Ads by Google X

رواية في شرع الهوى الفصل الرابع عشر 14 - بقلم اسراء مالك

الصفحة الرئيسية

 رواية في شرع الهوى (كاملة جميع الفصول) حصربا عبر دليل الروايات بقلم اسراء مالك

رواية في شرع الهوى الفصل الرابع عشر 14

بسم الله الرحمن الرحيم
في شرع الهوي 
البارت ١٤
صلو علي النبي

في مدينة ساحليه 

تاليا، أنا مش عارفه اقتنعت ازي وخبيت علي ماما وجيت معاكم 
ياسين،عادي يا بنتي وبعدين دا يوم متافوريش بقا تعالي ننزل البحر
ريم بخبث،روحو انتم واحنا هنغير ونحصلكم 
ثم غادرى
هاني ،انتم لسه مصرين علي في دماغكم هي متستهلش كدا ابدا
ياسين،انت قلت أنك برا الموضوع فخليك براه ،هي شايفه أنها البت المؤدبة المتربيه العاقله الي فينا ،فخلينا نشوف هتفضل كدا لغاية امتي،وبرضوا هتيجي بمزجها ومش هغصبها 
هاني،انا اهو بحذرك كدا غلط وانتم هتخر.بوها علينا كلنا

في منزل ليلي
دخلت نهله الغرفه علي ليلي
نهله ،ايه انتي هتفضلي حبيـ،ست الغرفه كتير ولا لسه زعلانه
ليلي بتأنيب، الصراحه زعلانه اوي انتي ازاي تروحي تقليله فكرك صدقك
نهله، ليلي انتي كنتي بضيـ.عي مني بكره تتجوزي وتبقي أم وتعرفي أنا كنت حاسه بإيه ،وبعدين اكيد صدق بأمارة انك قدامي
ليلي،اكيد عمل كدا علشان اسمه واسم عيلته والشوشره الي كانت هتحصل بسبب اسمي واسمه 
نهله ، وانا مش مستنيه حاجه تانيه منه ،وبعدين انتي تحضني الكل وانا لا خساره الشـ.حتفه الي عملتها عليكي يا و.اطيه
اندفعت ليلي إليها لتحتضنها
ليلي،تعالي في حضن ماما يا حبيبتي
نهله ، خلفه هـ.بله بصحيح
كان خطاب يتحدث مع سلمى
خطاب ،يا بنتي دا برنامج هائل فيه كل الفلاتر الي تخليكي في حته تانيه  بس انتي مش هتفهمي فيه فبلاش احسن
سلمي ببلاهه،طب خد نزلهولي ما أنا عرفاكي سوسه في البرامج دي وبعدين فهمني فيه
خطاب ،هنزله وانت وذكائك بقا
سلمي ، الا قلي هو مرتبك عند الحج سالم حلو كدا وكبير
خطاب، اه حلو ما هو كله لجوزنا في الاخر
سلمي بملل،اه ربنا يسهل

ليلا
كان يدق الباب

ذهبت ليلي لتفتح الباب تفاجأت عندما وجدته هو يقف بكل هيبه 
مهران، ايه هتفضلي مصدو.مه كتير ،انا جيت زي ما قولتلك امبارح
ليلي ،الصراحه قلت انت بتقول كلام بتسبتني بيه بس
مهران، ما شاء الله ،الفاظ مواقف بصحيح
ليلي،نعم، انت جاي ليه
مين يا ليلي
اتي حسن نحوها 
ليلي، دا الباشا شكله غلط في العنوان
كتم غض،به منها عليه بتأديبها ولكن ليس الان
مهران ،ازيك يا اسطي حسن ،كنت جي اتكلم معاكو لو ممكن
حسن ،ادخلي يا ليلي ،وقولي لامك عندنا ضيوف
اتفضل يا باشا
بعد فتره وقد حضرت نهله وجلست ليلي بجانب حسن ليكثبها بعض الثقه وتبعث رساله إليه أن حسن هو والدها
مهران ،انا اتأكدت من كلامك ممكن افهم انتي ليه مقلتيش ليا العمر دا كله وخبيتي ليه
ليلي،وعيزها تقلك ليه ، علشان تحول تمو.تني تاني ،علشان اسم عائلتك بس اطمن واعتبر نفسك متعرفش حاجه علشان أنا ولا عايزه اسمك ولا اسم عائلتك وانت متهمنيش اصلا

 مهران بغضب ،انتي قليلة الاد.ب ولازم تتر.بي وانا هر.بيكي 
عامله بل،طجيه وبتطو.لي لسانك كمان
حسن ،حضرتك جاي ليه اكيد مش علشان تربي ليلي يعني فقول كنت عايز ايه

مهران وهو يحاول تهدئة نفسه
باختصار أنا معترف بنسبها  بس حاليا مينفعش حد يعرف لازم امهد الموضوع الاول ،واي الالتزامات أنا متكـ.فل بيها وكفاية تنطيـ.ط في الشوارع
ليلي، ليه هتـ.من عليا أنا مش مستنيه صدقه منك
وبعدين انت كدا ريحت ضميرك بشوية فلوس هترميهم 
، أنا مش عايزه حاجه منك خلي فلوسك لليستحقها  
نهله ، اهدي يا ليلي واتكلمي كويس  دا مهما كان ابوكي
مهران،انا همشي دلوقتي واتمنى كلامي يتنفز  علشان متحصلش حاجه تزعل الكل
 حسن، انت بتهد.دننا
 ‏مهران ،لا أنا مبهددش انتم عارفني أنا بقول الي هيحصل 
 ‏
 ‏
 ‏ليلي،شرفتنا يا باشا ، وتقدمت من الباب لتفتحه
 ‏اتجه نحو الباب توقف أمامها ولا يفصلهم سوا أنشأت
 ‏
 ‏مهران، تعرفي انك بنت ابوكي اوي 
 ‏بس نا.قصه ر.بايه وانا هتكفل بيها، ثم خرج ولم يعطيها فرصه للرد
 ‏ليلي ،كنت ناقصه كمان  وأغلقت الباب
 ‏ مساء
 ‏كان خطاب يمسك هاتفه وعلي وجهه علامات الغضب لقد ادخل علي هاتف سلمي بر،نامج مرا،قبه ليعرف ما يخفون عنه
 ‏خطاب ،اه يا اولاد ال... ، وانا الي كنت مصدقك يا رخي،صه وبتستغفـ.لوني انا واختي والله لادفعكم الثمن غالي اوي
 ‏امسك هاتف اخر وأرسل بعض الصور الي سلمي وأحمد 
 ‏عليه بتلقينهم درسا لن ينسوه
 ‏
 ‏صباحا
 ‏نهله،انت رايحه فين دلوقتي
 ‏ليلي،ورايه كام مشوار وهستلم المكرباص  واروح الموقف
 ‏نهله،يا بنتي بلاش عناد بقا
 ‏قامت ليلي بتقييلها 
 ‏مش عناد بس محدش يفرض عليا حاجه مش عيزاها 
 ‏سلام
 ‏كانت تخرج من البناية  حين لمحت المكرباص أمام المنزل وحازم يقف أمام سيارته  ويرتدى نظارته الشمسيه
 ‏ويبدو أنه ينتظرها 
 ‏ليلي في نفسها، ايه جو الممثلين الاتراك دا علي الصبح
 ‏ذهب إليها وهو مبتسم
 ‏حازم ،صباح الخير ،يا بنت عمي
 ‏ليلي بملل،مش هنخلص بقا من الكلمه دي 
 ‏نعم خير
 ‏حازم، الحق عليا كنت جايبلك المكروباص بتاعك غلطان أنا يا بنت عمي
 ‏ليلي،تاني،ماشي شكرا علي تعبك ،حاجه تانيه
 ‏حازم ،الصراحه عايز رد الجميل 
 ‏والله
حازم، ‏انا مفطرتش وعايزك تعزميني قلتي ايه
 ‏ليلي، اعزمك،تمام ،شايف محل الفول والطعمية الي هناك دا روح روق نفسك هناك والحساب عندي تمام
 ‏حازم،ايه البخل دا ،وبعدين الصراحه كنت عايز اتكلم في موضوع مهم معاكي وانا يا ستي الي عازم
 ‏ليلي،مش فاضيه 
 ‏
 حازم، أنا جبتلك المكرباص علشان عارف انك مش هتركبي العربيه معايه وانا مشيت السواق ومش هعرف اسوق يرضيكي اتبهدل في الموصلات وبنت عمي موجوده
 ‏ليلي بتفكير،ماشي هوصلك اركب
 ‏ركب معها 
 ‏الزن علي الودان بقا
 ‏ليلي، علي فين 
 ‏حازم، مطعم ⁦(⁠*⁠_⁠*⁠)⁩ أنا بجد جعان وعايز اتكلم معاكي ضروري
 ‏وبعد خلاف كثير
 ‏كانت تجلس معه في المطعم
 ‏حازم، تشربي ايه 
 ‏ليلي، يا ريت تتكلم عايزه أمشي 
 ‏حازم ،هطلبلك عصير
 ‏
 ‏
 ‏بعد فتره كان النادل يضع  الطلبات
 ‏حازم،بصي يا ستي أنا معرفش تفاصيل كتير من موضوعك انت وعمي، بس المهم، أنا عارفه انك وحده من العائله ،وانك لحمنا ،لو احتاجتي اي حاجه أنا موجود وبباكي برضو موجود
 ‏هي كانت لا تسمع الكثير مما  قال بل كانت تتأمل الموفق هو وهي في مطعم علي النيل  هل سيأتي يوم وتصبح معه في ف،،،،قطع تفكيرها صوت فتاه تأتي عليهم
 ‏بتخو.ني يا حازم من دلوقتي امال بعدين هتعمل ايه والله لاقول لبابا
 ‏

 ‏صلو علي النبي  
 ‏

 •تابع الفصل التالي "رواية في شرع الهوى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent