رواية عشق ارسلان (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حليمه عدادي
رواية عشق ارسلان الفصل العشرون 20
الفصل 20
في المقر
آدم باشا بغضب : إزاي سيبتوا رماح يروح لوحدوا إنتوا عارفين إنهم من أكبر الإرهابيين جوا البلد وعايزين يقتلوه وعارفين إن هو هدفهم الأول ..
أريان : ماتقلقش ياباشا رماح عارف هو بيعمل إيه كويس ..
آدم باشا : استنوا منه أي خبر علشان نتحرك ..
أريان : أوامرك ياباشا ..
*****************
عند أرسلان
أرسلان : حياة علشان خاطري ماتعمليش معايا كدا اتكلمي قولي أي حاجة عدت كام ساعة وأنا ماسمعتش صوتك ..
حياة : أرسلان أنا مش عايزه أسمع صوتك من النهاردة لازم تنسى إنك عرفت واحدة إسمها حياة ..
أرسلان: أنا ممكن أنسى الدنيا كلها لكن مش هقدر انساكي حياة أنا عايش علشانك إنتي وأمي ..
حياة : يمكن تكون والدتك مهمة عندك لكن أنا كنت واحدة غبية بتصدق أي حاجة ماما قالتلي ماتثقيش بالناس لكن أنا قولتلها أرسلان قلبه طيب ومافيش حد زيه لكن قلبي غلط ..
أرسلان : قلبك مغلطش أنا كان لازم أعمل اللي عملته دا علشان أعرف أنتقم لبابا اللي اتقتل وأمي اللي مابقتش قادر أسمع صوتها ..
حياة بدموع : ماقلتليش ليه ولا مكنتش واثق فيا ..
أرسلان : الموضوع مالوش دعوة بالثقة أنا كنت عايز أحميكي إنتي لو عرفتي هتكوني نقطة ضعفي وعدوي هيستغلها ..
حياة : أي سبب العداوة اللي بينك وبين بابا وكملت بدموع قصدي قاتل بابا ..
أرسلان بصدمه : إيه يانيس مش أبوكي أومال مين هو أبوكي ..
حياة : يانيس عمي وهو اللي قتل بابا لأن بابا كان رافض شغله ..
أرسلان : يعني يانيس مقتلش بابا وبس لكن إحنا هنستنى إيه من واحد مجرم زي دا ماتشليش هم أنا مش هرتاح غير لما أقتله ..
حياة : معدش بيهمني حد لا هو ولا إنت أنا عايزه أخرج من هنا وهسافر ومش هرجع القرية دي مرة ثانية أنا لما شوفتك في الأول قلت إن دي بلدي لكن
أرسلان : أنا هخرجك من هنا لكن مش هسيبك تروحي لأي مكان بلدك هنا ..
اتفتح الباب ودخل يانيس ووراه رجالته و بإيده أدوات تعذيب
يانيس : إيه يارجاله بتزعجوا العشاق ليه لكن أنا سيبتكم مع بعض وقت طويل ..
أرسلان : أنا مش هسيب رأسك على جسمك ياحقير إنت أكبر ازعاج للعالم كله ..
يانيس : إي هي أكثر حاجة بتوجع القائد أنا عايز أشوفوا بيتألم ..
واحد من رجالته : تعذيبه هنعذبه من غير رحمه لحد مايصرخ من الألم ..
يانيس : هههه إنت غبي أكثر حاجة بتوجع القائد هو عشقه لو حبيبته إتألمت دا هيكون مؤلم أكثر من التعذيب ..
أرسلان بغضب : لو لمست شعره منها أنا هحرقك هنا ..
يانيس : تمام قرب من حياة ومسكها من شعرها صفعها عددت صفعات وهي بتبكي وبتصرخ
أرسلان حاول إنه يفك إيديه لكن من غير فايدة حس وقتها بالغضب والعجز ..
أرسلان : إنت بتخاف من الرجاله وبتستقوى على الستات ياجبان سيبها أنا قدامك أهو ..
يانيس : أنا همشي يارجاله عايز أسمع صوته واصل لعندي اجلدوه لحد مايغمى عليه ..
*******************
في بيت أمل كانت صوفيا قاعدة والقلق باين على وشها
أمل : صوفيا إنتي لازم تاكلي حاجة ياحبيبتي إنتي كدا هتتعبي شوفي نفسك بقيتي عامله إزاي..
صوفيا : مش عايزه حاجه منين هيجلي نفس أكل وبنتي مخطوفه
أسيل : هترجعلنا بالسلامة إن شاءالله مش هيحصلها حاجة ..
صوفيا : أريان قالك إيه هما عرفوا مكانهم ..
أسيل : هما مستنيين توصلهم معلومات من أرسلان ..
رن تلفون صوفيا بصتله شافت رقم غريب فتحت الخط
يانيس بضحك : هههههه أنا نبهتك إنك ماتبلغيش البوليس لو كنتي سمعتي كلامي كانت بنتك في حضنك دلوقتي شوفي حالتها إيه دلوقتي قفل الخط
وصلتلها رسالة فتحتها وبصتلها والدموع ماليه عينيها
كانت حياة بتبكي والدموع مغطيه وشها وهي بتترجاهم إنهم يسيبوا رماح اللي جسمه بقى كله دم ..
صوفيا ببكاء : محدش هيقدر يخلص بنتي أرسلان بين إيديهم ..
أمل : ماتخافيش ياحبيبتي لازم نكلم أريان وهو هيعرف يتصرف ..
أسيل : أيوه البوليس هيتتبع رقم التلفون وهيعرف مكانه يلابينا بسرعة ..
*******************
عند أرسلان
أرسلان أغمى عليه من شدة التعذيب حاولت حياة إنها توصل لعندوا لكن ماقدرتش
حياة بدموع : أرجوكم فكوني أنا مش ههرب بس عايزه أشوفوا اقفلوا الباب ..
واحد من الرجاله : فكها وإنت أخرج إحرس الباب من برا وإنتوا تعالوا معايا نروح عند يانيس باشا
فكوا حياة وخرجوا جريت ناحيته وحطت رأسه على رجليها وبدأت تمسح وشه
حياة ببكاء : أرسلان علشان خاطري افتح عينيك أنا خايفة ماتسيبنيش لوحدي لكن مالقتش رد منه
أرسلان ماتعملش فيا كدا علشان خاطري أنا ماليش حد غيرك مهما زعلت منك بس ماليش غيرك أنا خايفه منهم فتح عينيك
أرسلان بتعب : ماتخافيش أنا معاكي الإيد اللي هتقرب منك أنا هقطعها ..
حياة : أرسلان إنت كويس أنا آسفه كله بسببي إنت هنا بسببي ..
أرسلان : أنا هنا علشانك وعلشان انتقامي أنا مستعد إني أموت ولا إني أسمح لحد إنه يمس شعره منك ..
مسك إيدها حطها على قلبه القلب دا بينبض علشانك إنتي وبس بعد ماكان خلاص مات رجع ينبض من ثاني علشانك إنتي أنا كنت مش بصدق حاجة إسمها حب لكن لما شوفتك عرفت يعني إيه حب
أنا عايز اعرف حاجة واحدة إنتي بتبادليني نفس المشاعر إنتي بتحبيني زي مابحبك ..
ابتسمت حياة بخجل
حياة : في جوا قلبي عشق واحد لكن أنا بخبيه لشخص واحد وهو جوزي المستقبلي ..
أرسلان : إنتي بتحبي حد ثاني طب مين هو ..
حياة بابتسامه : واحد قاعد قدامي لكنه غبي مش بيفكر أنا مش عارفه إذا كنت هطلع من هنا ولالا علشان كدا أنا هقولك أنا حبيتك من أول ماشوفتك ومهما زعلت منك لكن قلبي مش بيقدر يزعل منك ..
أرسلان بفرحه : إنتي بتحبني بجد من النهاردة أنا مش هزعلك خالص هتمنى الموت على إني أزعلك هقولك على كل حاجة خبتها عنك
حياة : إنت تقدر تبعث رسالة للبوليس أو لأي حد علشان يجي ينقذنا ..
أرسلان : إزاي هبعثها
طلعت تلفون من تحت هدومها
أرسلان بدهشه : جبتيه منين ..
حياة : لما طلبت منهم إنهم يفكوني خذت تلفون واحد منهم من غير مايحس ..
أرسلان فتح التلفون بعث رسالة للواء بالمكان لكن فجأء اتفتح الباب
•تابع الفصل التالي "رواية عشق ارسلان" اضغط على اسم الرواية