رواية في شرع الهوى (كاملة جميع الفصول) حصربا عبر دليل الروايات بقلم اسراء مالك
رواية في شرع الهوى الفصل الرابع 4
بسم الله الرحمن الرحيم
في شرع الهوى
البارت ٤
أفاقت من شرودها علي فتح الباب وكانت ساره اختها
ساره،انتي صاحيه يا اسطي
ليلي،هو محدش علمك تخبطي علي الباب
ساره، دي اوضتي اخبط ليه وبعدين كنت فاكراكي نائمه
ليلي" بتحاول تسيطر علي غضبها"،ماشي جيه تسلمي ولا زي كل مره
ساره،انا جيه اشوف ابويا وبعدين دي فلوس ابويا مش انتي بتشتغلي علي المكرباص بتاعه تبقى اجريه ولا اه
ليلي "بغضب"،وانتي تعرفي ايه عن الفلوس والمصاريف وانا باخد ايه ها كل شويه تيجي تحاسبيني مصاريف البيت وعلاج بابا الي بالالفات دا انا مانعه خطاب يحط جنيه واحد في البيت وانتي تيجي تحسبيني
ساره، خلاص يا ليلي مش عايزه حاجه "وهمت للخروج"
ليلي،استني وقامت بفتح الدرج واخدت١٠٠٠ جنيه منه وأعطتهم لها
ليلي،خدي يا ساره معلش اتعصبت عليكي شويه
ساره "وهي تمسح دموعها" ،انا اسفه يا ليلي والله مكان قصدي "وبمرح"،مانتي معاكي فلوس اهو
ليلي،اتنيلي كنت بحوشهم علشان اجدد الرخص
ساره وهي تعطيهم لها ،خلاص يا ليلي أنا مش محتاجه
ليلي، خديهم يا اختي طلعوا من زمتي خلاص
ساره:مش هزعلك،بس خلي في بالك دور السبع رجاله دا لازم تبطليه بقا
ليلي، تعرفي يا ساره انك انتي سبب في اني ابقا كدا
ساره، أنا ليه بقا
ليلي، فكره لما كنت في ٢ابتداءي وتخنقت أنا وبنت معايا في الفصل وجيت قلت لبابا وبابا راح اتخانق مع ابوها وراحو القسم سعتها قلتيلي ايه
ساره "باحراج" ،انتي لسه فكره
ليلي،قلتلي أن بابا حسن مش ابويا وانك مش من حقك أنه يدافع عنك ويروح في داهيا علشانك ولا من حقك انك تطلبي حاجه وان ابويا الحقيقي رماني فمتلزقش فيكم
ساره ،انا كنت صغيره مش فاهمه
ليلي، أنا من يومها وانا اي مشكله بحلها بنفسي ولو حد جه عليه ولا بنام ولا ارتاح الا لما اجيب حقي
ساره بتغير الموضوع،طب هتخرجي معايه بره نقعد معاهم
ليلي،يلا
في منزل اللواء مهران البنا
كان يجلس علي طاوله الطعام مع اسرته
رنا ،اسر كل وسيبك من التلفون
اسر، ماما أنا اصلا شبعان اناقعدت معاكم لان دا قانون البيت بس
مهران،قصدك مع التلفون سيبه من ايدك ،دي اخر سنه ثانوي ركز شويه عايزك ضابط محترم زي ابوك
تاليابضحك ،اسر ضابط ازاي دا فيه انوثه اكتر مني
اسر،ملكيش دعوه انتي وبعدين أنا الي هقرر مستقبلي
قاطع حوارهم صوت الجرس ودخول حازم بابتسامه جذابه
تاليا ،زمزومي شرفت يا باشا والله
حازم بتافف،ازيك يا تاليا ازيكم يا جماعه
رنا،تاليا خفي شويه
مهران، تعاله اقعد يا حازم
اسر بخفوت،ايه الي جابك فالجو الخنقه دا
حازم،اوامر ابوك
بعد فتره
كان يجلس مع تاليا هي الحديقه
تاليا ،وبس يا سيدي بنت بيئه اوي أنا احلي منها الف مره وبتقارن نفسها بيا
أما عن حازم كان شاردا في المقارنة بينها وبين فتاه المكرباص بين التفاهه و نظرة الكبرياء التي رآها في عينيها
تاليا، حازم انت مش معايا خالص
حازم ،معلش اصل مصدع وعايز انام
تاليا ،ايه دا انت بتنام بدري ليه كدا
حازم،معلش اصل احنا بتشتغل ونتعب مش بنصحى العصر ونروح النادي
تاليا،انت بتترق أنا مبقتش طايقة النظرات وتريقة كل متشوفني
حازم وهو يقوم ،انا مروح عشان صدعت سلميلي عليهم
في اذان الفجر كان يستيقظ من كابوس كل يوم
رنا بنوم،انت رجعت الكوابيس تاني
مهران،وهي من أمتي سابتني أنا رايح اصلي، عايز ارتاح
يارب
في الموقف الساعه ١١ صباحا
ليلي ،بقلك يا حماده روح لامك بدري النهارده وسلملي عليها
عاصم ،لا أنا هكمل اليومية معاكي
ليلي،يلا امك تعبانه ويميتك كامله كمان
أتاها صوت تبغضه كثيرا
رامز، لا وكمان قلبك حنين يا زين ما اخترت والله
ليلي،لا لو علي الاختيار فأنت اخترت الحد الغلط علشان تجر شكله النهارده اخفي من قدامي الساعه دي لو مش عايز الموقف كله يتفرج عليك
رامز بشر، مالك يا بت متفرعنه علي ايه انت تطولي
ليلي،اطول مين يلا يا اللي عايش بالبلطـ،ـجه علي سمعة اخوك الديـ.ـلر يا عيلة عايزه الحـ،ـرق
اندفع ليهجم عليها بالمـ،ـطوه
رامز،والله لعلِمك الادب
ولكن حدث ما لم يكن في توقعاته،،
ٰ
رأيكو♡
•تابع الفصل التالي "رواية في شرع الهوى" اضغط على اسم الرواية