Ads by Google X

رواية خطفت قلبي بالرماديتين الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم هدى محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية خطفت قلبي بالرماديتين (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم هدى محمد

رواية خطفت قلبي بالرماديتين الفصل الرابع والعشرون 24

خرجو كلهم جابو ام تلين وراحو على المستشفى مع تلين 
..................بعد وقت الدكتور خرج من عندها وتلين راحت عليه بقلق
تلين:خير يا دكتور هي مالها 
الدكتور:متقلقيش ضغطها بس وطي شوية
تلين:طيب ممكن ادخلها؟
الدكتور:اكيد اتفضلي
تلين: شكراً
الدكتور:العفو
....................ودخلو كلهم عند ام تلين
تلين:كدا بردو تقلقيني عليكي
الام:معلش حبيبتي تعباكي معايا وقلقاكي كل شوية
تلين:ولا يهمك يا قلبي تعيشي وتتعبيني
الام:ازيك يا بنت الغالية 
ملك: الحمدلله ........ حمدالله على سلامتك يا طنط
الام:الله يسلمك يا حبيبتي ......مالك يا بنتي 
ملك:أنا تمام الحمدلله مفيش حاجه
الام:سيبوني لوحدي مع بنتي لو سمحتم
خرجو كلهم ومبقاش غير ملك وام تلين
الام:تعالي جنبي يا ملك
ملك قربت وقعدت جنبها 
الام:مالك 
ملك بدموع مكتومة:مالي مانا تمام اهو
الام:هتخبي عليا .... دانا زي مامتك
ملك كانت ماسكة نفسها بس في دمعة خانتها ونزلت من الوقت دا مقدرتش تتماسك اكتر من كدا وفضلت تعيط بأنهيار 
الام:مالك يا حبيبتي فيكي ايه .... اي وصلك لكدا
ملك شهقتها بتعلى وبس
الام:احكيلي...يمكن عندي حل لمشكلتك
ملك حكتلها كل حاجة من يوم ما شافت مراد لحد الحصل الصبح
الام:اتخطفتو!!! خطفتكو ازاي الست دي اتجننت ولا ايه
ملك:مش عارفه أنا اسفة بجد كل دا بسببي
الام حضنتها:المهم انكو بخير يا حبيبتي روحي دلوقتي ناديلي الحيوان الثبتك وجوزك
....................دخل مراد وفارس 
الام:انت بقا الثبت بنتي في بيت جوزها!!
فارس بحرج:أنا اسف بس كنت عاوز مراد
الام وهي بتحدف عليه علبة المناديل:والعاوز حد بيدخل من الشباك يا طويل يا هايف انت
فارس بصدمة وضحك:اي يا طنط مش كدا ما أنا بعتذر اهو 😂
الام:اعتذرلها هي وهات علبة المناديل دي عشان الدور على سبع البرومبا المش عارف ياخد بالو من مراتو
مراد وهو بيستخبى ورا ملك:هي القالتلي انام ف اوضة تانية 
الام بسخرية:اوضة تانية!!......يابني هات علبة المناديل بقولك
مراد:يا عم متديهاش حاجة
الام:ناوليني يا ملك الشبشب هو انا هغلب يعني
مراد:لا بت جوزك هيتضرب
ملك:مش احسن ما اتضرب أنا وجوزي خلي حد بكرامتو 
مراد:وجهة نظر بردو 
الام:نادو تلين وجوزها
...........................................دخل مالك وتلين 
مالك ملاحظ أن مراد واقف ورا ملك طول الوقت
مالك:في اي واقف كدا ليه زي الواخد ساتر
مراد:حماتك عاوزة تضربني
تلين متدخلة في الكلام:عاوزة تضربك ليه
مراد:معرفش اسألي امك
الام:اسمها امك!!!
مراد:مامتك اسألي مامتك
الام برضا:أيوة كده
تلين:اضربهولك انا؟
الام:ماشي بس على خفيف كدا
مالك بص لتلين بتحذير ف تلين خافت 
الام حدفت عليه مفاتيح كانت جنبها 
الام:انت بتبرق لبنتي قدامي امشي يا واد من هنا 😂
مالك اتصدم وقال بضحك:اي دا طلع في حماية للبنات هنا
وقعدو كلهم يضحكو ويهزرو لحد ما مالك خلص اجرائات الخروج وخد تلين وامها ومشي على البيت 
في بيت مالك وتلين.......
الام دخلت اوضتها ونامت بهدوء
تلين ومالك دخلو اوضتهم 
مالك:اعملي حسابك هعرفك على اهلي بكرا
تلين:ماشي حبيبي أن شاء الله
مالك قرب منها :بجد أنا حبيبك
تلين وهي بترجع لورا:لو مفيش مانع يعني
حاوطها بدراعاتو وباسها بهدوء وبعد
تلين:مش دلوقتي احنا متفقين
مالك بعد عنها وخدها ف حضنو ونام
...................................عند مراد وملك
دخلو الفيلا 
 مراد:ممكن تغيريلي على الجرح
ملك:كنا في المستشفى ليه مقولتش
مراد:معلش
طلعو اوضة مراد ومراد خد شاور وخرج لملك وقعد على السرير وهي قربت تغير على الجرح لكن اتصدمت لما شدها وقعدها على رجلو حاولت تقوم بس مسكها جامد وقال بهدوء :أنا جوزك على فكرة
ملك:عارفة
قرب بهدوء وباس شفايفها وهي زي المغيبة اتجرأ وسحب سوستة فستانها هي لما حست بالفستان بيقع حاولت تخبئ جسمها
مراد:أنا جوزك يعني انتي ملكي متخبيش نفسك مني و........
وبقت مراتو قولا وفعلاً
......................................
عند فارس 
فارس دخل رمى نفسو على السرير بتعب بس حس بحاجة غريبة مشاهد بتروح وتيجي قدامو تعبان اوي دماغو فيها صداع غريب في صراع قائم في دماغو معقول هيفتكر حاجة ؟!...

  •تابع الفصل التالي "رواية خطفت قلبي بالرماديتين" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent