Ads by Google X

رواية احلام طفله الفصل العاشر 10 - بقلم علا

الصفحة الرئيسية

 رواية احلام طفله (كاملةجميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم علا

رواية احلام طفله الفصل العاشر 10


امير : بصدمه .وعدم فهم ..انتي بتقولي ايه..اغتصاب .وبتوهان .انتي بجد بتقصدي اللي انا فهمته .ولا قصدك ولسه هيكمل ...

قطعته اسيل.بانهيار.وبكاء : لا اقصد اللي انت فهمته ..وعاوز تعرف مين اللي عمل كده فيا .هقولك .زوج امي .اعتدي عليا من تلات سنين .ولما قولت لماما كدبتني وطردتني من البيت .وقالتلي لو قلت لحد هتقتلني ..وقتها خفت لان مليش حد خفت اتفضح .وبانهيار اكبر وعياط هستيري ..هاا هتقبل تتجوزني بعد كل ده ..هتقبل تجوز واحده زيي . ومقدرتش تتحمل اكتر من كده وفقدت وعيها ..

امير حس اكن الدنيا بتلف بيه مش مصدك البنت الوحيده اللي حبها .بس فاق وشلها ونزل بيها من الشركه تحت صدمت الجميع . وراح علي مستشفى السيوفي ..

دخل بيها بيجري وهو شايلها .عاوز دكتور بسرعه .فهو معروف فيها اسعفوها بسرعه وادوا خبر لعبد الرحمن ..ورحله وهو بنفسه تابع الحاله وبعد مدة خرج لامير ..

عبدالرحمن: هي مين ديه يا أمير .وايه اللي حصلها .

امير : بتعب .وصدمه من اللي هو فيه .بعدين يا عبد الرحمن ..بعدين المهم هي عمله ايه دلوقتي ..

عبد الرحمن: حالها انهيار عصبي شديد .ولازملها راحه نفسيه .

امير : طب هو ينفع ادخلها دلوقتي ..

عبد الرحمن: اه .بس هي وخده مخدر .ومش هتفوق غير بعد ساعه علي الاقل ..

امير : ماشي .شكرا يا عبد الرحمن ..

عبد الرحمن: ولا يهمك انت اخويه .ولو في اي حاجه انا في المكتب ..

امير: ماشي ..ومشي عبد الرحمن ..وهو نازل لقي بنت خبطت فيه .

ساره: انا اسفه يا دكتور .بس بعد ازنك ممكن اعرف منين غرفه الاستقبال ..هنا ..

عبد الرحمن: هاا .اه من هنا ليه انتي ليكي حد ..

ساره: اه .صحبتي اتنقلت هنا لو سمحت انا عوزه اشوفها ارجوك .

عبد الرحمن: طب ممكن تقوليلي اسمها .عشان نعرف هي في انهي اوضه ..

ساره : اسيل سامر .هي لسه جيه من ساعه واحده ..

عبد الرحمن: هو انتي صحبتها .طب كويس أن حد هنا اتفضلي هوديكي بنفسي ..وهو ماشي طب وانت مالك ما كنت قلتلها وخلاص ايه اللي يخليك تروح معاها ..

في مكتب كامل ..قعد معاه حسن وكرم ويوسف . إبراهيم..

كامل : ها يا يوسف خلاص خلصت كل حاجه .ولا لسه..

يوسف: لا يا بابا .خلصت كل الملفات وتممت عليها.بس فيه حاجه كده كنت عاوز اقول لحضرتك عليها ..
شركه الجروب اللي مسكها كريم التهامي .جه وعرض عليا شراكه معاه . وبصراحه كده عرضه جميل جدا.وكمان امير وافقني الرأي .

حسن : بس يا يوسف احنا مش محتاجين شراكه .ليه بقا تدخلنا في شراكه ملهاش لازمه.

يوسف : ما انا عارف يا عمي .انا هدخله عشانه هو مش احنا . وبعدين لما هو هيدخل شريك هنكبر الشركه شويه ..

كرم: بص هو انا مش عارف إذا كان ده فعلا هيفيدنا ولا لاء ..بس نشوف الصفقه لو فعلا كويسه ليه لا ..

ابراهيم: فعلا ما تشوفها الأول مش يمكن تطلع كويسه .

كامل : وانا من رايك ..هاا يا حسن لو قلقان قولي ..

حسن : لا .انا مش قلقان .انا بس كان قصدي لو ملهاش لازمه ليه ندخلها .بس لو فعلا هتفدنا إتمام طبعا ..

كامل : خلاص شوفه يا يوسف وابعد الورق لعمك وشوف .

يوسف : ماشي يا بابا خلاص ..

كرم : ها.يا عريس جهزت كل حاجه ..

يوسف : بفرحه ..طبعا كل حاجه جهزه .أن شاء الله.

كامل : علي خيره الله ..يالا بينا بقا نشوف شغلنا ..

إبراهيم: انا كنت عاوز ارجع تاني الشغل هناك كتر اوي ..

يوسف : طب استني يا عمي لما حتي تحضر حفل خطوبتي .الاول ..

ابراهيم: من عنيا هو انا عندي كام يوسف ..

يوسف : شكرا يا عمي .

في المخابرات .قسم مكافحة الإرهاب .. قاعد فهد وعصبيت الدنيا فيه مش شايف نفسه..ممكن حد ياخد طفلته .حبيبته وهو قاعد وشايف ..لقي عمر صحبه دخل عليه في ايه يا فهد مالك صوتك جايب اخر المبني .وعمال تزعق في الكل ..

فهد : مش قادر يا عمر مش شايف نفسي حاسس بخنقه فظيعه .

عمر : خلاص خد اجازه .أخرج طلع نفسك من مود الشغل ده ..

فهد: بتعب .مش عارف.بس هحاول ..صحيح هو الواد اعترف. .

عمر : عيب عليك يا فهد دا انا عموره . قالي على كل حاجه..

فهد: تمام خلص انت بقا ..

عمر : ماشي ..

في مطعم راقي علي النيل قاعد معتز ومعاه شهد ..

معتز : يا شهد صدقيني مكنش ينفع اقول الحقيقه كنتي هتطلعي بفضيحه .وبعدين فهد ده بيكون قريبي اي نعم مش اوي بس متربيين سوا .وهو عرفني عشان كده مكنش مصدق ..

شهد : بس حضرتك ليه تحط نفسك في وضع ده .عشاني .

معتز : بابتسامه .يمكن لاني معجب مثلاً..

شهد : لو سمحت ..مش عشان حضرتك ساعدني في المره الاولى اللي شفتني فيها .وبردو في المره التانيه يديك الحق انك تقولي كده ..

معتز : بدهشة. انتي افتكرني ايه .انا معجب بيكي بجد مش بلعب بيكي .انا عمري ما كلمت بنت في حياتي ولا اعجبت ببنت قبل كده ..بس اول مره شفتك فيها وانا مش قادر انساكي .دخلتي قلبي من اول مره حسيت اني بشوف ملاك علي الارض مش بنت ..شهد مصدومه ومش عارفه تتكلم ومكسوفه جدا. .

معتز : شهد انا دلوقتي بقولك انا عاوز اتقدم لك .موافقه .

شهد : بخجل وكسوف..اومت براسها ..في سعاده ..

وعدي ثلاث ايام وجه اليوم الذي ينتظره الجميع.في سعاده ولكن كل واحد فيه شئ من الخوف .فاامير كان مصدوم ومش مصدق بس بدأ يفكر في كلام عبد الرحمن معاه .اللي قاله ليه بعد مارجع من المستشفى اليوم إياه ..

عبدالرحمن : في ايه يا أمير انت مردتش عليا لما سالتك هناك ممكن بقا تقولي مين ديه وايه اللي حصلها. .

امير : موضوع كده صدقني مش هعرف اقولك ..

عبد الرحمن: بس انا عارف .هي اتكلمت كلام كتير نصه مش مفهوم ونص أتفهم ..

امير : بصدمه ..ايه قالت ايه ..

عبد الرحمن: كانت بتقول اغتصاب .هل هتجوز وحده زي ..يعني كلام كده ممكن بقا افهم ..

امير: اتنهد..مش عارف اعمل ايه بس هقولك ..وحكي لعبد الرحمن كل حاجه ...عبد الرحمن أنصدم من كلام امير بس اتنهد ووقف جمبه ..

عبدالرحمن' انا عارف انك تايه ومش عارف تفكر ..بس انا عاوز اسالك سؤال ..انت بتحبها فعلا ولا لاء ..وهتستحمل .تعيش معاها حياتك بشكل طبيعي..

امير : بضياع ..مش عارف بس كل اللي اعرفه اني بحبها اوي .في كميه غضب ونار جوايه مش عارف اتخلص منها ..نفسي اروح لامها والكلب اللي معاها واقتلهم .

عبدالرحمن: بص يا أمير لو انت فعلا بتحبها .وعاوز تكمل معاها لازم تكون من جواك خلاص مفيش حاجه هتقف قصدكم وانت فاهم قصدي كويس ..وبعدين مش يمكن ده تعليم ادب ليك .ربنا خلاك تحبها ويحصل معاها كده تصفيت حساب قديم ..

امير: فهم قصد عبد الرحمن..بس انا وقتها مغصبتهاش على حاجه كله كان بمزجها .وكمان كنت لسه صغير مش مدرك ..

عبد الرحمن: خلصت جامعه ومش مدرك .. وبعدين حتي لو كان ده بمزجها وغلطتها .فاانت كمان غلطان زيها .عشان كده ربنا خلاك تحب وتعشق .بنت حصل معاها نفس حاجه.

امير: بعصبيه ..لا مش نفس الحاجة .ديه كان بمزجها كانت مدركه هي بتعمل ايه كويس .انا ديه اغتصبها ورموها في الشارع .. والله لو شفته لقتله بايدي ..

عبد الرحمن: أبتسم .لانه وصله أجابت السوال اللي محيراه أن امير فعلا بيحبها بس محتاج وقت يفكر كويس ..خلاص يا أمير خد وقتك .وفكر عشان متظلمهاش معاك .وانا في اي وقت هقف جنبك .ومحدش هيعرف حاجه خالص عن الموضوع ده نهائي..

عاد امير من تفكيره وذكرياته ..وحزم أمره..ونزل عشان يروح الشركه ..

في غرفه يارا الكل قاعد ونزلين هزار وضحك .

ليان : يا بنتي سيبي البيوتي سنتر تخلصك هي بدل العك ده ..

يارا: بقا كده انا عك..شايفه يا ماما ديجه ..

خديجه: معلش يا قلبي. متغاظه منك .عشان انتي عروسه وهي لأ .. ههههههههه..

ليان: بقا كده ماشي يا ماما .. وبعدين انتي يا بت ديجه ديه محدش يقولها غيري بدل ما اجيبك من شعرك انتي فهمه ..

يارا: شايفه يا ماما بتعمل فيا ايه..

خديجه: ولا يهمك يا قلبي.خلاص سيبها .يارا طلعت لسنها بشكل طفولي لليان ..

ليان: والله ما انتي جيباها البر ..وجريت ورا يارا ..

زينب: خلاص يا ولاد خلاص عيب كده .عندنا ضيوف .بطلوا هبل ده ..عقبالك يا ليان يا رب ..

خديجه: اللهم امين.

وجه اليل واتعلقت الزينه والانوار الجميله في فيله السيوفي..

كامل : يوسف كل حاجه خلاص .مفيش حاجه نقصه ..

يوسف: لا يا بابا .مفيش وبالنسبه للأكل معتز راح يجيبه هو وعبد الرحمن ..

كرم : امال فين امير ..وفهد .

يوسف : فهد رجع من نص ساعه وطلع يلبس وامير معرفش ..وقتها نزل فهد .

فهد: نعم يا بابا.في ايه ..

كرم : ابدا اصلي مش شايفكم من الصبح .. والاستاذ امير معرفش راح فين من بدري .

فهد: زمانه جي يا بابا خلاص .

في مكان منعزل في فيله السيوفي ..

المجهول: خلاص كده اتنسي الموضوع .بس لازم تخلص من اللي عندك ليفتكره فهد ..

عمر : عيب عليك دا انا عمر .متخف قفلت المحضر وكل حاجه حتي فهد مخليني انا المسؤال عن كل حاجه..

المجهول: كويس ونصيبك محفوظ..تمام يا عمر بيه ..

وبعد نص ساعه كمان كان جه عبدالرحمن ومعتز بالاكل وجهز كل حاجه ونزلت العروسه من فوق . والكل قاعد والاغاني. اشتغلت ..ويوسف بيبص عليها .هي كانت لبسه فستان جميل جدا.وطويل بلون الكشمير ومطعم باللؤلؤ.وحجاب بنفس لون الفستان ..ويوسف لابس بدله سوداء شيك جدا و جرافته كشمير وكان قمر بمعني الكلمة..وده كان حال الشباب كلهم بدل سوداء مع اختلاف الجرافته طبعا ..
اما ليان كانت لبسه فستان احمر دموي ومن الوسط حزام فضي اللون والطرحه نفس درجة الفستان ..وكانت لكنها ملكه جمال ماشيه علي الارض .

وبعد ما تم خطوبه يوسف ويارا ..لقوا امير داخل وفي أيده اسيل وشكلهم بيدل اكن عرايس دخلين ..

هو كان لابس بدله سوداء و هي لابسه فستان اوفايت .ودخله وهي مسكه أيده وراح بيها عند والده ..

امير : بابا بعد ازنك انا كنت اوز اكتب كتابي علي اسيل اليله ..

كرم : بصدمه ..انت بتقول ايه كتب كتاب مين ..

امير : قني يابابا مش وقته هعرفك كل حاجه بس مش دلوقتي.. ونده علي المازون ودخل وتم كتب الكتاب ..وخلصه وهما في حالت صدمه .وبعد ما كل الناس مشيت ..

كرم: ممكن بقا تقولي ايه اللي انت عملته ده ..ومين ديه .مش ديه السكرتيرة بتاعتك ..

امير : اه يا بابا بس من انهارده بقت مراتي .وان شاء الله كمان شهر هيكون الزفاف ..

كامل : امير انت ليه عملت كده .انت حتي خليتنا معرفناش نتكلم .واحرجتنا قدام الناس ..

امير : بعدين يا عمي بعدين ارجوكم هفهمكم كل حاجه ..

عبد الرحمن: راح وحضن امير ..برافو عليك .كده تبقا فعلا تستاهل انك تقون راجل اد كلامك وافعالك ..مبروك يا أمير ..ولف لاسيل .الف مبروك ..ولف بعينه علي زميلتها ساره اللي شافها وهو بيكلم امير ..وابتسم .

امير : البركه فيك يا عبدو . والله يبارك فيك..

يوسف: الف مبروك يا أمير ..

امير : الله يبارك فيك يا جو ..
والكل باركله في صدمه وسكوت ...

كامل : انا مش عارف هو في ايه هي الافراح بتيجي مره وحده..

خديجه: ربنا يديمها نعمه ..وميحرمنا من الفرحه ابدا ..

كامل : اهو يوسف يتخطب وامير يكتب كتابه وليان يتقدملها عريس ..ومعتز امبارح قالي أنه عاوز يتقدم لعروسه ..في ايه يا ولا واحد واحد مش كده ..

خديجه: انت بتتكلم بجد .عريس لليان .مين .وكلمك امتي ..

كامل : انهارده .قبل خطوبه يوسف بشويه جه كريم التهامي اتقدم لليان ومنتظر موافقتها ..ليان اول ما سمعت طلعت تجري علي فوق من الكسوف ..

الجميع .ضحك على منظرها وهي بتجري معادا اللي واقف مصدوم وحس اكن حد ضرب بسكينه في قلبه ومش قادر يتحرك حتي ..رحله امير لانه حاسس باخوه ..

ياترا ايه اللي هيحصل مع عائلته السيوفي وعائلته كرم فخر ..؟!

  •تابع الفصل التالي "رواية احلام طفله" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent