رواية احلام طفله (كاملةجميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم علا
رواية احلام طفله الفصل الرابع 4
ليان : حرامي .يا بابا حراميي ...يوسف الحقوا حراميي..ااااه.باا.اااه..
دخل فهد وامير جري لقوا نور الفيلا مقفول ..ونزل الجميع علي صوت ليان العالي ...
فهد: في ايه يا ليان ....ليان .انتي فين ..
كامل : ليان .بنتي انتي فين ..
يوسف : في ايه يا جماعه .النور مقفول ليه ..
معتز : هروح اشوف النور ثانيه ..وفعلا راح معتز وفتح النور ..
كامل : يوسف شوف ليان ..كان في نفس الوقت شاف رجلين حد بينه من طرف الباب ..يوسف .ايه اللي هناك ده ..
الجميع التفت مكان ما شاور كامل عليه وشافه نفس المنظر .. الكل راح وكان فهد اول واحد ..
فهد : ايه ده ..واول ما دخل الغرفه ..صاح بعلو صوته ..لياااان وجري عليها والكل وراه ..ولقوا رسها مفتوحه جامد...
خديجه: ليااان بنتي ..فوقي يا ليان ..
فهد : مستناش حد يمسك ليان كان شالها وجري بيها علي عربيته .كان في طهره يوسف وخد منه ليان في حضنه .وفهد طلع بالعربيه بسرعه ..لحد ما وصله بيها المستشفى..كان وقتها الجميع طلع وراهم علي المستشفى ..
كامل : يوسف اختك فين ..
يوسف : دخلوها جوه ..بس الحمد لله الدكتور بيقول ان الجرح مش خويط .وهما خيطوا الجرح .وهي هتطلع كمان نص ساعة تكون فاقت ...
خديجه: يوسف انا عاوزه ادخلها ..مش قادره استني .دخلني لاختك ..
فهد : بعصبيه وقلق علي ليان ...انا عاوز اعرف ايه اللي حصل ..دا انا كنت قدام البيت ..
يارا : ببكا ..انا كنت قعده انا وهي في الاوضه وبنضحك . وفجأة سمعنا صوت برا الاوضه خرجت عشان تشوف لقينا نور الفيله كله اتقفل وهي شافت حد وطلعت تجري وراه .وانا ملحقتش أجري وراها ..بس سمعتها بتقول حرامي ..بس معرفش حاجه تانيه ...
فهد : ازاي يدخل حد واحنا ما نحسش بيه ..
حسن : لازم نبلغ الشرطه .علي اللي حصل وكمان لما نروح نشوف البيت ليكون اتسرق حاجه منه ...
ابراهيم : مش ممكن يكون لحق سرق حاجه من البيت ..ولو الشرطة جت مش هتعرف مين الحرامي عشان محدش شافه ...
كرم : مش مهم دلوقتي الكلام ده عشان خلاص انا كلمت الشرطه واحنا جايين ..وزمنهم هنا ..
بعض حوالي نص ساعه .كان الجميع حول ليان ..
كامل : ليان انتي عمله ايه يا بنتي ...
ليان : بتعب .. الحمد لله.بس انا هنا ليه هو ايه اللي حصل..
خديجه: حبيبتي انتي في المستشفى ..بس انتي يا قلبي فيكي حاجه ..حسه بحاجه بتوجعك ..
ليان : اه راسي بتوجعني جامد ...
يارا : معلش يا ليو .الدكتور حطلك مسكن ..شويه ومفعوله هيشتغل ...بس هو ايه اللي حصل ..
ليان: ابدا انا لما حسيت بصوت برا افتكرته يوسف وخرجت عشان اشوف مين لقيت خيال واحد ملتم ماشي علي طراطيف صوابع ونازل علي السلالم .بقول مين لقيته جري ..فجريت وراه وفضلت اصرخ واول ما مسكته لقيته ضربني علي دماغي ومحستش بحاجة بعد كده ..
فهد: كان المفروض بند هي تنتهي علينا مش تجري وراه وتعرضي حياتك للخطر...
كامل : عنده حق ..يا ليان ماكنش ينفع تعملي كده .كنتي صوتي وصحينا مش تجري وراه ..
ليان: يا بابا ...عقبال ما كنتوا هتصحوا كان هيكون جري ..انا حاولت امسكه بس مش عارفه ايه اللي حصل..
يوسف : طب انتي دلوقتي بخير ..
ليان : ايوه الحمد لله..
يوسف : بابا لازم نرجع الفيله عشان الشرطه هناك مع عبد الرحمن ومعتز ..
كامل : ماشي يا يوسف ..اسال الدكتور ينفع ناخد اختك ..
يوسف : ايوه يا بابا سألته قبل ما جي وقالي اه ينفع ..
كامل : طب يالا بينا ..
والجميع روح والشرطه ملقتش حاجه في البيت مسروقه ولا في اي كسر توحي أن دخل حرامي .. وخدو افاتت ليان ومشيوا ..
كامل : يالا يا ولاد اطلعوا ناموا ..
الشباب كلهم طلعوا معدا فهد ويوسف ..
يوسف : مالك يا فهد مش هتطلع ..
فهد : لاء .انا خارج ..وانت خلي بالك هنا ..
يوسف : ليه انت رايح فين .
فهد: انا رايح عند اصحابي هنا في الاقسم وجي ..
يوسف : ماشي ..بس هو في حاجه ..
فهد : انا شاكك في حاجه كده وعاوز اتاكد منها ..اصل كل الكاميرات تقف في الوقت اللي الواد ده يدخل .يبقا في حاجه ..
يوسف : عندك حق فعلا ..انا بدأ اشك أن في حاجه ..طب خلاص روح انت وانا هنا ..
في غرفه ما ...
المجهول : ايه يا بهايم اللي انتوا عملتوا ده ..
الحرامي : ما اعمل البت كانت هتكشفني .
المجهول : تقوم ترزعها بالحديده علي رأسها .قدر كان حصلها حاجه ..
الحرامي: عيب عليك يا باشا .. وبعدين انا ملحقتش اطلع الاوضه اللي انت وصفتها ..بس انا ممكن اخلص عليه وهو قاعد معاكم عادي مش لازم بليل والشغل ده ..
المجهول: اه عشان فهد يمسكك ويعملك شورمه ..انت ناسي أنه ظابط .وكمان عوزك تختفي اليومين دول ..عشان انا شاكك أن فهد مش هيسكت ..
الحرامي : حاضر ..اي أوامر تانيه ...
المجهول: لا ..وقفل في وشه السكه .وهو متعصب .ماشي والله ما هسيبك اللي وانت وكل ما تملك يكون ملكي ..
في غرفه ليان ...
ليان : يارا معلش ممكن تجبيلي ميه من تحت ..
يارا: حاضر ..ونزلت يارا وجت تدخل المطبخ ..لقت يوسف جوه .استاذ يوسف انا كنت جيه اجيب ميه ..
يوسف : ماشي ادخلي ..انا بعمل شاي ..
يارا دخلت تجيب الميه وهي مكسوفه من كونها معاه في مكان واحد وهي دخله خبطت الغليه .ووقع علي أيدها ..
يارا : ااااااه ايدي
يوسف : يارا تعالي وخدها وحط ايديها تحت الحنافيه وفتح الميه ..
يارا: ااااه ايدي بتوجعني اوي ..
يوسف : معلش بس استحملي شويه هتروق ..كنتي خالي بالك وانتي ماشيه ..
يارا: محدش بالي .بس الميه حرقت ايدي جامد ..
يوسف : ثانيه واحده ..وراح جاب مرهم حروق ورجع ..ده هتحطي منه هيخف الوجع شويه ...
يارا: حاضر ..وجت تحط منه ايديها وجعتها اكتر ..اااه مش عارفه ..
يوسف : خلاص هاتي ايدك انا هحطلك ..
يارا: لا انا هحاول ..
يوسف : بقولك هاتي ايدك مش هتعرفي ..ومسك ايديها وجه يحط المرهم مكان الحرق ..
يارا : ااااه ايدي يا يوسف ..ودي كانت أول مرة تقوله فيها اسمه من غير القاب..
يوسف : بحنين وخوف عليها ..معلش استحملي شويه ..وكل حاجه هتروح .. وبص في عينيها لقاها بتتالم ومخمضه عنيها ..يارا فتحي متخافيش انا عمري ما هألمك ..
يارا: فتحت عينيها وبصت عليه ..لقت نظر في عنيه عمرها ما شفته منه قبل كده .. اومت براسها بشكل طفولي .حاضر ..بس براحه .
يوسف : محسش بنفسه غير وهو ماسك وشها بين ايديه وبسها هي اتفاجئت من فعله وزقته جامد ..وهو فاق واتفاجئ من اللي هو عمله .. يارا انا اسف مش قصدي .انااا.
يارا: كانت مصدومه منه بس حسه بإحساس غريب.. عيطت وبين دموعها .. .انا عوزه اطلع فوق ..
يوسف: يارا والله ما كان قصدي حاجه بطلي عياط.. .انا فعلاً مش عارف انا عملت كده ازاي بس والله انا ..انا بح بك بحبك يا يارا ..
يارا : ايه ..بتحبني من أمتي .
يوسف : بحنين وحب لسنين عمره ...يااااه يا يارا دا انا بحبك من زمان بس كنت خايف لتكوني بتعتبريني زي اخوكي الكبير مش اكتر من كده ..يارا هو لو انا قولتلك اني عاوز اتجوزك ..هتوافقي ...
يارا : اتكسفت من نظراته ليها وكلامه ..اناا..انااا ولسه هتكلم لقت فهد دخل الفيله ..خرجت من المطبخ بسرعه ..وبتوتر ..فهد انت كنت فين ..
•تابع الفصل التالي "رواية احلام طفله" اضغط على اسم الرواية