رواية حكاية حب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم فيولا عماد
رواية حكاية حب الفصل العاشر 10
مالك بضحك: مرحبا
: لا رد
مالك باستغراب:يلي في البيت؟
:لا رد
و فجأة طلع صوت
: Happy birthday to you
مالك بحب:اي ده؟
زينب:كل سنة وانت طيب يحبيبي
مالك بحب:وانتي طيبة يحبيبتي
فاطمة بحب اخوي:كل سنة وانت طيب و سند ليا في الدنيا
مالك بضحك و حب: وانتي طيبة دلوقتي سندك يا اروبة
فتون بخجل :كل سنة وانت طيب و
قاطع كلامها حضن مالك ليها
مالك بحب: وانت طيبة و اعبقال سنين كتير مع بعض
ابتعد فتون بخجل تحت نظرات مالك التي تشع حب
مالك : طب بمناسبة عيد ميلادي تعالوا نخرج كلنا
فاطمة بخبث: قصدك تخرج انت و فتون
مالك بضحك:عليكي نور يلا امسكي انتي احمد و اطلعي انتي و ماما و اقفلوا علي نفسكم لحد م نرجع باي
و ذهب بحب و ممسك بيد فتون فتون في عالم تاني عالم رسمت فيه ايام حلوة و لحظات جميلة مع مالك
.......
:لازم نخرج الهيروين لأن السيد مالك ليس يعلم عن ماعيد العملية ارون ؟
ارون:اعلم ذلك ماريا و علينا بالفعل خروج الهيروين في هذا الوقت لكن لما تكتمل الشحنة بعد
ماريا :لا تخف كل شي سيكون علي مايرام
ارون :حسنا لكن لم تعلمي أن السيد مالك متيم بعشق امرأة أخري ؟
ماريا :لا كيف ذالك و أكملت بخبث:سوف افعل شي يدمرهم لكن عليا اعلم اكثر
.........
مالك بحب و يضع رأسه علي كتف فتون:فتون ؟
فتون بحب:نعم
مالك:مش حابة تساليني عن حاجة ؟
فتون ببتسامة و حب:ابدا عارف ليه ؟
مالك باستغراب:لية ؟
فتون بحب:عشان انا اعرف عنك كل حاجه من يوم ما كان عندي 11 سنة
مالك باستغراب: ازاي بقا ؟
فتون :كان عيد ميلادي ال 11 و وقتها كانت ماما الله يرحمها عايشة و جابتلي هدية ولما فتحتها كانت فيه صور كتير اووي ل شاب و لما سالتها مين ده قالتلي يوم ما اموت و يحصل حاجة اجيلك من غير م افكر و سالتها قولتلها مين ده قالتلي ده مالك و الصور اللي كانت في الصندوق كانت ليك و قولتلها أوصله ازاي انا معرفوش قالتلي هو دائما بيقعد عند البحر في مكان **** و فعلا كل يوم انت كنت بتيجي المكان ده و لما ماما ماتت افتكرت أن لازم الجالك انت افتكرتك قريبها أو كده ف عشان كده جتلك وانت عارف الباقي
مالك باستغراب: بس انا علاقتي محدود جدا بين الناس و الستات اللي اعرفها في حياتي هي امي و فاطمة وانتي غير كده محدش ليه كلام معايا و أن كان ليا كلام مع حد بيبقا في نطاق الشغل ؟
فتون :لو مش مصدقني ممكن اوريك الصور انا محتفظة بيهم
مالك بحب: بعدين المهم بقا
فتون ببتسامة:اي المهم؟
مالك بحب:انا حاسس بمشاعر حلوة اتجاهك و بصراحة بفكر فيكي كتير و و حاسس ان ده الحب
فتون بخجل:دي مشاعر و
مالك ببتسامة:انا مش مراهق ي فتون عشان معرفش مشاعري انا بحبك أيوة انا بحبك
فتون بحب:وانا كمان و ده مش عشان انت قولتلي لا انا فعلا بحبك من زمان من لما ماما عرفتني عليك ولما جيت وقولتلك تتجوزني قولته عشان كنت بحبك و خايفة و لجاتلك
مالك بحب : بما اننا اعترفنا و طلعنا بنحب بعض فلازم نحط النقط علي الحروف بسرعة
و شالها بسرعة و ذهب للبيت
في غرفة مالك
مالك بحب:النهاردة عيد ميلادي و اعترفنا لبعضنا بحبنا و بكده لازم ندي لعلاقتنا فرصة موافقة؟
فتون بحب و خجل و تهز راسها بايجاب دليل على موافقتها
و صارت فتون زوجة مالك قولا وفعلا ❤️
.........
:وحشتيني عارف ان كنت مقصر ف حقك بس والله غصب عني كان لازم انتبه ل شغلي و ليكي و لابننا و بنتنا عارف انها مش اسبب مقنعة بس انتي عارفة و حاسه بحالتي واللي كنت فيه انا بحبك و هعيش ل ولادنا و هقولهم الحقيقة و هعلن قدام العالم كله عن حبي و جوازي منك اه مقدرتش اعملها وانتي عايشة بس كان بحكم شغلي ممكن تتاذوا و انتي عارفة أن بخاف عليكي من الهواء وحشتيني اوووي ربنا يرحمك انا ماشي و هجيبك تأتي انا و ولادنا سلام يحبيبتي 🥺❤️
.......
الساعة 3:45 صباحا بغرفة مالك
مالك و ينسحب من حضن فتون ببطء: سامحيني ي حبيبتي بس لازم اخلص القضية دي و نعيش في سلام
وقبل جبينها و ذهب
.......
ماريا:تاخرت عليا كتير مالك ؟
مالك بحب مصطنع:اسف يحبيبتي بس انا اتجوزت
ماريا بصدمة:نعم وانا
مالك بحب مصتنع :********
ماريا بصدق:حسنا لنذهب
•تابع الفصل التالي "رواية حكاية حب" اضغط على اسم الرواية