رواية هاجر و يوسف (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ميرو
رواية هاجر و يوسف الفصل الثالث 3
الفصل الثالث
روايه: هاجر ويوسف
الأب: ها يا دكتور طمني بنتي كويسه
الدكتور: هي كويسه بس حايطنها تحت ملاحظه لحد متفوق
ياسمين روحت البيت ملقتش حد دخلت البيت ورنت ع اختها مردتش رنيت ع بابها وطلعت تجري ع مستشفى
محمد: راح البيت عند يوسف استعداد للحفله
ف حفله يوسف: بيلقي كلمته وبيحتفل دخلت مي
مي: اذيك ميمي.... اذيك محمد
(مي تبقي بنت خاله يوسف وهي بتحبه عشان فلوسه)
يوسف: اذيك مي وسحبته يلا نرقص وهما بيرقصو دخلت فجاه فتاه.....
فتاه: انت اللي عملت ف اختي كدا انا هوديك ف ستين داهيه وهنا كل ناس وصحافه ابتدوا يتكلموا
يوسف: مين انتي وعملت اي وازاي دخلتي كدا فين امن
فتاه وهي تدعي ياسمين: انا اخت بنت خبطها بالعربيه
يوسف: طب اتفضلي نتكلم ف مكتب حضرتك وبكدا تكون خلصت حفله
يوسف: دخلو مكتب اتفضلي حضرتك احكيلي
ياسمين: اختي فقدت ذاكره وكله بسببك ساعدني يا استاذا عشان دكتور قال انه فقدان ذاكره نصفي وهي دلوقتي مش فاكره غير حياتها مع خطيبها وانا ترجع للي
يوسف: لي
ياسمين: اظن دي حاجه خاصه
يوسف: مش هكون مشترك في لعبه يعني لازم اكون عارف وبعدين اي مصلحتي من دا كله
ياسمين: انت سبب في فقدان ذاكرتها
يوسف: انا هساعدك عشان بس مش عايز وجع دماغ
ياسمين: بدأت تحكيله كل حاجه واتفقوا ع ان هو يقوم بدور انه حبيبها ويحاول يفكرها
يوسف: اتفقنا
ياسمين: تمام بكرا هتخرج من مستشفي.... بعد ما ياسمين مشيت
محمد: انت لي وافقت انت مش من نوع للي يخاف عشان وجع دماغ وكلام دا كنت تقدر تعوضها وتسكتها بطريقه تانيه غير دي
يوسف: مش عارف.... عايز اعرف اي وراء موضوع
..........................
تاني يوم ف مستشفى تبدأ تفوق هاجر... يدخل الدكتور: حمدلله ع سلامتك احنا بقينا دلوقتي احسن من الاول
يوسف: يدخل ويخبط اذيك حبيبتي
هاجر: انت مين
يوسف: انت مش فاكرني ازاي تنسي حبيبك دا انا كل يوم باجي اشوفك
هاجر: بتحاول تفكتر لحد متدوخ ويغم عليها يتبع........ يا تري هاجر لما تفوق هتعمل اي وهيحبو بعض فعلا ولا اي ولما ترجعلها الذاكره اي هيحصل
بقلم ميرو
روايه: هاجر ويوسف
الأب: ها يا دكتور طمني بنتي كويسه
الدكتور: هي كويسه بس حايطنها تحت ملاحظه لحد متفوق
ياسمين روحت البيت ملقتش حد دخلت البيت ورنت ع اختها مردتش رنيت ع بابها وطلعت تجري ع مستشفى
محمد: راح البيت عند يوسف استعداد للحفله
ف حفله يوسف: بيلقي كلمته وبيحتفل دخلت مي
مي: اذيك ميمي.... اذيك محمد
(مي تبقي بنت خاله يوسف وهي بتحبه عشان فلوسه)
يوسف: اذيك مي وسحبته يلا نرقص وهما بيرقصو دخلت فجاه فتاه.....
فتاه: انت اللي عملت ف اختي كدا انا هوديك ف ستين داهيه وهنا كل ناس وصحافه ابتدوا يتكلموا
يوسف: مين انتي وعملت اي وازاي دخلتي كدا فين امن
فتاه وهي تدعي ياسمين: انا اخت بنت خبطها بالعربيه
يوسف: طب اتفضلي نتكلم ف مكتب حضرتك وبكدا تكون خلصت حفله
يوسف: دخلو مكتب اتفضلي حضرتك احكيلي
ياسمين: اختي فقدت ذاكره وكله بسببك ساعدني يا استاذا عشان دكتور قال انه فقدان ذاكره نصفي وهي دلوقتي مش فاكره غير حياتها مع خطيبها وانا ترجع للي
يوسف: لي
ياسمين: اظن دي حاجه خاصه
يوسف: مش هكون مشترك في لعبه يعني لازم اكون عارف وبعدين اي مصلحتي من دا كله
ياسمين: انت سبب في فقدان ذاكرتها
يوسف: انا هساعدك عشان بس مش عايز وجع دماغ
ياسمين: بدأت تحكيله كل حاجه واتفقوا ع ان هو يقوم بدور انه حبيبها ويحاول يفكرها
يوسف: اتفقنا
ياسمين: تمام بكرا هتخرج من مستشفي.... بعد ما ياسمين مشيت
محمد: انت لي وافقت انت مش من نوع للي يخاف عشان وجع دماغ وكلام دا كنت تقدر تعوضها وتسكتها بطريقه تانيه غير دي
يوسف: مش عارف.... عايز اعرف اي وراء موضوع
..........................
تاني يوم ف مستشفى تبدأ تفوق هاجر... يدخل الدكتور: حمدلله ع سلامتك احنا بقينا دلوقتي احسن من الاول
يوسف: يدخل ويخبط اذيك حبيبتي
هاجر: انت مين
يوسف: انت مش فاكرني ازاي تنسي حبيبك دا انا كل يوم باجي اشوفك
هاجر: بتحاول تفكتر لحد متدوخ ويغم عليها يتبع........ يا تري هاجر لما تفوق هتعمل اي وهيحبو بعض فعلا ولا اي ولما ترجعلها الذاكره اي هيحصل
بقلم ميرو
•تابع الفصل التالي "رواية هاجر و يوسف" اضغط على اسم الرواية