رواية في شرع الهوى (كاملة جميع الفصول) حصربا عبر دليل الروايات بقلم اسراء مالك
رواية في شرع الهوى الفصل الثالث والعشرون 23
بسم الله الرحمن الرحيم
في شرع الهوى
البارت23
اسر، بقولك تاليا جت أنا رايح عندهم هتيجي معايا
ليلي،لا مبحبش الزحمه ،انا هقف هنا
اسر، تمام
ثم غادر
التفتت الي الحمام السباحة لتأخذ نفس عميق لعلها تتوقف عن التفكير
عزيز، ايتها الجميله سيري ببط عندما تمرين ببالي
التفتت إليه ما هذه الجرأة
ليلي،بوجه متهجم، نعم
امسك الهاتف ونظر إليه
عزيز متصنع البراءة
في حاجه يا انسه دا انا بقرأ استوري عندي
ليلي، والله، طب شوف مكان تاني غير هنا ،اصل هنرش مياه
عزيز بتعجب،ايه دا شكلك ميديش على كلام ابدا
عزيز وهو ينظر اليها،
هو انامش عارف ليه حاسس اني شفتك قبل كدا
ليلي، اااه دي الاسطوانه الجديد بقا،
اطمن مبقتش بتجيب ،وامشي من هنا بقا لاحسن اجيب اخري يا حماده
عزيز بتزكر، حماده!!..ايوه هي حماده دي،بس ازاي دي غير دي نهائيا
ليلي،بتعجب انت عبيط ولا ايه
عزيز ، طب ركزي كدا مش فاكراني
ليلي وهي تحاول التذكر
معرفش بس فعلا حاسه اني شفتك قبل كدا
ااااااه،انت النصاب ،انت بتعمل ايه هنا وازي سابوك ومرمكش في السجن
عزيز وهو يكتم غضبه
تصدقي يومها كان نفسي ،اقت،لك بعد الي انتي عاملتيه
عودة بالزمن
في جراش المول
كانت ليلي تركن عربيه الحاج سالم عندما أوصلت زوجته وبناته الي المول
انهت ركن العربيه ،فخرج من السيارة المقابله شاب يرتدي ملابس خليجيه ،لفت انتباهها عندما كان يتحدث علي الهاتف بلهجه مصريه فسمعته يقول
عزيز ،يا ابني بقلك اطمن والله لو شفتني لتقولي ،طال عمرك،
أنا مزبط كل حاجه ورايح علي محل المجوهرات الي في المول
العمليه لازم تتم النهارده ونجيب ضرفها ،متقلقش سلام
لم يلاحظ الواقفه خلف السياره تسمعه
ليلي بهمس، حرامي ،وعايز يس،رق المحل ، يا ولاد ال ،،،،،،،،
نصيبك بقا تيجي في سكتي
صعد الي المحل واخذ يتحدث معهم أنه يريد طقم الماظ نادر وأنه لا يهمه سعره واخذ يتحدث معهم أنه يريد تغير عمله ،،،لان المحل متورط في الاتجار في العمله وله مخالفات كثيره وتجاوز للقانون ،،،،،،،
وقفت أمام المحل تتابعه أنه يجيد التحدث باللهجه الخليجيه ولا احد يشك في أداءه
هم بالخروج ولكن وقفت إمامه
ليلي،رايح فين يا طويل العمر
عزيز، ويش فيه، تبين شي يا آنسه ، فيني فوت
ليلي ، انت متخيل انك لما تقولي ،ويش وبدك ،هتقنعني يا حماده ، احب اطمنك انت اتقفشت
عزيز بغضب ،واش قاعد يصير الحين ،انتي خبله واضح
اتي أحد العاملون
في ايه يا انسه وعايزه ايه من الباشا
اتفضل حضرتك واحنا هنتصرف مع الاشكال دي
ليلي بغضب،الاشكال دي جيه تنقزكم من حضرته الي عامل فيها خليجي دا تلقاه من شبرا اصلا ومصري اكتر منك
بس انا غلطانه او.لعو مع بعض ،لكم من الله ما تستحقون
ثم غادرت
التفت إليه جميع انواع السباب قالها في نفسه
العامل، الكلام دا صح حضرتك
عزيز، انت جالس تصدق هاذي المخبوله وتكذيني
العامل،من فضلك،هات الهويه أو الباسبور
عزيز ، الظاهر اني غلطت من جيت عنكم أنا بغادر ها الحين
العامل ،مفيش خروج من هنا ،اقفل يا ابني الباب
باك
ليلي بصدمه،يعني انت ضابط مش نصاب
عزيز،اااه احمدي ربنا اني ماشفتكيش من ساعتها دا انا كنت نويلك علي نيه سودا
ليلي بغرور
ماشي وديني قدامك شوف اخرك ايه واعمله
عزيز،ايه الغرور دا ،يا بنتي انتي المفروض تعتزري علي الي انتي عامله اصلا
ليلي،عادي كانت نيتي بريئة
عزيز،تعرفي ايه الي يشفعلك علي الي عملتيه
ليلي،،
عزيز،هعتبرك قلتي ايه
انك طلعتي زييي ال
ليلي ،بصرامه،نعم
عزيز،زي اي موطنه صالحه يعني عايزه تخدم البلد
ليلي،امممم،بحسب
عزيز وهو يمد يده للمصافحه،،عزيز الشناوي
ليلي بثبات،،،ليلي البنا
نظرت إلي يده ولم تصافحه
معلش اصلي متوضيه
عند حازم
كان يلبس تاليا خاتم الخطبه وهو في أوج غض،به
تاليا بالم، حازم في ايه ايدي هتتخلع
حازم بانتباه،ها معلش ،ماخدتش بالي
تاليا بسخريه،اه تلاقيها الفرحه مئثره عليك
ابتسم حازم بسماجه،ااه فعلا وانتي ايه ،مبسوطه بقا
تاليا،امااال،انت مش شايف الجنحات
حازم،جنحات ايه
تاليا،استعدادا علشان اطير من الفرحه
حازم،بهمس،لا وكمان خفت الدم ،انا شكلي هتشل النهارده
ثم نظر إليهم مازالوا يتكلمون
هو بيقلها ايه دا كمان
اتي محمود لكي يبارك لهم
مبروك يا صاحبي
ثم احتضنه
وبهمس،خف شويه من البحلقه عليها ها ،الناس هتاخد بالها
حازم،قول للحيو،ان دا يبعد عنها بدل ما اعلقه
محمود بمكر، متشغلش بالك انت هي لو مضيقه منه كانت بعادته
حازم وهو يجز علي اسنانه دا نهار ابوهم اسو.د
أنا رايحلهم
امسكه محمود
رايح فين ما تركز كدا يا حازم ،متسبش خطبتك
وبعدين الظاهر عمك راح لهم ،اعقل كدا ومتفرجش الناس علينا
ذهب اليهم مهران
اقترب من ليلي وأحاط كتفيها بذراعه يضمها إليه
مهران،ايه يا حبيبتي مش هتروحي تباركي لأختك
صدمت ليلي من فعلته
ونظرت إليه ،هروح دلوقتي
مهران ،استني هروح معاكي
مهران،بصلابه ،ازيك يا عز ،منورنا يا راجل
عزيز ،اهلا يا باشا ،الف مبروك ربنا يتمم بخير
مهران ،عقبالك يا حبيبي ، ايه شايفك واقف مع ليلي ، انت تايه ولا ايه
عزيز ،بحرج،ها لا ابدا ،اصلا الانسه طلعت معرفه قديمه
مهران بغضب ،نننعم وانت تعرف بنتي منين ،متظبط كلامك يا عزيز
ثم نظر إلي ليلي
وانتي تعرفيه منين
ليلي بثبات،اهو عندك يحكيلك هو ،عن اذنك
وتركتهم
مهران ،ايه الحكايه
صلو على النبي
اللهم انصر اهل غزة
•تابع الفصل التالي "رواية في شرع الهوى" اضغط على اسم الرواية