رواية خفايا القدر كاملة بقلم دعاء تهامي عبر مدونة دليل الروايات
رواية خفايا القدر الفصل الخامس 5
غزل: والمطلوب مني اي
عاصف: انك تبداي معايا ف العلاج
غزل: لا انا بعتذر تقدر تشوف دكتورة تانيه تعالجك
عاصف: يبقا انتي مش زي ما كنتي بتقولي ان ده واجبك وف سبب تاني
غزل: سبب اي؟؟
عاصف: معرفش بس معني كلامك انك كنتي بتكذبي لما قولتي اني مقدرش اسيب مريض محتاج مساعدتي
غزل: انت السبب اني عملت كده كلامك قاسي اوي لدرجة انه لسه بيتردد ف وداني كل حرف
عاصف: بعتذر بس فكرت اني محتاج حد يساعدني دي مضايقاني اوي ومش متعود اعتذر لحد مهما كان
غزل اتفهمت حالته وافقت انها تبدا العلاج معاه
غزل: اول حاجه لازم تمشي على النظام الغذائي اللي انا هعمله
عاصف: تمام
غزل: اي رايك نطلع الجنينة بره
عاصف: اوامرك ي دكتورة
غزل: ههههه 😂
اخدته على الجنينة وطلبت منهم يجهزولوا اكل صحي
غزل: اول خطوة ف العلاج هيا اننا منخليش حاجه تاثر علينا نسيب كل الماضي والمشاكل اللي مرينا بيها
عاصف: مقدرش
غزل: عارفه انه صعب بس تخيل ان كل احزانك ف بالونه وطارة من ايدك فجاة
عاصف: هو انتي دكتورة بجد
غزل: اه والله بس تقدر تعتبر اصحاب احسن عشان علاقة المريض بالدكتور بتبقا رسمية شويه
انا غزل: 🫳
عاصف: 🫴
غزل: دلوقتي تاكل فواكه عشان نبدا ف التمارين وانا شويه وهرجع مشيت وهو كان بيبص على طيفها لحد ما اختفت رجعت بعد شويه كانت ماسكة سجادة اليوجا
عاصف: هنعمل بيها اي
غزل: استنه بس
فردتها قصاد الميه وبعدها قامت
غزل: ساعدني عشان تنام عليهاا
عاصف: بس
غزل: متخفش اوثق فيا
مدت ايدها وهو مسكها وحطت ايدها حوليه وهو كمان وفعلا نجحت وشالته من علي الكرسي ونام عليها
غزل: انت تقيل اوي
عاصف: ههه اصل مش بروح الجيم
غزل: بكره تروح وتقول غزل قالتهاا خلي عندك امل ف بكره ان احلي طول ما انت يأس مش هتوصل ل حاجة لازم يكون ف امل جديد مع كل شعاع شمس ليوم جديد انسي الماضي عارفه انه مش صعب وخصوصا اللي حصل معاك بس صدقني كلنا مرينا بمواقف صعبة واكيد مش اصعب من اللي مريت بيه عند اب بيحبك حاول عشانه مسحت دمعت كانت هتنزل وغيرت الموضوع بس عاصف اخد باله منها
غزل: ابتدت ف التمرينات معاه وهو مستجيب معاها مفيش اي اعتراض
غزل: كفايه كده حلوه اوي بالنسبة لاول يوم
عاصف: حاسس ان هيبقا ف تقدم
غزل: ان شاءلله
فات اسبوع علي التمرينات وحصل تقدم ف حالت عاصف بقاا بيحرك رجلوا شوية بس لسه مش قادر يمشي عليها غزل طمنته ان مع العلاج هترجع زي الاول ومحمود رجع وكان فرحان اوي ان غزل قدرت تقنع عاصف انها تعالجوا بعد ما رفض دكاتره كتير وفرح اكتر لما عرف ان ف تقدم ف حالته رجع الفرح يدخل قلبه من تاني
محمود: انا مش عارف اشكرك ازايي بنتي علي كل اللي عملتيه معانا
غزل: المفروض انا اللي اشكرك مش انت انا معمتلش غير واجبي انما انت ساعدتني وجبتني بيتك مكنتش مجبور تعمل كل ده
محمود: متقوليش كده انتي بقيتي زي عاصف بالظبط
غزل: ده شرف ليا
محمود: ربنا يخليكي ي بنتي اكيد اي حد هيبقا محظوظ ان عندوا بنت زيك
غزل: مكنش بابا باعني لو كلامك صح
محمود: هو اللي خسر*ان
غزل: بس مهما كان كان ابويا اللي مربيني دانا حتي منه ازاي يعمل معايا كده
محمود: ولا انا قادر استوعب ربنا يعوضك خير
غزل: يارب هطلع اشم شوية هوا عند المسبح
محمود: خلي بالك من نفسك انا هطلع انام عشان تعبان
غزل: تصبح على خير
محمود: تلاقي الخير
طلعت تتمشي علي المسبح لقت عاصف قاعد هناك وسرحان ف الصورة اللي ماسكها
غزل: احم
عاصف: غزل
غزل: سرحان ف اي
عاصف: تعرفي كنا دايما بنقعد مع بعض قدام المسبح وتحكيلي كل حاجه حصلت معاها ف يومها
غزل قعدت جمبوا ف الارض وهو على الكرسي وحطت رجليها ف الميه
غزل: لدرجادي كنت بتحبها
عاصف: واكتر حبينا بعض من واحنا ف الجامعه وبعدها اتجوزنا وكنا كنا هنبقا اب وام بس ربنا ماردش بكده
غزل: هيا ف مكان احسن دلوقتي انا كمان ماما اتوفت وسابتني و
عاصف: وابوكي
غزل: وو اب
يتبع….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خفايا القدر) اسم الرواية