Ads by Google X

رواية احببته رغم قسوته الفصل الخامس 5 - بقلم نوران احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية احببته رغم قسوته (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نوران احمد

رواية احببته رغم قسوته الفصل الخامس 5

البارت ال5من رواية احببته_رغم_قسوته 
بتبص مريم لقت جاسر جاي عليهم فقالت: هو جاي ليه ده
بصت جميلة ورنا وقالت جميلة: اي ده جاسر 
قالت رنا بهمس: ناقصة عكننة هي
عند جاسر شاف جميلة وبنتين بس كانوا مش باينين فقال لسليم: جميلة هناك اهي تعالي نروح ليها
راحوا لجميلة
جاسر وهو بيقول لجميلة: بتعملي اية هنا لحد الوقتي يحبيبتي 
قالت جميلة : كنا بنشتري حجات يحبيبي، ازيك ي سليم 
قال سليم بابتسامة حب اخوي : الحمدلله انت عامله ايه 
قالت جميلة : الحمدلله اعرفكم مريم ورنا وجاسر وسليم
ليقول سليم : فرصة سعيدة 
ليردو: احنا اسعد
لسه جاسر هيتكلم سمع صوت مريم وبص وقال: اي ده انت بتعملي ايه هنا ي بت انت
قالت جميلة: بس ي جاسر دي مريم وصحبتي 
ليبص جاسر بقرف ليها ومريم بتبص بشوق للعنين تحاول تخفيه حول قناع البرود
ولنقلْ ان جاسر اعجب بيها بس بيخفيه شعوره
وسليم لاحظ نظرات الاتنين
فقالت مريم لرنا: مش يلا ي رنا ولا ايه اسر عمال يرن
لتقول رنا: يلا يحبيبتي هتيجي معانا يجميلةولا لا 
لتقول جميلة: هاجي معاكوا
لتقول مريم: فرصة سعيدة ي استاذ سليم 
لتقول رنا: فرصة سعيدة يجماعة
لتقول جميلة: باي 
ويمشوا 
عند جاسر وسليم
يقول جاسر في نفسه بغيرة:يتري مين اسر ده خطيبها ولا حبيبها ولا اخوها ولا مين وكمان بتسلم ع سليم وانا لا ماااشي
يقول سليم محاولا اخفاء ضحكته: مش يلا بقي ولا اي عشان اجيب الساعة ونروح الساعة 9
ليقول جاسر: يلا
وجابوا الساعة ومشيوا
في عربية رنا 
يعم السكوت السيارة فقالت رنا بمرح: مالكم يجماعة
لترد جميلة: انا مقتولة نوم
ومتردش مريم لانها سرحانا في جاسر
تلاحظ رنا ده وتسكت علشان مينفعش تتكلم في حاجه زي دي قدام جميلة 
ووصلوا قدام فيلا جميلة وكان ذلك وقت وصول جاسر وكانت مريم بتنزل من العربية علشان تقعد قدام جمب رنا فشافها جاسر وهي بتبتسم لجميلة اخته  وسرح في ابتسامتها ونزلت جميلة وقالت: باي يحبايبي
قالوا: باي يقمر
ويركبوا وجايين يمشوا بالعربية لقوا جاسر واقف قصادهم بالعربية فزمرت ليه رنا وقالت: لو سمحت ممكن تعديني
فاتحرك جاسر ومشيت رنا ووصلت مريم 
ووناموا الجميع بعد تفكير
مريم بتفكر في جاسر
وجاسر بيفكر في مريم ورقتها وابستامتها وهيعمل معاها اي 
ورنا بتفكر في صحبت عمرها هل هي معجبة بجاسر 
وناموا في سلااام
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«» ~•~
تاني يوم الصبح
~~~~~~~~~~~~~
يستيقظ ادم في الصباح ((اخو رنا يجماعة عشان منتهش))ويجهز نفسه لبس حلية رسميه سوداء ورش البرفيوم الرجالي بتاعه الرائع ويصلي فرضه وينزل يلاقي مصطفى ورنا مستنينو عشان يفطروا ويقعد ويفطروا ويقول مصطفى بجدية يحاول ان يصنعها : انا نازل الشركة معاك انهارده ي أدم مش هسيب المسؤلية عليك اكتر من كده 
ليقول ادم: الشركة شركتنا كلنا اي وقت عاوز تنزل فيه انزل

لتقول رنا بدموع: تعرفوا اني بحبكم اوي اوي انا ماليش غيركم بعد ماما وبابا الله يرحمهم 
ليقوموا الاخوات ويقبلوا ايد وراس اختهم الصغري المدللة
يقول ادم: انتم عيالي قبل متكونوا اخواتي ربنا يخلينا لبعض 
يقول مصطفى: بس بقي هعيط يخربيت كده 🥹
ويفطروا خرجوا الاخين متجهين نحو الشركة 
اما رنا طلعت تغير عشان تروح الجامعة ولبست سلوبت بوي فريند جينز وشميز ابيض وكوتش ابيض وعملت شعرها ضفيرة علي جمب وكانت رائعة نزلت خدت عربيتها ومشيت للجامعة 
•••••••••••••-•••••••••••
عند مريم 
~~~~~
كانت بتظبط طرحتها كانت ترتدي دريس مشجر وطرحة خضر في ابيض وهيلز بيسطة كعبها قصير شفافة وشنطة خضرا ونزلت لقت مامتهت واخوها واختها وابوها بيفطروا فقعدت فطرت وقالت لباباهاا: لو سمحت يبابا عاوزة فلوس 
طلع باباها فلوس واداها هي ومليكة 
قال والد مليكة: بليل هنخرج نسهر في مكان معزوم فيه انا وكام رجل اعمال 
قام الجميع بهز راسه دليل ع الموافقه 
وخرج كل واحد لمكانوا
__________«»«»__________
في شركة جاسر 
تدخل عليه السكرتيرة وهي تمليه مواعيد اليوم وقالتلو ع معاد عشا لي هو واهله 
 فقال لها شكرا اخرجي
~~~~~~~~~~~~~~~~
نسرع شوية بليل جاء موعد الغدا
كانت مريم ترتدي دريس بني ولفة حجابها بطرحة بني في بيج لان الدريس كان سادة وشنطة بيج في ايدها وهيلز بيج ونزلت تحت كانت مليكة واسر واقفين. كانت ترتدي مليكة دريس صك اسود وهيلز سوداء وفردت شعرها 
واسر كان يرتدي حلية باللون البيج الهادي ونزلت ناهد مامتهم وهي لابسة دريس هادي اسمر وحجاب ابيض وشنطة بيضاء وجزمة بيضاء وسالم بباهم كان يرتدي حلية سوداء وخرجوا 
الاب والام في عربية واسر ومريم ومليكة في عربية
واخيراا وصلوا.........................! 

  •تابع الفصل التالي "رواية احببته رغم قسوته" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent