رواية في شرع الهوى (كاملة جميع الفصول) حصربا عبر دليل الروايات بقلم اسراء مالك
رواية في شرع الهوى الفصل العاشر 10
بسم الله الرحمن الرحيم
في شرع الهوى
البارت ١٠
صلؤ علي النبي
كان لابد أن يوقفه وعنده أوامر بذلك سيارات الشـ.رطه علي وصول ،ذهب إليه مسرعا
حازم،يا بيه كنت عايزك في موضوع مهم
جابر بغضب،امشي يالا مش فاضيلك ،وهم بركوب السيارة ،
ولكن توقف عند سماعه صوت شد الأجزاء
التفت إليه راي حازم يشهر المس،دس في وجه
حازم ،مش،بقلك موضوع مهم ،اثبت مكانك والا هفرغ المـ،سدس كله فيك وقولهم محدش يتحرك
جابر ،بقا انت الي يتتجـ.سس علينا وانا اشك في الكل واجي عندك وقول دا واد معفـ،ن مستحيل تطلع منه حاجه
حازم،مهو من غبـ.ائك نقول ايه
في هذه الأثناء سمعو صوت سيارات الشرطه
استغل جابر التفات حازم نحو عناصر الشـ.رطة وحاول الهروب ولكن حازم قام بملحقته وركض خلفه
قام أحد اتباع جابر بإطلاق النا،ر علي حازم وأصابه في كتفه مما ادي الي توقفه أخذت عناصر الشـ.رطة ملاحقه جابر بعد أن ركب سيارته وتحرك بها ولكن لم يغادر حدود مصنعه حتي قطع عليه سيره مكرباص فتوقف عن القياده لحقته عناصر الشرطة وتم القبض عليه وعلي اتباعه وضبط كميه كبيره من الممـ،نوعات
كانت ليلي في المكرباص تنظر إلى ما يفعلون وأتت سياره الاسعاف نظرت اليه،انه حازم غارق في د.مه ذهبت إليه مسرعه لقد فقد الوعي وأخذته سياره الاسعاف مسرعه
تم نقله إلى المشفى وإجراء عمليه له واستقرت حالته
في اليوم التالي
كان حازم يحاول الافاقه
حازم بتعب،انا فين
عزيز أحد أصدقائه و زميله أيضا
:انت في بيتك يا حبيبي احضرلك الفطار
محمود ، بس غلاسه بقا ،حمد لله علي سلمتك يا صاحبي
حازم،جبته معاك ليه دا هي ناقصه رخامه
عزيز،الحق عليا جيت علي مله وشي لما عرفت انك متصاب وسبت سهره عنب ،وقعت جمبك لغايت مفوقت
حازم ،مردوداك يا صاحبي في رقده زي دي
محمود بضحك ،انت عايز المزز تنـ،تحر من بعده
دا خربـ.ها
عزيز ،لا يا حبيبي انا اه بحب الجمال بس مرحش للحر.ام ابدا ،وبعدين أنا عندي قناعه أن الرجاله الي تروح للحر،ام
بيبقو ارخص من بنات الليل نفسهم البنات دي فيهم الي مجبر ودا ميبررش طبعا لكن الرجاله دي بتروح من غير اجبـ،ار ودا ارخص بكتير من وجهت نظري ،بس أنا ارمش بس
حازم بملل،متيجو نحل مشكلتك ،ونحل مشكلته وامـ.وت أنا ،انده الدكتور يا بني
محمود ، حاضر ثانيه وخرج
عزيز، الا قولي يا زمزوم احساسك ايه وانت سايس
حازم ،اطلع بره يا عزيز
بعد مرور ساعه
سمع طرق علي الباب لينظر أنها هي
ليلي ،الف سلامه عليك يا باشا
حازم ،الله يسلمك انتي عرفتي ازاي
محمود ،اسيبك أنا يا حازم ثم همس لحازم ،زوقك بقا بلدي اوي يا حازم
حازم ،غور يالا
ثم غادر محمود
حازم،قليلي بقا
ليلي بتوتر،اصل أنا كنت هناك وشفت الراجل دا وهو بيهرب بس متخفش عملت معاه الواجب ،وشفتك وانت متصاب
حازم بغضب،انتي ايه الي يوديكي هناك اصلا مش انا قلتلك أنه خطر عليكي
ليلي ،اهدي بس دا حظ والله
الحج سالم اكتشف أنه في غلط في الحساب وهو كان جي معايا بس جاله تلفون من البيت فضطر أنه يروح وانا قلتله اني هروح علشان الموضوع معايا من الاول
اول ما وصلت شفت شرطه كتير فوقفت بعيد واول ما شفته بيهرب اتحركت بالعربيه قدامه، وبعدين شفتك متصـ،ـاب
حازم كان يستمع لها غير مستوعب كل هذه الأحداث
ولكن نظر لها بإعجاب يا لها من فتاه شجاعه
حازم ،مكذبتش لما قلتلك انك كفاءه يا ليلي
أما ليلي توترت من نظراته
ليلي ، حمد لله على السلامه مره تانيه استأذن أنا
حازم ،استني يا "ولكن قطع جملته دخول عمه اللواء مهران البنا وزوجته رنا
تصلبت ليلي في مكانها عندما رأت والدها لأول مره علي الحقيقة وبهذا القرب
مهران،.....
"لو الروايه وحشه ومش عجباكو قولولى عشان أوقفها" 💗
•تابع الفصل التالي "رواية في شرع الهوى" اضغط على اسم الرواية