Ads by Google X

رواية احببته رغم قسوته الفصل التاسع 9 - بقلم نوران احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية احببته رغم قسوته (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نوران احمد

رواية احببته رغم قسوته الفصل التاسع 9

البارت ال9من رواية احببته_رغم_قسوته
«»«»»«»«»«»«»«» 
نرجع للمستشفي مرة تانية 

خرج الطبيب

 وقال بأسف: المريض فقد د. م كتيرر وزمرة دم. ه مش موجودة في المستشفي 

قال سليم بسرعة: هو زمرة دمه اي

قال الطبيب: o-

قالت مليكة: انا زمرتي o-

قال الطبيب: طب اتفضلي معايا نشوف هتطابق ولا لا

مشيت مليكة مع الطبيب وتنهد الجميع براحة ومريم واقفة ملامحها جامدة ودموعها لما بتنزل بتمسحها علطول وهدومها كلها د. م 
مامت مريم: مريم رنا راحت تجبلك هدوم تغيري يحبيتي 
مريم متكلمتش او اساسا مش معاهم هي ممكن تمو. ت لو جراله حاجة هي اه ممكن تكون عارفاه من شوية صغيرين بس حبهم غلب الشوية دول 

مليكة خدو د. م منها وهي مش قادره بس متقدرش تشوف اختها بتنهار قدامها وحبيبها مبين الحياة والموت وتقعد ساكتة 
خرجت بعد ما خدو د. م منها 

وخرجت قعدت في استراحة في المستشفى من بره هي مدروخة والرؤية قدامها مشوشة جه سليم وقعد معاها 

وقال لها بابتسامة حزن: شكرا ليكي شكرا ليكي جدا انا مش عارف اقولك ايه بجد لولاكي كان صحبي واخويا مش معانا

ابتسمت هي ليه وقالت بدموع: مقدرش اشوف اختي بتنهار كده قدامي وانا اقعد اتفرج عليها وانا في ايدي اني اعمل الحاجة دي وبعدين جاسر طيب اوي كان ممكن اكون انا في الموقف ده وهو اللي يتبرعلي 

سليم: شكرا اوي وخدي العصير ده الدكتور قال انك ضعيفه وممكن يغمي عليكي في اشربي العصير تعوضي الد. م

مليكة: شكرا انا عاوزه اخش لمريم

سليم: طبعا اتفضلي 

جوا في المستشفى 
~~~~~~~~~~
كانت رنا جت ومعاها هدوم مريم ودخلوها تغير وغيرت ادم اخو رنا روح عشان الشركة ومصطفي قعد مع اخته عشان مينفعش يسبها وهي مينفعش تسيب صاحبة عمرها في الموقف ده 
وكانت كارما روحت عشان اهلها ولكن بتتصل كل شويه تتطمن

في دخلت سليم ومليكة خرج 

الدكتور وقال: عملناله عمليةلان الرصاصة كانت جمب القلب كان حجات بسيطه منه ولكن الحمدلله ربنا ستر والعملية نجحت 

مريم: طب ينفع ادخلوا

الدكتور: لا طبعاً غير لما يعدي 24ساعة بسلام عشان نتطمن علي صحته وكمان هو عامل عمليه مش سهلة ي انسة

هزت مريم راسها ب ماشي 
وقعدوا تاني كلهم مكانهم

تاني يوم في المستشفى 
~~~~~~~~~~~~
يفتح جاسر عينه ببطء عشان النور ضارب في عينه ويبص حواليه يلاقي نفسه محاط بالاجهزة يرمش عدة مراات 

وهو يقول بهمس: مر.. يم

مريم تقوم وهي تقول: جاسر صحي انا حاسه بيه فين الدكتور 

يجي الدكتور 

وهو يقول: نعم 

مريم: لو سمحت شوف جاسر 

الدكتور: حاضرر 

ويدخل الطبيب: عال العال صحتنا كويسة 

ليقول جاسر: مري. م. ما. ما. جمي.. ل

ليسمعوا الدكتور ويقول: هجبهم لحضرتك 

ليخرج ليجري الكل نحوه للتقول مريم: ها

ليقول الدكتور: فين مريم وجميلة ومامته

بيقولوا: احنا

ليقول الدكتور: المريض عاوز يشوفكم

ليدخلوا بعد ماتعقموا مريم اول ماتدخل تحضنو وتعيط 

وهو ابتسم عليها رغم وجعه لان هي داست ع الجرح قال: اهه

بعدت هي بسرعة وقالت: انت كويس في حاجه بتوجعك

 مالك ليقول لها: كنتي دايسة ع الجرح يحبيبتي 

لتقوله بدموع: اسفة والله ماكنت اققصد

مامته تدخل تجري عليه وتحضنوا: انت كويس يحبيبي 
كنت هموت عليك يابني

جاسر: بعد الشر عليكي ياقلبي 

جميلةبدموع: جااسر

جاسر: بنته 

جميلة تجري تحضنو وتعيط جامد اوي لان يعتبر جاسر هو اخوها وابوها وحبيبها وكل حياتها. 

وبعد مرور اسبوع 
~~~~~~~~~
كان ادم داخل الشركة وطالع في الاسانسير دخلت واحدة معاه جميلة جداً ومحجبة 

وقالت: معلش هو حضرتك طالع الدور الكام 

قال ادم ببرود: ال11

قالت: انت مالك بارد كده ليه شكلك زي صاحب الشركة البارد كلهم بيقولوا عليه بارد وتنح وحاجة يعني لا تطاق

قالل ادم بسخرية: ادام فيه كل الصفات ديه جايه ليه 

قالت: خلاص وصلنا يلا سلام عليكم 

دخل هو المكتب وهي راحت للسكرتيرة والسكرتيرة دخلتها لمكتب ادم: 
وقالتلها: ده المدير خليكي واثقة في نفسك 
ادم كان لافف وشو ومش باصص 
وقالها ببرود: اقعدي 

وبيلف وتقول هي بصدمة: هو انتتت! 

  •تابع الفصل التالي "رواية احببته رغم قسوته" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent