رواية خطفت قلبي بالرماديتين (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم هدى محمد
رواية خطفت قلبي بالرماديتين الفصل العشرون 20
سرقت قلبي بالرماديتين
هالوز يا شباب سوري اتأخرت عليكم👀
برق بصدمة لما لقى حد خرج من عربية وض'رب نا'ر على مراد ومشي بسرعة بالعربية مالك خد مراد بسرعة وجري على المستشفى
في مكان تاني.........................
المجهول:أنا قولتلك تخلص على مالك يا غبي
سيف:مكنتش اقصد
المجهول:اعمل معاك ايه يا غبي كدا هياخد حذرو بس على مين لازم اتصرف ...امشي من وشي
سيف مشي وهو بيفكر في مالك ليه الراجل دا عاوز يقتلو !!!وبيفكر يقابلو ويتكلم معاه بس ازاي شكلو واصل وصعب يقابلو سيف لنفسو :لازم اشوفو ......لازم..
.........................عند مراد ومالك....................
الدكتور خرج ومالك جري عليه بقلق
مالك:طمني يا دكتور
الدكتور:هو كويس الحمدلله الرصا'صة كانت في كتفو
مالك: الحمدلله....طب ممكن اشوفو
الدكتور:اكيد اتفضل
ومشي الدكتور ومالك دخل يشوف مراد
.....................عند تلين................................
صحيت من نومها دورت على مالك بس مش لقياه اتصلت عليه مش بيرد
تلين:يا عم رد بقا دانت كاريزما جدآ
قررت تتصل على ملك
ملك:توتة هانم متوقعتش تتصلي دلوقتي
تلين: عادي يسطا فاضية وقاعدة لوحدي قولت اسأل عليكي
ملك:لا فيكي الخير.....امال فين مالك سايبك لوحدك وراح فين
تلين:مش عارفه هتلاقي عندو شغل أو مع مراد أو عند اهلو الله اعلم
ملك:طيب حبيبتي انتي عاملة اي
تلين: الحمدلله و انتي
ملك: بخير ماشي الحال الحمدلله
تلين:خدتي قرار ف موضوع مراد
ملك:لسة
تلين:أنا من رأيي وافقي
ملك:أن شاء الله بكرة اكون خدت قرار
تلين:أن شاء الله
نسيبهم بيتكلمو ونروح لسيف
بيفكر هيعمل ايه لحد ما قطع تفكير خبط على الباب وفتح لقاها بنت بعيون عسلي فاتح وشعر بني طويل وملامح هادئة
ابتسم بتلقائية اول ما شافها بس لحظة هو شكلو عارفها كويس طبعآ عارفها دي نور بنت الناس الهو عايش عندهم اه ماهو سيف معندوش مكان يعيش في
نور:مسا مسا يا قمر
سيف:يا مساء الفل على نور العالم
نور:يا ولا على طول بتاكل بعقلي حلاوة كدا
سيف: سيبك انتي كنتي عاوزة حاجة ؟
نور:كنت فين من شوية عديت عليك مكنتش لقياك
سيف:ليه محتاجة حاجة ؟
نور:لا انا بس كنت بطمن عليك
سيف بشخصيتو الباردة:وتطمني عليا ليه ع العموم أنا كويس بعد اذنك بقا لاني تعبان وعاوز انام
نور:حاضر تصبح على خير
سيف:وانتي من اهل الخير
نور طلعت على اوضتها وفضلت تسأل نفسها ليه بيعاملها كدا هي بتحبو ليه بيتعمد يبعدها عنو بالطريقة دي ليه بارد كدا ليه فجأة بيتحول كدا فيها ايه وحش يا ترا الغلط منو ولا منها وصلت ودعت ربنا انو يكون من نصيبها ونامت
.......................عند مالك ومراد ..............
مالك:عامل ايه دلوقتي
مراد: الحمدلله بسيطة
مالك: وبعدين هنعمل ايه
مراد:أنا لازم اخد ملك ونخرج من هنا ونتجوز عشان على الأقل تكون تحت عيني واعرف احميها
مالك:امتى
مراد:لو ينفع دلوقتي
مالك:طيب قوم
مراد: على فين
مالك:كتب كتابك عليها دلوقتي حالا
مراد:افرض رفضت
مالك:لو مش بمزاجها يبقا غصب عنها
وسند مالك مراد لحد اوضتها .............
خبطو واذنت ملك للبرا بالدخول
دخل مراد ومعاه مالك
ملك بخضة:اي دا مالك انت كويس؟
مراد:متقلقيش أنا تمام
مالك:احنا عاوزينك ف موضوع
ملك: خير
مالك:انتي هتتجوزي مراد دلوقتي
ملك:لا
مالك:مش بمزاجك المأذون في الطريق دلوقتي
ملك:وانا مش موافقة مستحيل اتجوزو يعني اي مش بمزاجي
بعد وقت المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
مراد خد ملك وخرجوا الاتنين وراحوا على بيت مراد
مالك راح خلص اجرائات وخد ام تلين بروحها
الام:امال فين تلين يابني
مالك:هفهمك كل حاجة بس نوصل البيت يا ست الكل ممكن؟
الام:ماشي
وسكتت بعد وقت وقف قدام المكان التلين في
الام:دا مش بيتي
مالك:اطلعي معايا ونتكلم فوق
الام:فين تلين
مالك:فوق
نزلت الام وطلعت معاه فوق ...
تلين قاعدة قلقانة عليه واول ما الباب اتفتح جريت عليه.........
•تابع الفصل التالي "رواية خطفت قلبي بالرماديتين" اضغط على اسم الرواية