رواية وحش الصعيد كاملة بقلم زهرة اللوتس الجزار عبر مدونة دليل الروايات
رواية وحش الصعيد الجزء (2) الفصل السابع عشر 17
❤❤❤❤❤❤
فجر….. بس اني عندي شرط
تيم… شرط اي
فجر…. انك لازم تكون قدام عيني
تيم…. يعني ايه
فجر… يعني لازم تكون في الصعيد عشان تكون قريب مني ورعد برضو عشان نعرف ننتقم منه الهدف ال بيبقي قريب منك سهل انك تصيبه اما البيعد من الصعب انك تصيبه فهمتني صح
تيم…. بس انا ازاي هجيبهم الصعيد
فجر… دي مهمتك انت بق سلام
وقفل فجر مع تيم
تيم بتفكير…. ازاي هنزلهم الصعيد من غير مايشكو فيا
❤❤❤❤❤❤
الصبح
كان رعد نايم وحضن لين وقمر لان كانت لين نايمه في حضن قمر
قمر صحيت لقت حد حاطط ايدوا عل وسطها بتبص لقتها ايد رعد مسكهم بتملك
قمر بصت عليه وهو نايم وقربت ايديها براحه عل خده كانت صوابعه بتلمس خده براحه عشان مايصحاش قربت براحه وبستو من خده
وبعدين رجعت تاني مكانها وعملت نفسها نايمه لانه بدا يصحي
رعد… ابتسم 😊لانه كان صحي من حركه صوابعها وبعدين نام تاني بس المره دي اخدهم في حضنه اوي
❤❤❤❤❤❤
رودي كانت بتكلم امها
جميله… ازاي انكسر طيب هو عامل ايه
رودي…. كان بيلعب عل الحصان ووقع وهو دلوقتي الحمدلله
جميله بحزن… يحبيبي طيب واياد عامل ايه
رودي… اياد قاعد معاه ومش بيسيبه وزعلان عليه اوي
جميله… حبيبي ربنا يخليهم لبعض ماهما ولاد عم واخوات لازم يكون قلبهم عل بعض
رودي… يارب يا مامي ال عندكم عاملين ايه معرفتوش حاجه عن رعد برضو
جميله…. بفرحه… رعد رجع انبارح
رودي بفرحه…. ببجد يا مامي طيب هو عامل ايه
جميله…. هو الحمدلله كويس بس لين مش قابله انه يكون ابوها وبتقولوا انت مش بابي وهو مضايق اوي وقمر ولله يبنتي بتحاول كل الطرق انهم يتصالحو بس بنت اخوكي دماغها ناشفه اوي
رودي بضحك… نفس فصيله رعد ماهو دماغه ناشفه كدا برضو يلا ربنا يهديهم
انا هقول لمصطفي ونيجي نشوفوا وحشني اوووي
جميله… لا خاليكم احنا هنيجي لاوس اصلا واهو تشفو بعض
رودي… اوكي يلا انا هقفل عشان ايدو بيعيط
جميله… ماشي يحبيبتي سلميلي عل ال عندكم
باي
رودي… باي وراحت تشوف اياد ال بيعيط
❤❤❤❤❤❤
جميله كانت قاعده بحزن دخل عليها تيم
تيم… مالك يا جموله قعده زعلانه لي
جميله…. بحزن… اوس مكسور وتعبان اوي
تيم وكان جاتلو الفرصه…. طيب لازم نروح كلنا نشوفه
جميله… طبعا لما رعد وقمر بس ينزلوا هعرفهم
تيم… طبعا وبعدين بستغراب… هما لسا منزلوش
جميله… بضحك… لا تلقيهم مانموش طول الليل
تيم بستغراب….. قصدك اي
جميله… وهيا بتضحك… مقصديش حاجه
تيم بصلها بشك وسكت
جات تيا … صباح الخير
تيم وجميله… صباح النور
جميله… رايح فين بشيكه دي كلها
تيا… عند انترفيو عشان الشغل
تيم بضيق…. ما الشركه موجوده لازم نشتغل بره يعني
تيا بضيق…. اوف تيم انا عاوزه ابني نفسي من الاول مش عارفه مضيقاك في ايه انا
جميله… خلاص ياتيم سيبها براحتها
يلا عشان نفطر
تيم…. بلهفه… طيب وقمر
جميله بصتلو وتيا برضو
تيم…. اقصد قمر ولين ورعد هنفطر من غيرهم يعني
تيا… تلقيهم نايمين سيبهم براحتهم
ديدا نزلت… هاي
جميله مردتش ولاتيا تيم…. هاي
ديدا… امال رعوتي فين
جميله بصوت واطي…. رعوتي لما تل*حفك وانتي شبه عود الكبريت كدا
تيا سمعتها وضحكت
ديدا بستغراب… انا قولت اي عشان تضحكي
تيا بصتلها من فوق لتحت…. وانتي مالك انا مابضحكش عليكي
دبدا بصت بقرف… عليها… هو لسا في اوضته انا طالعه اصحيه
وطلعت
تيا… دي طلعت انا هروح اوقفها
جميله شدت ايدها… اقعدي دلوقتي قمر تنزلها من شعرها ماتخفيش انتي
تيا قعدتت وضحكت… يعني بشفا
جميله هزت راسها وضحكت وتيم كان قاعد ساكت
❤❤❤❤❤❤
ف الصعيد
رودي…. بفرحه…. حضنت مصطفى قدام الكل
سهر بضحك… وه يارودي اتحشمي شويه مش قدامنا يعني
رودي بصت ليها واتكلمت صعيدي…. وه ياست سهر ده جوزي احضنه براحتي وبعدين ضحكت
الكل كانو بيضحكو عليها
هناء… بضحك… دلوق بتعرفي تحدتتي صعيدي الله يرحم ماكان مصطفى يتكلم صعيدي تقولي لرعد هو بيقول اي
رودي بغيظ وضحك… الله مانا كنت عايشه في القاهرة انا معرفش اتكلم صعيدي الله
سيف..بستفزاز…. امال ايه ال قعدك في الصعيد يختي
رودي بغيظ…. الله يعني اقعد فين
سيف…بضحك…. مش انتي مكنتيش بتحبي الصعيد قعده فيها ليه
رودي… عشان قلبي وروحي هنا عمرك شوفت حد يبيمشي من غير روحه وقلبه
هناء… بحزن… اه قمر بتي
رودي راحت عندها وقعدتت جنبها… لا ماتخفيش رجع ليها قلبها وروحه
هناء… قصدك ايه
رودي بفرحه… رعوتي رجع انبارح
هناء… بفرحه…. بجد يرودي ولا بتهزري
رودي… ولله لسا مامي رن عليا ومعرفاني وهما كمان هيجو عشان اوس يشفوه
سيف بضحك… عشان اكده نطيتي عل رقبه الواد
رودي… طلعت لسانها ليه…. ملكش دعوه
الكل كانو بيضحكو عليها وعل سيف
مصطفى… يعني الحمدلله رجع بسلامه
رودي… الحمدلله
سهر… يفرحت قمر اكيد فرحتها متتوصفش دلوق (اوي يختي لدرجه انها كلت البت 😂)
هناء… ربنا يجمع شملهم دايما ومايفرقهم ابدا
الكل… يارب
❤❤❤❤❤❤
عند ديدا فتحت الباب من غير ماتخبط لقتهم نايمين
ديدا بعضب…. ررعد
رعد وقمر قامو مخضين ولين برضو
لين مسكت في قمر وكانت خايفه
قمر بغضب… انتي مج*نونه في حد بيدخل كدا
وبعدين انتي اي ال جابك هنا
ديدا… اتجهلت قمر واتكلمت بغضب…. انت اي ال مني*مك هنا
رعد… مسح عل وشه…. امال انام فين
ديدا…. ماتنمش هنا تاني انت خطيبي انا وبس
قمر بغيره وغضب…. نعم خطيبك انتي كد*بتي الكد*به وصدقتيها ولا ايه رعد مهوش بتاع حد تاني غيري انتي فاهمه ويلا من هنا احسلك
ديدا بتحدي… واذا مامشتش هتعملي ايه
رعد اتكلم لانه عارف ج*نان قمر وانها مج*نونه اكتر من ديدا…. خلاص ياجماعه اهدوا
قمر…. بصت لرعد وسكتت
ديدا بسخريه… كنت عارفه انك ضعيفه ومش هتقدري تعملي حاجه
قمر بصت عليها وقالت بتحدي… لا اقدر اعمل كتير اوي انتي متعرفيش انا مين
ديدا بسخريه… حتت فلا*حه لا راحت ولا جات
قمر خلاص جابت اخرها… ومسكتها من شعرها… انا هوريكي الفلا *حين ال انتي بتقولي عنهم دول بيبقو مين بيقو اسياد ال زيك ونزلت فيها ضرب
رعد مش عارف يحوش بينهم لان لين كانت مسكه فيه وخايفه وهو مش عارف يسبها
حضنها…. متخفيش يقلبي اهدي
لين كان جسمه كلو بيترعش من الخضه
ديدا كانت بتحاول بتستنجد برعد بس رعد مكنش عارف يتحرك
ال تحت سمعو صوت الصريخ
تيم قام يجري وتيا وجميله بصو لبعض بخبث وضحك وقامو يشوفوا في ايه
تيم دخل جري كان جاي يحوش بينهم
قمر…. لو حد قرب هيكون مكانها
تيم خاف ورجع ورا
تيا وجميله كانو بيضحكو
قمر…. وهيا بتعضها…. بقا انتي يخلت* السنان عاوزه تاخدي جوزي مني دا بعينك ولله لطلع روحك انهارده وفضلت تضرب فيها
والكل واقفين خايفين يقربوا من قمر
ديدا… بصريخ… الحقني يارعد من المتو*حشه دي
قمر… انا متو*حشه هو انتي لسا شوفتي تو*حش ولله لاعرفك يخطفت الرجاله قمر كانت بتضرب فيها بغيظ وبتفتكر لما بس*ت رعد انبارح
ديدا… ولله لم*وتك
جميله… يختي اتو*كسي هو انتي عارفه تعملي حاجه بت ياقمر الشعرتين دول مضيقني اوي
ممكن تشيليهم
قمر بضحك وهيا بتضرب فيها…. من عيوني انت بس توامري وانا انفذ ياكبيره
جميله بحب… تسلمي ياقلب الكبيره
ديدا….. الحقني يارعد هم*وت
رعد بعد عن لين بعد ماجميله دخلت واخدتها في حضنها منه
رعد شال قمر بصعوبه وتيم كان بيخلص ديدا من تحت ايدين قمر
قمر بغضب…. ابعد عني ولله لاربيها قل*يلت الربايه دي
ديدا… ولله لاعرفك مقامك ياز*بله
قمر كانت بتحاول تفلت من رعد…. اني ز*باله سيبني عليها اوريهاني مين الرباله يام عر*قوب
رعد بزعيق…. خلاص انتو الاتنين كفايه خناق اي عيال صغيره عشان تتخنقو كدا
بس بقا ياقمر بطلي حركه وانتي ياديدا روحي واوضتك…. يلا كل واحد عل اوضته
وبزعيق اكتر…. يلااااا
الكل في خلال دقيقه كانو مشيو وبقي في الاوضه رعد وقمر ولين بس
قمر كانت متعصبه اوي وعمله تهز في رجليها
ولين كانت خايفه
رعد راح قعد جانبها وحضنها…. ماتخفيش اهدي
لين بخوف… انت بزعق ابعد عني
رعد حضنها اكتر وبعدين اتكلم بحنيه…. لا مش هبعد معنتش هزعق تاني متخفيش
لين فضلت في حضنه وبص لقمر بغضب
رعد… يلا يحبيبي قومي غيري هدومك عشان نخرج
لين… هنروح فين
رعد ببتسمه… اي مكان انتي عاوزه
لين بفرحه….. الملاهي
رعد…. بحب… مابلاش الملاهي وتعالي نروح البحر احسن
لين… اوكي بس مامي تيجي معانا
رعد اخد تنهيده…. اوكي بس هتضمنيلي تفضل عقله
قمر بغيظ… نعم انت شايفني مج*نونه قدامك
وبعدين تعال اتكلم
رعد بغيظ… مالها حركاتي بقا
ووقف قدامها
قمر بغضب…. يعني انت شايفهم طيب تمام انا هقولك…. اما تجيب وحده وتقول انها خطيبتك وعاوزه تاخدك مني عاوزني اعمل ايه وماتكلمتش لما بس*تك انبارح قمر كانت بتكلم وبتزقه قمر بدموع…. ياترا بقت مراتك ولا لسا يارعد انا اي حد هيحط عينه عليك او يحاول يقرب منك همو*توا بايدي يارعد انت فاهم
رعد مسك ايديها الاتنين… لين روحي لتيته تلبسك عشان تمشي وانا ومامي هنجي وراكي وقفلي الباب وراكي
لين… اوكي ومشيت
رعد…. لازم تتحكمي في اعصابك قدام لين دا اولا ثانيا…. انتي عاوزه تعرفي اذا بقت مراتي او لا
قمر بدموع…. اه
رعد سكت شويه… واتكلم بعد تنهيده…. انا كنت تعبان وديدا كانت هيا ال جانبي وحبينا بعض وبعدين بلع ريقه وسكت
قمر… بدموع… وبعدين ايه سكت ليه بقت مراتك صح وبقت تصرخ وتضرب فيه
رعد بحزن وووو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية وحش الصعيد ) اسم الرواية