رواية احببته رغم قسوته (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نوران احمد
رواية احببته رغم قسوته الفصل السادس 6
البارت ال6من رواية احببته_رغم_قسوته
~~~~~~~~~~~
وصلواا ونزلوا من العربيات ودخلوا جوا كان الموجودين
ناس اصحاب شركات عالية وفجاءة صوت احتكاك يعم المكان يعلن عن وصول جاسر الشناوي وعائلته يدخل جاسر وكان يرتدي بدلة رصاصي ولابس قميص ابيض وفاتح اول زورارين وكان في منتهي الشياكة وكانت جميلة ترتدي دريس صك احمر وتاركة لشعرها العنان ووضعة احمر شفاة احمر صارخ وكانت جميلة اسما ع مسما وخديجة مامتهم كانت ترتدي دريس اسود هادي مع حجاب اسود وخالد باباهم مجاش
~~~~~~~
كانت مريم قاعدة وفجاءة شمت عطره المميز وعرفته بتبص وراها شفته وهو بيتلفت شافها هي دورت وشها علطول لكن جاسر شافها وقال في باله: مشاءالله جميلة اوي بنت مين يتري (ملحوظة جاسر مهتمش لما بعت الراجل يعرفلو عنها كل حاجه فا عشان كده ميعرفش هي بنت مين؟)
فسلم ع الناس وراح يقعد علي نفس ترابيزة مريم واهلها
•••••
جميلة: اده مريم عامله ايه وحشتيني
مريم: وانت اكتر يروحي
اسر: جاسر ازيك عامل ايه وحشتيني يراجل مبقتش اشوفك انت وسليم
جاسر: الحمدلله ي اسر انت عارف الشغل بقي
اسر بضحكة:الشغل برضو ولا حد واخدك عننا
جاسر بضحكة توهت مريم: لا الشغل
اسر: دي مريم اختي ودي مليكة اختي الصغيره وده بابا ودي ماما
جاسر: اتشرفت بمعرفتكم جدا
جاسر: دي جميله اختي ودي امي
اسر: مكنش مركز مع جميلة لكن لما جاسر قال اسمها بيشوفها وقع في حبها علطول وعمال بيبصلها وهي اتكسفت ووشها احمر راح هو لاحظ وبعد نظره وحلف انها هتكون نصيبه باذن ربنا
مريم اتخنقت من الجو ده فستأذنت من باباها واخوها وخرجت وكمان عشان مش كل شويه تبص لجاسر
واقفة وبتبص للنجوم في السما وفجاءة سمعت صوت بيقول: عجبتك النجوم
قالت مريم وهي مركزة مع النجوم: اكيد النجوم تعجب اي حد
وبعد كده قال: انا اسف
بصت هي بعد اما استوعبت وقالت: هو انت
كرر جاسر جملته: انا اسف
قالت: احم وانا كمان اسفة ع القلم
قالها جاسر: اسفة للقلم ومش اسفة للسانك الطويل
قالت: لا عشان ده كان رد فعل للعملته
قالها: اممم يعني نبدء صفحه جديده
قالت هي بتفكير مصطنع: اممم ممكن
قالها هو: طب تعالي نخش
قالت: يلا
~~~~~~~
تسريع للاحداث كانت القاعده لم تخلو من نظرات مريم وجاسر لبعض واسر وجميلة لبعض والاهل ملاحظين ده وروحوا
«»«»«»««»«»«»«»«»«»«»«»
تسريع للاحداث بعد شهرين
•••••••••••••••••••••••••••
كانت علاقة جاسر اتطورت من مريم واعترفوا بحبهم لبعض فلاش باك شهر
طلب جاسر من مريم ان تخرج معاه فرفضت ولكن بعد الحاحه قالها معلشي بس ضروري وطلعت معاه وروحوا وقبل ما يوصلوا للمكان ربط شريطة علي عينها وهي حاولت تعرف لكنن مقالهاش
ووصلوا وكان المكان ع البحر نزل جاسر علي ركبته وقالها: فتحي ولما فتحت قالها: بحبككككككك
عينهها دمعت وقالت: بجد
قالها: بجد اي بحبكككككك والله العظيم
قالتلو: واناا كمان بحبك
ووجريت ع العربية
جري ليها وقالها: قولتي اي
قالتلوا: ب. ح. ب. ك
باك
واسر اتقدم لجميلة وبقي خطيبها وجاسر برضو اتقدم لكن لسه الخطوبة الاسبوع الجاي ~~~~~~~~~~~~~~~
في الشركه عند ادم ومصطفي اخوات رنا
كانت رنا تسيير في الشركه خبطتت في حد
وقالهااا: انت عامية مش شايفة قدامك
قالت رنا: تصدق انك مهزق وانا كنت هقول اسفة لكن انت طلعت مهزق
قاالها: امشي يبت غوري
مشيت رنا من قدامه عشان متغلطش اكتر
دخلت المكتب عند اخوها ادم وفتحت من غير متخبط وقالت: ادومي وحشتيني يدومي
كان ادم قاعد مع صديقه (طارق الدوسوقي)
تعريف عن طارق الدوسوقي:(عنده 26سنة وعنده شركة صديق ادم من المدرسة وبيحبوا اوي شعره بني ناعم وطويل وعريض وحيد مرح بس عصبي جدا)
ادم قاعد مصدوم وطارق بيقول لادم: انت اتجوزت يادم وبعدين دي مجنونة
ادم: بيقولوا يشيخ اتنيل بقي
رنا: اتحرجت وبصت في الارض اخوها عرف وقام لها ومسك ايدها: اي ياحبيبتي مالك تعالي
قالت بنبرة مهزوزة ومحروجة: انا اسفة يدومي ااقصد ي ادم مكنتش اعرف ان معاك حد
قال ادم باطمئنان : ده مش حدد يح.
ليقاطعوا طارق وهو يقول بمرح: انا مش حد انا سبت ااههههههه
ضحكت رنا بخفوت حتى لا يتعصب اخيها
قال ادم بحدة خاف منها ادم: ده الزفت طارق الدوسوقي صحبي يحبيبتي
رفعت رنا وشها وبتقول: اهلا بحضرتك وقالت هو انت!................!
•تابع الفصل التالي "رواية احببته رغم قسوته" اضغط على اسم الرواية