Ads by Google X

رواية ملتزمه تزوجت من رجل اعمال الفصل الخامس والثلاثون 35 - بقلم جهاد سعيد

الصفحة الرئيسية

 رواية ملتزمه تزوجت من رجل اعمال (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم رضا الله غايتي

رواية ملتزمه تزوجت من رجل اعمال الفصل الخامس والثلاثون 35

 💕
البارت 35
*رواية_ملتزمه_تزوجت_رجل_اعمال*

صحيت خديجه وراحت صلت الضحي ونزلت تفطر مع حماها وحماتها. 

خديجه بمرح. السلام عليكم. بتاكلو من غيري. مكنشي العشم. 

ابو باسم بضحك. ده بدل ماتقولي. اذيك يابابا. واذيك ياماما. داخله تتخانقي. علي طول كده 

خديجه بحرج مصتنع. عندك حق يابابا بس انا شوفت الاكل. نسيت نفسي اصلا 

ام باسم. بحب. اقعدي ياحبيبتي. افطري. انا فرحانه انك بتفطري معانا وقعده في وسطينا. 

خديجه قبلت ايديها وراحت قبلت ايد حماها. وقالت. ربنا يباركلنا فيكو انتو الخير والبركه في حياتنا. 

ابوباسم بحب. اقعدي افطري ياحبيبتي. 

خديجه بابتسامه حاضر يابابا. 

ياسمين نازله علي السلم. 

ياسمين خياااانه. بتاكلو من غيري 

خديجه بمرح. مين دي. تعرفها يابابا 

ابو باسم بهزار. دي واحده لقناها قدام. الجامع. 

خديجه. طب خليها تاكل معانا نكسب فيها ثواب. 

ياسمين بتذمر طفولي. انا يابابا لقتني قدام الجامع 

ابو باسم. ياحبيبتي انتي روحي. 

ياسمين حضنت باباها. وطلعت لسانها لخديجه. 

خديجه. لا انا بغير ياحج. راعي شعوري. 

ام باسم بتحضن خديجه. تعالي ياحبيبتي. في حضني. ملكيش دعوه بيهم. 

خديجه بتغيظ ياسمين. وتطلع لساني. 

ابو باسم وام باسم ههههههه اطفال. هو احنا كنا ناقصين. 

وكملو افطارهم. وابو باسم. وام باسم اخدو بعضهم وراحو. المستشفي 

ياسمين بحماس. بصي بقا ياخديجه. انا وسميه عايزينك تيجي معانا. عشان قررنا هنشتري النقابات النهارده باذن الله. 

خديجه بسعاده. اللهم بارك. ربنا يثبتكو عليه ويرزق كل مشتاقه بلبس النقاب. 

ياسمين بحب. اللهم امين ياحبيبتي. يلا بقا. تعالي عشان نلحق. نشتري. 

خديجه بابتسامه. هستاذن من اخوكي واشوفو هيقول ايه. 

ياسمين افرض رفض. 

خديجه بابتسامه. يبقي مش هروح. 

ياسمين هتزعليني عشانه. 

خديجه بحب. ده زوجي. ومينفعشي اكسر كلمته مادام مش في معصيه. وهحاول اني افهم ليه مش عايزني اروح. لو حسيت انو هيضايق. يبقي. بلاش. اتكلم معاه. 

ياسمين بس ده مينفعشي فيها ايه لما تخرجي مع صحباتك. يعني التحكم مش لدرجة دي وانتي مش لازم تسمعي كلامه في كل حاجه. هياخد علي كده وهيكتم حريتك ومش هيكون ليكي راي ابدا ولا شخصيه. 

خديجه بابتسامه. طبعا ربنا امرني اني اطيع زوجي مادام في غير معصية الله. يعني مينفعشي. اعصي كلمته ابدا. ولا حتي اتخانق معااه واصمم اني هروح يعني هروح. لاني ده مش من صفات الزوجه الصالحه. ثانيا. مين قالك. اني مليش شخصيه. لا انا ليا شخصيه وهي اني زوجه وهو الزوج. وكل واحد فينا ليه حقوق وواجبات. مليش دعوه هيقوم بحقوقي كلها ولا لا لاني ربنا هيحاسبه. بس انا. لازم اوفي حقوقي كلها تجاهه عشان لما ربنا يحاسبنا مكونشي قصرت. ثالثا انا متاكده اني باسم هيوافق. عشان. انتو رايحين تعملو طاعه. وعايزني معاكو. وهو مش هيتاخر علي عمل خير ابدا ده زوجي وانا عارفاه. 

باسم واقف علي السلم وسمع كلام خديجه وحبه لخديجه كل يوم يزيد في قلبه. 

باسم احم السلام عليكم. 

خديجه وياسمين بابتسامه. وعليكم السلام ورحمة الله. 

خديجه بابتسامه. هروح احضرلك الفطار. 

باسم. خلي الخدم يحضروه انتي تقومي ليه. 

خديجه بحب. عشان. انت زوجي. وانا مش عايزه حد يفطرك غيري. 

باسم بسعاده. طب بسرعه. عشان جعان. 

خديجه. حاضر. ان شاء الله خمس دقايق بس. 

حضرت خديجه الاكل وحطته قدام باسم وغمزت لياسمين انها تمشي عشان لو رفض تحاول تقنعه بطريقتها ومش يحصل زعل بين الاخ واخته 

خديجه بابتسامه ممكن اطلب منك طلب 

باسم موافق بس بشرط. 

خديجه باستغراب. هو انت لسه عرفت ايه هو. 

باسم ايوه عارف عايزه تروحي مع ياسمين 

خديجه بابتسامه. صح. 

باسم. اني اروح اوصلكو. عشان اخد الاجر. 

خديجه بسعاده. انا موافقه. 

ياسمين دخلت بحماس. وانا موافقه يلا بقا 

خديجه هو انتي كنتي بتتصنتي علينا. ههههه 

باسم. يلا بقا عشان ورايا مشوار مهم. 

خديجه بابتسامه مشوار ايه. 

باسم بعدين. هبقي اقلك بأذن الله. 

خديجه. ربنا يعينك. 

باسم بابتسامه اللهم امين. 

وصلو البنات المول. وباسم انتظر بره وهما دخلو. وخديجه. اختارت لهم عبايات ودرسات كحلي وبني. بس هما رفضو. عايزين. كله اسود. وخديجه حاولت تقنعهم. 

خديجه. يابنات. الاسود. مش.كل الدين. عادي لو لبسته الوان غامقه. زي البني والكحلي. والكافيه. الغامق. اهم حاجه. يكون. مش ملفت ابدا. 

باسم بابتسامه انا واثق فيك. ياصاحبي بس انت قصدك علي سميه. 

ماجد مش عارف هي اللي كانت لابسه خمار وواقفه جمب اختك 

باسم. بس انت. بتسال عليها ليه. 

ماجد. الصراحه عايز اتعرف عليها. وطبعا قبل ماتتكلم رؤيه شرعيه في بيتها. 

باسم بسعاده. ربنا يكملك علي خير ياصاحبي. بس سمع الورد. عشان الشيخ مش. يظبطنا. 

ماجد بحب. تصدق. اني بحمد ربنا علي النعمه. اللي احنا بقينا فيها. كنت بدور علي السعاده في كل حاجه. طلع السعاده مع اول ساجده. ربنا يثبتنا. 

باسم بفرح. الحمد لله. انا من ساعت مازوجتي دي دخلت حياتي وربنا كرمني. ربنا. يديم علينا السعاده. كفايه اننا بنعمل لاخرتنا انا مش مصدق. 

ماجد. باذن الله. كلم. اختك. واعرف منها في طريق. ولا استني. ولا ايه. 

باسم. ان شاء الله. هنروح عند الشيخ وبعد كده لما اروح هكلمها. 

نروح عند. عبد الرحمن. 

عبد الرحمن بحزن. بجد يابابا البيت وحش من غير خديجه. انا مش طايق قعدتي فيه. 

ابو خديجه. عندك حق. خديجه كانت النور اللي في البيت. وانطفي بعد مامشيت. البيت اللي من غير بنت. ميبقاش بيت. 

ام خديجه. ماتيجي نروح ياحاج. نشوفها. ونطمن عليها. 

ابو خديجه. ان شاء الله. يومين كده وهتصل استأذن. 

عبد الرحمن. بسعاده هروح معاكو لانها وحشتني قوي ووحشني. قفاها جدا. وكمان عايز. ابارك لباسم علي الدار اللي فاتحها. بجد مش متخيل اني بقا عندنا دار تحفيظ للكبار والصغار وكمان مترخصه. 

ابو خديجه ههههه يابني هتعمل كل ده.
يتبع ......
بقلم الكاتبه جهاد سعيد محمد

  •تابع فصول الرواية "رواية ملتزمه تزوجت من رجل اعمال" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent