Ads by Google X

رواية في شرع الهوى الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم اسراء مالك

الصفحة الرئيسية

 رواية في شرع الهوى (كاملة جميع الفصول) حصربا عبر دليل الروايات بقلم اسراء مالك

رواية في شرع الهوى الفصل الرابع والعشرون 24

بسم الله الرحمن الرحيم
البارت 24
نظرت إليه أنه يجلس على  سيارتها
ليلي ،انت ايه الي مقعدك  هنا

عزيز باستهبال، ايه دا ليلي البنا هنا، يا محاسن الصدف ،
ليلي، محاسن دي تبقا الست الوالده
وصدفك كترت
عزيز، انتي لسانك بريمه كدا علي طول، واحد قاعد في حاله جيه انتي  تقولي شكل للبيع

ليلي،اممممم ، وايه جاب حالك علي عربيتي بقا
نزل عزيز من فوق السيارة واقترب منها ولكنها لم تتحرك
عزيز ، الصراحه كنت عايزك في خدمه إنسانية
ليلي ببرود،ويا تري ،خدمه ايه دي
عزيز ،امي
،،،اشمعنا
،،،،كنت عايز اجبلها حاجه كان نفسها فيها
،،،،والوالده نفسها في ايه يا تري
،،،،،نفسها في احفاد  يرضيكي ازعلها
،،،نفسها في ايه يا عنيا
،،،،،بمناسبه عنيكي هي حقيقي ولا لنسز
ليلي بصتله بش،ر
عزيز،باعجاب،بصراحه أنا من يوم ما شفتك وانا بفكر فيكي 
وسيبك من كل المواقف البايخه الي بينا ونتعرف اكتر على بعض
ليلي،امممم نتعرف على بعض ،ها وبعدين  

عزيز وهو يقترب أكثر منها
غره هدوءها وظن أنها تستجيب له
،،،،مفيش بعدين ،انتي عجباني وانا اكيد عجبك  ،اصل مفيش بنت مبتُعجبش بعزيز الشناوي يعني
نظر اليها فوجدها تشير اليه باعينها لاسفل
جحظت عيناه عندما رآها يمسك بماديتها. وتضعها على بطنه
عزيز بدهشة ، ايه دا انتي بتعملي ايه،وجبتيها منين دي
ليلي بقوه،ارجع ،ارجع
اييييه جي تعطف وتلطف ،قال معجبه بيك قال 
هو انت معندكمش مرئيات في بيتكم،وقول لامك تدورلك علي عريس احسن
،،،تراجع فيبدو أنها لا تهدد بل إنها ستفعل إن لم يتراجع،،،،

عزيز ،خلاص يا ليلي،انتي  كبرتي الموضوع ليه كدا أنا بهزر

ليلي،وانت تعرفني منين علشان تاخد عليا وتهزر ،انا لا   هقول لابويه ولا هلم الناس عليك بس أنا لو شفتك تاني متلمش غير نفسك فاهم 
اتت تاليا عليهم وفي لحظه كانت تخفي ماديتها
تاليا،في حاجه يا ليلي، ازيك يا عزيز  وهو انتم اتعرفتو علي بعض
عزيز،اهلا يا تاليا، والله اختك مش
قاطعته ليلي، انتي اتاخرتي ليه يلا بينا علشان منعطلش حضرته وجرت اختها الي السياره  وانطلقت

عزيز هو يتمتم، أنا اول مره اشوف النوع دا ،لا لا اثبت يا عزيز اوعي تقع،والله شكلي طبيت مش وقعت بس

في السياره
كانت تنظر إلي اختها باستغراب
لاحظت ليلي ذلك
ليلي، ايه هتفضلي مبحلقالي كتير
تاليا،الصراحه معجبه بيكي
ليلي بسخريه، بت ازبطي، الجو اليومين دول لبش
تاليا، ازاي كدا قدرتي تسبتيه ،دا ضابط وبسمع من بابا أنه متمكن جدا
ليلي،امم  انتي راميه ودانك من أمتي بقا 
تاليا،بضحك،لما حاله وقع فوق عربيتك
ليلي، بصي نصيحه للزمن،انتي تقدري تهزمي الي قدمك ،لو شاف انك بايعه  ،وخلصنا
وبس بقا  عايزه اتصل علي ساره لأن البوب مش برد وانا قلقت

تاليا ،بحماس ،لا بس لو اتجرء اكتر كنتي هتعملي ايه
ليلي ببرود،عادي ،كانت العشوره بتاعتي سلمت عليه
تاليا،لا بقا انتي لازم تعلميني
ليلي،لما تكبري هعلمك
بعد فتره
نهله،بتكلمي مين 
ساره ،بكلم بنتك ،علي فكره هي جايه علشان تتطمن علي خطاب
نهله بفرحه،بجد هي قالتلك كدا
ساره،ومالك فرحانه ليه ،الصراحه يا مرات أبويه بعد الي عملتيه معاها اكيد مش هتبص في وشك
،،،،،،هو انتي يا بت  بصرم كدا علي طول 
،،،،، أنا ،دا أنا بس بوعيكي علشان لما تيجي وتقلبك متزعليش
،،،،،، يا رب تتقلبي علي وشك ما تعرفي تتعدلي تاني يا فقر
،،،،،شوف مرات الاب الجا.حده الي بتدعي عليا
،،،، انتي ،انتي ،هتج،لطيني في يوم
،،،،انا بهزر معاكي يا نونه،والله أنا بحبك
في القسم 
محمود وهو يدخل مكتب حازم
،،،،بقولك يا حازم خلصت ملف القضيه الجديده
،،،،اهو عندك ،الا قولي مشفتش عزيز النهارده 
،،ليه وحشك ،ما هو علي طول كدا سواح،   ولولا كفاءته كان اترفد من زمان

عقب حديثه دخول عزيز عليهم 

،،حبايبي، الي اكيد جايبين في سيره اخوهم
محمود،تعالى يادنجوا.ن،حازم بيسال عليك
،،،دا الغالي ابو نسب ،يسأل براحته  ،اوامر يا كبير
حازم،ابو نسب ليه هتجوز امك
عزيز ،،بهمس، هي طوله اللسان دي،وراثه في ام العيله دي ،بس متخفش، هزبطها قريب
حازم ،هي مين دي ، انت بتتكلم عن مين
وبعدين كنت فين  ،وسايبنا وفي قضيه كبيره قدمنا
عزيز وهو يغمز له،كنت في مصلحه إنما ايه special
محمود ، حلاوتك يا عز طب مش تباصي لصاحبك 
شهق عندما راي الهاتف يضيئ باسم زوجته
،،،،سلاما قولا من رب رحيم
هي مرقباني ولا ايه
عزيز بضحك ،ارقد في سلام يا ابو الاحناف
هات الملف ابص عليه

أما حازم فلم يقف عن التفكير هل عزيز يقصد ليلي
لا لا اكيد لا
هي مش كدا ابدا

صلو علي النبي 
اللهم انصر اهل غزة
في شرع الهوى
تكلمه لل24

كانت ساره ونهله في البلكونه عندما اتت  ليلي ومعها تاليا

ساره ،انا هروح افتح ،والاحسن انك تستخبي يا نونه
نهله ،امشث يابت لقوملك
ضحكت ساره وذهب لتفتح

ساره ،يا اهلا ببنت الذوات
ليلي بغرور،  طبعا بنت زوات من يومي يا اختي

ساره ،اكيد مش عليكي انتي ،ان اقصد الفرز النظيف دي

ليلي،اهي مسكه في ديلي كدا علي طول اسيبك مع انبهارك فين اخوكي
ساره وهي تمسك ذراع تاليا
اهو جوه،وانتي  يا قمر انتي،ايه يا بنت الريحه الحلوه دي

نظرت تاليا الي ليلي بمعني انجديني من هذه الغريبه الأطوار

ابتسمت ليلي إليها وهزت كتفيها  
مليش دعوه
دخلت  عليه وجدته يغمض عينيه ويرجع رأسه وحول يده حزم ضاغط
ليلي،طبعا الأسد غاب فتنفرد الكلا.ب،مين عمل فيك كدا يا ابني
خطاب بفرح،ليلي،وحشانا يا مطنشانا

ليلي،بغض،ب،،ما تنطق يا ابني اختك قالت انك اتخا.نقت بس في ايه ومين الي أمه داعيه عليه دا
 خطاب ،اقعدي بس،دا الزفت طليق اختك ،بس علي مين دا انا عد.مته العافيه
ليلي وهي تمسك يده ،لا مهو واضح
خطاب ،اااه في ايه ،وبعدين دا side effect للخناقه بس
هو بعد الي اتعمل فيه من ابن عمك ،وهو ماشي يهرتل باي كلام بس اهو اتأدب بزياده
ليلي باستغراب ، ليه هو ايه الي حصل

خطاب ،دا زبطه لسنه قدام ، بخبث،واضح انك غاليه علي عيلتك اوي

ليلي  بتوتر،اه
اهو ابن حلال ويستاهل المهم أنه غار في داهيه
خطاب ،هو
ليلي، هوا ايه الي هو
خطاب ،هو الي كنتي كل ما تشفيه تبقي مبسوطه

ليلي بارتباك،انت عبيط ولا ايه ولا احمد ضر.بك علي دماغك فاتهبلت
خطاب ،ليلي،احنا بنفهم بعض اكتر من اي حد تاني ،انا مش عارف ايه الي بيحصل ويخليه يخطب اختك ،مع أن الغبي باين عليه اوي أنه مدلوق عليكي 
ليلي،انت بتقول ايه
خطاب ،يا ستي مش مهم هو ،المهم انتي حاسه بايه 
ليلي بقوه،انا قلبي لو هيخر.ب علي غيري ، ويو.جع ناس تانيه أخرجه من مكانه،والي ماشتر.نيش من الاول بالنسبالي ما.ت، وبطل تتكلم في الموضوع دا علشان ما منزعلش من بعض،وبعدين هو طلع زيهم والموضوع انتهي قبل ما يبتدي
دخلت تاليا مهروله اليهم
ليلي الحقيني  ، و ابعد.يها عني
تفاجأ عندما رآها أمامه 
تاليا بحرج،sorry،اني دخلت كدا ،سلامتك يا استاذ خطاب
خطاب بابتسامه ، اهلا اهلا،انت هنا ،
ليلي،دي ماسكه فيا بغرا ،  وكل دا هرباً من المذاكره 

تاليه بتسرع،لا ابدا أنا كنت عايزه اطمن علي خطاب بس
صمت وجدت كل من في الغرفه ينظرون إليها
خطاب ،ها ،وليتفادا الأمر
ساره  مش تقدمي حاجه لضيفتنا ولا ايه
ساره وهي تضع يدها في جيبها تخرج حفنه من اللب
طبعا اتفضلوا يا جماعه 
تاليا،ايه دا لب
ليلي ،هي معاها غيره دي بتاخده حقن ، يا بنتي بطلي اللب دا هيقـ.ضي عليكي
خطاب ، روحي يا ماما جيبي حاجه من المطبخ
ساره وهي تجلس بجانبه
مش قادره همو.ت لسه واخده حقنه    عايزه انام
ليلي،حيوان الكسلان  ، اكيد سايبه نهله تعمل كل حاجه لوحدها
ساره باستفزاز،اكيد مرات أبويا وتخدمني عادي
ااااااه ،بهزر  والله ممخلياها تعمل حاجه
عندما قذفت ليلي عليها شي من علي المكتب
ليلي،انا رايحه اتاكد بنفسي 
عالم متجيش غير بالعين السخنة 
في المطبخ
كانت نهله تتابع الغداء وهي تبكي بصمت
لا تعلم من فرحتها  عندما رأت ابنتها ام  لاشتيقها لها
شهقت عندما وجدت  ليلي تلف زراعيها   حولها وتضع رأسها  علي كتفها
ليلي،وحشتيني
البت  ساره بتقول انها مريحاكي صح الكلام دا ولا اعلـ.قهالك في منشر الغسيل
نهله بلهفه،ليلي
ليلي، معلش بقا جيت من غير استئذان بس همشي بسرعه
نهله ،انتي هبله صح ،اوعي تقولي انك صدقتي كلمه من الي أنا قلتها، أنا كنت عايزه اشوفك مرتاحه بس قلبي كان بيت،قطع لما  قلتلك كدا
ليلي وهي تحتضنها، عارفه ،ولا يهمك، انتي تعملي الي انتي عايزاه ،  ها،🤔بس ايه رايك في شياكتي 

نهله،قمر يا حبيبتي من يومك
التفتت الي حسن الذي كان يقف خلفهم
ليلي وهي تذهب إليه ، واحتضنته، بابا واحشني جدا عامل ايه
حسن ، دا انا لو ربيت قطه كان تمر فيها كدا متسأليش عليا كل دا
ليلي،ما انت مربي قطه فعلا مش شايف العيون ،وبعدين
عيالك مش بيقلولك اني يسأل عليك كل يوم
حسن ،انتي عيالي يا حبيبتي ، لكن دول،تكفير ذنوب
  

عند حازم
دخل عند مهران
حازم ،افندم حضرتك طلبتني
مهران،اقعد ،وعادي تقولي يا عمي لاني مش عايزك في شغل
حازم،خير يا عمي
مهران،عايزك يوم  الجمعة تجيب ابوك وتيجي عندنا
حازم بتهرب، مش عارف هكون فاضي ولا مشغول ممكن  اقول لبابا وهو يجي
مهران بصرامه، تفضي نفسك ، دي هتكون قرايه فاتحه بنت عمك
حازم بصدمه،،ايه
صلو على النبي


 •تابع الفصل التالي "رواية في شرع الهوى" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent