رواية لم يحبني يوما (كاملة جميل الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم يارا علاء
رواية لم يحبني يوما الفصل السادس 6
لم_يحبني_يوما ( ٦ )
الشخص بصدمه: يعني انتي نفس البنت ال اكرم كان عاوز يبيع اعضا*ئها.
هبه بصدمه: اعضا*ئي.
الشخص هز راسه وقال: اممم احسن سمعت ان اكرم كان بيخطط عشان ينومك ويبيع اعضا*ئك.
هبه بدموع: اكرم ده ابليس هو ازاي كده وانت خطفتني ليه.
الشخص: عشان احميكي وكنت بختبرك عشان اشوف انتي لسه بتحبي اكرم ولا لا.
هبه بسخريه: احب قا*تل.
الشخص مش مهم المهم دلوقتي هتفضلي هنا لغايت اما امسك اكرم. وقام خرج.
هبه بغضب: استني خرجني من هنا انت متعرفش انا مين.
الشخص: الو يا اسر كل حاجه تمت.
اسر: تمام خلي بالك منها ومتأذ*هاش.
الشخص: تمام
_______
اكرم: انا لازما اقابلك.
المجهول: تمام. وقفل.
(في مكان مهجور)
المجهول: في اي.
اكرم: احنا لازما ننفذ بسرعه.
المجهول: اممم تمام ابعت حد يق*تل رنا وساجد.
اكرم: ليه ساجد احنا مش قولنا بعد اسر.
المجهول: اعمل ال بقول عليه
اكرم: تمام. هتصل.
اكرم: نفذ.
الشخص: تم.
المجهول: روح خذ سجاد وار*ميه من علي المبني قدام اسر.
اكرم: تمام. ومشي.
_____
(في اوضة اسر.)
رنا كانت بتكلم حد في الموبايل بس فاجاءه حست بحد وراه لفت وفجاءه حد ضر*بها واغمي عليها.
_______
(في مكان مهجور)
فتح اسر عينه ولاقي رنا مربوطه جمبه.
اسر بصدمه: رنا فوقي بسرعه.
رنا فتحت عنيها بتثاقل ولاقت اسر.
رنا: احنا فين وليه مربطين كده.
اسر: معرفش.
جه صوت من وراهم وقال انا هعرفكم.
اول ما رنا واسر لافوا وشهم اتصدموا من ال شافوه.
اسر بصدمه: ميرا.
رنا: ميرا انت عايشه ازاي واحنا دفناكي.
ميرا بصتلهم نظرة كلها شر وقالت: انا هقولكم.
(فلاش باااك)
ميرا بعد ما وقعت ما علي السلم واسر شاف المنظر اخذوها علي المستشفي ودخلت اوضة العمليات والكل كان بره.
(بعد ساعه)
الدكتور طلع وهو حاطط وشه في الارض وقال: احنا للاسف مقدرناش ننقذ الطفل.
اسر بصدمه: طفل هي كانت حامل.
الدكتور: اه في الشهر الاول.
اسر: طب هي عامله اي.
الدكتور: هي كمان ماتت من شدة الوقعه.
اسر قعد من الصدمه ورنا مصدومه والكل.
الدكتور بحزن: احنا هنطلع تصريح دفن وهما دلوقتي هيغسلوها.
اسر بص لرنا بكره وقرب منها وقال. وعد اني هخليكي تعيشي في جح*يم وهدفعك تمن مو*ت مراتي وابني.
ربنا بدموع: والله ما ليه ذنب انا سمعتها وهي بتكلم مع واحد وانها هتاخد فلوسك دي خا*ينه.
اسر ضربها قلم وقال بعصبيه: دي اشر*ف منك يا ز*با*له.
المهم دفنوا ميرا واسر قرر ينت*قم من رنا بطريقه خاصه.
اسر اتجوز رنا غصب وهي وافقت لانه هددها بأهلها وكل يوم كان بيعذ*بها.
اما عن ميرا ف هي مامتتش لان اكرم اتفق مع الدكتور ان يقول كده وانه يحط جثه تانيه مكان ميرا..
وكمان هو ال خلي اسر يسافر هو اكرم.
(باااااك)
اسر بصدمه: اه يا حيو*انه والله ما هرحمكم.
ميرا بضحك: انت اصلا مش هتلحق تعمل حاجه.
اسر بتفكير: امال الطفل ال في بطنك كان ابن مين.
ميرا: لسه ذي ما انت غبي الطفل ال كان في بطني ابن اكرم صاحبك.
اسر سكت من الصدمه.
ميرا بصت ليهم وقالت: بس والله لأحسسكم نفس الاحساس لما خسرت ابني انا واكرم بس بصوا فوق الاول.
رنا واسر بصوا فوق لاقوا اكرم شايل ساجد وهيرميه.
رنا بصريخ وبكاء: لا لا ابني اسر ابني ارجوكي خليه يسيبه ده طفل.
اسر بزعيق: اكرم لا ده طفل اكرم.
اكرم بصلهم ببتسامه ورما الطفل.
رنا بصريخ: ابنييي. واغمي عليها.
اما اسر اتصدم ومكنش عارف يعمل اي لانه كان مربوط.
اكرم اول ما ساب ساجد جاي يمشي راح وقع من فوق وما*ت.
اما الطفل كان بيعيط وكان هيوصل للأرض بس في حد مسكه والحمدلله محصلش حاجه لساجد.
اما ميرا ف كانت بتجري عشان تهرب بس عربيه جات وخبطتها وجريت وميرا ماتت.
(ده جزاء كل واحد بيقتل ويعمل حاجات حرام)
﷽ (ومن قتل مؤمنا متعمدا بغير حق فجازؤه جنهم خالدا فيها) صدق الله العظيم.
_________
(في البيت كان الكل متجمع)
كانت هبه مستنيه رنا تصحي والكل بره وساجد مع سماح.
اسر: كويس ان جيت يا عدي.
عدي: مكنتش هعرف اجي لولا عمي قال.
محمود: كتر خيرك يا عدي مش عارفين كنا هنعمل اي لو مجتش
عدي: متقولش كده يا عمي وكويس ان اسر كان حاسب حسابه وحاطط خاتم في ايد رنا عشان نعرف مكانها.
اسر: الحمدلله خلصنا منهم.
رنا كانت طالعه بتحري واول ما لمحت ساجد اهدته لحضنها وفضلت تعيط.
هبه: اهدي يا رنا.
رنا: الحمدلله انه عايش مين انقذه.
الجد: عدي يا رنا اشكريه.
رنا بشكر: شكرا ليك مش عارفه اقولك اي.
عدي: متشكرنيش علي حاجه ده واجبي كا ظابط.
سماح: بس عرفتوا ازاي ان ميرا عايشه.
عدي انا هقولك يا مرات عمي.
(فلاش باااك)
بعد ما اخذ اسر ابنه وسافر وصل البيت وراح اوضة المكتب وشويه والداده دخلت.
اسر: في اي يا داده ساجد حصل ليه حاجه.
الداده: الحق يا اسر بيه الست ال بعت تبجبها عشان ساجد.
اسر بستغراب: مالها.
الداده: كانت عاوزه تدي ساجد حقنه منعرفش نوعها.
اسر : طب هي فين.
الداده جوه الخدامين ماسكينها.
اسر راح علي الاوضه واول ما وصل لاقي ابنه بيعيط ف راح ناحيتها وضر*ب قلم وقال: انتي كنتي هتدي ابني اي.
الست بخوف:مكنتش هديه حاجه.
الداده جابت الحقنه وادتها ليه.
اسر بصلها نظره رعب*تها وقال: عارفه لو عرفت ان الحقنه دي فيها حاجه هعمل فيكي اي هقتلك انجزي قولي اي دي.
الست بخ*وف: دي......
يتبع........
بقلم/يارا علاء.
يارب البارت ده يعجبكم بس عندي طلب بسيط ومش صعب ممكن توصلوا البارت ده 3000 لايك عشان ممكن ان شاء الله يكون اخر بارت بكره وقولوا رايكم في البارت ده اكيد اتصدمتم صح من ان ميرا عايشه بس بجد هتبسطوني لو حطيتوا لايك وتعليق مع بعض بحبكم 💖😊
•تابع الفصل التالي "رواية لم يحبني يوما" اضغط على اسم الرواية