Ads by Google X

رواية سجينة الحازم الفصل الحادي والثلاثون 31 - بقلم ديدا الشهاوي

الصفحة الرئيسية

 رواية سجينة الحازم (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم الفصل الحادي والثلاثون 31

31


علا خرجت من الشركه كانت مصدومه من حازم ازي دا ابن عمها ازي يكون منها ويعمل فيها كده عمرها ماأذيته لكن كانت من صغرها وهي بتحبه حازم اللي اتربي معاها نفس التربيه  هي الوحيده اللي كانت حنينه عليه رغم  اخطاءه الكتيره  بس حبته 
علا ركبت عربيتها  وهي منهاره وخايفه  علي حبها  اللي لاقته  بعد  مهانه وتجريح من ابن عنها  علا كانت خايفه علي اكمل من حازم اذا كان حازم مرحمش بنت عمه هيرحم اللي اخدها منه  اسئله واجوبه كتير كانت  جواها فضلت سايقه مش عارفه تروح فين ولا تعمل اي
 تروح لاكمل اللي ضحي عشانها كتير ومستعد يضحي اكتر
  علا كانت جواها حوار العقل والقلب
القلب.  مقدرش اسيب اكمل.. اكمل بقي حياتي كلها  بقي الهوا اللي بتنفسه
العقل..  طب وحازم ياعلا هيسيبه  في حاله
القلب.. لا مش هيرحم  اكمل ولا هيسبه يعيش 
العقل..  خلاص سيبي اكمل وارجعي لحازم 
القلب... لا لا مقدرش... مقدرش  ارجعله انا مش ملك نفسي
  بقي ملك اكمل 
العقل.  عندك حلين ياترجعي لحازم... ياتبعدي عنهم هما الاتنين 
علا...  مقدرش... مقدرش ابعد عن اكمل وبكل قوتها علي دريكسيون  العربيه    لغايه ماوقفت فجاه  وراسها سانده علي الدريكسيون وقت طويل  مش عارفه تعمل ايه وتسمع كلام قلبها ولا عقلها

اكمل ركب عربيته وراح علي بيت علا
اكمل..  بتوتر عمي علا فين 
الحج احمد..  لسه مجتش من الشركه..  مالك ياكمل فيك اي ومكلمتنيش في الموبيل ليه.. وهنا الحج احمد بدا يكمل كلامه  لاكمل بنظرات استغراب وحيره  في اي قولي
اكمل..  حازم كان عند علا في المكتب 
الحج احمد... حازم.. ليه 
والده علا...  مش هنخلص من حازم دا بقي 
الحج احمد  حاول يرن علي علا كان غير متاح  وبدا الكل يستني رجوع علا  ولكن من جواهم الخوف  كان مسيطر عليهم خايفين مايشوفوش علا تاني 
عدي الوقت ساعات والكل بيحاول  يرن عليها لكن  مافيش فايده

في الفندق  اللي فيه نهي واللي لسه مربوطه    والكل معاها  شهاب وسامر وشادي 
نهي..  هو اكمل فين 
شادي...  عاوزه  اي واحنا نعمله  
نهي.. بنظره استحقار عاوزه اكمل 
شهاب...  قرب منها  ومسكها من شعرها متحاوليش معاه  اكمل
 بيحب علا  ومش هيسبها
نهي حست بغيره  وشكوكها  اتاكدت ان اكمل بيعشق نهي 
وفجاءه موبيل شادي رن كانت جاكي وهي منهاره 
شادي...  اي الاخبار في جديد  عن علا 
جاكي..  لسه مرجعتش ولا موبيلها مفتوح انا هيحصلي حاجه لو علا مرجعتش واطمن عليها 
شادي..  اهدي بس ان شاءلله  هنلاقيها  وهتكون كويسه  متقلقنيش عليكي  
جاكي.. شادي متعرفش تكلم صاحبك  يدوروا عليها 
شادي...  معرفش  اسال واشوف وهكلم اكمل لازي يعدي 48 ساعه عشان نعمل بلاغ 
جاكي..  اعمل اي حاجه ياشادي عمي وطنط منهارين 
شادي...  خلاص هشوف  واي حاجه تحصل عرفيني..  سلام
نهي كانت مترقبه  وبتسمع كلام شادي وفهمت ان علا مش لاقينها 
نهي...  علا مالها 
شادي...  مافيش وخليكي في اللي انتي فيه
نهي..  بضحكه شماته  طول عمرها ضعيفه وسلبيه مش عارفه بيحبوها علي ايه
شهاب..  قرب منها عشان نظيفه مش زيك  وهنا حط شهاب بلاستر علي بوءها.. احسن كده مش ناقصين  صداعك
سامر...  ست استغفر الله العظيم  انتي شيطانه 

 عند بيت علا
اكمل.. عاوز اروح الشركه حالا واشوف الكاميرات من فضلك اللي في المكتب  ياعمي 
الحج احمد... ماشي بس ليه شاكك في اي اقولي
اكمل..  عاوز اشوف  حازم وهو كان عندها عاوز اشوف تعبيراتهم ساعه المقابله   لو سمحت
الحج احمد...  حاضر يابني 
وهنا والده علا انهارت في حضن جاكي علي بنتها اللي عمرها ماشفتش يوم حلو في حياتها 

حازم رجع البيت بتاع شربات واللي كانت مستنياه   وحست انه مضايق اول مافتحتله 
شربات...  اتفضل كنت خايفه مترجعش تاني 
حازم..  ماليش مكان اروحه غيرك  مكان ميعرفنيش فيه مخلوق 
شربات...  اتفضل بيتك ومطرحك 
وبدات شربات تقلع  هدومه  وهو قاعد علي السرير  وقعدت تعمله مساج لضهره
شربات...  انت كنت فين
حازم.. شد ايدها فجاءه ووقعها علي رجله وبا*سها بحده  مش بحب ست تقولي كنت فين 
شربات...  بخوف حاضر اللي هتحبه هعمله

 
في ليل مشؤءم  علي علا واللي كانت في عربيتها محتاره بين قلبها وعقلها فجاءه  حست بخنقه  نزلت من العربيه   فضلت ماشيه كتير  الدنيا كانت ليل واضاءه خافته في الطريق علا مش عارفه هي فين ومشيت اد ايه وهي ماشيه لاقيت ست علي الرصيف كانت ست غلبانه بتشوي دره  راحت لها تسالها  
علا... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  لوسمحت هو دا طريق اي 
الست... بصتلها  انتي تايهه ولا اي 
علا...  انا اااه باين كده  
الست...  دا طريق القاهره اسكندريه  الصحراوي 
علا...  الصحرواي...  وكلمت نفسها انا مشيت دا كله 
الست...  اقعدي يابنتي ارتاحي ازي جيتي الطريق دا 
علا... هااا مش عارفه ممكن اسالك سؤال اي اللي مقعدك كده في البرد دا والطريق الفاضي دا 
الست..  عشان بيتي هناك اهو وشاورتلها  علي بيت بسيط 
علا..  انت ساكنه هنا 
الست..  ايوه انا وابني  
علا...  سكتت ثواني طب بتلاقي حد بيشتري منك 
الست...  ربنا بيبعت يابنتي
علا...  ونعمه بالله 

اكمل والحج احمد راحوا  الشركه وفي مركز المراقبه  لمكتب علا 
اكمل بدا يتابع  الكاميرات  وشاف حازم لما دخل علي علا وهي كانت متوتره 
اكمل...  حازم الك*لب  اكيد السبب اللي خلها تمشي  
اكمل كان بيتابع كل تفصيله  شاف لما قرب علي علا وخد موبيلها وقفله 
اكمل...  الحقي*ر اكيد هو السبب...  هو السبب وبقي يخبط بايده  علي مكتب المراقبه
الحج احمد...  اهدي يابني بس 
اكمل...  مش  هرتاح ولا اهدي لغايه مااعرف علا راحت فين
  ومشي اكمل وترك المكان 

حازم كان نايم علي السرير وفي حضنه شربات عر*ايا وبيدخن سيجاره 
شربات...  تعرف يااحازم بيه  الستات اللي في حياتك اغبيا مش عارفين قمتك
حازم...  اشمعني ياعني بتقولي كده 
شربات...  عشان انت حاجه  متتوصفش حاجه  زي الحلم  يارتني كنت عرفتك قبلهم مكنتش خليتك تفكر غير فيا 
حازم... وحنا فيها خليني افكر فيكي طول الوقت 
شربات...  هجرب بس مظنش تنسي اللي كنت بتقول اسمها وانت سكران 
حازم...  علا دي حكايه تانيه  خلاص هتبقي ليا  انا متاكد من دا 
شربات...  وليه مدام مش بتحبك ليه تجري وراها 
حازم...  بعصبيه  لا بتحبني انا متاكد بس انا اللي معرفتش احافظ عليها عشان وحده متستهلش 
شربات...  ياعني هتنساني لما ترجعلها 
حازم....  لو فضلتي مخلصه ليا وتحبيني هتكوني  معايا وفي قلبي  تحبي تشوفي 
شربات...  هزت راسها وفجاءه  حازم اع*تلاها وانغمسوا  في الرذي*له 

علا مش عارفه تعمل ايه ولا تروح فين  كانت قاعده جنب الست  
الست...  انتي اسمك ايه يابنتي 
علا....  انا اسمي علا 
الست...  شكلك بنت ناس ومتعلمه  ومش وش بهدله  عرفيني مالك وايه اللي  جابك هنا 
علا...  فجاءه قامت عن اذنك انا همشي 
الست..  انتي زعلتي حقك عليا مكنش قصدي انا خايفه اسيبك  لكلا*ب السكك  تعالي معايا وانا اوعدك مش هزعلك 
علا...  اجي فين 
الست...  عندي متخافيش انا عارفه ربنا وعندي اللي زيك  ربنا يحميكي  ويردك لاهلك يارب 
علا قامت مع الست وهي خايفه  بس ارحم من الطريق اللي متعرفش مخبي ليها اي

اكمل وصل الفندق اللي فيه نهي ودخل علي شادي وسامر وشهاب
اكمل...   بص لشهاب وسامر انتم لسه  مروحتوش  
شهاب..  اقولنا نطمن عليك انت وعلا 
شادي...  عملت ايه والاخباراي
اكمل...  حازم كان عندها  وشكله قلها حاجه خلها تعمل كده  انا متاكد علا مش هتسبني كده وتمشي 
سامر...  طب اهدي ان شاءلله  نعرف طريقها 
شادي...  طب نهي اللي جوا دي هنعمل فيها اي 

هنا اكمل نهي نهي وقام بسرعه دخل علي نهي  اللي فرحت اول ماشفته نهي كانت بتزوم عاوزه تتكلم  اكمل شال البلاستر من علي وشها 
نهي...  بضحكه حمدالله على السلامة  علا سابتك غبيه  علا مش بتحبك علا وحده ضعيفه  لو كانت بتحبك كانت حاربت لغايه ما توصلك  انتي اللي بتحبها  وهي مش مقدره حبك دا غبيه غبيه  
اكمل....  اخرصي..  اخرصي  وهنا ضربها قلم بقوه علا بتحبني حازم هو السبب مش هرحمه  لو عمل فيها حاجه 
نهي.... علا. دي غبيه عشان مش عارفه قيمتك 
اكمل.....  كفايه   اقولت اخرصي
نهي...  ايدي فكني تعبت وعاوزه هدوم غير الروب دا انتم ناسين اني من غير هدوم 
اكمل...  انتبه حد يجبلها  هدوم خليها تتستر ادامنا 
سامر...  بخبث وضحك  ساعه  وجي انا عارف مقاسها 
نهي...  حق*ير ون*دل 
شهاب...  خدني معاك  اختارلها  ماانا عارف مقاسها انا كمان 
نهي..  اندا*ل 
اكمل...  شادي فك  ايدها ورجلها وستني بره 
شادي...  باستغراب...  ليه 
اكمل... اعمل اللي بقولك عليه 
شادي فك ايدها  ورجلها  وطلع  وهو مش فاهم حاجه  ولا عارف اكمل ناوي علي ايه ياتري اقتنع بكلام نهي وهيصدقها وهيتخلي عن علا  شادي محتار بس حب يراقبهم من الكاميرات

علا راحت مع الست لبيتها  كان بيت بسيط  واتصدمت لما دخلت ولاقت صوره صليب ووتمثال لستنا مريم..
علا.. بصت للست انتي اسمك اي 
الست... تريزادميان  دا هيفرق معاكي 
علا...  ابدا بس استغربت عشان مكنش باين عليكي  
الست.. بضحكه  كلها اديان ربنا 
علا... ونعم بالله  
الست.. اتفضلي الاوضه اللي هترتاحي فيها اهي  هي مش اد مقامك بس احسن من بره
علا...  بطبطه علي ايد الست.  شكرا ليكي بجد  دي احلي اوضه  صدقيني وهنا علا اتصدمت اكتر لما شافت علي الحيطه  سوره  الكعبه علي جدران الاوضه  والمصليه علي السرير وهنا بصت باستغراب 
الست... متستغربيش دي اوضه ابني  محمد 
علا... ابنك  محمد
الست...  ايوه  جوزي محمد انا اتجوزت مسلم  وحاربت الدنيا عشانه حاربت اهلي وهو كمان حارب اهله  وبعدنا عنهم بس فضلنا مع بعض ايد وحده  وقلب واحد كنا سند لبعض في ايام كتيره   الله يرحمه  لو عشت طول عمري اتكلم عنه مش  هوفيله حقه  وفضلت تبكي وهنا علا طبطت عليها 
علا...  اسفه اني فكرتك بيه 
الست...  عمري مانسيته وكل ماشوف ابني بشوفه  عشان كده سميته علي اسم ابوه من شده حبي ليه
علا...  طب ابنك هينام فين كده شكلي لخبط الدنيا ليكوا انا همشي 
الست...  ابدا  مش هسيبك تخرجي  وهنا دخل عليهم شاب بسيط  ولكن قمر ايه من الخلاق والجمال 
محمد...  وعيونه  في الارض...  ماما عندنا ضيوف ولا اي
الست...  تعالي  يامحمد سلم علي ضيفتنا 
محمد...  اهلا وسلم  بحضرتك  
الست... دا محمد ابني في اولي طب وبكره  هيكون دكتور مشهور
علا...  اهلا بيك وربنا يحميه لكي وتفرحي بيه  وهنا افتكرت مروه  هي كمان في اولي طب  

نهي بعد ماشادي فك ايدها ورجلها  وخرج وسابهم  واكمل كان قاعد شارد 
نهي...  قامت وقربت من اكمل وقعدت قصاده بتفكر فيها انساها دي متستهلكش  
اكمل...  بغضب  قام نهي بطلي  كفايه مش عاوز كلام تاني عنها 
نهي...  قامت ومسكته من كتافه وبقي قصادها انت ليه مش بتشوف اللي بيحبك واللي عاوزك في كل دقيقه معاه 
اكمل...  نزل ايدها مين بقي تقصدي وبضحكه  سخريه. متكونيش تقصدي نفسك
نهي...  ايوه انا...  انا بحبك  افهم  انا بعشقك ومش عاوز تحس بيا 
اكمل...  والفيديوهات دي  اي بتتسلي 
نهي...  دا شغل عشان أمن نفسي وحياتي  عمري ماحبيت حد حتي حازم عملت نفسي بحبه  عشان فلوسه  ووضعه 
اكمل....  وانا بقي اي عشان فلوسي ووضعي ولا اي 
نهي...  انت غير اي حد انت تشاور بصبعك هتلاقيني تحت رجلك هكون لوحدك وبس 
اكمل...  المفروض اصدقك 
نهي...  تصدقني عشان انا بحبك عمري  ماضعفت ولا يأست انك تكون  ليا 
وهنا قربت نهي لاكمل وقربت اكتر وبحركه  خباثه  فكت رباط الروب اللي اتفتح  وبقي جسمها عار*ي تحته وبدات انفاس نهي تختلط بانفاس اكمل وخطفت شفا*يف  اكمل لبو*سه طويله   تلتهم شفايفه وتعلن عن انتصار نهي علي اكمل 

  
علا...  شكرا  لضيفتكم بجد انا جيت تعبتكم اكل وشرب ونوم مش عارفه اقولكم اي 
محمد...  متقوليش حاجه ابله علا بيتنا نور بيك  ومن زمان محدش دخل بيتنا 
الست...  محدش بيزورنا من اهلنا حتي بعد وفاه محمد جوزي فضلنا نعيش لوحدنا 
علا...  ربنا يخليكوا لبعض 
الست..  محمد العشا اذن من بدري مصلتوش ليه 
محمد...  حاضر ياماما  عن اذنك ابله علا 
الست...  بصت لعلا...  انا ارتحتلك عشان كده  حكتلك حكايتي وعشان تطمني ليا وانتي لماتحبي تحكي انا هكون ليكي كل حاجه  ستر وامان متخافيش ابدا  هسيبكي تنامي ترتاحي عشان شكلك تعبان اوي  وبكره نتكلم 
علا...  هزت راسها ماشي 
الست...  في مفتاح في الباب من جوا  عشان تطمني اكتر 
علا.... شكرا

شادي كان بيتابع اللي بيحصل  مع اكمل ونهي  وكان مندهش وبيكلم نفسه  ازي دا يحصل  ودخل عليه  سامر وشهاب واستغربوا شكل شادي 
شهاب....  قاعد كده  ليه وبتكلم نفسك ولا اي 
شادي...  شوفوا اللي انا شيفه يمكن انا بحلم
سامر....  يانهار اسوخ الست دي مش بتتهد 
شهاب...  استحاله اكمل يسلم ليها كده 
وبداو التلاته  يتنحوا من اللي شافوه من كاميرا المراقبه عند اكمل 

علا قفلت علي نفسها الباب ونامت علي السرير كانت مستغربه من ببساطه البيت يعتبر الرفاهيه  فيها معدومه بس تحس فيه بالامان والراحه  وافتكرت كلام الست  تريزا عن جوزها  واد اي استحملوا  مشاكل  لغايه ماغلبها النوم 
الست تريزا... صليت يامحمد 
محمد..  الحمد الله  ماما مين دي وتعرفيها منين 
الست تريزا حكت لابنها ازي شافتها  وازي  جبتها  هنا 
الست تريزا  ... خوفت عليها يابني اسيبها  لوحدها وهي شكلها بنت ناس اوي ومش وش بهدله 
محمد..  عندك حق ياماما عملتي الصح بس انا حاسس شوفتها قبل كده 
الست تريزا...  شوفتها فين بس هو احنا بنشوف حد ولا نعرف حد يكون قصدك في كليتك
محمد...  لا شفتها  في تلفزيون انا متاكد بس مش عارف فين بالضبط  واي برنامج 
الست تريزا... ممكن تكون حد مشهور 
محمد...  ممكن اوي 
الست تريزا... المهم..  انت نام معايا بقي انت علي السرير وانا علي الكنبه عشان كليتك الصبح
محمد... عيب ياماما نامي وارتاحي علي سريرك وانا هريح جنبك علي الكنبه  لغايه مالفجر ياذن 

نهي كانت بتلت*هم شفايف  اكمل وهو اتجاوب معاها وهي بتحاول تخده  لسرير في المكان  فجاءه وهو بكل قوه  دفعها ورمها بكل قوته  انا مش زي اي حد فهمتي 
نهي بحاله هيا*ج  انا بحبك  افهم  انا بعشقك  مضحكتش عليك زي اللي سبتك  افهم بقي 
اكمل...  اخرصي اخرصي  متجبيش اسمها تاني ادامي 
نهي...  خلاص تعالي نهرب ونعيش بره  وهكون ليك  كل حاجه 
اكمل...  مش هسيب المكان دا اللي ماانتقم  منهم كلهم وقعد علي الكرسي بضعف 
نهي... بفرحه وانا معاك اقولي اعملك اي  عشان تنتقم من اللي غدر بيك
اكمل...  وهنا بص لنهي وقامت  حضنت اكمل وبضحكه انتصار 
نهي... انا معاك حبيبي.... بحبك  بحبك
اكمل...  اللي هقولك عليه  تعمليه 
نهي..  بالحرف ياااقلبي 

شادي وسامر وشهاب كانوا مش مصدقين اللي شافوه  وفجاءه  اكمل خرج  واللي متصدمش  لانه عارف انهم بيشفوه
اكمل...  انا ماشي عينكم علي نهي 
شادي...  مش هنربطها ولا بقت عادي 
اكمل...  بص لشادي لا سبها علي راحتها 
شادي...  مش فاهم علي راحتها ازي 
اكمل..  زي الناس يااشادي قغلوا عليها بس ودخلوا ليها لبس بس  من فضلك ياشهاب 
شهاب...  حاضر 
سامر...  انا همشي وهرجعلكم الصبح 
اكمل...  ماشي بس متتاخرش 
شادي....  طب علا ولا نسيتها 
اكمل...  اعملها اي ياعني وحده حبت تمشي وتسبني 
شادي...  بس دا مش كلامك 
اكمل...  بصوت عالي انا قولت اللي عندي اللي عاوز يمشي يتفضل انا مش هبكي علي حد تاني  انا تعبت 
شادي...  علا يااكمل منعرفش حصلها اي 
اكمل...  تلاقيها  مع اكمل ولا هترجعله
شادي... معنتش فاهمك بس تمام زي ماتحب 
اكمل.... سلام هرجعلك بكره 

نهي خدت الهدوم من شهاب واللي سابها ومشي  وفضلت تسمع كلام  اكمل وشادي وحست خلاص اكمل بقي ليها  نهي لبست هدومها ونامت في السرير وهي بتحلم باكمل معاها اللي خلاص قرب حلمها يبقي حقيقه بعد ماضعف معاها واللي يضعف في بو*سه هيضعف ويكون بجسمه كله معاها  وراحت نهي في النوم مع احلامها

 
اكمل ركب عربيته عشان يروح زي مافهم شادي وراح يلف في الشوراع وهو بيفكر في علا 
اكمل.... فينك ياعلا  ليه سبتني من غير اي كلمه عملت ايه فيكي عشان تعملي فيا كده  ليه تتخلي عني كده 
هنا قلب اكمل دق وبدا يرد علي عقله
قلب اكمل...  علا عمرها ماهتسيبك الا وفي سبب قوي عشان تبعد علا بتحبك  وعمرها ما تسيبك  الا وفي حاجه حصلت 
اكمل....  لازم اعرف ايه اللي حصل بين حازم وعلا في المكتب 
اكمل كلم  صاحبه في مديريه الامن وبلغ بطريقه وديه  عن غياب علا وقاله مواصفات عربيه علا واللي اكدله  هيتم البحث فورا

حازم كان نايم وفي حضنه شربات لكن عقله في علا 
كان بيفكر ياتري هترجعلي..  
حازم...   لازم ترجعلي معندهاش حل غير دا والا اكمل هيكون المرحوم اكمل  وفجاءه  موبيل بتاعه رن واللي كان عمه  والد علا
الحج احمد.... بنتي فين ياحازم اقولت ايه لبنتي خلتها  تمشي وتسبنا 
حازم...  انا مش فاهم حاجه  
الحج احمد...  بلاش كدب  انت كنت عند علا في الشركه  ومن ساعتها  مرجعتش 
حازم..  ايوه  كنت عندها بس مشيت بسرعه
الحج احمد...  بنتي لو حصلها  حاجه هموتك وقفل السكه 
حازم...  كان مبسوط  من اللي بيسمعه وفحاءه  قام ولبس 
شربات.. قلقت اللي كانت رايحه في النوم  علي فين ياحبيبي 
حازم..  مشوار ضروري وهرجع 
شربات...  بخوف متاكد 
حازم...  وهو بيقرب من شربات وباسها بو*سه طويله متاكد
حازم ركب عربيته  وكان مبسوط وراح لشقته  هو وعلا 
واول مادخلها 
حازم... اخيراياااااه اخترتني انا  اكيد هتجيلي  ودخل اوضته مع علا واللي كان فيها صوره الفرح بتاعهم  مسكها حازم 
رجعتيلي تاني حبيبتي  وانا هستناكي اكيد هتجيلي  ونام علي سريرها وهو حاضن صورتهم 

 
في احد المناطق وشوارع مدخل القاهره  كانت هناك لجنه  من الضباط  وقفين ادام  عربيه 
ضابط.. الو الو.. حول تم العثور علي عربيه  المتبلغ  عنها  ولكن الهدف غير موجود فيها حول 
ضابط اخر..  عليكم بالتحري والبحث وانا جاي فورا  حول 

 نهار جديد وصباح جديد ووالده علا كانت في بكاء شديد وانهيار وجاكي لاتقل عن والده علا والحج احمد... كان علي سجاده الصلي  بيدعي ان ربنا يحميها وترجعله  بالسلامه 
اكمل اللي فضل في الشوارع يلف مرضاش يروح مش قادر ينام وهو مش عارف ياتري علا فين نايمه ولا صاحيه  ياتري حالتها ايه دلوقتي موبيله رن من صاحبه الضابط
_اكمل  لاقينا العربيه  بس فاضيه  مفهاش صاحبتها 
_ازي مش موجوده  انا جاي فورا

في شقه علا وحازم جرس الباب رن
حازم.....  علا 
علا.....  انا جيتلك  اهو  زي ماقولت  ودخلت علا الشقه وقعدت في الانتريه
حازم....  اخترتي ياعني 
علا...  ايوه اخترتك  وانت وعدتني انك تبعد عن  اكمل
حازم...  وانا عند وعدي ليكي  بس ايه اللي  يثبتلي 
علا....  معرفش اقول اللي انت عوزه 
حازم....  عوزك....  وبدا  حازم يقلع قميصه  
علا....  بس انا هرجعلك في الحلال 
حازم....  وانا عوزك دلوقتي  وبعدها نكتب كتابنا
علا....  وانا مغضبش ربنا.... سبني 
حازم...  قلع قميصه  وبدا يتهجم علي علي علا وشالها ودخل بيها اوضتهم ونايمها في السرير
علا....  نتجوز الاول 
حازم.... وانا عاوزك الاول... وهنا استسلمت علا لحازم



  •تابع الفصل التالي "رواية سجينة الحازم" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent