رواية حكاية حب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم فيولا عماد
رواية حكاية حب الفصل الثلاثون والاخير 30
:مدام مالك القناوي
فتون بخوف:اه
:حضرتك الظابط اض*رب بن*ار و حالة صعبة و هو في مستشفى*********
فتون بدموع و جري:مالك اض*رب ب*نار يالاا
_____
في المستشفي
فتون بدموع و خوف:مالك فين ي جاسم ها كويس اي اللي حصل اض*رب ف
جاسم بخوف:اهدي هو ف العمليات منعرفش حاجة
احمد و ياخد جاسم لبعيد بهدوء:احكي اي اللي حصل بالحرف
جاسم بخوف :احنا خلاص كنا هنحط الكلبشات ف ايد رياض بس سمعنا صوت ض*رب ن*ار و بعده رياض هرب و مالك جري وراه و حطوا م*سدسات علي بعض فهو ض*رب مالك في صدرة و بعده في حد *ضرب مالك ف ضهره و وقع بس بعدها سلطان قدر يمسك رياض المحمدي و هو حاليا ف السجن لكن مين ضرب مالك في ضهره دي كانت عصابة سرقين بنك و ظبطوا أمرهم و كانوا هيهربوا ف لما شافوا ض*ربوا ن*ار و مسكناهم مفيش مشاكل غير أن مالك يفوق و دي الدكاترة مش متأكدين منها واحد ف المئة
احمد :أن شاء الله خير
فاطمة بدموع:كل ده بسببي انا انا اللي قلت*له و بدأت الحرب من عندي و هو اللي بينهيها يارب خدني يارب
سلطان بهدوء:متقوليش كده الح*رب دي بدأت برياض من قبل 15 سنة و هتنتهي بيه هو و مالك هيفوق ادعولوا انتو بس
امممممممم
انطفاء لمبة غرفة العمليات
للدكتور بخزل:احنا بنعتذر الحالة البقاء لله
__________
بعد مرور ستة سنوات
:عز استنا ي زفت انت ي ابن الكلب عزززززز
:الكلب وصل ي فاطمة الكلب
فاطمة بغيظ:بقولك اي لم عيالك عني
سلطان برفعة حاجب:براحتهم
محمد بمرح:جد الكلب وصل وصل
عز بمرح:وصل وصل احلي واحد ف الكون وصل وصل
محمد بضحك:حبيبي حبيبي انت
سلطان باستغراب:ماله ماما ياض
مراد :عز ي بابا قص ل ماما الفستان الجديد بتاعه
سلطان بغيظ:انت حمار انا مش منبه عليك أن متقربش لهدوم ماما دا تالت فستان اجيبه و تبوظه
عز بلا مبالاة:علي قلبك فلوس قد كده و بعدين انا بعملك فيه موضة جديدة كل دي موضات قديمة
سلطان :انت حسابك بعدين
و اكمل ل مراد
وانت ي بيه مين اللي ضرته في المدرسة ده مكسر اربع كمبيوترات ليه فتوه حضرتك
مراد :كان عاوز ياخد الاكل بتاع ميرا اسيبه ياخده و هي تاكل اي ؟
سلطان :ياكلكم كلب انتو الاتنين
و ذهب للاعلي
مراد:ماله ده متعصب علينا كده ليه ؟
محمد الجد:مين ميرا دي
عز بسرعة:الجو بتاعته
محمد بصدمة:جو جيتوا منين الكلمة دي؟
________
سلطان بحب:معلش ي حبيبتي حقك عليا عيال و غلطوا
فاطمة بدموع:دول قصو شعري بص
سلطان و يضع قبله على رأسها:حقك عليا ي حبيبتي والله ل أعقابهم متزعليش بقا
فاطمة:مش زعلانة يحبيبي
(نسيت اقولك أن فاطمة و سلطان اتجوزوا و بقا معاهم مراد و عز توام اشقياء جدااا و العلاقة اللي بين محمد الاب و سلطان بقات اقوي من الاول و كمان بلية و طفطف محمد و مصطفي سلطان مش سابهم و فتحلهم شركة ميكانيكى كبيرة و هم بقا اذكياء و عايشين ف سعادة
)❤️❤️❤️❤️
_______
: ي حلو صبح ي حلو فل ي حلو صبح نهارنا فل
:اي ي حلو انت؟
زينة بخضة:حرام عليك ي جاسم
جاسم بحب:وحشتيني اوي
زينة بسخرية:لو وحشتك كنت بايت بارة امبارح ؟
جاسم بحب:والله غصب عني كان عندي شغل كتير بس تتعوض دلوقتي
واشتالها بسرعة
زينة بصدمة:بتعمل اي ي مجنون ؟
جاسم:وحشتيني اوي ي زوزو و بدأ ينزله علي السرير برفق
:ااااااع
جاسم بخضة:بتعملوا اي بولاد المجنونة
وردة :انت اعمل اي حد يرمي حد علي نايم
جاسم بغيظ:وانا مش عملك سرير و اوضة نائمة ف اوضتي ليه ها ؟
لين و تجلب وش ابوها لها :اوضتنا صغيرة دي كبيرة
جاسم :انتو صغيرين لما تكبروا هعملها كبيرة حلو كده
وردة :احنا نام هنا معاكوا
جاسم و يضع يده علي خصره:لا مفيش نام هنا معاكوا في هتنام هناك ف اوضتكم
زينة بحب و غيظ:لا حبايب مامي يناموا معاها صح
لين و وردة:صح ي مامي
وناموا بحب ومرح علي السرير
جاسم بمرح:وانا نام معاكوا انام بين الالف و نون انام معاكوا و همس ل زينة :انام معاكوا و اتجوزكم و طبع قبلة سريعة على خدها
__________
فتون بجري:احيه احيه حري*قة جديدة
مالك بغيظ:ي بت استني
في المطبخ
فتون بخوف:بتعملوا اي يولاد الجزم
زينب بزعل: يعني انا جزمة ي مالك
مالك بحب:لا يروحي انا الجزمة
زينب ببتسامة:ماشي
فتون بغيظ :حتي الفرن مسلكش منكم
سلسبيل :نعمل كيك
فتون :هو انا حرمكم من حاجة م ف التلاجة اهو
يزن :انتي بتزعقي ليه ي ماما ده جزتنا أننا عوزين نعملك حاجة حلوة
فتون:انت اخرص بقا ي كلب اغيب تلت ساعة مع جدتك لاقيك مول*ع ف مفرش السرير منكم لله
مالك:هتتخنقوا وانا واقف اسكتوا يلا و اطلعوا حضروا نفسكم لحفلة بليل و ع الله اعرف انكم عملتوا مشاكل
__________
في المساء
احمد والد فتون:يااه الواحد ميشبعش من قاعدة العائلة الحلوة دي
فتون بحب:ربنا ميجرمنا منك ي بابا
محمد والد زينة:فعلا لمتنا مع بعض حلوة الحمدلله
فاطمة ببتسامة:انا حبيت نجتمع عائلة واحدة و اقولكم أن أنا حامل
سلطان ف نفسه:احيه عليك ي ابو سوسو احيه
محمد الجد بفرح:الف مبروك يبنتي
و حلت التهاني و المباركة و الفرحة من الجميع ل سلطان و فاطمة
سلطان بهمس ل فاطمة:مبارك يحبيبتي
فاطمة بحب:الله يباركلي فيك
سلطان:شكرا ي فاطمة انك جمعتينس بعائلتي و ابويا و شكرا ل ربنا و ليكي أن رزقنا باطفل زي القمر شكرا ي فاطمة لو فضلت اشكرك مش هوفي اللي عملتيه معايا بحبك ❤️
فاطمة بحب:وانا بموت فيك ❤️❤️
جاسم بهمس :تعبتي معايا كتير و كنت عوز انتقم منك بس انتي بروحك الحلوة حليتي ايامي شكرا لوجدك ف حياتي ي ام البنات ❤️
زينة بحب: ربنا يخليك لقلبي ❤️
مالك بعشق: بحبك ي فتون و بحب ايامي و حياتي ربنا عوضني بيكي و بحبك بحبك
فتون بحب:بحبك ي احلي حكاية حب عرفتها و عاشتها معاك بحبك ❤️❤️
اتاخرت كتير و يمكن النهاية جات بسرعة بس حقيقي حبيت اخلصها لأن الفترة دي انا مشغوله جدا
تمت ❤️❤️
لقراءة ومتابعة روايات جديدة وحصريه انضم الينا هنا:- اضغط هنا
•تابع الفصل التالي "رواية حكاية حب" اضغط على اسم الرواية