رواية لم يحبني يوما (كاملة جميل الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم يارا علاء
رواية لم يحبني يوما الفصل الخامس 5
لم_يحبني_يوما. ( ٥ )
محمود: اسر في كلام مهم لازما تعرفه.
اسر بلا مبلاه: مش عاوز اعرف حاجه.
الجد بزعيق: لا لازما تعرف حقيقة مراتك الخاينه ال بتخونك وعاوزه تاخد فلوسك.
اسر بغضب: ان ساكت احتراما ليك يا جدي بس اي كلمه تانيه متلومنيش عل ال هيحصل (بس في قلم وقف اشر عن الكلام).
محمود: والله عاش بتعالي صوتك علي ال اكبر منك يا اسر.
اسر عنيه احمرت وبص ليهم نظره كره وطلع الاوضه بتاعته.
اسر دخل لاقي رنا بتلم هدومها.
اسر ببرود: الهانم راحه فين.
رنا: ملكش دعوه بيا مش انت طلقتني.
اسر: ليه هي الهانم متعرفش ان هي في فترة نفاس يعني الطلاق باطل.
رنا بكره: مش مهم انا مستحيل ابقي علي زمتك هاخد ابني وامشي ومش هتشوف وشه.
اسر وهو بيقرب ويشد شعرها قال: تعرفي لولا ان هو كان محتاج ياكل اقسم بالله ما كنت ورتهولك.
رنا بسخريه: ياه قلبك طيب اوي.
اسر بصلها كده وراح ناحية الطفل وبص عليه وقال: تعرفي انا عن نفسي مش عاوز الطفل ده بس لازما انتقم لموت ابني ومراتي ومش يمكن الواد ده مش ابني.
رنا بصدمه: انت اي انت مش بني ادم انت شيطان مستحيل تكون اسر ال اعرف اسر ال حبيته بس يا خسارة حبي ليك.
اسر ضحك بستهزاء: اممم عشان كده قتلتيها.
رنا ضربته قلم وهو بصلها بغضب وراح خنقها بكل قوته.
_______
(في مكان مهجور)
اكرم: العيله عرفت الحقيقه وهما هيقولوا لأسر هنعمل اي.
المجهول: مفيش الا شخص واحد يعرف الحقيقه ولازما يموت.
اكرم: قصدك مين.
المجهول: رنا هي عارفه كل حاجه هي مش سهله بس علي مين.
اكرم: تمام هبعت حد يقتلها.
المجهول ضحك بشر وقال: واسر بس بعد موت ابنه.
اكرم: هيحصل مش هسيبهم في حالهم لازما انتقم منهم.
المجهول: تمام بس روح وشوف هتبعت مين يقتل رنا.
_______
(في اوضة هبه)
كانت قاعده بحزن علي حالها.
بس فجاءه لاقت موبايلها بيرن.
المجهول: الحقي ابوكي عمل حادثه
هبه بصدمه: اي التخريف ده.
المجهول: حتي اخرجي وهتلاقي واحد غرقان بدمه.هبه اول ما سمعت كده طلعت تجري ل بره البيت بس حاسة بي ال يشدها وحط منديل علي بؤها كتم نفسها واغمي عليها وشالها ومشي.
________
(في المكتب)
الجد: ابنك هيروح في داهيه لو محدش لحقه.
محمود: متخافش مفيش حاجه هتحصل.
محمود وهو بتصل بحد.
محمود: خليك مراقبه.
الشخص: متقلقش انا وراه اهو.
محمود: تمام.
______
(في اوضة اسر)
كان بعد عن رنا وبصلها بصه فهمتها.
اسر بزعيق: عارفه لو مكنش ابني محتاجك كنت قتلتك.
رنا بكره: بكرهك يا اسر بكرهك.
اسر رفع ايده عشان يضرب رنا بس وقف اول ما سمع صوت ابوه.
محمود بغضب: اي ال بتعمله ده كفايه يا اسر حرام عليك هي عاملة ليك اي.
اسر خرج من غير كلام واتصل باكرم.
اسر الو يا اكرم.
اكرم: الو.
اسر:انا عاوز اشوفك.
اكرم: ليه في حاجه.
اسر: اه بيشوهوا صورة مراتي قدامي شوفت وصلت بيهم لايه بيعملوا كده عشان وحده قاتله.
اكرم: اممم معاك حق انا كنت مفكر ان رنا مظلومه.
اسر: ما هي عرفت تضحك عليكم.
اكرم: صح بس بقولك هقفل انا دلوقت عشان ورايا كام حاجه.
اسر: تمام. وقفل.
اسر بعد ما قفل ابتسم ابتسامه خبيثه.
______
(في مكان مهجور)
بتفتح هبه عنيها ببطء وهي حاسه بصداع راحت بصت علي مكان بخوف.
هبه بخوف: يلي هنا في حد هنا.
بيدخل شخص مقنع وبيقعد قدمها وهي بترجع بخوف.
هبه: ان انت مين.
الشخص: مش مهم تعرفي انا مين المهم اني لازما اخذ حقي منك.
هبه بدهشه: مني انا ليه عملت ليك انا معرفكش ولا شوفتك.
الشخص: هو مش منك هو من جوزك اكرم بس للاسف مش لاقيه ف جبتك.
هبه بكره: متقولش اسمه قدامي ومتقولش مراته لاني اتطلقت.
الشخص بصلها وطلع صوره وادهلها.
هبه اخذت الصوره وشافت طفل صغير.
هبه بستغراب: مين الطفل ده.
الشخص عنيه دمعت وقال: ده ابني ال اكرم قتله وباع اعضائه هو ومراتي.
هبه بصدمه: ايه اكرم عمل كده و ومراتك ازاي مستحيل.
الشخص: انا بردك مصدقتش ان مراتي تعمل كده في ابنها بس عرغت لما سمعتها بتتكلم معاه.
هبه بدموع: هي اي الام دي المفروض تحمد ربنا ان عنده طفل اما انا اتحرمت من كده.
الشخص بستغراب: قصدك اي.
هبه بقهر: اكرم كان بيحطلي حبوب منع الحمل.
الشخص بصدمه: يعني انتي البنت ال كان.......
يتبع..........
بقلم/يارا علاء.
بعتذ علي تأخير في اني انزلها بس والله كنت لسه بظبطها مش عارفه هتعجبكم ولا لا بس كل حاجه هتتوضح في البارت الاخير ان شاء الله اتمني تتفاعلوا وتعلقوا عشان التفاعل مكنش قد كده وانا زعلت منكم بسبب كده بس حابه اشكركم علي الكلام الجميل ال قولتوه دي حاجه شجعتني اكمل ياريت تشجعوني اكتر 😊💘💘
•تابع الفصل التالي "رواية لم يحبني يوما" اضغط على اسم الرواية