رواية وحش الصعيد كاملة بقلم زهرة اللوتس الجزار عبر مدونة دليل الروايات
رواية وحش الصعيد الجزء (2) الفصل السادس 6
عارفه ان البارت ال فات كان صغير بس ولله غصب عني
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤❤
كان في بره ضرب نار كتير الكل خرجو عشان يشوفوا في اي
لقو فجر قالع القناع وبيضرب نار في الهوا
سيف…. انت بتعمل ايه
فجر بصوت عالي…. بحتفل بجواز صاحب عمري وبقوله الف مليون مبروك وبقا يضرب نار اكتر والرجاله بتاعتو والحرس بتوع البيت كانو كلهم بيضربوا نار في الهوا
رودي كانت خايفه وماسكه في مصطفي
مصطفي بحب… ماتخفيش هو دا الاحتفال عندنا هنا
رودي… مش بحب اسمع صوت الرصاص
مصطفي… بصوت عالي…. فجر
فجر لف ليه…. نعم
مصطفي… خليهم يبطلو ضرب نار
فجر… لي
مصطفي… عشان في هنا بيخافوا يعم
فجر… من عنيا وامر الرجاله تبطل ضرب نار
فجر… راح سلم عل سيف واخدوا بلحضن وسلم عل مصطفى ورعد واخدهم بلحضن
وكان رايح يسلم عل البنات كلو واحد حط مراتو ورا
فجر…. ابتسم 😊عليهم…. ال ماتعرفوش انت قمر وسهر تبقيو اخواتي
رعد… بصدمه… اخواتك ازاي
فجر… اه كانوا راضعين مع اختي الصغيره وعل فكره اني ابن خالتهم
فجر راح سلم عل هناء
هناء بحنيه… اتوحشتك قوي ياولدي
فجر… واني اكتر يا خاله
فجر سلم عل سهر وقمر
وشاف رودي…. انت اكيد مرت مصطفى صح
رودي… هزت راسها بمعني اه
فجر.باعجاب.. اتشرفنا
رودي… شكرا
هناء… دي حماة قمر ومصطفي
فجر سلم عليها… بمرح…. اانتي متجوزه
جميله… لا ارمله
فجر… ده من حظي الحلو
جميله… لي بقا
فجر… عشان نلتقي وممكن تبقي حبيبتي مثلا
هناء…. ضربته عل كتفه
… اتحشم ياواد ماتزعليش هو اكده بيحب الهزار والحديتت الما*سخ
جميله…. لا مزعلتش منه هو زي رعد عندي
فجر… والشرف ليا طبعا
ودخلو جوه
فجر… داني حماتي بتحبني بق
هناء…. بس انت قول ياجواز واني اجوزك عل طول
فجر… لا خاليني اكده احسن بدل ماواحده تيجي وتقولي بتيجي متاخر ليه ومش لي اي مش ناقص وجع دماغ
رعد… مفيش احل من السنجله
قمر بغيظ… بتقول حاجه
رعد بخوف… لا ياحبيبي دانا بقول مفيش احلي من الجواز
قمر… بحسبك بتقول حاجه
فجر… بضحك…. مسيطر يا جامد
رعد… لما تجوز هنشوفك هتعمل ايه
سيف… ههه هيقول ليها سامعا وطاعه
فجر… ليه هو اني انت ولا ايه
سيف وفجر قعدوا يتنقروا مع بعض والكل كانو بيضحكو عليهم
فجاء فون فجر رن ورياكشن وشه كلو اتغير
سيف… في ايه
فجر… مطر امشي لان عندي شغل مهم الف مبروك وسابهم ومشي
❤❤❤❤❤❤❤❤
عند الوحش
فجر راح ليه…. ياوحش الهدف مش هو الا*فعي
الوحش… بجنون… ازاي
فجر… واحد من رجالتنا ال في رجالتهم قال ليها… إن الافعي مش هو الاهيظر دا واحد تاني مجرد واحد جاي مصر سياحه بس
الوحش…. في حاجه غلط
فجر بستغراب…. اي هيا
الوحش… الافعي مش ساهل كدا ومش اي حد من رجالة الافعي بينزل بلد سياحه غير لما بيكون في عمليه هتنعمل بس اي هيا العمليه دي اني هتجننن
فجر… اهد ياوحش اكيد هنعرف مين ده بس سؤال محيرني
الوحش… اسال
فجر…. لي عاوز تنت*قم من الافعي ده
الوحش بشر وغضب….. الافعي ده دمر حياة ناس كتير وكان اولهم حياتي
فجر…. حياتك ازاي
الوحش… ق*تل اعز الناس ليا وعاوز حقه يرجعلو ومش هكتفي غير براس الافعي مش اي واحد وخلاص
فجر… عشان كدا كنا بنوقف العمليات بتاعت الخ*طف والس*رقه دي
الوحش…. اه
فجر… بس امين ال كان الزعيم بتاعهم
الوحش…. امين جندي في لعبه الشطرنج دي
مش الزعيم يمكن امين كان الزعيم عل الرجاله ال هنا بس مش هو الزعيم
فجر…. طيب اي الخطه عشان نكشف الافعي ده
الوحش بشر….. الخطه…….
❤❤❤❤❤
عند الهدف
الراجل…. يا باشا.. امين ملوش اي اثر
مجهول… بغضب… ازاي اقلبو الدنيا عليه اكيد مستخبي
الراجل…. بس لو مستخبي كان زمان ليه ريحه وامين ملوش ريحه خالص وبعدين لو مستخبي كان زمانو جه لينا وهو عارف اننا نقدر نحميه كويس
مجهول…. انا مش عاوز احتمالات بس انا عاوزوا يكون عندي خلال 24ساعه انتو فهمين
الراجل… فهمين ومشيو
مجهول… لو بتلعب بديلك هقص*وليك يا امين 🐕
❤❤❤❤❤
في البيت
❤❤❤
الحارس…. الحق ياكبير
سيف… في ايه
الحارس…. المهره بت*ولد
سيف… اي بتولد طيب روح هات دكتور بسرعه
الحارس…. الدكتور مش في الصعيد واصل
سبف بزعيق…. مصطفى
مصطفى جه جري… في ايه
سيف… المهره بتولد والدكتوى مش في الصعيد
مصطفى بستغراب… يعني عاوز ايه
سيف…. اتصرف انت مش دكتور
مصطفى… بصدمه…. انت عاوزني اولدها
سيف… انت لسا هتنصدم بسرعه
مصطفى… اني دكتور بشري مش بطري
سيف بغضب… اتصرف ياز*فت يلا قدامي
واخد مصطفى ومشي
عند المهره
سيف… واقف اكده لي ماتولدها
مصطفى…. بق يبص عليه وعل المهره ال يعني بتطلع في الروح
سيف بغضب…. انجززززز
مصطفى بدا يولد المهره والكل كانو بيساعدوا
مصطفي… في سره… يارب استرها مع عبدك المظلوم في البيت ده
بعد شويه مصطفى خلص وطلع الحصان الصغير
سيف بفخر ومرح…. احل دكتور بطري في الدنيا
ملوش لازم دكتور يحيي ادام انت موجود خلاص اني هقوله إن ملكش لازمه عندينا وبقي عندينا دكتور مكانك
مصطفى بصله بقرف وسابه ومشي
❤❤❤❤❤
جوه في البيت
رودي بخضه…. اي الدم دا انت متعور منين
سيف… متخفيش مش متعور ده كان بيولد المهره
رودي… مهره دي واحده ست صح
سيف بضحك… لاع مهره دي انثي الحصان
رودي بصدمه…. انت دكتور بطري ولا بشري
سيف…. دكتور كلو هههههههه
قمر… اي ده انت بقيت بدل دكتور يحيي ولا ايه
مصطفى…. اسالي اخوكي وسابهم وطلع
سهر بضحك… ليه كدا يسيف لي بتحب تعصبه
سيف… الله المهره كانت هتم*وت هيا ولا في بطنها وهو موجود كنتي عاوزني اعمل ايه ههه
رودي… انا هطلع اشوفه
قمر.. بضحك…. ربنا معاكي
رودي بخوف…. لي
سهر… ضربت قمر في كتفها…. بس يابت متخوفهاش
رودي طلعت
❤❤❤❤❤
فوق عند مصطفى دخل اخد دوش غير هدومه لقه رودي دخلها عليه
رودي… بمرح… يلهوث عل حلاوتك والميه نزله عل وشك كدا
مصطفى…بضحك… ولله
رودي… طبعا طبعا دا انا وخدها احل دكتور في الدنيا كلها
وقعدوا مع بعض وبعدين…..
❤❤❤❤❤❤
في المطار
كان نزل واحد وحوليه بودي جارادت كتير كان شكلهم يرعب
وهو في النص
خرج من المطار وواحد من البودي جارد فتح ليه باب العربيه
المجهول دا…. اطلع عل.. البيت
السواق… برعب… حا حاضر
مشيت العربيه ووراها عربيات كتير فيها بودي جارادت
المجهول… اتصل عل حد
… الو
………..
المجهول…. نفذ
…….
❤❤❤❤❤
عند رعد
كان قاعد مع سندباد
قمر… الله الله يعني انت اهنه واني بدور عليك
رعد وهو بياكل سندباد…. تعالي
قمر… دخلت… اي ياسي سندباد بق حد بياكلك غيري
رعد مسك ايدها وابتسم… غيرانه يعني
قمر بزعل…. اني مخص*ماك انت وهو
رعد لسندباد…. دي مخص*مانا لازم تتصالح
وابتسم بمكر… تعالي وانا اصالحك بطريقتي
قمر بسرعه… لالالالا خلاص مسامحكم
رعد… لا ولله ابدا لازم تتصالحي ومسك ايديها وقرب منها اوي بس حد دخل عليهم
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية وحش الصعيد ) اسم الرواية