رواية ستندم كملة بقلم هاجر سلامة عبر مدونة دليل الروايات
رواية ستندم الفصل الخامس و الاخير 5
داليا بصدمة وكسرة..إنتي بتقولي اي ياسكر اكيد بتهزري
كلهم تصدموا انها سمعت
محمد بتوتر..اسمعني يابنتي
داليا بصريخ وصدمة..اسمع اي اكيد بتهزر معايا او عايزة تزعلني لاني خدت جوزها منها
محمد بحزن..الاسف يابنتي هي دي الحقيقي بس ربنا يعلم انا بحبك قد اي عمري م حسيت انك مش بنتي لا انتي بنتي وقطعة من روحي
داليا بدموع..يعني اي يعني أنا بنت حرام يابابا
محمد بسرعة..لا لا متقوليش كد انتي بنتي من لحمي ودمي
داليا ببكاء..بس انا بقي بنت اخوك اللي خانك مع امي يعني بنت حرام يابابا
سكر رحت حضنتها وقالت متقوليش كد انتي اختي وبنت محمد عثمان وبس
داليا بصتلها بندم وخزن..إنتي ازاي كد رغم كل حاجة عملتها
قطعتها سكر وقالت شششششش الفات مات احنا اخوات مهما حصل وبنات محمد عثمان اياكي تنسي داا
محمد بدموع..داليا انا عمري م فرقت بينك وبين سكر ابدا امك السبب كانت بتملي دماغك بالكلام الكذب ربنا يرحمها ويغفر لها انا تجوزت ايمان علشان عوضك وخليكي تحبيها زي مامتك بس متعرفش انا اسف
داليا رحت حضنت ابوها وقالت انا اللي اسفة حقك عليا سامحني انا ظلمتك وجعتك عارفة بس والله كنت عامية خالص
ايمان بهزار…خلاص بقي هتخليوني عيط ونا حاطة ميكب بقي
كلهم ضحكوا
علي..طيب هسيبكو بقي لوحدكو
داليا..تعال ياض انت مش المفروض تجوز اختي ولا مصدقت وعايز تخلع
علي..صلاة النبي احسن هي دي دودو اللي عرفها
سكر ضحكت عليهم
واليوم عدا بسعادة
وعلي وسكر اتخطبوا.
____________________________________________
أمير.. ايوا جاي ياللي بتخط وفتح الباب
الشاب جيلك الطرف دا ممكن تمضي هنا
أمير.. من مين
الشاب..معرفش والله يافندم
أمير.. طيب خد الطرف وفتحه
أمير بصدمة ….ايييييي قضية الخلع يابنت الك*لب
____________________________________________
محمد..دا اخر كلام عندك يابنتي متأكدة انك عايزة تتطلقي
داليا..ايوا يابابا متأكدة وقراري النهائي
محمد..طيب اللي انتي عايزاه
الباب بيخبط جامد
محمد..هو دا اللي كان هيحصل كنت عارف
داليا ضحكت وقالت خلينا نطلع نشوف
سكر فتحت وقالت اي ايييي اهدا شوية اي دا انت اي اللي جابك هنا
أمير بغضب..اكيد انتي اللي خليتها تعمل كد
داليا.. لا مش هي ياامير
أمير بغضب..يعني اي انتي نسيتي نفسك ولا اي
داليا..بقولك اي زي مدخلنا بالمعروف نخرج بالمعروف تطلقني من غير المحكمة والبهدلة
أمير بغضب..بقي كد طيب بصي بقي انا اللي مش عايزك غوري وانتي طالق بالتلاتة انا عايزة واحدة تجيبلي أطفال مش معيوبة زيك
داليا ضحكت وقالت هو انت متعرفش ياعيني انت اللي معيوب يا أمير واختي سكر كانت عارفة وساكته عشانك بس انت متساهلش داا
أمير بص اللي سكر بصدمة وقال الكلام دا صح
سكر بهدوء..ايوا صح
امير عيونه دمعت وقال انا اسف وأمشي علطول
داليا.. ممثل شاطر والله
سكر..خلاص ياداليا ربنا يهديه بقي
داليا..طنط ايمان ممكن تكلم مع حضرتك
ايمان..اي الرسميات دي يابت في كلمة مرات ابويا
داليا ضحكت..يامرات ابويا ممكن تكلم معاكي
ايمان..تعجبيني
داليا بندم..انا اسفة حقيقي انا ندمانة اوي علي عملته ممكن تسامحني
ايمان..هسامحك بشرط
داليا بسرعة..اي هو انا مواقفة علي كل حاجة
داليا بدموع..حاضر ورحت حضنتها
سكر..بابا شكلنا ملناش نصيب ف الحضن دا
محمد بضحك..شكله كد يابنتي
ايمان بضحك..تعالو تعالو
علي دخل البيت بسرعة وقال وانا وانا
سكر بضحك..تعال
واليوم كان سعيد.
____________________________________________
سكر وعلي تجوزو وعايشين في سعادة
داليا تشغلت في شركة أدوية لانها صيدلية وحبيت زميلها وتخطبتله
ومحمد وإيمان مبسوطين
وأمير حاول يكلم سكر ويعتذرلها وحاول يخليها ترجع بس كل محاولاته فشلت لان سكر بتحب علي أمير تقبل الواقع وكل يوم بيموت من ندمه.
ودي النهاية أتمني تكون عجبتكو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ستندم ) اسم الرواية