رواية عشق ارسلان (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حليمه عدادي
رواية عشق ارسلان الفصل الثلاثون 30
الفصل 30 الأخير
ثاني يوم الصبح حياة فتحت عينيها لقت نفسها نايمه في حضن أرسلان رفعت وشها شافته صاحي كان باصصلها ومبتسم
حياة ببتسامة : صباح الخير ياحبيبي ..
أرسلان : صباح النور والورد والفل على أحلى حياة ..
حياة : كل دا علشاني قلبي الصغير لا يتحمل ..
أرسلان : كل حاجة علشانك إنتي هو أنا عندي كام حياة هي حياتي واحده ..
حياة : أنا هقوم أخذ حمام وبعدها أحضر الفطار ..
أرسلان : مين اللي هيحضر الفطار تؤ تؤ أنا اللي هحضره بنفسي إنتي النهاردة تطلبي وأنا انفذ ..
حياة : كدا اتعود على الدلع ..
أرسلان : إتعودي على راحتك من النهاردة الدلع كله ليكي ..
بعد شويه وقت قعدوا يفطروا سوى
حياة : مكنتش أعرف إنك بتعرف تعمل أكل طعمه حلو بالشكل دا تسلم ايديك ياحبيبي ..
أرسلان مسك إيدها وباسها
أرسلان : يلا قومي جهزي نفسك هنسافر دلوقتي شهر العسل ..
حياة : هنسافر فين ..
أرسلان : اختاري إنتي هنروح المكان اللي تختاريه ..
حياة : أنا بحب البحر أوي عايزاك تأخذني البحر في مكان يكون جميل ..
أرسلان : هخذك لمكان جميل يليق بأميرتي ..
حياة : هجهز نفسي من دلوقتي ..
أرسلان : ماشي وأنا هروح أجهز العربية ..
بعد مدة ركبوا العربية واتجهوا للمكان اللي اختارته حياة
قضى أرسلان وحياة أجمل أسبوع في حياتهم كان حبهم لبعض كل يوم بيكبر
في يوم كان أرسلان وحياة ماشيين على البحر و ماسكين إيدين بعض
حياة : ندمت لاني جيت المكان دا ..
أرسلان : ليه ياحبيبتي المكان معجبكيش ..
حياة : مش المكان هو اللي معجبنيش مش شايف البنات بيبصولك إزاي أنا شكلي هقتل واحدة منهم ..
أرسلان : و لا واحده منهم تهمني لأن قلبي جواه أميرتي تعالي معايا ..
حياة : هنروح فين ..
أرسلان مسك إيدها
أرسلان : تعالي بس وإنتي هتعرفي ..
وصلوا للمكان كان في شجرة كببرة وتحتها مرجيحة حياة جريت ناحيتها بفرحه وقعدت على المرجيحه وبدأت تتمرجح
قعد أرسلان جانبها
حياة : أرسلان أنا مش مصدقه لحد دلوقتي إن عايشه السعادة دي كلها أنا خايفه إن يطلع دا كله حلم وأصحى منه ..
أرسلان : أنا مستعد أعمل أي حاجة علشان أشوفك مبسوطه حتى لوكان الثمن حياتي ..
حياة : أرسلان ماتقولش الكلام دا ثاني أنا مش هحس بالسعادة من غيرك إنت سبب سعادتي كلها ..
أرسلان : إنتي عارفه أنا بحبك أد إيه لوكان بإيدي كنت خبيتك جوا قلبي ..
حياة : أنا تعبت النهاردة تعالى نرجع علشان نرتاح شويه ..
أرسلان شالها بين إيديه
حياة بشهقه : أرسلان إنت بتعمل إيه نزلني الناس بتبصلنا ..
أرسلان : مايهمنيش الناس أميرتي تعبت وأنا شيلتها ..
*******************
عند اريان
سافر هو وأسيل وقضوا أجمل شهر عسل سوى رغم جنون أسيل و غيرت أريان لكن حبهم كان أقوى من كل حاجة ..
*****************
حياة : أرسلان إنت واخذني على فين وإنت مغطي عينيا كدا ..
أرسلان : أنا هخطفك النهاردة طبعاً لو أميرتي سمحتيلي ..
حياة : أنا كلي ملكك هروح معاك لأي مكان وأنا مغمضه عينيا ..
أرسلان : وصلنا
شال الغطاء من على عينيها بصت قدامها بفرحه
حياة بدموع : يخت أرسلان إنت حققتلي كل حاجة كان نفسي فيها أنا مش مصدقه إني هركب اليخت النهاردة ..
أرسلان: أنا هحققلك كل أحلامك لوطلبتي حياتي هدهالك ..
حياة : أنا بحبك
اتعلقت برقبته وحضنته بحبك أكثر من أي حاجة في حياتي إنت نبض قلبي
قضوا وقت جميل في اليخت أول مرة تحس حياة بمعنى السعاده
حياة : أرسلان ماما وحشتني ..
أرسلان : لو كان بإيدي هكمل العمر كله هنا معاكي حتى أنا كمان اتصل عليا اللواء ..
حياة : قضينا مع بعض أجمل ايام دلوقتي لازم نرجع علشان عيلتنا ..
أرسلان : حاضر ياحبيبتي هوديكي لمامتك وبعدين هاخذ إنتي وأمي لبيتنا الجديد أنا هبعد عن القرية ..
حياة : تمام بس ماقولتيليش إن اشتريت بيت ..
أرسلان : كنت عايز أعملهالك مفاجئة لكن قلتلك بالغلط ..
حياة : يلابينا..
*********************
فريدة : زينة جهزتي كل حاجة الولاد زمانهم جايين ..
أمل : ماتقلقوش كل حاجة جاهز وحشوني أوي ..
فريدة : صوفيا فين مريم وجوزها ..
صوفيا : عمر سافر عندوا شغل وخذ مراته معاه كان نفسوا يشوف حياة قبل مايسافر لكن طلبوه ضروري ..
زينة : إن شاءالله يرجع بالسلامه ولادنا شغلهم صعب ..
الباب خبط فتحوا كان أريان وأسيل الكل كان فرحان سلموا عليهم وحضنوهم ووصل أرسلان وحياة
حياة : أسيل وحشتيني أوي وحضنتها ..
أسيل : وإنتي كمان وحشتيني لكن وأنا مع أريان بنساكم كلكم هههه ..
أمل : يلا الأكل جاهز ..
اتجمعوا كلهم على الأكل في جو من المرح و الفرفشة و المرح
أرسلان : لمة العيلة جميل أوي بتمنى إن لمتنا وفرحتنا تدوم ..
أريان : هنبقى مع بعض لآخر العمر ان شاء الله ..
********************
بعد أسبوع سافر أرسلان وحياة ووالدة أرسلان لبيتهم الجديد أما صوفيا قررت إنها تعيش مع أختها أمل
في يوم رجع أرسلان من شغله ملاقاش حد في البيت طلع أوضته فتح الباب وشغل نور الأوضة اتفاجئ من اللي شافه كانت الأوضة متزينه بالورد والبلالين وعشاء رومانسي والشموع كانت حياة واقفه زي حورية أرسلان قرب منها وباس راسها
أرسلان : إيه المفاجأة الحلوة دي ياحبيبتي ..
حياة بفرحه: النهاردة أسعد يوم في حياتي ..
أرسلان : عايز أعرف إيه سبب فرحة أميرتي ..
قدمت ليه علبة صغيرة فتحها شاف جواها جزمه صغيرة مسكها بين إيديه وحضنها بدموع
أرسلان : إنتي إنتي ح٠٠
حياة هزت رأسها بالموافقة : أيوه أنا حامل هيكون عندنا بيبي بعد 9 شهور ..
أرسلان : دي أكبر أمنياتي والنهاردة اتحققت إزاي عرفتي إنك حامل ..
حياة : حسيت بتعب الصبح ماما زينة شكت بالموضوع وخذتني للدكتورة ..
أرسلان بفرحه : إنتي أجمل حاجة حصلتلي بحياتي حياة إنتي كنتي حلم صعب أوصله لكن اتحقق ..
حياة : وإنت وطني اللي كنت بدور عليه إنت السند اللي لقيته أنا بحبك بحبك ..
أرسلان : بعد كل الألم اللي مريت بيه لقيت المؤنسه اللي كنت بدور عليها أنا بحبك يا حياتي
لقراءة ومتابعة روايات جديده وحصريه انضم الينا هنا:- اضغط هنا
•تابع الفصل التالي "رواية عشق ارسلان" اضغط على اسم الرواية