رواية ابنة القاهرة وابن الصعيد كاملة بقلم ياسمن سالم عبر مدونة دليل الروايات
رواية ابنة القاهرة وابن الصعيد الفصل الرابع 4
ايسل نزلت وكانت لبسه فستان مقفول يصل إلى الكحل وبنصف كم وكانت قمر جدا وعامله زي الاطفال
صقر منزلش عينه من عليه
ايسل ببراءه : صقوري ايه رأيك كده حلوه وكيوته صح
صقر اتحرج من هم : احم اه اسكتي
جباره : هههه 🤣 و مافيش ايه رأيك يا جدو ولا انتي صقر بقي عندك اهم مني
ايسل : لا يا جدو انا بحبك قد البحر وقد السماء كتييييير أما صقر بحبه قد البحر بس انتي اكتر يا جدو
باسم : وانا يا ايسل
ايسل مسكته من خده : انت عسل انت
نادره بغيط: هو انتوا قاعدين بتكلمو طفله عند ٣ سنين ولا ايه
ايسل : انا كبيييره علي فكره يا نوني
نادره : اخرسي يا بت ايه نوني دي عاد يا جدي ايه ده
جابر : ايسل قالتلك ايه عشان دا كله
سهيله : البت دي كلت بعجلكم حلاه
دي باين عليها جايه تمثلوا عليكوا
صقر : بس يا سهيله مالكم ومالها
باسم : بيغيروا منها واضحه
نادره بدموع تماسيح : خلاص كلكم بقيتوا محاميين عندها
سهيله : مش عارفه البت دي عامللكم ايه البت دي مش طبيعيه
ايسل : اعاااااااااااا انتوا ليه بتكرهوني
انا عملتلكم ايه انا كده كده كنت همسي كمان اسبوع بس خلاص انا همسي دلوقتي لو هيحصل مشاكل بسببي
جابر أخذها في حضنه : كده عايزه تسيبي جدو حبيبك وتمشي
ايسل ببكاء : بس يا جدو هما مش بيحبوني و مش عايزني
جابر : بس انا عايزك وزينب وبدر وباسم وصقر صح
الكل : صح طبعاً
صقر : حتي شوفي جبتلك ايه الشوكولاته والدبدوب والورد اهم
ايسل تركت جابر وركتض علي صقر الله دا جميل اوي انت عسل وبكل براءه حضنته
صقر : احم احم وهمس جنب أذنها عيب بيتفرجوا علينا
ايسل : انت اخويا الكبيره عادي يعني
صقر ادايق من الكلمه اوي وراح بعدها عنه بقوه
صقر بغضب : الحجات اهي وتركها
ايسل : جدو مش هو اخويا الكبير هو ادايق ليه الكل فهم وضحك معادا الغبيه ايسل هي الي مش فاهمه حاجه
هههه 🤣🤣 غبيه اوووي
ايسل أكلت وطلعت علي غرفتها
ايسل : هلو روز اخبارك ايه وامريكا عامله ايه من غيرك
روز : لا خلينا في موضوعك عملتي ايه مع صقر و البنات الي انتي مش طايقهم دول
ايسل وهي بدخن سيجارة : قولي الخطه خلاص باقي القليل وتحصل أما بقي نادره وسهيله الي انا صابره عليهم
و اكملت بغل : هدفعهم التمن غالي عشان يعرفوا مين ايسل الاسيوطي
روز : اوگي وهتخلصي امتي الخطه مع صقر عشان ترجعي مالك مستنيكي عايز يجي بس انا منعته وانتي عارفه مالك عقله زفت ممكن يجيلك
ايسل وبتأخد نفس من السيجاره : قوليله : استني انا عندي مهمه وراجعه
لازم انتقم من صقر لازم
خلاص ماشي باي يبقي اكلمك تاني
باي
ايسل بغل : انا تقول عليا الراقصه لا وكمان جبتلك العار انا هوريك يا صقر
هههه بقي انا ايسل واحد زيك بيئه يتكلم عليا كده
ايسل وطلعت البودره من تحت السرير واخدت منها جرعه
في غرفه صقر
صقر بعصبيه : يعني ايه نبيل العوضي هيسلم البضاعه و معرفناش نمسكه
انا عارف نقطه ضعفه ابنه مالك العوضي لو جبناه هيبقي كل حاجه خلصت بس دا عليه امن احنا عايزينه ينزل مصر ونمسكه
الضابط : بس انت عارف يا صقر بيه أنه مش بينزل مصر. بس انا سمعت انه بيحب واحده وهي في مصر دلوقتي و هو عايزه ينزلها
صقر : اسمها ايه البنت دي
الضابط : بيقوله ماحدش يعرف اسمها هي ليها لقب الملكه ومافيش حد يعرف اسمها الحقيقي
وهي بتشتغل مع نبيل العوضي
في شبكه عالم المخدرات والممنوعات
صقر : انا عايزكم تعرفوا معلومات اكتر عن البنت دي البت دي هي الخيط الي هيوصلنا الباقي
الضابط : حاضر يا فندم
صقر : اكيد البنت دي هي الي هتوصلنا الحقيقه لازم اوصلك يا مالك يا عوضي
استتتتتتتتتوب🖐️ عايزه اعرف رأيكم ايه في القصه وهل حلوه ولا بصراحه وعايزه تفاعل كتير عشان اكمل الباقي لأنه كده حرام والله انتوا مش بتقدروا ومش بتشجعوا أن الواحده يكمل بتنزلوا معنوياتي والله
سلاااااام
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ابنة القاهرة وابن الصعيد ) اسم الرواية