيش معاكِ العمر كله.
يمنى بدموع: إزاى هتبعدي عنى و تروحي عند أبوكي ؟
زين بهدوء: لا قولت ل عمو هتروح عند تيته و وافق الحمد لله.
يمنى بعصبيه : قول كده من بدري ، خلاص طالما عند تيته سهله .
مريم بسعادة: بابا أتغير أوي، بدأت أحس أنه لسه قريب منى .
يمنى : يا مريم الدنيا بتتغير و إللى ميقدرش النعم و هى فى أيديه هيقدرها لما تروح منه .
مريم : معاكِ حق.
سلمى بتزعرط: لولووووي.
يمنى بسعادة: ربنا يتمملكم على خير يا حلوين.
أيمن جاي من بره: السلام عليكم.
ليلى بسرعة: بابا بابا قول مبروك.
أيمن بدهشة: على أى؟
ليلى : زين خطب مريم
أيمن بسعادة: ياها أخيراً، مريم دى تحطها فى عينك لو فكرت تزعلها والله أنا إللى هزعلك .
مريم بضحك : دا أنا مفيش زيى النهارده.
زين ب إبتسامة سعيدة : دا أنا عملت المستحيل علشان أتجوزها تفتكر هقدر أزعلها؟ ولو زعلتها فى يوم مش هتهون عليا لأني تعبت أوى علشان تكون حلالى أكيد مش سهل أفرط فيها .
ليلى بضحك : أنا بقول سلام عليكم و نجيب شجره و ليمون .
مريم بضحك : زين بس تصدق مكنتش أعرف ان فى قلبك كله ده ليا، دا أنا وأنت ناقر ونقير .
زين بضحك: ما محبه الا من بعد عداوة
سليم : بس بابا عمل أكشن جامد مع باسم .
مريم : يابى بتفكرني لى فى داهية عيل رخم.
زين بدون فاهم: باسم عمل أى؟
يارا بسرعة علشان متحصلش مشاكل: المهم هنخرج فين النهارده طالما أخر يوم ل مريوم معانا.
مريم : بابا مش هيوافق.
ليلى : أنا هكلمه .
^^^بعد أسبوع^^^
زين : بابا هنروح النهارده عند عمو فارس .
أيمن بدهشة: البيت؟
زين : اه.
أيمن: أى رأيك نتقابل بره.
زين : مش هينفع .
أيمن: كلم خالوا حسام يروح معاك.
زين : معلش يا بابا تعالى معايا و هقولك ل خالوا حسام ييجي معانا.
يمنى جاى من جوا : زين يا حبيبى لو قالك على أى حاجه قول حاضر حتى لو مش هتقدر تجيبها أنا و بابا معاك.
زين بدون فهم: أى حاجه زى أى.
يمنى بخوف : مش عارفه بقا، يارب يعدى المشوار ده على خير ، أيمن لازم تروح مع زين.
أيمن: تمام هروح معاك.
^^ عند فارس^^
فارس : البيت منور بوجودكم بجد.
أيمن: منور ب أصحابه.
فارس : عامل أيه يا عريس , طلعت قد كلمتك أهو.
زين ب إبتسامة: الحمد لله, أكيد طبعاً يا عمو.
أيمن: طلبات حضرتك أى.
فارس : معنديش أى طلبات غير إنك توعدني تحافظ على مريم يا زين .
زين بهدوء : متخفش يا عمو.
أيمن: و علشان مريم تستاهل الغالي كله الشبكة الاسبوع الجاي من المكان إللى تحدده .
فارس : أى مكان أهم حاجه مريم تكون مبسوطة ، ب إبتسامة حزينه أنا أتغيرت بعد ما ولادي مشوا لكن قبلها مكنتش كده.
أيمن: ننسي إللى فات و أى وقت عايز تيجي تشوف سليم تعالى و مريم كمان لما تتجوز.
^^^ بعد أسبوع و عند تيته ^^^
زين : مريم الواحد مش مصدق أنه خلاص عمو وافق و أننا رايحين نجيب الشبكة.
مريم ب إبتسامة و كسوف: ولا أنا مصدقة إن بابا وافق.
ليلى : ألف مبروك يا حلوين و ربنا يتمم على خير.
مريم : يارب يا لولتي.
يمنى جايه من جوا : مريم عايزكي بس خمسه قبل بابا ما ييجي .
مريم : حاضر يا ماما جايه أهو.
يمنى بتاخد مريم فى الاوضة: مريم زين هيكون عايز يجبلك كل حاجه فى المحل بس علشان خاطري بلاش تجيبي حاجات كتير يعنى كفايه حاجات بسيطة علشان لسه قدامه شقة و عفش … و الله مش بقولك كده علشان هو قالى حاجه بالعكس ده فعلاً عايز يجبلك المحل كله.
^^بعد الشبكة ^^
فارس بيطلع علبه صغيره : دى هديه بابا يا مريوم.
مريم بسعادة: ربنا يخليك يا بابا.
فارس بيطلع الخاتم و يلبسه ل مريم
زين: ربنا يخليك لينا يا عمو .
^^بعد سنتين من الفرح^^
ليلى بتتصل على فارس بخضه : بابا أنت فين؟
بابا:..

google-playkhamsatmostaqltradent