Ads by Google X

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الخامس 5 - بقلم رنا تامر النشار

الصفحة الرئيسية

  رواية تزوجتها لاجلك كاملة بقلم رنا تامر النشار عبر مدونة دليل الروايات 


رواية تزوجتها لاجلك الفصل الخامس 5

شادي بصدمه/ نعععععم.

مليكه توقفت عن البكاء ونظرت الي سما بصدمه/ ايه اللي انتي بتقوليه ده.

سما بإستفزاز/ زي ما سمعتي يا حبيبتي شادي هيتجوزني اناا.

مليكه بغضب/ انتي شكلك اتجننتي في نفوخك.. وبعدين انتي لو اخر واحده في العالم شادي مستحيل يتجوزك.

صافيه بحده/ شادي ده امر وهيتنفذ..ثم نظرت لمليكه بشمئزاز وتحدثت بحده.. ومش هتيجي بت من الشارع علي اخر الزمن تقرر وتحكم ايه اللي يحصل في بيتي.

شادي بنفاذ صبر/ بسسس خلاص.. انتو ايه شايفني لعبه في ايديكوا تحركوها وقت ما تحبوا ولما تزهقوا منها ترموها.. انا مش هتجوز خالص انتو فاهمين.

صعد شادي الي غرفته ثم نظرت كلا من سما وصافيه الي مليكه بشمئزاز.

سما بحده/ بقولك ايه يا بت انتي لو مخلتيش شادي يوافق يتجوزني هتندمي اووي.

مليكه بتحاول التماسك/ هتعملي ايه يعني.

صافيه بإبتسامة خبيثه/ خليني اقولك هنعمل ايه.. امك واخواتك اللي عايشين من فلوسي هقطع عنهم اي فلوس في الدنيا وابقي وريني هتجبلهم اكل منين ولا هيعيشوا ازاي اصلا والبيت اللي هما فيه هتردهم منه وعايزه اتفرج عليهم وهما بيشحتوا في الشوارع ومش لاقين حاجه يكلوها ولا غطا يدفيهم.

مليكه عندما سمعت هذا الحديث انصدمت كثيرا وخافت علي عائلتها.

مليكه بخوف/ لا ونبي يا ست صافيه بلاش تعملي معايا كده دول اغلي ناس في حياتي.

صافيه بضحكت شر/ يبقي تسمعي الكلام وتنفذي اللي احنا عايزينوا.

مليكه بإستسلام/ حاضر بس المهم عائلتي تبقي كويسه.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في جناح شادي ومليكه..

كان يقف امام نافذه غرفته وينفخ من فهمه دخان السجائر.

مليكه دخلت عليه وجدته في قمه غضبه.

قامت بمسك ايديه وتحدثت بطريقه دلع عكس ما بداخلها تماما/ حبيبي انا مش قولتلك بلاش السجاير دي تاني.

شادي بضيق/ ونبي يا مليكه سيبيني في حالي دلوقتي .

مليكه كانت مرتبكه وكانت لا تعرف ماذا تفعل بالضبط.

شادي نظر اليها وعلم انها تريد قول شئ ما لكنها مرتبكه.

شادي بإستغراب/ مالك يا مليكه باين عليكي عايزه تقولي حاجه.

مليكه بانتباه/ هااا.. انا عايزه اقول حاجه.

شادي قام برمي السجار وامسك يديها وجلسوا علي الاريكه ثم تحدث بحب/ انا مش عايزك تقلقي خالص انا مش هتجوز لا سما ولا غيرها انا بحبك انتي ومقدرش استغني عنك.

مليكه حست بأمان ولكنها مازالت تفكر في عائلتها وماذا سيحدث معهم بعدما تنفذ صافيه حديثها.

شادي بحب/ ايه رايك تجهزي نفسك ونطلع نتمشي شويه بالعربيه.

مليكه حركت راسها بإبتسامة مزيفه ثم قامت و دلفت الي التويلت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في التويلت…

كانت مرتبكه كثيرا وتفكر ماذا تفعل وكيف ستقنع شادي بأن يتزوج من هذه العقربه.

مليكه وهي تنظر ل نفسها في المراءه .

/ طب انا هعمل ايه دلوقتي وازاي هقنع شادي يتجوز من العقربه اللي اسمها سما دي.

ثم تحدثت مره اخري بدعاء/ يارب ساعدني اعرف اتصرف في الموضوع ده.

شادي من الخارج بصوت عالي نسبيا/ خلصتي يا كوكي ولا لسه.

مليكه بارتباك/ لسه يا شادي.

شادي بصوت عالي/ طب ابقي حصليني علي العربيه.

مليكه بتوتر/ حاضر.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في خارج الفيلا…

شادي كان ينتظر مليكه بالسياره.

بعد دقائق..

جاءت مليكه وركبت بجانب شادي ثم تحدث هو بإبتسامة اعجاب/ ايه القمر ده.

مليكه بخجل/ ميرسي.

شادي بغمزه/ ميرسي حاف كده.

مليكه بخجل/ شاادي.

شادي بإبتسامة اعجاب/ عيون شادي وقلب شادي و روح شادي.

شادي قام بتشغيل السياره وهم مبتسم ومليكه كانت في قمه خجلها.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في غرفه صافيه…

سما بشك/ انتي متاكده من البت دي انها هتقنع شادي انه يتجوزني.

صافيه بإبتسامة مكر/ طبعا واثقه.. هي دلوقتي حياتها بين ايديا ف مش هتقدر متنفذش كل اللي هقولها عليه.

سما بشك/ بس انا لسه شاكه بردوا.

صافيه وهي تربط علي كتفيها وتتحدث بإبتسامة قائله/ حبيبتي انتي بنت اختي الغاليه ومرات ابني المستقبلية وام احفادي ان شاء الله.. ف اللي انتي نفسك فيه اعمليه المهم تتجوزي شادي وتخليه يحبك.. فااهمه.

سما بارتياح وثقه/ اكيد فااهمه.. بجد ميرسي يا احلي انطي في الدنيا.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔

في حديقه مليئه بالزهور…

كانوا يجلسون معا وكل واحد في عالم اخر.

مليكه كانت تفكر في عائلتها وكيف ستقنع شادي انه يتزوج سما وكيف ستتحمل فكره جوازه من سما.

شادي كان يفكر في مليكه وكيف سيتحمل اصرار والدته ف امر الزواج.

مليكه بارتباك/ شادي.

شادي بإبتسامة حب/ قلب شادي.

مليكه بتماسك/ انت لازم تتجوز سما.

google-playkhamsatmostaqltradent