Ads by Google X

رواية احببته رغم قسوته الفصل الثالث 3 - بقلم نوران احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية احببته رغم قسوته (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نوران احمد

رواية احببته رغم قسوته الفصل الثالث 3

البارت ال3من رواية 
وقفنا لما جاسر كان بيحكي لسليم اللي حصل فلاش باك :
جاسر مسك ايدها ولفها وقاال بفحيح : هتندمي ندم عمرك ع القلم ده 
قالت مريم : مبخفش واللي عندك اعملوا
(مريم اصلا كانت هتموت من الرعب بس اتظاهرت بالقوة عشان متضعفش) 
وبعد كده مريم زقت ايدو بغضب وقالت: وبعد كده اوعي تفكر تمسك ايدي علشان المرة الجاية هقطعهاالك وياريت ميبقاش في مرة جاية 
وبعد كده وجهت الكلام لرنا صحبتها وقالت بمرح: رنوش وحشتيني يبت يلا نلحق المحاضرة 
رنا ماشية معاها وفتحا بوقها بطريقة تضحك وبتكلمها ببلاهة : يخربيتك اي اللي انت عملتيه ده انت مش عارفه ده مين 
راحت مريم ضحكت ضحكه خفيفة وقالت: اقفلي بوقك بس لحاجة تخش فيه
قالت رنا بعد اما قفلت بوقها: لحظة بس بجد انت متعرفيش ضربتي مين؟ 
قالت مريم بتكبر مصطنع: هيكوون مينن بجلالة قدرة
قالت رنا : دا جاسر الشناوي عارفة يعني اي دا كان ممكن يدفنك وانت واقفه عادي
قالت مريم ببعض الخوف الذي تحاول تخفيه : ووومعملش حاجه خلاص ملوش داعي الكلام
قالت رنا بهمس : ربناا يسترها عليكي 
وعند جاسر في الشركة 
باك
قال لسليم كل الحكاية من الاول للأخر
فقال سليم بترقب : هتعملها اي يعني يجاسر دي بت
فقال جاسر : هأدبها عشان تفكر تمد اديها تاني 
رن جاسر علي احد رجاله وقال: تجبلي كل المعلومات عن البنت اللي شوفتها في الجامعة اللي انا هزقتها يبني كل حاجه وفي ظرف يوم واحد ☝
قال الرجل ويدعي خليل : حاضر يباشا
وقفل من غير ميسمع الباقي 
ونظر  بعمق اتجاه قبضه يده وكانت عيناه تملأها الانتقام
في كلية طب
كانت تسير مليكة وتلتفت حولها لأن النهاردة اول يوم ليها في الجامعة ومتعرفش حد وكانت ترتدي بنطلون اسود جينز واسع وتيشرت اوفر سايز بيج وشنطة ظهر لونها اسود وكوتشي اسود وشعرها رفعته وعملت كعكه وكان ملفت للغاية"كانت تسير فا خبطت في بنت جميلة محجبة ولبسها واسع حيث كانت ترتدي دريس ابيض واسع وفي الوسط تضع حزام اسود وحجاب لونه اسود وكانت البنت جميلة 
فا مليكة اتأسفتلها وقالت لها بإبتسامة : انا آسفه اصل انهارده اول يوم ليا ومعرفش حد 
قالت البنت بإبتسامةلطيفه: ولا يهمك انت اسمك اي 
قالت مليكة: مليكة الشناوي وانت
قالت البنت: كارما الحسيني 
قالت مليكة : اتشرفت جدا بمعرفتك انت في سنة كام
قالت كارما: انا اكتر يحبيبتي انا برضو في سنة اولي 
قالت مليكة بتسرع: ينفع نبقي صحاب
قالت كارما بإبتسامة : اكيد طبعا
يلا علشان المحاضرة هتبدء 
قالت مليكة بسعادة : يلا بينا
ودخلوا المحاضرة 
ستوب
(كارما الحسيني من عيلة الحسيني لها اخت ولكن مسافرة مع جوزها امريكا وكارما دلوعة مامتها وباباها ومحترمة وبتصلي بانتظام وعايشة في فيلا تمتلك عيون بني وشعر اسود حرير قصير ومحجبة وطويلة حيث ان طولها يتناسب مع جسمها في اولة جامعة كلية طب) 
في كلية الحقوق 
تجلس بطلتنا مع صديقتها رنا : المحاضرة كانت مملة اوي امتي نحضر التانيه عشان نروح 
قالت رنا : اه مملة اوي بس ثانيه انا قيلاليك انك  هتيجي معايا اشتري هدوم مليش فيه ونعمل شوبينج سوا
قالت مريم بإبتسامةمصطنعة: اه طبعاً هنروح هو انا اتكلمت 
قالت رنا بسعادة : حبيبتي يروما
وفجاءة لقوا مين داخل عليهم وبتقول: هااي يبنات، لفت مريم عشان تشوف مين قالت بضيق واضح : هو انتٍ.......................!

  •تابع الفصل التالي "رواية احببته رغم قسوته" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent